آنچه در این مقاله میخوانید

    10 گام برای بهینه سازی لینکدین

    10 گام برای بهینه سازی لینکدین

    هنگام شروع یک شغل، بسیاری از افراد با نگاه خوش بینانه‎ای به آن می‎نگرند و به آینده آن امیدوار هستند. اما پس از مدتی دچار دلسردی و بی رمقی می‎شوند.

    به عبارتی در میانه کار، داشتن پشتکار و تلاشگری برای رقابت با همکاران یکی از عوامل مهم در موفقیت به شمار می‎رود. زمانی که فرد در رقابت با دیگران ناتوان باشد، خود را سرخورده می‎پندارد. این امر در تمامی بازارهای جهانی روی می‎دهد و خاص یک منطقه و یا یک کشور نیست.

    وب سایت‎ها‎ نیز یکی از مشاغل به شمار می‎رود.  سایت‎ها‎ی و شبکه‎ها‎ی اجتماعی یکی از ابزارهای ارزشمند دوره کنونی برای ارتقا شغل و یا افزایش راندمان شرکت می‎باشد که هم برای صاحبان مشاغل و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان راهی برای اتصال به بازارهای بزرگتر به شمار می‎روند.

    مشتریان با یک جستجوی ساده می‎توانند سایت‎ها‎ی زیادی را در پیش روی خود مشاهده کنند و از میان آنها، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. شرکت‎ها‎ نیز از طریق وب سایت‎ها‎ محصولات و خدمات خود را در معرض دید کاربران اینترنتی قرار می‎دهند. 

    لینکدین یکی از شبکه‎ها‎ی اجتماعی همچون فیسبوک بوده با این تفاوت که در این شبکه شاهد رونق کسب و کار هستیم. اگر شما به دنبال شغل مورد نظرتان هستید، می‎توانید با بهینه سازی لینکدین خود، آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید. در صورتی که پروفایل شما قوی باشد، سریع تر شما را به مقصود می‎رساند.

    در واقع با تکمیل مشخصات، شانس خود را برای یافتن شغلی مناسب، افزایش می‎دهید و زمانی که سایر کاربران لینکدین وارد پروفایل شما می‎شوند، مهارتها و توانایی‎ها‎ی شما مشاهده می‎کنند.

    بهینه سازی لینکدین

    - ایجاد یک URL برای  سفارشی کردن مشخصات پروفایل

    پروفایل‎ها‎ در لینکدین از ULR تشکیل می‎شود که مجموعه ای حروف و اعداد می‎باشد. شما می‎توانید ULR را سفارشی کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات لینکدین ‎شوید و گزینه « Edit Public Profile» را انتخاب ‎نمایید. در قسمت «Customize Your Public Profile URL» نام خود که می‎خواهید URL شود را انتخاب نمایید.

    شناسایی کلمات کلیدی

    پروفایل هر کسی عبارت است از تعاریفی از شغل و میزان پتانسیل وی،  برای این که در میان سایر کاربران بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. از این رو باید از کلیدواژه‎ها‎یی استفاده نمایید که بیشترین کاربرد را دارند. شما می‎توانید از این ابزار به عنوان یک شرط برای محبوبیت پروفایل خود در میان رقبا استفاده کنید و مشخصات رزومه خود را به وسیله این کلیدواژه‎ها‎ ارتقا دهید.

    آپلود تصویر پروفایل

    در عصر تکنولوژی اولین قدم برای معرفی خود، آپلود یک تصویر از خود می‎باشد. بسیار از مواقع کارفرمایان زودتر از ملاقات با شخص شما، عکس شما را می‎بینند بنابراین در شکل دادن به طرز فکر کارفرما نقش مهمی را ایفا می‎کند. استفاده از یک تصور با وضوح بالا و مشخصات رسمی در پس زمینه اهمیت زیادی دارد. بهتر است آیکون عکس کوچک باشد. تصویر پروفایل باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد.

    استفاده از استراتژی محتوا

    توسعه محتوا متناسب با حرفه و پتانسیل شما می‎تواند در جهت ارتقا پروفایل شما در لینکدین کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی متناسب با شغل و حرفه شما نیز در این امر موثر می‎باشد.

    بهینه سازی لینک

    از طریق مرتبط ساختن صفحه خود با  صفحات پرطرفدار می‎توانید کارفرمان زیادی را به سمت پروفایل خود روانه سازید.

    تکمیل مشخصات خود

    زمانی که صحبت از تکمیل مشخصات به میان می‎آید بدان معناست که صفحه ما به طور 100% تکمیل است. دیدگاه‎ها‎ بیان و زمینه‎ها‎ی کاری نیز پر شده باشد. در صورتی که یک بخش از پروفایل نیمه تمام است باید برگردید و آن را تکمیل نمایید.

    آپلود نمونه کار

    برای بهینه سازی لینکدین خود باید فعال باشید.

    بارگذاری و به اشتراک گذاشتن فیلم، تصویر ادیت شده، متن که قبلا آن را انجام داده اید، مهارت‎ها‎ی شما را به نمایش می‎گذارد. 

    عضویت در گروه

    عضویت در گروه‎ها‎ به معنای درگیر شدن، شرکت و انتقال ایده‎ها‎ میان اعضای لینکدین می‎باشد. شرکت فعالانه در گروه‎ها‎ یک شانس برای استخدام است. در هر حال حضور در گروه به شما اجازه می‎دهد تا مشخصات خود در معرض دید دیگران قرار دهید.

    توصیه‎ ها‎

    عضویت در لینکدین نوعی رقابت میان اعضا می‎باشد. هیچ گاه احساس سرخوردگی نداشته باشید و کاملا اعتماد به نفس خود را در میان رقبا حفظ کنید. مطمئن باشید سایرین نیز همچون شما احساس استرس و ترس از دیگران را دارند.

    تعامل

    پروفایل خود را گسترش و ارتباط خود را با دیگران افزایش دهید. مشخصات و مهارتهای جدید خود را بطور مداوم بروزرسانی کنید. این کار به معنای فعال بودن شما در لینکدین می‎باشد. با دیگران در ارتباط باشید و به پروفایل‎ها‎ی آنها سر بزنید.

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره