گروه طراحان وبکده

اینترو چیست ؟

آنچه در این مقاله می خوانید

    هر کالایی به نقشی که لوگوی متحرک در نام تجاری ایفاء می‌کند، اختصاص دارد. بیایید ببینیم لوگو اینترو و لوگو موشن چه مزایایی برای کسب‌وکار به ارمغان می‌آورند و چگونه می‌توان آن‌ها را به طور موثر استفاده کرد.

    فن‌آوری‌های دیجیتالی، نوآوری را به گونه‌ای ایجاد می‌کنند که سبب افزایش سرعت تکامل و گسترش روزانه‌ی حوزه‌ی طراحی می‌شود. هر تِرندی تغییراتی را با خود و برای دیگر تِرندها به همراه دارد و طراحان نیاز دارند با تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های مدرن خود را مدام به‌روزرسانی کنند . موشن گرافیک یکی از گرایش‌های پیشروی امسال است. عناصر انیمیشنی با ارائه‌ی راه‌حل‌‌های نوآورانه و تازه به بخش اصلی طراحی تبدیل شده‌اند. انیمیشن برای اجزای مختلفی از محصولی دیجیتالی و همچنین برای دیگر موارد گرافیکی استفاده می‌شود.

    اینترو چیست

    امروزه موشن گرافیک یکی از بیشترین درخواست‌ها برای بازاریابی و هویت‌سازی برند را دارد. طراحان گرافیک لوگوهای ثابت را به چیزی جدید و منحصر به فرد تبدیل می‌کنند. امروزه، بسیاری از برندها لوگوهای انیمیشنی خود را با جهان به اشتراک می‌گذارند. اما چرا شرکت‌ها روی لوگو اینترو و لوگو موشن سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ بیایید ببینیم که آیا لوگویی گرافیکی می‌تواند به برند تبدیل شود و کجا می‌توان آن را به کار برد.

    لوگو اینترو چیست؟

    آیا فرمولی برای ساخت ویدئویی فراموش‌نشدنی وجود دارد؟ ما می‌گوییم بله!

    لوگو اینترو و لوگو موشن در ویدیو همچون مقدمه و نتیجه‌گیری از عناصر کلیدی هر نوع محتوایی هستند. لوگو اینتروها در ابتدا پایه‌ای قوی می‌سازند و با یک بنیان فکری خوب به پایان می‌رسند.

    همانطور که مشخص است، لوگو اینتروها تصاویری هستند که سرآغاز ویدیو را نشان می‌دهند. لوگو اینتروها به طور گسترده در برنامه‌های آموزشی، سرگرم‌کننده و تجاری، برنامه‌های اینترنتی، پادکست‌ها، سخنرانی‌ها و نظایر آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلایل مختلفی وجود دارد برای اینکه لوگو اینتروها از عناصر حیاتی ویدیوهای حرفه‌ای هستند.

    برای اینکه بتوان به درستی مخاطب‌ها را جذب کرد، در ابتدا باید این نکته را به یاد داشت که هر نوع نمای بصری، نوشتاری یا گفتاری، به ساختاری خاص نیاز دارد. سرآغازی مبهم سبب می‌شود تا مردم به سختی قادر به تمرکز باشند، در حالی که فقدان درک و تجزیه و تحلیل هم می‌تواند آن‌ها را سردرگم کند. بنابراین مقدمه و نتیجه‌گیری بخش‌های جدایی‌ناپذیر از هر ماده‌ی ساختاریافته از جمله ویدیو و لوگو اینتروها هستند.

    لازم به ذکر است که لوگو اینترو نباید بیش از حد پیچیده و گیج‌کننده باشد. در غیر این صورت، در همان ابتدا در هدف خود شکست خواهد خورد و بیننده را فراری خواهد داد. در عوض اینتروها باید ساده اما متفکرانه طراحی شوند. بهترین حالت این است که تصاویری از برند با هم ترکیب شوند تا نماد برند ایجاد شود و گزاره‌ای از ارزش اصلی شرکت را ارائه دهد.

