بازاریابی محتوایی یا Content marketing چیست؟

• بازاریابی محتوایی یا Content marketing چیست؟

با توجه به فراوانی آگهی های تبلیغاتی، دیگر کمتر کسی به این شیوه اعتماد می کند و آگهی ها برای انتخاب محصولات و خدمات کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. 

امروزه به خوبی روشن است که یکی از عناصر فعال تبلیغات اغراق و بزرگنمایی است. پس چگونه خدمات خود را معرفی کنیم و مشتریان خود را با کالا و محصول خود آشنا کنیم؟

اکنون، زمان بازاریابی محتوایی یا  content marketing فرا رسیده است.  به این مفهوم که با تولید محتوای ارزشمند، مشتریان تشویق به تعامل با یک برند خواهند شد . در واقع با این کار حس آزادی عمل به مشتری داده می شود.

کانتنت مارکتینگ چیست؟

برای بازاریابی محتوایی موفق باید اول مخاطب خود را بشناسید و نیاز او را بدانید. گاهی نیاز است محتوا در قالب یک فیلم یا عکس باشد گاهی در قالب متن. شما باید قبل از هر چیز یک استراتژی داشته باشید. 

هدف ‌گذاری و برنامه ‌ریزی قبلی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژی خود در زمینه بازاریابی محتوایی به موفقیت بیشتری دست یابید.

اگر می‌خواهید کانون توجه مخاطبان خود باشید، به بازاریابی محتوایی به‌ عنوان یک استراتژی تجارت همیشگی نگاه کنید. معرفی مستمر ایده‌های جدید، سطح بازاریابی محتوای شما را ارتقا می‌دهد .

مهمترین قسمت کانتنت مارکتینگ، انتخاب سوژه است. 

اگر یک محتوای عالی تهیه شود، اما در مورد موضوعی باشد که برای مخاطب هیچ اهمیت و جذابیتی نداشته باشد به این ترتیب علاقه ای به مشاهده و مطالعه آن پیدا نخواهد کرد و تمام تلاش ها به هدر می رود.

اولین نکته کلیدی برای تهیه استراتژی تولید محتوا تهیه یک لیست از ایده هایی است که ارزش نوشتن دارند.

به کمک نرم افزار هایی که بیشترین میزان جستجوی سایتها و موتورهای جستجو را به تفکیک نشان می دهد، می توان علایق، سلایق و نیازمندیهای مخاطبان را فهمید و بر اساس آنها به تولید محتوا پرداخت.

خوشبختانه روز به روز بحث بازاریابی محتوایی پررنگ تر از قبل می شود. بسیاری از صاحبان تجارت متوجه شده اند که چیزی که باعث رشد و ترقی آنها در فضای مجازی می شود بازاریابی محتوایی است، در واقع هر تجارت با غنی سازی محتوایی از قبیل متن و عکس و فیلم و خبر و ...وارد عرصه رقابت می شود . 

امروزه در کل دنیا درصد چشمگیری از شرکتهای B2B ازکانتنت مارکتینگ استفاده می کنند و همچنین شرکتهای B2C هم مبلغ قابل توجهی از بودجه خود را دراین عرصه صرف می کنند .

کانتنت مارکتینگ چیست؟

کانتنت مارکتینگ باید به سمتی پیش رود که در نهایت به فروش منجر شود. 

 بازاریابی محتوایی میتواند شامل مدیریت کامل وب سایت به همراه درج اخبار، اطلاعیه ها، اطلاعات محصولات،خدمات، پاسخگویی به سوالات بازدید کنندگان و ... باشد .

دنیای وب این روزها امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است. ایجاد  محتوادر رابطه با موضوعات محبوب یا جمع آوری اخبار در زمینه فعالیتهای تجاری می تواند بسیار ساده و در عین حال تاثیر گذار و کمک کننده باشد .

منظور از کانتنت مارکتینگ این است که مخاطب و بازار هدف خود را بشناسید و بدانید چه چیز قرار است به مشتریان خود منتقل کنید. و با نیاز سنجی مشخص کنید به چه نوع محتوایی نیاز است، سپس با استفاده از فنون نگارش و اصول بازاریابی، محتوا تولید کنید و در نهایت از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی و سایر امکانات در اختیار عموم قراردهید.

امروزه بازاریابی محتوایی یکی از اجزای سئو در امر طراحی سایت محسوب می شود زیرا شما با بازاریابی محتوایی مناسب باعث جذب کاربر و بالا رفتن ترافیک سایت خود می شوید و در نتیجه به بالاترین نتایج موتورهای جستجو ارتقا خواهید یافت. 

 در مجموع درک استراتژی های تولید محتوای مناسب و همگام بودن با آخرین تاکتیک های جذب مشتری بهترین مسیر برای ارتقای جایگاه و تثبیت موقعیت تجارت شماست .

مارکتینگ در دنیای مجازی، بازاریابی جهان را متحول کرده است. اکثرا مایل هستند، آخرین اطلاعات از برند محبوبشان را از این طریق به دست آوردند. امروزه سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی بیش از هر چیز دیگری در اختیار متخصصان بازاریابی قرار دارند تا ازاین طریق با مشتریانشان در ارتباط باشند .

متاسفانه افزایش تولید محتوای بی کیفیت و ناکارآمد بازاریابی محتوایی را با خطر جدی مواجه کرده است. توجه به کیفیت محتوا از اصلی ترین اصول بازاریابی محتوایی است.

تنوع در تولید محتوا بهترین روش برای موفقیت بازاریابی محتوایی محسوب می شود . پس سعی کنید محتوای خود را در قالب متن، عکس ، فایل صوتی و ویدیو تولید کنید.

 برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت حرفه ای با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید.


