گروه طراحان وبکده

سئو سایت شخصی و تاثیر آن در کسب و کار

آنچه در این مقاله می خوانید

    سئو سایت شخصی یک موضوع تخصصی در مباحث سئو سایت است به همین دلیل اکثر مردم نمی‌دانند چگونه سایت اختصاصی خود را بهینه‌سازی کنند. اکثراً سوالاتی برای صاحبان اکثر کسب و کارها به وجود می‌آید که چگونه هنگام جستجوی نام آن‌ها در اینترنت، صفحه مورد نظرشان در بالاترین نتیجه جستجو قرار گیرد. 

    پاسخ این سوال استفاده از تکنیک‌هایی است که جهت بهینه سازی سایت شخصی به‌کار می‌رود. بنابراین در این مقاله به بررسی سئو سایت شخصی می‌پردازیم و هرآنچه برای بهبود سایت شخصی شما لازم است را آموزش می‌دهیم.

    سئوی سایت شخصی به چه معنی است؟

    با توجه به تعاریف بالا، سئو فرایند ایجاد محتوای آنلاین به منظور تاثیرگذاری بر رتبه‌بندی یک وبسایت در نتایج موتور جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص است. در مورد سئوی شخصی، این کلمه به معنای نام شماست. بر اساس باور عموم، سئو در مورد ایجاد تغییرات کوچک در بخش‌هایی از وب سایت شما است. 

    زمانی که آن را به صورت جداگانه بررسی کنیم، به نظر می‌رسد که این تکنیک‌ها موجب پیشرفت‌های جزئی است، اما اگر با سایر بهینه‌سازی‌ها ترکیب شود، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر و عملکرد سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد.

    سئو سایت شخصی

    چرا سئوی سایت شخصی مهم است؟

    موتورهای جستجو، روز به روز با آپدیت شدن الگوریتم‌ها پیچیده‌‌تر می‌شوند، اما حتی با وجود روش‌های دقیق رتبه‌بندی، آن‌ها همیشه برای یک کلمه کلیدی خاص، نتیجه یکسان ارائه نمی‌دهند. بنابراین سئو سایت شخصی بسیار موضوع مهمی‌است. با تمرکز بر اینکه جستجوگرها رتبه‌بندی نتایج را چگونه انجام می‌دهند، تاکتیک‌های سئو بهترین راهکارها را برای رتبه‌بندی خوب به صاحبان مشاغل ارائه می‌کنند. 

    شما احتمالاً کسی را می‌شناسید که یک وب‌سایت شخصی ایجاد کرده‌است، اما به دلایلی به عنوان نتیجه برتر در جستجوی نام آن‌ها نشان داده نمی‌شود. دلایل بالقوه‌ی زیادی برای نتایج ضعیف وجود دارد. به همین دلیل درک سئو شخصی بسیار مهم است؛ از ساختار سایت گرفته تا اعتبار سایت یا حتی قابلیت دیده‌شدن توسط موتور جستجو، می‌تواند تعیین کند که سایت در موتورهای جستجو چگونه رتبه‌بندی می‌شود.

    سئوی سایت شخصی چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

    با استفاده از تاکتیک‌های عمومی سئو یا به کمک نرم‌افزارهای مفیدی که برای مدیریت شهرت آنلاین (Online Reputation Management) طراحی شده‌اند، مطالب، پروفایل‌ها و سایت‌های شما که بهینه‌سازی شده‌اند به عنوان صفحات معتبر توسط موتور جستجوگر شناسایی می‌شوند. 

    از آنجا که امروزه اکثر مردم قبل از انجام خرید و یا شروع هر کسب و کاری، اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجوگر به‌دست می‌آورند، لذا بسیار مهم است که صفحه‌ی شما به‌گونه‌ای بهینه سازی شده باشد که در رقابت با سایر کسب و کارهای مشابه در رتبه‌های بالاتری قرار گیرد، در نتیجه تعداد مخاطب‌هایی که از این صفحه بازدید می‌کنند بیشتر می‌شود. همین امر نتایج مثبت زیادی بر کسب و کارتان خواهد داشت که در این قسمت به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    1- یکی از موارد مهمی که در سئو سایت شخصی اهمیت دارد، افزایش سرعت سایت است، این موضوع موجب حفظ مخاطبین جذب شده می‌شود. در نتیجه شما ترافیکی که جذب کرده‌اید را از دست نمی‌دهید.

    2- شما به راحتی می‌توانید برند شخصی خود را از طریق صفحات معتبری که طراحی می‌کنید، به مشتری و بازار کسب و کارتان معرفی کنید و از این پس با برند شخصی خودتان کار کنید.

    3- با استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید دریابید که از کدام کلمات کلیدی استقبال بیشتری شده و از آن‌ها در جهت افزایش بهره‌وری سایت استفاده کنید.

    4- با شناسایی سلیقه مخاطبین و ارائه خدمات براساس آن، مخاطبان شما خود به عنوان نیروی تبلیغاتی عمل کرده و سایت شما را به اطرافیان معرفی می‌کنند، همچنین در صورتی که کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند، نظرات مثبت آن‌ها در فضای مجازی، افزایش می‌یابد. 

    این موضوع موجب جذب ترافیک رایگان می‌شود. در صوررتی که این هدف محقق شود، شما تبلیغات رایگان کسب کرده‌ و در قسمتی از هزینه تبلیغات صرفه‌جویی نمود‌ه‌اید. همچنین رضایت مشتریان افزایش یافته و اعتبار کسب و کارتان بالاتر می‌رود.

    5- با کاهش و یا به حداقل رساندن بی‌نظمی در سایت، مشتری در حین مطالعه مطالب شما دچار خستگی نمی‌شود و این باعث می‌شود مدت طولانی‌تری در سایت شما باقی بماند که همین موضوع نیز موجب مفید تشخیص داده شدن سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل شده و درنتیجه سایت شما را در رتبه‌های بالاتر نمایش می‌دهند.

    6- به دلیل افزایش روز افزون استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند، یکی از موارد مهمی که باید در هنگام بهینه‌سازی سایت شخصی مد نظر قرار گیرد، طراحی سایت برای هماهنگی با این سیستم‌ها است. سایت شما باید به گونه‌ای طراحی شود که نه تنها در کامپیوتر بلکه در گوشی‌های هوشمند نیز به خوبی نمایش داده شود. درغیر این صورت حجم قابل ملاحظه‌ای از ترافیک را از دست خواهید داد.

    سئو سایت شخصی

    7- یکی از مهم‌ترین نتایج سئو در کسب و کار شخصی، افزایش فروش و درآمد، و افزایش بازدهی هزینه‌های صرف شده است. در صورتی که سایت شما با تکنیک‌های موثر طراحی شده‌باشد، با افزایش استقبال کاربران، به مرور زمان توجه موتورهای جستجوگر به سایت شما افزایش یافته و در رتبه‌های برتر جایگاه شما تثبیت می‌شود. 

    درنتیجه صفحات شما روز به روز مخاطبان بیشتری جذب کرده و مشتریان سایت به مرور افزایش می‌یابند و همین امر میزان فروش محصولات یا انجام خدمات را افزایش داده و موجب افزایش درآمدتان می‌شود. همچنین هزینه‌های اولیه که برای سئو سایت شخصی انجام داده بودید، جبران شده و نیز به سود مضاعف نیز دست می‌یابید.

    مزایای سئوی سایت شخصی

    مهمترین مزیت سئو سایت شخصی این است که صفحه‌ی شما به راحتی برای افرادی که در جستجوی کسب و کار شما یا شخص خودتان هستند، به راحتی امکان‌پذیر می‌گردد. این افراد که شما را جستجو می‌کنند، می‌توانند شامل گروهی از مشتریان، کارفرمایان، صاحبان کسب و کارهای مرتبط و یا حتی دوستان و آشنایان باشد. 

    لذا این امر برای افرادی که در جستجوی صفحه‌ی شخصی شما هستند نیز مزیتی مضاعف محسوب می‌گردد. همچنین با بهینه‌سازی سایت شخصیتان، معرفی جامعی از بیوگرافی خود و همچنین کسب و کارتان در اختیار افرادی قرار می‌دهید که اطلاعات زیادی از شما ندارند. 

    همچنین در صورتی که به دنبال جذب نیرو برای همکاری باشید، افراد بیشتری سایت شما را مشاهده می‌کنند و به این شیوه می‌توانید نیروی کارآمدتری را به استخدام خود درآورید. علاوه براین سئو سایت داخلی به شما کمک می‌کند که همواره تبلیغات منفی رقبا را خنثی کرده و به اصطلاح، شهرت خود را مدیریت کنید.

    معایب سئوی سایت شخصی

    به‌طور کلی سئو سایت شخصی در جهت بهینه‌سازی سایت شخصی و بالا بردن رنکینگ سایت صورت می‌گیرد، لذا هدف آن همواره ایجاد منفعت برای صاحب وبسایت است؛ اما گاهی به علت وجود معایب سئوی سایت شخصی ممکن است مشکلاتی نیز رخ دهد. در اینجا به بررسی دو مورد از معایب این نوع سئو می‌پردازیم:

    1. اگر سایت شما دارای سئو مناسب نباشد و فرد دیگری هم نام شما در اینترنت وجود داشته باشد، ممکن است با جستجوی نام شما، صفحه‌ی آن فرد در نتایج نشان داده شود. به خصوص اگر فرد مذکور چهره‌ی سرشناسی باشد (خواننده، بازیگرو غیره)، شانس شما برای دیده شدن در رتبه‌های برتر بسیار کاهش می‌یابد. 

    در این صورت، راه حل این مشکل این است که پسوند نام خانوادگی یا نام خود را به صورت کامل جهت معرفی خود به‌کار گیرید، اگر فاقد این پسوند باشید، بهتر است یک نام مستعار و یا یک پسوند مستعار برای نام خانوادگیتان در نظر بگیرید.

    2. ممکن‌است رقیبانتان برای بدنام کردن شما، عکس‌های زننده و نامناسبی را در اینترنت منتشر کنند که باعث کاهش محبوبیت سایت شما شود. بنابراین همواره باید هوشیار باشید و هرچندوقت یک بار، با جستجوی نام و نام خانوادگی خودتان، صفحاتی که در این رابطه وجود دارند را بررسی کرده و در صورت مواجهه با همچین مشکلاتی، در جهت رفع آن، اقدامات لازم را انجام دهید.

    نکات مهم در بهبود سئو داخلی سایت شخصی

    - کمیت و کیفیت محتوا: نکته‌ی مهم در این قسمت این است که موتورهای جستجو می‌توانند دستور زبان بد و خوب را تشخیص دهند. باید بر روی خلق متن‌های منحصر‌به‌فرد کاملاً تمرکز کنید و برای نوشتن هر محتوا تحقیق مفصلی داشته‌باشید. در خصوص کمیت آن نیز گرچه معیار دقیقی وجود ندارد، اکثر افراد موافقند که 2000 کلمه برای متن اصلی لازم است چرا که در این تعدا می‌توان کلمه‌ی کلیدی را با چگالی مناسبی به کار برد.

    - مرتبط بودن: محتوای خود را به روز نگه‌دارید (حداقل به صورت ماهانه) این نشان می‌دهد که سایت شما فعال است.

    - ساختار سایت: در بعضی از موارد، افراد مطالب قوی و جالب ایجاد می‌کنند، اما ساختار سایت به اندازه‌ای ضعیف است که موتورهای جستجو نمی‌توانند متوجه محتوای اصلی سایت شوند. لذا پیشنهاد می‌کنیم در هنگام طراحی سایت حواستان به ساختار سایت باشد. اغلب سایت‌ها ساختار سلسله مراتبی دارند.

    - محل قراردادن نام خودتان: مکان‌های خاصی در صفحه وجود دارد که از نظر موتورهای جستجو از اهمیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار هستند، مانند URL، عنوان اصلی صفحه، هدرهای 2 و 3 ، برچسب‌های متا و توضیحات.

