گروه طراحان وبکده

چگونه محتوای وبلاگتان را به فیلم تبدیل کنید؟

آنچه در این مقاله می خوانید

    امروزه نرم افزارهای رایگان زیادی در اختیار بازاریاب های اینترنتی قرار می گیرد تا بتوانند محتوای نوشتاری خود را به ویدیو تبدیل کنند. محتواهای ویدئویی برای تعامل با مخاطبان اهمیت زیادی دارد. برای مثال در فیسبوک و یوتیوب کاربران به ویدئوها علاقه بیشتری نشان می دهند. همچنین در بیشتر شبکه های اجتماعی ویدئوها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

    بسیاری از بازاریاب های اینترنتی نمی دانند که برای موفقیت در حرفه شان باید محتواهای بصری را در اولویت قرار دهند. برخی هم نمی دانند که چگونه ویدئوها را جایگزین محتواهای وبلاگ کنند.

    تغییر تنظیمات محتوا فرصتی برای نوآوری ایجاد کرده است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که در این مورد بدست آمده می توان در نحوه بازاریابی محتوایی تغییرات عمده ایجاد کرد و پست های وبلاگ را به محتواهای ویدئویی تبدیل کرد.

    تبدیل محتوای وبلاگ به فیلم

    • جایگاه محتوای ویدیویی

    با بررسی 6 هزار بازاریاب حرفه ای نشان داده شد که استراتژی های بازاریاب ها در حال تغییر است. در واقع این ترجیحات مصرف کننده هاست که تغییر می کند و بسیاری از مشتریان به محتواهای ویدئویی علاقه بیشتری نشان می دهند.

    تقریبا 50 درصد از بازاریاب ها برای توزیع محتواهای ویدئویی خود از کانال یوتوب و فیسبوک استفاده می کنند.

    33 % از بازاریاب های بین المللی برای سال آینده محتواهای بصری و ویدئو را به عنوان اولویت خود قرار داده اند. در حال حاضر برای سئوی سایت و ایجاد محتوا، محتواهای ویدئویی در حال رشد هستند.

    آیا می توان وبلاگ و کارهای ویدئویی را با هم انجام داد؟ آزمایش hubspot در این مورد را بخوانید: چه چیزی؟

    من و تعدادی از همکاران می خواستیم ضمن یادگیری و تجربه از تولید محتوای ویدیویی استفاده کنیم تا ببینیم که آیا ترافیک به سمت پست های وبلاگ hubspot و شبکه های اجتماعی آن بیشتر می شود؟

    چرا؟

    این نظریه مرتبا مطرح است که مخاطبان ما به محتوای ویدئویی اهمیت بیشتری می دهند. در یک نظر سنجی که در سال 2016 در مورد HubSpot انجام شد، تقریبا 50 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که محتواهای ویدئویی را بیشتر از پست های ساده رسانه های اجتماعی می پسندند.

    چه زمانی؟

    بین ماه های فوریه و می 2017، من با همکاران برای انتشار محتوای ویدئو برای هفت پست جدید در وبلاگ اقدام کردیم. چگونه؟

    ما محتواهای ویدئویی را روی یوتیوب و فیسبوک منتشر کردیم. برخی از پست ها و فیلم های وبلاگ در هر دو سایت یوتیوب و فیسبوک منتشر می شود. پس از آن فیلم های منتشر شده به پست های وبلاگ ارتقا پیدا کردند. مشخصات عمومی این فیلم ها در فیسبوک و یوتیوب با پست های وبلاگ ارتباط داشتند.

    نتایج آزمایش

    فیلم ها روی فیس بوک و یوتیوب

    1- چگونگی تولید پس از اتمام یک هفته طولانی

    آنچه ما منتشر کردیم:

    ما یک ویدئو یوتیوب را در وبلاگ و سپس در فیسبوک منتشر کردیم.

    روز اول هفته اول پایان آزمایش

    بازدید وبلاگ 1,395 1,770 2,196

    بازدید یوتیوب 267 335 429

    بازدید فسیبوک 3,900 6,100 6,229

    یوتیوب/ وبلاگ % 19% 19% 19%

    ترافیک از شبکه های اجتماعی 221 305 372

    شبکه های اجتماعی / ترافیک کل 16% 17% 17%

    معیارهای متوسط این آزمایش:

    1- بازدید وبلاگ = # تعداد بازدید از وبلاگ

    2- بازدید یوتیوب = # زمانهایی که بینندگان یک ویدیو را به مدت 30 ثانیه یا بیشتر تماشا می کنند.