 

1394/2/23

چاپ سربی چیست؟

• چاپ سربی چیست؟

چاپ سربی، نوعی چاپ است که قطعه‌های سرب را در کنار هم قرار می‌دهند و با آن چاپ می‌کنند. روش چاپ سربی، روش نسبتا ساده‌ای است، در این روش كاغذ روی صفحه‌ای متشكل از حروف برجستهٔ سربی و آغشته به مركب، فشرده می‌شود و بر اثر فشار، حروف بر صفحه كاغذ نقش می‌بندد. حروف‌چینی روزنامه نیز نخست به صورت دستی انجام می‌گرفت، ولی بعدها این كار با دستگاه‌هایی كه معمول‌ترین آنها «لاینو تایپ» بود، صورت پذیرفت. دستگاه حروف‌چینی خودكار لاینوتایپ در سال ۱۸۸۶ میلادی ساخته شد. و بدین ترتیب سرعت چاپ به تدریج فزونی یافت. پیشرفت فناوری كم كم باعث شد دستگاه حروف‌چینی سربی از دور خارج شود و جای خود را به دستگاه الكترونیكی بدهد.

1390/1/8

هفت راز بسیار مهم برای داشتن یک وب سایت خوب

• هفت راز بسیار مهم برای داشتن یک وب سایت خوب

در مطلب زیر به هفت تکنیک و یا راز کلیدی برای طراحی حرفه ای سایت اشاره شده است که با رعایت کردن آنها هر وب سایتی می تواند تاثیر مثبت آن بر روی افزایش بازدید کنندگان خود را مشاهده نماید .
 ما در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که چرا برخی از وب سایت ها موفق هستند و برخی خیر ؟ این مطلب توسط کارشناسان و متخصصان وبکده نگارش شده است در صورت هر گونه سوال یا نقطه نظری با ما در ارتباط باشید . 


1- لود شدن سریع وب سایت


ممکن است سایت شما از لحاظ گرافیکی طراحی بسیار زیبایی داشته باشد، اما به علت سرعت کم بارگذاری آن فقط تعداد کمی از افراد توانایی دیدن و استفاده کردن از آن را داشته باشند.
طراحی سایت شما می بایست بر اساس وب بهینه سازی شود و حداکثر زمان لود شدن صفحه بیشتر از ده ثانیه طول نکشد در غیر این صورت کاربر خسته شده و صفحه را می بندد و این نتیجه منفی ای برای سئو یا بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.


2- هدایت راحت و آسان کاربران به صفحات 


پس از وارد شدن کاربر به سایت، شما باید آن ها را به قسمت های مختلف سایت هدایت کنید. برای این کار، باید نوار مسیریابی واضح و آسانی داشته باشد. سعی کنید که لینک های مهم را در مکان مناسب و در دید کاربر قرار دهید. 
بالای صفحه، جایی است که کاربر به محض ورود ، ابتدا آن را می بیند. می توانید از منوها در قسمت های راست و چپ سایت استفاده کنید در تمامی صفحات، عناوین و اطلاعات سایت را به این منوها و نوار مسیریابی لینک نمائید. شما هروز نمی دانید که کدام یک از اطلاعات موجود در صفحه سایت شما، توجه کاربران را به خود جلب خواهد کرد، پس دسترس پذیری آسانی را برای همه اطلاعات در نظر بگیرید. 


روش های حرفه ای طراحی وب سایت


3- پشتیبانی از تمامی رزولوشن های صفحات نمایش


امروزه کامپیوترهایی با رزولوشن های مختلف وجود دارند. 
اکثر آن ها از 640x480 شروع و حتی به بیشتر از 1024x768 می رسد. وظیفه شما، آن است که سایت خود را برای تمام این رزولوشن ها طراحی کنید. طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که در تمام این صفحات ب�� رزولوشنهای متعدد، به خوبی به نمایش در آید.
بهترین گزینه برای انجام این مورد این است که سایت خود را با واحد درصد طراحی کنید و از پیکسل استفاده ننمائید.


4- در نظر گرفتن تمام مرورگرها


طراحی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که در تمامی مرورگرهای موجود و رایج به خوبی به نمایش درآید. سایت خود را در مرورگرهای متفاوت امتحان کنید و به یک یا دو مرورگر اکتفا نکنید.
سعی کنید از کدهای css استفاده  نمائید که تمامی بروزرها را ساپورت نماید، برای این کار می توانید به وب سایت http://w3schools.com مراجعه نمائید.


در نظر گرفتن مرور گر ها در طراحی سایت



5- از فونتهای خوانا و روان استفاده نمائید


کاربران تنها با نگاه کردن به فونت استفاده شده در طراحی سایت، متوجه حرفه ای نبودن آن می شوند و آنرا ترک می کنند و این نکته بسیار مهمی می باشد، از فونت هایی که ممکن است در بسیاری از رایانه ها نباشد، استفاده نکنید.
 اگر فونت مورد استفاده شده در سایت شما، در رایانه کاربر موجود نباشد،رایانه به طور خودکار از فونت پیش فرض استفاده خواهد کرد که بسیار زشت و نامناسب میباشد.
پس سعی کنید در طراحی وب سایت حرفه ای خود از فونت مناسب استفاده کنید.
معمولا از فونت Tahoma استفاده میشود، چنانچه مایلید از فونت دیگری استفاده نمائید می بایست فونت مورد نظر را درسایت بارگزاری کرده و محل قرارگیری فونت را در کدهای CSS معرفی نمائید، این کارباعث می شود که چنانچه فونت شما در کامپیوتر کاربر وجود نداشت آن را از سایت شما بشناسد و نمایش دهد.


6- تا جای ممکن از تصاویر زیاد خودداری نمائید


همیشه طراحی ساده و سبک ، بهترین و مؤثرترین راه ایجاد سایت می باشد.سایت خود را با تصاویر زیاد شلوغ نکنید، به جای آن می توانید از آیکون های جذاب و زیبا با رنگ بندی متناسب که توجه کاربر را به قسمت خاصی از سایت جلب می کند، استفاده کنید.


7- فراموش نشود که بازدیدکنندگان بیشتر به محتوا اهمیت می دهند، تا گرافیک


وجود فضای خالی/سفید در طراحی سایت استفاده بیش ازحد از تصاویر، فونت های رنگی، عکس های بزرگ و پشت زمینه سبب شلوغ شدن سایت می شود و بازدیدکننده را فراری می دهد؛ همیشه سعی کنید تا سادگی را حفظ کنید و از فضاهای خالی به خوبی استفاده کنید تا هم چشم کاربران خسته نشود، و هم محتوای شما به خوبی از فضای خالی و گرافیک سایت، جدا و متمایز شود تا بتوان آن را مطالعه کرد.

برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی سایت خود ، از طریق تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه کنید.  هفت تکنیک وب سایت های موفق نکنیک های طراحی سایت منطبق با همه مرورگرها

1393/2/16

روش های خلق مشتریان وفادار

• روش های خلق مشتریان وفادار

اگر اقتصاد را به دو نیمه عرضه و تقاضا تقسیم کنیم، در این صورت با فروشنده و خریدار مواجه می شویم. خریداران یا مشتریان به عنوان بخش مهمی از تجارت و کسب و کار محسوب می شوند که بدون آنها فروش محصولات نیز متوقف می شود.
در این میان داشتن مشتریان دائمی و وفادار اهمیت پیدا می کند. یکی از هدف های تمامی شرکت های تولیدی و عرضه کننده، داشتن مشتریان وفادار می باشد. این مشتریان درآمد ثابت را مشخص می کنند.
به طور مثال یک شرکت با محاسبه تعداد مشتریان، فروش محصولات را در هر ماه برآورد کرده و هزینه های شرکت را در نظر می گیرد. این امر به مدیریت اجازه برنامه ریزی و سرمایه گذاری می دهد. 
 


حال تصور کنید یک شرکت بدون مشتریان دائمی فعالیت می کند. درآمد این شرکت مشخص نیست و در هر ماه میزان آن کم و زیاد می شود. مدیریت نمی تواند برآورد دقیقی نسبت به درآمد ماه یا ماههای آینده داشته باشد. این امر موجب مشکل برنامه ریزی برای تولید می شود.
در نتیجه شاهد شکست پروژه تولید یا توزیع کالا خواهیم بود. برای داشتن مشتریان دائمی و وفادار، برآورده ساختن خواسته ها و انتظارات آنها اهمیت پیدا می کند. به هر میزان که رضایت مشتریان از خدمات و محصولات شرکت بیشتر باشد، به تبع آن شاهد خرید محصولات از سوی آنان خواهیم بود.
زمانی که مشتری اولین فروش خود را انجام می دهد، اگر محصول را مطابق با خواست خود بداند، مطمئنا برای دفعات بعد نیز خرید می کند. به مرور زمان این کار برای وی یک عادت می شود بطوری که خود را با برند یکی دانسته و به دیگران نیز توصیه می کند.
 

روش های خلق مشتریان وفادار

احترام به مشتریان اولیه فاکتور برای جذب آنان می باشد. نباید مشتری را پس از فروش محصولات به حال خود رها کرد. با ارائه خدمات پس از فروش، تماس با وی و سوال از میزان رضایتمندی وی تاثیرات شگرفی برای وفاداری مشتریان دارد.
دادن پرسشنامه به مشتریان پس از ارائه خدمات، یک راه حل مناسب جهت نظرخواهی از آنان است. استفاده از مشاوران جامعه شناس یکی از راه های شناخت نیازهای مشتریان است. جامعه شناسان بیش از هر کسی دیگری می توانند خواست ها و مطالبات مشتریان را تجزیه و تحلیل و یک آمار دقیق از آن را در اختیار مدیران شرکت ها قرار دهند.
با این کار می توان محصولاتی مطابق با میل مشتریان ارائه نمود. برای نمونه می توان به کشور چین به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا اشاره کرد که ابتدا با بررسی های جامعه شناسی، نیازهای بازار مصرف را آنالیز کرده و سپس مطابق با نیازها اقدام به تولید می کند. روحیات و خواست های مشتریان با
یکدیگر متفاوت است. سلیقه و علاقه آنها یک فاکتور مهم برای خرید است.
 


بنابراین کالاها باید متناسب با علاقه اکثریت تولید شوند. بدین طریق می توان رضایت اکثریت را جلب نمود. با افزایش فروش، برند تجاری محصولات جای خود را در بازار فروش باز می کنند و پس از مدتی شاهد همراهی مشتریان مخالف نیز خواهیم بود. یکی از اشتباهات رایج در میان شرکتها، اعتماد به مشتریان وفادار است و به همین دلیل دقت و توجه زیادی به کیفت محصولات ندارند. این در حالی است که با ورود شرکت های رقیب ممکن است محصولات آنها نسبت به محصولات شرکت شما کیفیت بالاتری داشته باشند که در صورت شاهد چرخش مشتریان خواهیم بود.
در واقع خطر جذب مشتري توسط رقبا و گرایش یافتن او به کسب و کارهاي رقیب یکی از مواردی است که همواره باید به آن توجه داشته باشید بنابراین به روزرسانی محصولات پا به پای تکنولوژی روز و کسب اطلاعات از محصولات رقیب یک فاکتور مهم برای حفظ مشتریان وفادار می باشد.
ارائه خدمات و توزیع محصولات بدون نقص و عیب، یکی از یکی از مهمترین عوامل وفادار کردن مشتریان به شمار می رود. سکوت مشتری به معنا رضایت از محصولات نیست و مشتری شاکی بهتر از یک مشتری ساکت است چرا که انتقادات سازنده ای در رابطه با محصولات ارائه می دهد که مانع از افت کیفیت خدمات رسانی می شود.
به تبع این امر شاهد ارتقا کیفیت محصولات و میزان فروش هستیم. بنابراین سعی کنید به صحبت های مشتریان ناراضی گوش دهید و تمام تلاش خود را بکار بندید تا محصولات بهتری را به آن ارائه دهید. ارائه خدمات باید متداوم و همیشگی باشد. ثبات برای عرضه محصولات نقش مهمی را در خلق مشتریان وفادار ایفا می کند. بنابراین سعی کنید از دادن وعده های غیرواقعی و نشدنی بپرهیزید.
این امر موجب سلب اعتماد مشتریان می شود. برقراری ارتباط مستقیم با تعدادی از مشتریان می تواند به ایجاد تصور ذهنی شما از کسب و کارتان کمک کند. بدین منظور باید تعدادی نماینده را برای بررسی نظرات آنها گسیل کنید.
دادن امتیاز یکی روش های مرسوم برای جذب مشتریان می باشد. این کار ابتدا توسط کمپانی های بزرگ انجام می شد. این کمپانی ها با راه اندازی قرعه کشی برای مشتریان خود، آنها برای خرید ترغیب می کنند.
برای مثال برای مشتریانی که در یک مدت طولانی اقدام به خرید محصولات می کنند امتیازهای بیشتری را در نظر می گیرند که قاعدتا در پیروزی آنها در قرعه کشی موثر است. به همین دلیل مشتریان برای کسب جایزه نفیس شرکت بیشتر خرید را به خود اختصاص می دادند. ممکن است محصولات برای مشتریان ناآشنا باشند بنابراین، تبلیغات و بازاریابی یک مولفه مهم برای بازاریابی و جذب مشتریان است. نصب برندهای تبلیغاتی در سطح شهرهای بزرگ، استفاده از تبلیغات رسانه ای، فعالیت در شبکه های اجتماعی، راه اندازی وب سایت و ... از جمله روش های معرفی محصولات به مشتریان می باشد.   

1395/1/11

دروپال چیست ؟

• دروپال چیست ؟

دروپال یک سیستم مدیریت سایت مبتنی بر وب و ماژولار است که با زبان برنامه نویسی قدرتمند پی اچ پی نوشته شده است. این سیستم از بانک اطلاعات "مای اسکیو ال" بهره میگیرد.

 دروپال همچنین یک سیستم باز متن هست و یکی از بهترین های سیستم های مدریت محتوا برای طراحی سایت  خبری ،تخصصی و انجمن های عمومی و … است. 

دروپال تاکنون چندین بار بعنوان بهترین سی ام اس سال برگزیده شده است. دروپال طوری طراحی شده است که هر شخص ثالثی به راحتی بتواند ان را ویرایش کند و به همین دلیل در بعضی مواقع دروپال را یک فریمورک مدیریت محتوا می نامند .

 اگر چه دروپال هیچ محیطی برای برنامه سازی ارائه نداده است اما احتیاج به دانش فنی زیادی برای نصب و کار با دروپال لازم نیست. برای انکه بتوان دروپال را نصب کنید احتیاج به یک وب سرور با پشتیبانی از پی اچ پی 4 به بالا دارید و همچنین احتیاج به بانک اطلاعاتی "مای اسکیو ال" برای ذخیره سازی مطالب و … دارید.

1390/1/7

جاوا چیست

• جاوا چیست

جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهه 90 توسط Java Soft ، بخش نرم افزاری شرکت Sun توسعه داده شد . هدف آن بود که جاوا زبانی ساده ، قوی و همه منظوره باشد .

 جاوا تمام جنبه های مثبت C و ++ را در خود دارد ، و آن چیزهایی که برنامه نویسان ++C از آن نفرت داشته اند ( مانند وراثت چند گانه ، تحریف اپراتورها و اشاره گرها ) را به کناری گذاشته است . مهمترین ویژگیهای جاوا این است که اساساً شیء گرا است . اولین ادعای OOP توانایی استفاده مجدد از کد است : چیزی که ++C با تمام ادعاهایش هرگز نتوانست بدان دست یابد . 

اما در اولین قدم خواهید دید جاوا در این زمینه تا چه حد اندازه صحت دارد . تصورش را بکنید که با صرف کمی وقت بتوانید برنامه ای بنویسید که در سیستم های ویندوز ، لینوکس و مکینتاش براحتی اجرا شود . همین که یک شرکت نرم افزاری بتواند برای تمام پلاتفرم های موجود در آن واحد پروژه ای را تولید کند ( و مقادیر عظیمی پول صرفه جویی کند ) خود می تواند بهترین دلیل اقبال جاوا باشد و امروز دیگر همه ( و نه فقط شرکتهای نرم افزاری ) به سمت جاوا کشیده شده اند .

 با این ویژگی ( استقلال از پلاتفرم ) یک برنامه نویس می تواند برای سیستمی برنامه بنویسد که هرگز با آن کار نکرده است . این ویژگی اصلی ترین علت توفیق جاوا در اینترنت است . اینترنت شبکه پیچیده ای است از میلیونها کامپیوتر مختلف در سراسر دنیا ، و مقاومت در مقابل این وسوسه که بتواند برنامه ای بنویسد که روی تمام این سیستم های متفاوت و نا متجانس اجرا شود چندان ساده نیست .

 جاوا یک زبان بسیار ساده است چون شما را وادار نمی کند تا در محیط جدید ( و نا آشنایی ) کار کنید و این برای کسانی که اطلاعات فنی ناچیزی درباره کامپیوتر دارند بسیار مهم است . ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسیار شبیه C و++ C است و این به هیچ وجه تصادفی نیست.   C زبانی است ساخت یافته و++ C زبانیست شیء گرا و مهمتر از همه قسمت اعظم برنامه نویسان دنیا از آنها استفاده می کنند از سوی دیگر این شباهت حرکت به طرف جاوا را برای این قبیل افراد ساده خواهد کرد بنابراین طراحان جاوا برای اجتناب از دوباره کاری از زبانهای C و++ C بعنوان مدل استفاده کردند . 

جاوا با دور انداختن اشاره گرها و بر دوش کشیدن بار مدیریت حافظه ، برنامه نویسان C و++C را برای همیشه از این کابوس ها رهایی بخشیده است . علاه بر آن چون جاوا زبانی برای اینترنت است ، از ایمنی و حفاظت ذاتی بالایی برخوردار است .

 طراحان جاوا از ابتدا یک محیط برنامه نویسی امن را مد نظر داشته اند . مسئله حفاظت سیستم ها رابطه تنگاتنگی با اشاره گرها دارد . اکثر مهاجمان برای ورود غیر قانونی به سیستم های دیگران از این اشاره گرها استفاده می کنند و جاوا با حذف اشاره گرها این راه را سد کرده است . جاوا مکانیزم های حفاظتی دیگری هم دارد که در جای خود به آنها اشاره خواهیم کرد .