    بهینه‌سازی سایت شخصی

    - کلمات کلیدی: این کلمات یا عبارات (در اینجا، نام شما) مهمترین فاکتور از نظر موتورهای جستجو هستند. این موضوع باوجود تخصصی بودن، چندان پیچیده نیست؛ تنها لازم است اصول آن را بخاطر بسپارید و به خوبی از آن‌ها استفاده کنید. 

    به‌خاطر داشته باشید استفاده‌ی بیش از حد از کلمه‌ی کلیدی در مکان‌هایی که معنی ندارد در واقع می تواند به تلاش شما آسیب برساند، شما باید این کلمات را هم در محتوایی که ایجاد می کنید و هم در توضیحات متای سایت خود وارد کنید. باز هم فقط مراقب تراکم کلمه کلیدی باشید؛ کلمه کلیدی (نام خود) را در هر گوشه و کنار سایت قرار ندهید، در عوض از آن در جایی که منطقی است استفاده کنید.

    چک لیست 14 مرحله ای برای سئو یک سایت شخصی

    مهمترین اقدامی‌که در جهت بهینه‌سازی سایت شخصی می‌توانید انجام‌دهید، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی است. این مرحله که اکثر اقدامات آن از جمله تکنیک‌هایی است که در جهت بهبود سئو خارجی سایت محسوب می‌شود، شامل 14 مورد مهم است که در این قسمت به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم:

    1- قطعه ویژه (اسنیپت) خود را در Google+ طراحی کنید.

    مهم‌ترین قسمت طراحی این قطعه، بهینه‌سازی پروفایلتان درGoogle+ است. وقتی پروفایل خود را تکیمل می‌کنید در واقع اسنیپت خود را در گوگل ایجاد می‌کنید. این قطعه شامل قسمت‌های عنوان، عکس پروفایل و توضیحات متا است. 

    در قسمت عنوان، نام شخص ذکر می‌شود، عکس پروفایل عمدتاً باید عکس همان شخص باشد. توجه داشته باشید که متن توضیحات متا ترکیبی از چهار فیلد است که یکی پس از دیگری لیست می‌شوند؛ این موارد عبارتند از: تگ لاین، حرفه، شغل و معرفی کوتاه.

    - هیچ یک از این چهار زمینه شامل موقعیت مکانی شما نیست، بنابراین اگر می‌خواهید در منطقه‌ی محلی خود شناخته شوید، شهر یا منطقه سکونت خود را به زمینه‌ی اشتغال خود اضافه کنید.

    - از کلمات کلیدی مرتبط با مهارت و مارک شخصی خود استفاده کنید.

    2- رزومه شخص خود را در لینکدین (LinkedIn) بسازید.

    لینکدین در تمامی‌نتایج جستجوها وجود دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید این قسمت از سئو شخصی خود را به خوبی ساماندهی کنید:

    - از کامل بودن مکان، وضعیت، محل اشتغال و عنوان شرکتتان که در اسنیپت‌های گوگل ظاهر می‌شوند، اطمینان حاصل کنید.

    - روی گزینه‌ی "ویرایش" در کنار لینک پروفایل عمومی‌خود کلیک کنید.

    - URL خود را شخصی سازی کنید. URL را به گونه‌ای انتخاب کنید که شامل نام شما باشد.

    - اطمینان حاصل کنید که کل پروفایل شما برای عموم قابل مشاهده است.

    - اکانت لینکدین را تا حد ممکن کامل کنید. یک وبلاگ وردپرس تعبیه کنید، اسلایدهایی تهیه کرده و در SlideShare بارگزاری کنید، حساب فعال توییتر خود را اضافه کنید، به دنبال توصیه‌های جدید باشید و غیره.

    - در قسمت "وب سایت‌ها" از پروفایل خود، پیوندهایی ازجمله آدرس وبلاگ و نمایه‌ی Google+ خود را به سایت خود اضافه کنید.

    3- پروفایل شما در وبسایت شخصیتان کاملا متعلق به شماست

    بر خلاف هر نمایه‌ی دیگر در این چک لیست، در اینجا شما در پلتفرم اجاره‌ای کار نمی‌کنید، بلکه شما وبسایتتان را کنترل می‌کنید؛ بنابراین آن را به شاهکار خود تبدیل کنید. طراحی دقیق، بهینه‌سازی سایت شخصی، و استفاده از بهترین نگارش نکاتی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.

    - مطمئن شوید که پروفایل شما صفحه خاص خود را دارد.

    - در صورت امکان از نام خود در URL استفاده کنید.

    - در صورت امکان از نام خود در ابتدای عنوان اصلی استفاده کنید.

    - هر پروفایلی که در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌های دیگر دارید، باید به این صفحه پیوند داشته باشد.

    - این صفحه را فقط باید به پروفایل‌ها و شبکه‌هایی پیوند دهید که در حال حاضر شما در آن‌ها فعال هستید.

    - با استفاده از تگ "rel = me" به نمایه‌ی + Google خود لینک دهی کنید.

    - در زمینه‌ی نحوه‌ی نظارت بر عملکرد جستجو و مانیتورینگ مراجعه به سایت‌ها، مطالعه کنید.

    4- امضای شخصی نویسنده؛ استفاده از نویسندگی گوگل (Google Authorship)

     سئوی سایت شخصی

    به لطف نویسندگی گوگل و اسنیپت‌های غنی، وبلاگ نویسان می‌توانند سئو سایت شخصی را به سطح بالاتری برسانند. چهره‌ی برخی از وبلاگ نویسان در نتایج جستجو برای صدها عبارت کلیدی ظاهر می‌شود، این کار باعث رشد نرخ کلیک، افزایش ترافیک و ارائه‌ی برند شخصی شما می‌شود.

    - اگر محتوای خود را با استفاده از "rel = author" "امضا" نمی‌کنید، وقت آن است که از Google Authorship Markup استفاده کنید.

    - از طریق ورود به حساب کاربری خود در Google+، وارد قسمت Google Webmaster Tools شوید. و آن‌جا با بررسی آمار نویسنده، عملکرد جستجوی همه مقالات خود را بررسی کنید.

    نکاتی که تا کنون ذکر شد، مهم‌ترین نکات برای بهبود سئو سایت شخصی شما هستند. اما صدها پروفایل دیگر وجود دارد که در جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. در ادامه‌ی این چک لیست، سایتهایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در آن‌ها یک پروفایل و پیوند ایجاد کنید.

    نکته! توجه داشته باشید لزومی به استفاده از تمامی شبکه‌های اجتماعی نیست و درصورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی متعدد، باید همه آن‌ها را مدیریت کنید؛ مبادا که از رده خارج شوند. هنگام تنظیم نمایه در سایت‌هایی که احتمالاً اغلب به آن‌ها برنخواهید گشت، از استفاده از کاراکترهای عددی خودداری کنید، مانند "5 سال تجربه" یا "50 پروژه موفق". با کلی نگه داشتن محتوای پروفایل‌ها، خطر قدیمی‌شدن آن‌ها را به سرعت کاهش می‌دهید.

    5- توییتر (Twitter)

    پروفایل‌های توییتر هنوز در گوگل رتبه‌های بالایی دارند. بهترین عکس خود را در آن بارگذاری کنید، یک بیوگرافی کوتاه از خود بنویسید و یک لینک به وب سایت خود را در آنجا قرار دهید.

    حتی اگر هرگز از توییتر استفاده نمی‌کنید، یک توییت کوتاه پست کنید و به مردم بگویید برای دنبال کردن شا به شبکه اجتماعی دیگرتان مراجعه کنند.

    6- فیسبوک (Facebook)

    فیسبوک رتبه‌ی بالایی در جستجوی گوگل دارد. اگرچه ممکن است نمایه‌ی فیس بوک شما مربوط به کسب‌و‌ کارتان نباشد، اما بارگذاری یک عکس اصلی در پروفایل شخصی، یک کار غیرحرفه‌ای نیست. بسته به تنظیمات حریم خصوصی شما، ممکن است افراد زیادی آن را ببینند. حتی می‌توانید آنجا هم یک URL ایجاد کنید.