    3- بازدید فیس بوک = # زمانهایی که بینندگان یک فیلم را برای 3 ثانیه یا بیشتر تماشا می کنند.

    4- نمایش های یوتیوب / وبلاگ % = ٪ از بازدید کنندگان وبلاگ که این ویدیو را در YouTube تماشا کرده اند.

    5- ترافیک شبکه های اجتماعی = # از وبلاگ بازدیدکننده داشته است که از شبکه های اجتماعی روی سایت هدایت شده اند.

    6- ترافیک کل شبکه های های اجتماعی = درصد مجموع بازدیده کننده ها که از پلت فرم شبکه های اجتماعی آمده اند.

    یافته های کلیدی:

    ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر می شود بیشتر از فیسبوک می تواند به افزایش ترافیک وبلاگ کمک کند. ویدئوهای یوتیوب توانسته اند 55 درصد از نرخ کلی مشاهده و بازدید را به خود اختصاص دهند. میانگین زمان برای تماشای ویدئوهای طولانی از 1:14 تقریبا 00:41 بوده است.

    ویدیوهای یوتیوب نسبت به فیسبوک ترافیک بیشتری برای وبلاگ آورده بود.

    تیترهای پست های ویدیویی نسبت به تیترهای محتوای نوشتاری باید قابل مشاهده تر و جذاب تر باشند.

    تبدیل محتوای وبلاگ به فیلم

    در کل آزمایش انجام شده بالاترین عملکرد مربوط به پست های ویدئویی در وبلاگ و یوتیوب بود و سپس رتبه دوم به فیسبوک داده شد. موضوع جالب این است که مقدار زیادی از حجم جستجو در حیطه موضوعات پست ها قرار می گیرد. اگر چه ویدئوها چندان هم جذاب نباشند اما انتشار آنها موجب افزایش بازدید می شود و هرچه جذاب تر باشند ترافیک ارسالی روی سایت بیشتر خواهد بود.

    ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر می شود بیشتر از فیسبوک می تواند به افزایش ترافیک وبلاگ کمک کند. ویدئوهای یوتیوب توانسته اند 72 درصد از نرخ کلی مشاهده و بازدید را به خود اختصاص دهند.

    2) تقویم نهایی رسانه های اجتماعی برای 2017

    ما چه چیزی را منتشر کردیم:

    ما یک ویدیو یوتیوب را در وبلاگ قرار دادیم و ویدیویی مشابه را به صورت محلی در فیس بوک منتشر کردیم. نحوه انجام آن:

    روز اول هفته اول انتهای آزمایش

    میزان بازدید در وبلاگ 4,366 16,509 28,882

    بازدید در یوتیوب 409 1,242 1,673

    بازدیدهای فیسبوک 12,320 16,000 16,456

    بازدیدهای یوتیوب / وبلاگ 10% 13% 6%

    ترافیک شبکه ها اجتماعی 262 1,369 2,019

    شبکه های اجتماعی / ترافیک کل % 6% 9% 7%

    معانی اعداد و ارقام در جدول بالا:

    1- بازدید پست های وبلاگ = # از وبلاگ چه تعداد از پست ها بازدیدکننده داشته است.

    2- بازدیدهای یوتیوب = # زمانهایی که بینندگان به مدت 30 ثانیه یا بیشتر یک ویدیو را تماشا می کنند.

    3- بازدیدهای فیس بوک = # زمانهایی که بینندگان یک فیلم را برای 3 ثانیه یا بیشتر تماشا می کنند.

    4- نمایش های یوتیوب / وبلاگ ٪ =٪ زمانی که بازدید کنندگان وبلاگ یک ویدیو را در YouTube تماشا می کنند.

    5- ترافیک شبکه های اجتماعی = # میزان بازدیدکنندگانی که از وبلاگ پست ها بازدیدکننده داشته است و از شبکه های اجتماعی وارد شده اند.

    6- شبکه های اجتماعی / درصد کل ترافیک = درصد مجموع بازدیده کننده ها که از رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند.

    یافته های کلیدی:

    بالاترین عملکرد پست های ویدئویی در وبلاگ و یوتیوب بوده است. سپس رتبه دوم به فیسبوک تعلق می گیرد. موضوع جالب این است که مقدار زیادی از حجم جستجو در حیطه موضوعات پست ها قرار می گیرد. اگر چه ویدئوها چندان هم جذاب نباشند اما انتشار آنها موجب افزایش بازدیدها می شود.

    ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر می شود بیشتر از فیسبوک می تواند به افزایش ترافیک وبلاگ کمک کند. ویدئوهای یوتیوب توانسته اند 72 درصد از نرخ کلی مشاهده و بازدید را به خود اختصاص دهند. میانگین زمان برای تماشای ویدئوهای طولانی از 1:14 دقیقه به 00:53 دقیقه بود.

    • ویدئوها روی فیس بوک

    3- اخبار رسانه های اجتماعی مارس: فیس بوک در مقابل اسنپ چت، WhatsApp برای کسب و کار بهتر ما چه چیزی را منتشر کردیم:

    ما یک ویدیو را در فیس بوک منتشر کردیم و سپس آن را در پست وبلاگ انتشار دادیم. نحوه انجام آن:

    روز اول هفته اول انتهای آزمایش

    بازدیدهای وبلاگ 1,287 3,124 3,725

    بازدیدهای فیسبوک 6,066 6,872 7,001

    ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی 177 286 340

    شبکه های اجتماعی / درصد کل ترافیک 14% 9% 9%

    معانی اعداد و ارقام ذکر شده:

    1- بازدید پست های وبلاگ = # از وبلاگ پست بازدیدکننده داشته است

    2- بازدید از یوتیوب = # زمانهایی که بینندگان به مدت 3 ثانیه یا بیشتر یک ویدیو را تماشا می کنند.

    3- ترافیک شبکه های اجتماعی = # میزان بازدیدکنندگانی که از وبلاگ روی پستها بازدید داشته اند و از شبکه های اجتماعی وارد شده اند.

    4- شبکه های اجتماعی / درصد کل ترافیک = درصد مجموع بازدیده کننده ها که از رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند.

    • یافته های کلیدی:

    اگر چه 9 پست وبلاگی بدون ویدئوهای فیسبوکی توانست بازدیدهای زیادی را بدست آورد، اما ویدئوهای منتشر شده در فیسبوک که در همان روز منتشر شده بود، دیدگاه های معناداری نسبت به ویدئوهای وبلاگی دریافت کرد.

    یک مشکل فنی ما را مجبور کرد تا یک نسخه جدید از ویدئوهای فیسبوکی را آپلود کنیم. همین امر موجب شد تا جمع زیادی از هزاران بازدیدکننده را از دست دهیم.

    4) اخبار رسانه های اجتماعی در آوریل: AR در فیس بوک، آگهی در اسنپ چت و ...

    ما چه چیزی را منتشر کردیم:

    ما یک ویدیو را در فیس بوک و سپس آن را در پست وبلاگ منتشر کردیم. نحوه انجام آن:

    روز اول هفته اول پایان آزمایش

    بازدیدهای پست ها در وبلاگ 2,278 2,912 3,115

    بازدیدهای فیسبوک 10,847 12,039 13,214

    ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی 123 179 215

    شبکه های اجتماعی / درصد کل ترافیک 5% 6% 7%

    تبدیل محتوای وبلاگ به فیلم

    معانی اعداد و ارقام بالا

    1- میزان بازدید پست های وبلاگ = # چه میزان از وبلاگ بازدیدکننده داشته است

    2- بازدیدهای فیس بوک = # زمانهایی که بینندگان یک فیلم را برای 3 ثانیه یا بیشتر تماشا می کنند.

    3- ترافیک شبکه های اجتماعی = # میزان بازدیدکنندگانی که از پست های وبلاگ بازدید داشته اند و از شبکه های اجتماعی وارد شده اند.

    4- شبکه های اجتماعی / درصد کل ترافیک = درصد مجموع بازدیده کننده ها که از رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند.

    • یافته های کلیدی:

    - این ویدئو به ویدئو b-roll و انیمیشن ها به جای صحبت کردن برجسته شده بود و در فیسبوک به لطف مهارت های ویرایش ویدئو انجام شد.

    -این ویدئو در روز جمعه منتشر شد که در آن زمان مخاطبان تمایل بیشتری داشتند تا فیسبوک گردی کنند و بازدید بیشتری روی سایت در همان روز اول آورده شد.

    - این ویدئوی مخاطبان را برای تماشا و خواندن پست های وبلاگ الزام نمی کرد. این فیلم بسیار آموزنده بود و در جای خود ایستاده بود اما تاثیر زیادی در افزایش ترافیک وبلاگ نداشت.

     

    اشتراک گذاری:





      نظرات

    نظرات کاربران
    نام
    ایمیل
    نظر