به دلیل امنیت بالا زبان برنامه نویسی جاوا ، می توان از آن بیشتر در طراحی وب سایت  ها و یا پورتال های امن مثل وب سایت بانک ها استفاده می شود . 

1390/1/16

دامین چیست؟

• دامین چیست؟

یکی از مهمترین نکاتی که قبل از هر کاری برای طراحی سایت نیاز دارید خرید دامنه یا دامین و یا آدرس اینترنتی است . 

یک دامین چیست؟

·نام دامین یک نام واحد برای یک سایت می باشد مانند www.webcade.ir

·یک نام دامین باید ثبت شود

·پس از ثبت نام دامنه های مورد نظر، اطلاعات سایت شما اعم از آدرس IP اینترنتی شما در یک DNS Server ثبت می گردد.

·DNS مخفف Domain Name System می باشد. یک DNS Server عهده دار اطلاع رسانی به کامپیوتر های دیگر موجود در اینترنت درباره نام دامین شما و آدرس سایت شما می باشد.

ثبت یک نام دامین

·    برای ثبت نام دامین مورد نظر باید به شرکتهایی که این خدمت را ارائه میدهند مراجعه نمایید. پس از ذکر نام دامین چک می شود که آیا دامین مورد نظر با پسوند دلخواه شما به صورت آزاد وجود دارد یا اینکه قبلا ثبت شده است. در صورت آزاد بودن نام دامین با پسوند دلخواه، می توانید اقدام به اجاره آن نمایید

·    دامینها برای مدت زمان معیین اجاره می شوند

·    صاحب دامین می تواند قبل از به سر آمدن زمان اجاره دامین آنرا تمدید نماید

·    اگر قبل از به سر آمدن زمان اجاره یک نام دامین، این دامین تمدید نگردد احتمال از دست رفتن دامین وجود دارد

دامین فرعی (Sub Domain)

·    معروف ترین دامین فرعی www می باشد

·    دامینهای فرعی می توانند در DNS Server ایجاد شوند و نیاز به ثبت آنها همانند نام دامین اصلی نیست. البته اگر بخواهید برای یک نام دامین یک دامین فرعی تعریف کنید ابتدا باید نام دامین اصلی آنرا ثبت نمایید

·    به جهت ایجاد یک دامین فرعی یا Sub Domain می توانید به مدیر هاست خود مراجعه نمایید

·    برخی مسئولین هاست به جای دامین فرعی، یک فولدر به شما پشنهاد می کنند مثلا به جای http://www.webcade.ir آدرس http://www.test.webcade.ir را به شما پیشنهاد می کنند که این در حقیقت یک دامین فرعی نیست.

 

 

1390/1/20

mysql چیست ؟

• mysql چیست ؟

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) است که امکان ذخیره سازی، جستجو، مرتب کردن و بازیابی داده ها را فراهم می کند. سرور MySQL به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده ها را می دهد و دسترسی افراد معتبر به داده ها را تسریع می کند. بنابراین MySQL یک سرور چند کاربره و چند ریسمانه است. اگرچه تاریخچه پیدایش MySQL به سال1979 بر می گردد اما عرضه عمومی آن از سال 1996 آغاز شده است. این سیستم مدیریتی پایگاه داده، رایج ترین پایگاه داده کد باز (open Source) محسوب می شود.

رقبای اصلی MySQL عبارتند از: PostgreSQL, SQL Server, و Oracle. در برابر این رقبا، MySQL از مزیت های زیر بهره مند است:

·         کارائی بالا

·         هزینه پایین

·         سهولت پیکربندی و یادگیری

·         قابلیت حمل

·         در دسترس بودن کد اصلی

·         خدمات پشتیبانی مناسب

 

1390/1/8

آشنایی با ابزار  gtmetrix

• آشنایی با ابزار gtmetrix

GTmetrix چیست؟

ابزار GTmetrix یکی از سرویسهای دو شرکت گوگل و یاهو است که برای بررسی و تحلیل سرعت وبسایتها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحلیل‌های دقیقی در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که با کمک این ابزار می‌توان سرعت بارگذاری سایت را مورد بررسی قرارداد. به عبارتی، هدف اصلی ابزار GTmetrix بررسی و تحلیل سرعت بارگذاری وب سایت‌های اینترنتی می‎باشد که با شعار«وب باید سریع باشد» عمل می‌کند.

GTmetrix چه کاری انجام میدهد؟

1- ابزاری برای تجزیه و تحلیل وب سایت

گاهی مدیران به دنبال آنالیز و افزایش  Performance سایت هستند، این کار توسط  ابزار GTmetrix قابل اجراست که هم سرعت لود صفحه افزایش پیدا می‌کند و هم بهینه سازی سایت بهتر انجام می‌شود.


2-
 سهولت در یادگیری و کاربرد

استفاده از ابزار  GTmetrix بسیار آسان بوده بطوری که به دلیل طراحی ساده، تمامی کاربران  توانایی کار با آن را دارند. در ابزار GTmetrix  هر بخش با عنوان «what does this mean» در کنار هر تب آورده می‌شوند که از این طریق می‌توان توضیحات را به صورت خلاصه مطالعه  نمود.

3- کمک به افزایش سرعت لود سایت

جی تی متریکس تحلیل جامعی را از سرعت سایت بر اساس شاخص‌های تعریف شده GooglePage Speed و Yslow انجام می‌دهد که به همراه آن توصیه‌هایی نیز برای افزایش سرعت ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین قابلیت تحلیل سرعت بارگذاری سایت بر روی تلفن‌های هوشمند را نیز داراست.

4- امکان مقایسه چندین وب سایت

یکی دیگر از ابزار GTmetrix، امکان مقایسه چندین وب سایت با شاخص‌های مختلف  می‌باشد که این کار می‌تواند به ارتقا سطح وب سایت کمک کند.

5- بررسی سایت

با این ابزار می توان به بررسی میزان بهینه سازی تصاویر، کمینه بودن اندازه درخواست‌ها، بررسی ساختار کدهای HTM  و CSS، ساختار کد جاوا اسکریپت و ... پرداخت. نکته جالب توجه این سرویس، پیشنهادات جالب و کاربردی است که برای بهینه‌سازی سرعت بخش‌های مختلف وبسایت، به شما ارائه می‌دهد.