    اجزای کلیدی لوگو اینترو کدامند؟

    انیمیشن

    با این که اینتروی شما می‌تواند بخیلی ساده باشد و به تصویری شامل لوگوی شرکت و نام برندتان ختم شود، اما پویانمایی سبب می‌شود اینتروها بسیار جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر برسند. خبر خوب اینجاست که ایجاد لوگو موشن می‌تواند زمان و زحمت بسیار کمی را به خود اختصاص دهد. ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در ایجاد یک لوگو اینتروی مسحور کننده کمک کنند.

    صدا

    پس از آنکه انیمیشنی را برای اینتروی خود انتخاب کردید، وقت آن است که یک قطعه موسیقی را هم جهت همراه شدن با انیمیشن برگزینید. برای انتخاب درست، به حال و هوایی فکر کنید که می‌خواهید بیننده به محض دیدن لوگو اینترو آن را احساس کند. چه ویژگی‌هایی نام تجاری شما را توصیف می‌کنند؟ آیا این ویژگی جدی و مفرح و مرموز است؟ دقت کنید که لازم است هم انیمیشن و هم صدا این ویژگی‌ها را منعکس کنند و با هویت برند شما سازگار باشند.

    جای اینترو کجاست؟

    در حالی که ممکن است بدیهی به نظر برسد که جای اینترو باید در ابتدای ویدیو باشد، اما باید گفت که همیشه هم اینطور نیست. شاید یکی از این ویدئوهایی را دیده باشید که در آن گوینده بدون مقدمه وارد موضوع اصلی می‌شود. سپس بعد از ۲۰ ثانیه، لوگو موشن به نمایش در می‌آید و پس از آن گوینده ادامه می‌دهد تا بیشتر درباره‌ی موضوع صحبت کند.

    این دقیقا همان چیزی است که جوآن سایمون، عکاس غذا و یوتیوبر، در ویدئوهای خود انجام می‌دهد. او فورا توجه مخاطب خود را با پرسیدن سوالی یا گفتن جمله‌ای در نخستین ثانیه‌های ویدئوها، جذب می‌کند.

    به این ترتیب، مردم دقیقا دستشان می‌آید که این بار جوآن سایمون می‌خواهد درباره‌ی چه چیزی صحبت کند. حدود ۲۰ ثانیه بعد، هنگامی که بیننده مشتاق و علاقمند است، اینتروهای خود را به نمایش می‌گذارد. لوگو موشن‌های او بسیار سرگرم‌کننده هستند و به طور بصری کاری که او می‌خواهد انجام می‌دهد را به تصویر می‌کشند. همانطور که شاهدش هستید، هیچ قانونی برای اینکه دقیقا اینتروها کجا باید قرار گیرند وجود ندارد؛ بنابراین راحت باشید و ببینید چه چیزی برای ویدیوهای‌تان بهترین است.

    نکات بیشتر در رابطه با ایجاد اینتروهای قابل اجرا و موثر

    ویدیوی خود را کوتاه بسازید. مقدمه‌ای طولانی، حتی اگر جذاب و دیدنی هم باشد، می‌تواند برای بیننده‌ای که چند بار آن را می‌بیند خسته‌کننده باشد. مدت زمان ایده‌آل برای اینتروها تا ۸ ثانیه است.

    در ساخت اینتروها، راهبردهای مارک تجاری خود را دنبال کنید؛ چه در انتخاب رنگ باشد چه در تعیین قطعه‌ی موسیقی. باید اطمینان حاصل کنید که اینترو با هویت برند شما سازگار است.