    7- ویمئو (Vimeo)

    به نظر می‌رسد در میان همه سایت‌هایی که برای به اشتراک گذاری ویدیو طراحی شده‌اند، ویمئو از سایر رقبایش در حال پیشی گرفتن است. پس از ایجاد حساب کاربری، بیوگرافی خودتان را وارد کنید، لینک وبسایتتان را اضافه کنید، موقعیت مکانی را تنظیم کنید، یک URL ایجاد کرده و حتی فیلم‌های برجسته اضافه کنید.

    8- تامبلر (Tumblr)

    تامبلر هم رتبه خوبی در جستجوی گوگل دارد، حساب‌های تامبلر به طور پیش فرض، به عنوان زیر دامنه تنظیم می‌شوند، بنابراین در صورت امکان " yourname .tumblr.com" را به عنوان آدرس حساب خود برگزینید. صفحه‌ی بیوگرافی به صورت یک صفحه HTML است، بنابراین هر چیز و همه چیز را می‌توانید اضافه کنید.

    9- کورا (Quora)

    این سامانه صفحات پروفایل بسیار ساده‌ای دارد، اما نکته‌ی جالب این است که این صفحات رتبه‌بندی می‌شوند. بعد از اضافه کردن تصویر و بیوگرافی کوتاه، چند نفر و چند موضوع را دنبال کنید، این موضوعات به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که علایق شما چیست.

    10- About.me

    این فقط یک صفحه‌ی ساده است که به نمایه‌های دیگر شما پیوند دارد، اما همین موارد ساده در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شوند. پس بهتر است که از این فرصت استفاده کنید، یک عکس پس زمینه خوب بارگذاری کنید و پیوندها را تنظیم کنید. در صورت امکان، از URL استفاده کنید که شامل نام شما باشد، مانند about.me/yourname.

    11- Delicious

    یک نمایه‌ی ساده ایجاد کنید که دارای شانس مناسبی جهت رتبه‌بندی برای نام شما باشد. در این پروفایل، فضایی بیشتر از یک عکس، بیوگرافی کوتاه و لینک نیست. این وبسایت به شما یک URL میانبر مانند delicious.com/yourname می‌دهد، اما با تنظیم این مورد، هرگز نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

    12- Flickr

    این تنها سایت عکسی است که در سئو سایت مورد توجه قرار می‌گیرد. پروفایل‌ها شامل اطلاعات ساده‌ای است ازجمله: عکس پروفایل، موقعیت مکانی، بیوگرافی و لینک وبسایت.

    13- SlideShare

    یک نمایه در اینجا به احتمال زیاد در انتهای صفحه یک قرار می‌گیرد، برای مدیریت سئو در این سایت، ابتدا نوع حساب را تنظیم کنید، اکنون انواع مکان‌ها را برای افزودن اطلاعات مربوطه مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید با پرداخت 19 دلار در ماه یک تم تصویری به نمایه‌ی خود اضافه کنید، اما انتظار نداشته باشید که این عمل بر سئوی سایت تأثیر بگذارد.

    سئو سایت شخصی و تاثیر آن در کسب و کار

    14- یوتیوب (YouTube)

    با بیان نام تجاری شخصی خود و استفاده از نام خود در عنوان و توضیحات، ویدیویی از خود ایجاد و بارگذاری کنید. اگر ویدیویی را برای نام خود ساماندهی کنید، ممکن است رتبه‌بندی خود فیلم را به عنوان یک نتیجه جستجوی جهانی مشاهده کنید.