6- قابلیت تعیین شاخص‌های اختصاصی

ابزار GTmetrix قابلیت تعریف و تعیین شاخص‌های خاص را با مقادیری ویژه برای وبسایت فراهم می‎کند و در صورتی که عملکرد سایت شما از مقدار شاخص‌های تعریف شده پائین‎تر باشد، پیام هشداری از طرف وب سایت GTmetrix به آدرس پست الکترونیکی ارسال می‌شود.

7- ایجاد تست‌های زمان بندی شده

 GTmetrix می تواند تست‌های زمان بندی شده ای را ایجاد نموده که این تست‌ها می‌توانند به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه با توجه به شاخص‌هایی که برای آنها تعریف می‌شود، برروی سایت انجام شوند. این ابزار همچنین قابلیت انجام تست‌های ساعتی را نیز دارد.

8- ارائه سرویس‌های اختصاصی

جی تی متریکس می‌تواند چهار سرویس اختصاصی ارائه نماید که عبارتند از؛ سرویس نقره ای، سرویس برنزی، سرویس طلایی و سرویس سفارشی. این سرویس‎ها بر حسب میزان قابلیتشان، قیمت‌های مختلفی نیز دارند.

9- تولید گزارش‌های حرفه‌ای با فرمت pdf

گاهی برخی از مطالبی که در سایت قرار داده می‌شود بسیار طولانی هستند و به همین دلیل ممکن است بازدیدکننده خسته شود. قراردادن مطالب طولانی در فایل‌های PDF این کار را آسان می‌کند. ابزار GTmetrix نیز به منظور قابلیت بارگذاری PDF ، مناسب می‎باشد.

10- ارائه توصیه‌های کاربردی در رابطه با SEO سایت

این ویژگی برای طراحی سایت حرفه ای بسیار مناسب است.باتوجه به امکاناتی که ابزار  GTmetrix ارائه می‌دهد، به طور خودکار بهینه‌سازی سایت نیز صورت می‌گیرد.

1394/4/31

10 اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت

• 10 اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت

جستجوی نامناسب


جستجوی نا مناسب


موتور های جستجوی بیش از حد تحت اللفظی قابلیت استفاده ی چندانی ندارند، زیرا که آنها قادر به انجام جستجو با وجود غلط املایی، علائم جمع، خط فاصله، و غیره نمی باشند. 
این گونه  از موتورهای جستجو به ویژه برای کاربران سالخورده دشوار هستند , برای همه نا خوشایند هستند. یکی از مشکلات، مربوط به وقتی است که موتورهای جستجو اولویت بندی نتایج را صرفا بر اساس تعداد شرایط یکسان در عبارت جست و جو و نه بر اساس اهمیت اسناد انجام می دهند. 
خیلی بهتر است اگر موتور جستجوی شما "بهترین شرط" را در بالای لیست به نمایش بگذارد، به ویژه برای جستجو های مهم مانند نام محصولات شما.
جستجو شاهرگ حیاتی کاربران است، وقتی که گشت و گذار با شکست مواجه می شود.  
اگرچه جستجوی پیشرفته گاهی اوقات می تواند کمک کند، اما جستجوی ساده معمولا بهتر کار میکند و جستجو باید مانند یک جعبه ساده ارائه شود زیرا این چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند.

فایل های PDF برای مطالعه آنلاین


فایل های پی دی اف برای مطالعه آنلاین

کاربران از ظاهر شدن یک فایل PDF زمانی که در حال مشاهده هستند، متنفر اند زیرا که جریان روان مشاهده را کند می کند. حتی چیزهای ساده مانند چاپ و یا ذخیره ی اسناد نیز مشکل ساز هستند زیرا دستورات استاندارد مرورگر کار نمی کند. پوسته ها معمولا برای ورق کاغذ ساخته شده و به ندرت با اندازه ی پنجره ی مرورگر کاربر هماهنگ می شود. خداحافظ اسکرول کردن روان و سلام فونت های کوچک.
بدتر از همه، پی دی اف لکه ای از مطالب تمایز نیافته  است که به سختی می توان در آن جست و جو کرد.
PDF برای چاپ و توزیع دفترچه راهنما و دیگر اسناد بزرگ که نیاز به چاپ شدن دارند، عالی است. آن را برای این منظور محفوظ بدارید و هر اطلاعاتی که به مرور شدن و یا نمایش بر روی صفحه نیاز دارند را به صفحات وب واقعی تبدیل کنید.

تغییر ندادن رنگ لینک های بازدید شده

درک خوب از جست و جوهای  گذشته کمک می کند تا شما مکان فعلی خود را، از آنجایی که نقطه ی اوج سفر شماست درک کنید. دانستن مکان گذشته و حال شما، به نوبه ای باعث می شود تا آسان تر برای تصمیم گیری در آینده عمل کنید. 
 لینک ها یک عامل کلیدی در فرایند جست و جو می باشند. کاربران می توانند لینک هایی که در گذشته بی ثمر واقع شده اند را  حذف کنند. برعکس، آنها ممکن است از لینک هایی که در گذشته مفید بوده اند دوباره بازدید کنند.
 مهم تر از همه این که ، مشخص شدن لینک های از قبل بازدید شده ، از ناخواسته باز کردن دوباره  و دوباره ی آن ها توسط کاربران جلوگیری می کند.

این مزایا تنها تحت عنوان یک فرضیه ی مهم در نظر گرفته می شود: که کاربران می توانند بین لینک های دیده شده و لینک های بازدید نشده با توجه به تغییر رنگ آن ها در طراحی سایت تمایز قائل شوند.

 وقتی لینک های بازدید شده تغییر رنگ چندانی نکنند، کاربران در جست و جوی خود سردرگم می شوند و  ناخواسته صفحات تکراری را بارها و بارها مشاه��ه می کنند.

متن های ناخوانا

دیوار یک دستی از متن برای تجربه تعاملی مرگبار ، تهدید آمیز، خسته کننده  و خواندن آن دردناک است.
متن خود را به منظور انتشار آنلاین ، نه برای چاپ کردن بر روی کاغذ،بنویسید. به منظور جلب کردن نظر کاربران به متن و خوانا کردن آن ، از ترفند های یک نوشته ی خوب استفاده کنید:

عناوین فرعی 

لیست های نقطه دار 

کلمات کلیدی برجسته 

پاراگراف های کوتاه 

هرم وارونه 

سبک نگارش ساده 

زبان عاری از اصطلاحات تجاری

اندازه فونت ثابت

متاسفانه شیوه نامه ی CSS  قدرت "تغییر اندازه فونت"  را از وب سایت ها می گیرد و  این قابلیت را در مرورگر غیر فعال می کند و یک اندازه ی فونت ثابت را ارائه می دهد. حدودا 95٪  اوقات، این اندازه ی ثابت، کوچک است و کاهش قابل توجهی در خوانایی متون به خصوص برای افراد بیش از 40 سال دارد.
 اندازه قلم را با استفاده از واژه های مرتبط مشخص کنید و از تعداد مطلق پیکسل ها برای بیان آن استفاده نکنید.

میدان دید کم عنوان صفحه در موتور های جستجو

جستجو مهمترین راه کاربران برای کشف وب سایت است. جستجو همچنین یکی از مهم ترین راه های کاربران برای پیدا کردن وب سایت های فردی است. 
یک عنوان ص����ه متواضع ، ابزار اصلی شما برای جذب بازدید کنندگان جدید از لیست های جستجو  می باشد و به کاربران فعلی شما کمک می کند تا صفحات مخصوص مورد نیاز خود را بیابند.
عنوان صفحه در داخل HTML تگ <title> قرار می گیرد و تقریبا همیشه به عنوان تیتر قابل کلیک در لیست صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) استفاده می شود. موتورهای جستجو معمولا 66 کاراکتر اول از عنوان را نشان می دهند ، بنابراین عنوان یک متن کوچک تلقی می شود.
همچنین عنوان صفحه به طور پیش فرض به عنوان نام صفحه برای لیست علاقه مندی ها به کار می رود. برای صفحه ی اصلی خود، عنوان را با نام شرکت و سپس مختصری از شرح سایت آغاز کنید.
 از کلماتی مانند "خوش آمدید" صفحه را شروع نکنید ، زیرا که در این صورت، سایت شما در لیست علاقه مندی ها، زیر حرف "خ" قرار می گیرد.
در صفحات غیر از صفحه اصلی، عنوان را با چندی از اطلاعات برجسته که جزئیات مورد نیاز کاربران را توصیف می کند ، شروع کنید. از عنوان صفحه برای عنوان پنجره در مرورگر استفاده می شود، آن نیز به عنوان برچسب در نوار وظیفه زیر پنجره استفاده می شود. 
این بدین معنی است که کاربران حرفه ای بین پنجره های متعدد تحت راهنمایی یک یا دو کلمه ی اول از عنوان هر صفحه، بین پنجره ها حرکت می کنند.  اگر عناوین همه ی صفحه ها با کلمات یکسان شروع شود، قابلیت کار با چند پنجره به طور همزمان برای کاربران به شدت کاهش می یابد. 
Taglines در صفحات خانگی سایت ها نیز با این موضوع مرتبط هستند: آنها باید کوتاه باشند و به سرعت هدف سایت را بیان کنند.

هر چیزی که مانند تبلیغات به نظر برسد

توجه هدفمند بسیار قدرتمند است و کاربران وب آموخته اند که از توجه به هر گونه تبلیغاتی که در راه رسیدن به هدف جست و جوی آن ها قرار می گیرد، بپرهیزند. (استثنا فقط در مورد تبلیغات مرور گر های فقط متن وجود دارد.)
 
شبیه نبودن به تبلیغات

متاسفانه، کاربران عناصر طراحی مشروع که همانند شکل رایجی از تبلیغات به نظر بیایند را نیز نادیده می گیرند. همانطور که می دانید ، هنگامی که شما چیزی را نادیده بگیرد، جزئیات آن را مطالعه نمی کنید.
بنابراین بهتر است از هر گونه طرحی که مانند تبلیغات به نظر می رسند جلو گیری کنید. مفاهیم دقیق این دستورالعمل ها با اشکال جدید تبلیغات متفاوت خواهد بود.
 در حال حاضر این قوانین را به خاطر بسپارید:  اصطلاح بنر کوری به این معنی است که کاربران هرگز چشم خود را بر هر چیزی که مانند یک بنر با توجه به شکل و موقعیت آن در صفحه به نظر برسد ، متمرکز نمی کنند. 
اجتناب از انیمیشن باعث می شود کاربران  مناطق و متون چشمک زدن ویا سایر انیمیشن ها تهاجمی را نادیده بگیرند.
پاکسازی Pop up به این معنی است که، کاربران پنجره های Pop up را قبل از این که آنها حتی به طور کامل باز شوند، می بندند و گاهی اوقات با شرارتی بزرگ این کار را انجام می دهند. (نوعی پیروزی در مقابل سایت های محلی)

نقض کنوانسیون های طراحی

سازگاری یکی از قدرتمند ترین اصول قابلیت استفاده می باشد: زمانی که همه چیز همیشه یکسان رفتار کنند، کاربران لازم نیست در مورد اتفاقی که خواهد افتاد نگران باشند. در عوض، آنها بر اساس تجربه های قبلی می دانند که چه اتفاقی خواهد افتاد. 
هر بار که شما یک سیب  بالای سر اسحاق نیوتن رها کنید،آن سیب بر سر او خواهد افتاد. این خوب است.
هر قدر انتظارات کاربران بیشتر برآورده شود، آنها احساس می کنند بیشتر کنترل سیستم را در دست دارند و بیشتر آن را دوست خواهند داشت و هر چقدر سیستم انتظارات کاربران را برآورده نکند، آنها بیشتر احساس نا امنی خواهند کرد.
این به این معنی است که انتظارات آنها از سایت شما بر اساس آنچه که معمولا در سایت های دیگر انجام می شود، می باشد. اگر شما در این مسیر بلغزید، سایت شما برای استفاده سخت تر خواهد شد و کاربران آن را ترک خواهند کرد.

