گروه طراحان وبکده

5 روش موثر برای تجزیه و تحلیل ترافیک با استفاده از توییتر

شبکه توییتر در سال 2014 راه اندازی شد که هدف از آن تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و همچنین اندازه گیری میزان توانایی آن برای همه کاربران بود. پس از آن توییتر ارتقا پیدا کرد و سازندگان با ایجاد یک برنامه تجزیه و تحلیل مجزا سعی داشتند تا این هدف به صورت مداوم ادامه پیدا کند.

 تجزیه و تحلیل ترافیک با استفاده از توییتر

در حال حاضر اغلب کاربران اعتماد بیشتری نسبت به توییتر پیدا کرده اند و پتانسیل های این شبکه را به طور کامل استفاده می کنند. آنها در صفحه اصلی توییتر با ترافیک بالایی روبرو می شوند. در حالیکه نمی دانند این امر حاصل ترویج و ردیابی توییتر است.

در توییتر کارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می توان نحوه تجزیه و تحلیل ترافیک را هم مشاهده کرد.

• نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل ترافیک در توییتر

کاربران می توانند نحوه تجزیه و تحلیل ترافیک را با وارد کردن مشخصات خود و سپس انتخاب دکمه Analytics از منو انجام دهند:

1- چه محتوایی در میان مخاطبان خود طنین انداز می شود

ابتدا باید درک کنید که مخاطبان از چه نوع محتوا و موضوعاتی لذت بیشتری می برند. این کار به بازاریابی و استراتژی تولید محتوا کمک زیادی می کند. نقطه اشتراک تمامی مخاطبان در انتخاب بهترین محتواها اهمیت زیادی دارد و این نقطه اشتراک باید کشف شود.

برای این کار باید بر روی تب "Tweets" کلیک کنید. با این کار مطالب و محتواهایی که برای تعداد زیادی از کاربران محبوبیت زیادی دارد، مشخص می شوند. علاقمندی ها، برگزیده ها و پاسخ های کاربران توییتر همه در زیر مطالب عنوان می شود که شما را در پیدا کردن نقطه اشتراک میان مخاطبان یاری می دهد. محتواها یک آیتم مهم در توییتر هستند. شما می توانید در هفته 10 دقیقه را برای ضبط 5 یا 10 توییت های محبوب صرف کنید. در طول زمان می توانید از طریق این توییت ها ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنید.

 تجزیه و تحلیل ترافیک با استفاده از توییتر

2- درک نحوه تعامل افراد با توییتها در طول زمان

یک سوال در بین تمامی بازاریاب های رسانه های اجتماعی وجود دارد: چرا برخی توییت ها اثری ندارد؟

برخی ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا هدف و کارکرد کاربران توییتر را به بهترین شکل تجزیه و تحلیل کنید. اما بهترین روش برای این کار استفاده از داده های حساب مخاطبان است. برای تجزیه و تحلیل بهتر است بر روی داشبورد توییت ها کلیک کنید.

توییتر به وسیله تعامل توییت ها برای ارائه توانایی ها در طی یک دوره استفاده می شود. اگر کاربران توییت های خود را به طور مداوم بروزرسانی کنند، بهتر می توانند آنها را تجزیه و تحلیل کرد.

3- درک و شناخت فالوورها

مخاطبانی که در توییتر شما را دنبال می کنند می توانند اطلاعات ارزشمند و مفیدی را در اختیارتان قرار دهند. در این صورت اگر قصد تجزیه و تحلیل دارید بهتر است کسانی که شما را دنبال می کنند را بررسی کنید.

نتیجه این کار پیدا کردن پاسخ سوالات زیر است:

 تجزیه و تحلیل ترافیک با استفاده از توییتر

آیا مخاطبان زن هستند یا مرد؟ آنها از کدام کشور و شهرستان هستند؟ منافع آنها از دنبال کردن شما چیست؟ همچنین شما می توانید 5 نوع منافع منحصر به فرد فالوورهای خود را در توییتر مشاهده کنید. برای پیدا کردن پاسخ این سوالات بهتر است محتواهایی را در توییتر به اشتراک بگذارید که با گذشت زمان کاربران به آن واکنش نشان می دهند.

همچنین می توانید دنبال کننده های خود را در توییتر به چند بخش تقسیم کنید.

4- آیا فالوورها در حال رشد هستند یا کاهش؟

حتی اگر در حال حاضر یک کاربر قدرتمند در توییتر هستید، نباید مغرور شوید. زیرا ممکن است پس از مدتی به آرامی تعدادی از فالوورهای خود را از دست دهید. توییتر به تمام کاربران اجازه رشد را می دهد. آنالیز توییتر این اجازه را به شما می دهد که تا تصویری از تعداد فالوورهایی را که هر روز اضافه یا کم می شوند، مشاهده کنید. جدل زمانی هم پیگیری را دقیق تر می کند. توییتر آنالیز نشان می دهد که تعداد از فالوورها تصاویر را مشاهده می کنند و حتی واکنش آنها را هم نشان می دهد.

اشتراک گذاری: