از جمله مهمترین بخش های تبلیغاتی یک شرکت، نشانه، آرم یا لوگو (Logo) آن است.
لوگو سازمانی نمایانگر کارکرد، جایگاه، نام، اهداف، امکانات و بسیاری موارد دیگر است که در نهایت، سازنده هویت آن مجموعه هستند. هویت سازمانی یک شرکت بر اساس نشانه ، آرم یا لوگو و رنگ های آن شکل می گیرد و استفاده از یک آرم یا لوگو حرفه ای خوب باعث تسهیل اجرای مواد تبلیغاتی یک شرکت می شود.
همه برندها، شرکت ها و کارخانجات بزرگ دنیا، بیشتر از آن که با محصولات، بروشورها، پوسترها و دیگر مواد تبلیغاتی شناخته شوند با آرم یا لوگوی خود در ذهن مخاطب جا باز می کنند. از جمله موارد و عواملی مهمی که باید در طراحی لوگو شرکتی ، سازمانی و یا برند مورد توجه قرار گیرد، زیبایی ، سادگی و در عین حال برقراری ارتباط سریع با مخاطبین است.
طراحی لوگو ها را عموما می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:
نشانه های تصویری
که عموما این نوع از آرم و لوگو ها به صورت نمادها و تصاویر و اشکال ساده شده طراحی می شوند که این تصاویر می توانند ارتباط مستقیم با نوع فعالیت سازمان ، شرکت یا برند مورد نظر را داشته باشد.
نشانه های نوشتاری
این نوع از نشانه ها، آرم ها یا لوگوها بر مبنای نوشتار طراحی می شوند و عموما نام سازمان ، شرکت یا برند می باشد که با استفاده از فونت ها و ابزار های نوشتاری طراحی می شوند.
نشانه های ترکیبی و تلفیقی
این نوع از نشانه ها ، آرم ها یا لوگوها ترکیب و تلفیقی از نشانه های نوشتاری و نشانه های تصویری است که به خاطر توان بالای برقراری ارتباط با مخاطبین می توان این نوع از لوگوها را در ردیف پر مخاطب ترین نوع آرم ها دانست.