    مهمترین کلمه‌ی کلیدی در سئوی سایت شخصی چیست؟

    مهمترین کلیدواژه در زمینه‌ی بهینه سازی سایت شخصی نام خودتان است. چراکه اکثر افراد زمانی که بخواهند صفحه شما را پیدا کنند، نام شما را جستجو می‌کنند. در اینجا 19 مورد از مهمترین کلیدواژه‌هایی که در بهبود سئو شخصی سایت تاثیر گذار هستند را برای شما لیست کرده‌ایم:

    1. نام حرفه ای شما

    2. مکان شما (یا مکان مورد نظر شما)

    3. زبانهای شما

    4. مدارک دانشگاهی و گواهینامه ها یا سایر مدارک اثبات دانش حرفه ای یا صنعتی

    5. عنوان شغلی مورد نظر شما

    6. صنعت شما

    7. عنوان شغلی فعلی

    8. کارفرمای فعلی

    9. عناوین شغلی سابق

    10. کارفرمایان سابق

    11. مهارت های شما

    12. مجوزهای مربوط به حرفه شما

    13. ابزار و تکنیک ها و نرم‌افزارهای خاص شغل، حرفه و صنعت شما

    14. ابزارها و برنامه های اینترنتی مرتبط با شغل یا حرفه شما

    15. افتخارات، جوایز، تقدیر و حق ثبت اختراع

    16. مشتریان و یا دسته های مشتریان

    17. پروژه های بزرگ

    18. صنعت و سازمان‌های حرفه ای مربوطه

    19. نام کتاب‌ها، مقالات و ... که منتشر کرده‌اید

    استراتژی سئو برای سایت‌های شخصی

    استراتژی سئو برای سایت‌های شخصی

    دستکاری در رتبه‌بندی گوگل در ابتدای دهه‌ی جاری برای برخی از افراد بسیار آسان بود. اگر از قدرت دامنه‌ی کافی برخوردار بودید، می‌تواستید از محتواهای کوتاه و کم ارزش برای رتبه‌بندی در مورد هر موضوعی استفاده کنید. بنابراین گوگل تصمیم گرفت مطالب با کیفیت بالا را در نتایج خود رتبه‌بندی کند و کسانی که مایل به کسب رتبه‌ی بالا هستند را مجبور به سرمایه‌گذاری در محتوای با کیفیت‌تر کند.

    مهمترین استراتژی سئو سایت شخصی این است که گوگل، وبسایت یا هر صفحه‌ی مجازی که برای کسب و کارتان طراحی کرده‌اید را (صفحات حاوی اطلاعات مربوط به شما) در گزینه‌ی اول جستجو قرار دهد. نیل به این هدف با رعایت این نکات امکان‌پذیر است:

    سئو دیگر فقط به معنای دستکاری نیست. اگر در مورد جذب دریافت ترافیک رایگان جدی هستید، باید بدانید که موفقیت از طریق افزودن محتوای با کیفیت و غالباً مفید به وب‌سایت شما حاصل می‌شود.

     با کاربران ارتباط برقرار کنید، اعتماد آن‌ها را جلب کنید، محبوب شوید و به کاربران کمک کنید تا تمام نیازهایشان در مورد مطلبی که به دنبال آن هستند، در سایت شما برآورده شود. هیچ وقت بهینه‌سازی نرخ تبدیل را به هر قیمتی در ارجحیت قرار ندهید، چرا که اگر بتوانید اعتماد کاربر را جلب کنید، همین کار موجب بازگشت مجدد او و تبلیغ و معرفی سایت شما به اطرافیان شده و موجب افزایش چشمگیر نرخ تبدیل سایت شما می‌شود.

    امروزه درک سئو مهارت مهمی است و نادیده گرفتن ضرورت سئو، به خصوص در سایت‌های شخصی، هوشمندانه نیست. مدیریت سئو سایت شخصی هدفی دور از دسترس نیست. با وجود اینکه تبدیل مقررات عمومی سئو، به یک سری دستورالعمل‌های مختص سایت شخصی، نیاز به مدیریت و صرف زمان کافی دارد، هنگامی که این کار به درستی انجام گیرد، آثار چشمگیر آن را مشاهده خوهید کرد.

    اشتراک گذاری:





      نظرات

    نظرات کاربران
    نام
    ایمیل
    نظر