    از لوگو موشن نیز استفاده کنید. اگرچه اینترو می‌تواند بیش از لوگو موشن جذاب باشد، اما لازم است که لوگو موشن نیز بخشی از لوگو اینترو باشد؛ در غیر این صورت اینطور به نظر خواهد رسید که چیزی در ویدئوی شما گم شده است. از همه مهم‌تر، اگر این کار را نکنید در واقع فرصتی فوق‌العاده را برای ارتقاء و به رسمیت شناخته شدن نام تجاری خود از دست داده‌اید.

    اینترو چیست

    ساخت اینتروهای آنلاین

    با Renderforest که یک ابزار برندینگ آنلاین است، این فرصت را دارید که انیمیشن‌های مختلف را تست کنید. از گذشته تا امروز، از گلیچ تا نمونه‌های کامل و بدون نقص، رِندرفارِست‌های سازنده‌ی اینترو، انواع متنوعی از سبک‌ها را برای هر سلیقه، گروه ویدیویی و مخاطبِ هدف فراهم کرده‌اند. می‌توانید آن‌هایی که ساده هستند را انتخاب کنید، یا سبک‌های پیچیده‌تر را امتحان کنید.

    تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که لوگوی خود، یا هر تصویر و متن دیگری را آپلود کنید و به رِندرفارِست‌ اجازه دهید بقیه‌ی کارها را انجام دهد. اگر هنوز لوگو ندارید، می‌توانید با کمک ابزار سازنده‌ی لوگوی آنلاین، یک لوگو برای خود بسازید.

    لوگو موشن چیست؟

    لوگو همچون قلب برای یک برند عمل می‌کند. لوگو موشن هویت شرکت و یا محصول را نشان می‌دهد و نقش مهمی در استراتژی‌های تجاری ایفا می‌کند. لوگوی قدرتمند علاوه‌بر اینکه می‌تواند ارتباط با مخاطب هدف را ایجاد و حفظ نماید، می‌تواند روایتگر نام تجاری شرکت هم باشد. اگر طراحان گرافیک کار خود را درست انجام دهند، لوگو موشن نه تنها تصویری کاربردی و موثر از برند می‌سازد، بلکه به عنوان یک استراتژی بازاریابی موفق هم عمل خواهد کرد.

    دیگر دوره‌ی طراحی‌های گرافیکی متمرکز و چاپی و بدون حرکت تمام شده است. تکنولوژی مدرن فرصت‌های بزرگی را ایجاد کرده است که متخصصان باید از آن بهره‌مند شوند. برای نفسی تازه بخشیدن به لوگو، متخصصان طراحی تصمیم گرفتند کمی حرکت و موشن به آن اضافه کنند که درواقع همان لوگو موشن است. حرکت در لوگو موشن می‌تواند از حرکات به شکل ساده تا حرکات به صورت یک نمایش ویدئویی متفاوت باشد. علاوه بر این، شرکت و طراح بهتر است بر سرِ اینکه چه نوع پویانمایی باید انتخاب شود و اینکه چگونه با اهداف کسب‌وکارشان هم‌راستا باشد و نیز نوع هویتی که می‌خواهند به مشتریان نشان دهند، به توافق کامل برسند.

    امروزه ابزارهایی که به ایجاد گرافیک انیمیشن کمک می‌کنند در دسترس عموم قرار دارند؛ البته فراتر از این هم هست! امروزه همه‌ی لوگو موشن‌ها آنقدر واضح هستند که طراحان گرافیک اغلب لوگو موشن خود را خلق می‌کنند.

    چرا هر برندی به لوگو موشن نیاز دارد؟

    به محض این که لوگوهای متحرک تِرند شدند و جای خود را گرفتند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک به سراغ طراحان رفتند. اما چرا لوگو موشن این قدر زود بین همه محبوب شد؟

    لوگوی انیمیشنی راهی جدید و پویا برای ارائه‌ی یک نشان تجاری است همچنین لوگو می‌تواند پیامی خاص را به مشتریان منتقل کند. به جز این‌ها، استفاده از لوگوی انیمیشنی راهی خوب برای بقا در میان دیگر رقبا است چون تضمین کننده‌ی اصالت برند است. بیایید لیستی از مزایایی که لوگوی انیمیشنی برای یک نشان تجاری به ارمغان می‌آورد را باهم ببینیم:

    تصویری اصیل و مبتکرانه

    چندان عجیب و غیرقابل درک نیست که برخی برندها لوگوهای مشابه دارند و حتی گاهی اوقات بین آن‌ها می‌تواند رقابت هم وجود داشته باشد. این امر ممکن است به خودی خود عملی نباشد، اما گاهی برندها مجبورند برخی عناصر بازشناسی را در لوگوهای خود اعمال کنند که بیان‌گر خدمات آن‌ها است. همین امر سبب شباهت میان لوگوهای موشن می‌شود.

    برای ساخت لوگویی منحصر به فرد، طراحان می‌توانند کمی موشن به آن اضافه کنند. لوگوی انیمیشنی یا لوگو موشن اجازه می‌دهد تا قدرت تخیل بال‌های پروازش را باز کند. وقتی تصاویر اصلی با جلوه‌های بصری مختلف ترکیب شوند، روشی منحصر‌به‌فرد را برای درک لوگو ایجاد می‌کنند.

    آگاهی بیشتر از برند

    بسیاری از متخصصان می‌گویند که تصاویر پویا همچون محتوای ویدئو، بهتر از محتوای استاتیک هستند زیرا به راحتی قابلیت به یاد آوردن را دارند. یک لوگو موشن قوی با مشتریان بالقوه ارتباط دارد و توجه آن‌ها را به طور موثر و کارا جذب می‌کند. برخی از انیمیشن‌ها می‌توانند تا ۱۰ ثانیه طول بکشند که در مقایسه با نگاهی کوتاه به تصویری استاتیک، شانس به خاطر سپردن افزایش خواهد یافت.

    برداشت خوشایند اولیه

    نخستین برداشت در نقطه نظر مردم به یک محصول، تاثیر زیادی خواهد داشت. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا تصمیم بگیریم آیا چیزی را دوست داریم یا نه. از آنجا که لوگو نخستین نماینده‌ی برند است، باید اولین و بهترین و خوشایندترین تاثیر را بر مشتریان احتمالی بگذارد. لوگو موشنی مبتکرانه راه خوبی برای شگفت‌زده کردن افراد و افزایش شانس آن‌ها برای به یاد آوردن برند شماست. تاثیر مثبت برداشت اولیه به جذب علاقه‌ی کاربران کمک زیادی می‌کند.

    اینترو چیست

    برانگیختن احساسات

    مردم ایده‌های تازه و غیرمعمول را دوست دارند و لوگو موشن راه خوبی برای بیان ایده‌های عجیب و غیر معمول است. یک لوگو موشن موثر می‌تواند محرکی برای هیجان، شادی و علاقه باشد. اگر لوگو موشن می‌تواند احساسات مثبتی را به مخاطبان هدف دهد پس احتمال زیادی وجود دارد که آن‌ها برند را به یاد داشته باشند و آن را با چیزی خوشایند مرتبط کنند.

    داستان‌سرایی بهتر

    لوگو موشن می‌تواند به بخشی از فرآیند داستان‌سرایی تبدیل شود؛ یک انیمیشن نسبت به لوگویی استاتیک می‌تواند توضیح مفصل‌تری از ماهیت هر کسب‌وکار ارائه دهد. لوگو موشن به عنوان ویدئویی کوتاه به داستان منحصر به فرد محصول و یا یک شرکت اشاره می‌کند. محتوای ویدئو می‌تواند به راحتی ارتباطی عاطفی با بیننده برقرار کند. علاوه بر این، ویدئو می‌تواند در سراسر شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شود و این یعنی افراد بیشتری می‌توانند لوگوی برند یا شرکت را ببینند.

    حرفه‌ای بودن شرکت

    ممکن است مشتریان در زمینه‌ی بازاریابی متخصص نباشند، اما هنوز درک می‌کنند که چه چیزی تِرند شده است. بسیاری از شرکت‌های معروف از جمله گوگل در حال حاضر نسخه‌های انیمیشنی از لوگوهای خود ساخته‌اند و با افتخار آن را با تمام جهان به اشتراک گذاشته‌اند. به همین دلیل زمانی که یک برند خود را با نوآوری‌ها همگام می‌کند، مردم آن‌ را به عنوان برندی حرفه‌ای و واقعی می‌بینند.

    کجا می‌توان از لوگو موشن استفاده کرد؟

    محتوای ویدئویی تمام فضای دیجیتالی را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند در موارد مختلف با اهداف مختلف به کار رود. بیایید ببینیم این‌ موارد چه هستند:

    شبکه‌های اجتماعی

    امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از بسترهای اصلی ارائه‌ی محصول هستند. مردم زمان زیادی را صرف چرخیدن در اینترنت و مکاتبه در شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و پین‌تِرست می‌کنند. محتوای ویدئویی ابزار بازاریابی موثری است که به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود و به سرعت می‌توان آن را در بین محتواهای دیگر پیدا کرد. علاوه بر این، لوگو موشن‌ها می‌توانند به قالب‌ گرافیگی گیف (GIF) تبدیل شوند که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی بسیار پُرکاربرد است.

    سایت شرکت

    وب سایت‌ها مثل رزومه برای شرکت هستند. مهم است اطمینان حاصل کنید که وب سایت شرکت به طور موثر عمل می‌کند. لوگو موشن می‌تواند ماهیت سایت را بهبود بخشد و SEO سایت یا همان را افزایش دهد. بازدیدکنندگان لوگو موشن را تماشا می‌کنند و با انجام این کار زمان بیشتری را در یک صفحه صرف می‌کنند. در نتایج جستجو، این شاخص تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی سایت دارد.

    نمایش و عرضه

    عموما روش‌های مختلفی برای ارائه و نمایش وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند به شکل ارائه‌ی محصول باشند و یا در قالب یک جلسه‌ی کاری. با گنجاندن لوگو موشن در اسلایدهای متفاوت، می‌توانید عناصر اصالت و خلاقیت را ب اهم در ارائه‌ی خود داشته باشید.

    ویدیوهای تبلیغاتی

    بسیاری از شرکت‌ها از ابزارهای ویدئویی در بازاریابی خود سود می‌برند. بنابراین خوب است که ویدئویی تبلیغاتی را با لوگو موشن اصلی برند خود همراه کنیم. این ترکیب می‌تواند کارهای خاص بازاریابی و تجاری را به بهترین شکل به انجام رساند.

    چند نکته ...

    همانطور که شاهد هستیم، لوگو موشن اغلب به عنوان ابزاری تبلیغاتی و موثر به کار گرفته می‌شود. برای اینکه درست و موثر کار کنید، فراموش نکنید که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

    • پیش از ایجاد یک لوگو موشن، اهداف کسب‌وکار شرکت را آنالیز کرده و به هویتی که قرار است از برند به نمایش گذاشته شود خوب فکر کنید.

    • درباره رفتار کابر تحقیق کنید. لوگو موشن باید براساس ترجیحات کاربران ساخته شود.

    • سعی کنید کاربران را شگفت‌زده کنید. طوری لوگو موشن بسازید تا نتیجه‌ی نهایی غیرقابل ‌پیش‌بینی باشد.

    لوگو موشن را کوتاه بسازید. سعی نکنید ویدیویی پیچیده از لوگو بسازید. توصیه می‌شود که زیر ۱۰ ثانیه باشد.

    اشتراک گذاری:





    نام
    ایمیل
    نظر