باز کردن پنجره های مرورگر جدید

باز کردن پنجره ی مرورگر جدید مانند یک فروشنده ی  جارو برقی است که کار خود را با تخلیه ی یک سینی خاکستر بر روی فرش مشتری شروع می کند. 
لطفا صفحه نمایش من را با باز کردن پنجره های بیشتر آلوده نکن ! ممنون! (به خصوص که سیستم عامل های فعلی از مدیریت پنجره ی مناسب رنج می برند).
طراحان فکر می کنند که باز کردن پنجره ی مرورگر جدید ، کاربران را بر روی سایت نگه می دارد. 
اما حتی بی توجه به پیام خصمانه ی شما به کاربر، که ماشین او را تحت کنترل خود گرفته اید، استراتژی شما یک استراتژی خود شکست است زیرا که در  آن دکمه بازگشت غیر فعال می شود و صورت طبیعی به کاربران اجازه ی بازگشت به سایت های قبلی را می دهد.
کاربران اغلب متوجه نیست که یک پنجره ی جدید باز کرده اند، به خصوص اگر آنها از یک مانیتور کوچک که در آن پنجره ها تمام صفحه نمایش را پر کرده اند ، استفاده کنند. بنابراین کاربری که سعی به بازگشت به مبدا را دارد با یک دکمه بازگشت غیر فعال رو به رو می شود.
لینک هایی که تحت انتظار رفتار نمی کنند، درک کاربران از سیستم خود را تضعیف می کند. لینک باید یک مرجع هایپرتکست ساده باشند که صفحه فعلی را با محتوای جدید جایگزین کند.
 کاربران از پنجره های پاپ آپ ناخواسته متنفرند. هنگامی که آنها بخواهند مقصد آن ها در یک صفحه ی جدید ظاهر شود، آنها می توانند از فرمان " در پنجره جدید بازکن " در مرورگر خود استفاده کنند. البته فرض بر این است که لینک ها قطعه ای از کد هایی می باشند که رفتار استاندارد  دارند و با مرورگرها  متداخل نیستند.

پاسخ ندادن به پرسش های کاربران


پاسخ به پرسش های کاربران


کاربران در وب ، بسیار هدف محور هستند. آنها از وب سایت ها بازدید می کنند به این دلیل که می خواهند کاری را به انجام برسانند، شاید این کار خرید محصول شما باشد. شکست نهایی یک وب سایت زمانی است که به موفق به ارائه ی اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن ها هستند، نشود.
گاهی اوقات پاسخ مورد نیاز به سادگی وجود ندارد و شما فروش را از دست می دهید زیرا کاربران تصور میکنند که محصول و یا خدمات شما نیازهای آن ها را برطرف نمی کند و این زمانی است که شما جزئیات را برای آن ها نگفته اید.  
از طرفی دیگر جزئیات می توانند در زیر یک لایه ضخیم از شعارهای تجاری و شیرین و مطلوب به خاک سپرده شوند. از آنجایی که کاربران زمان لازم برای خواندن همه چیز را ندارند، وجود این اطلاعات مخفی با نبودنشان برابر است.
بدترین نمونه از پاسخ ندادن به سوالات کاربران قرار ندادن لیست قیمت محصولات و خدمات است. 

هیچ سایت تجارت الکترونیک حرفه ای این اشتباه را نخواهد کرد، اما این اشتباه  در وب سایت ها ی تبلیغاتی شایع است جایی که بیشتر "راه حل های سازمانی" ارائه می شود.
به طوری که شما نمی توانید تشخیص دهید که آیا آنها برای 100 نفر و یا 100 هزار نفر مناسب هستند.
 قیمت خاص ترین مورد در اطلاعات می باشد که ارائه ی آن باعث درک ماهیت خدمات و ارائه ندادن آن  باعث سردرگمی افراد و کاهش درک آنها از خط محصول می باشد. پاسخ ندادن به این سوال کاربران که "قیمت ها کجاست؟" آنها را از وب سایت شما دور می کند.
حتی سایت های تبلیغاتی اغلب اشتباه فراموش کردن قیمت ها در لیست محصول، مانند صفحات دسته بندی و یا نتایج جستجو را به همراه دارند. دانستن قیمت در هر دو موقعیت کلیدی است و امکان می دهد تا کاربران بین محصولات تمایز قائل شوند و بر روی مرتبط ترین آن ها کلیک کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و همچنین طراحی لوگو به وب سایت های webcade.ir و armcade.ir مراجعه فرمائید.

1393/9/2

    
 
CONTACT US
  
 
   
 
{{'NameAlert' | translate}}
{{'EmailAlert' | translate}}
{{'NumberAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberTypeAlert' | translate}}
{{'DescriptionAlert' | translate}}
  
 

Contact Us

PHONES

+98-21 41185

HOURS

Sat - Wednesday 9:00 - 17:30
Tursday 9:00 - 13:30

FOLLOW US

  
 


  
جستجو مقاله
    

انواع روشهای طراحی سایت چیست؟

همانطور که می دانید تعداد شرکتهای طراحی سایت در کشور ما بسیار زیاد است و هر شرکت راه و روش مختص خود را دارد. گاهی با مراجعه به این شرکتها با تنوع قیمت روبه رو می شوید و شاید این سوال در ذهن پیش بی آید که علت این تفاوتها چیست؟ یکی از این دلایل می تواند روشهای مختلف طراحی سایت باشد. ... ادامه مطلب...

1394/2/13

چه نکاتی را برای بهتر بودن دسترسی در طراحی یک وب سایت باید رعایت کنیم؟

در دسترس بودن یک وب سایت به این معنی است که اطلاعات موجود در آن، برای طیف گسترده ای از کاربرانی که از تکنولوژی های مختلفی استفاده می کنند، قابل مشاهده و قابل استفاده باشد. اما آیا به نظر شما اگر فقط طراحی سایت از نظر ظاهری جذاب باشد می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند؟  مطمئناً سایتی که کا... ادامه مطلب...

1393/3/22

تایپو گرافی چیست؟

تايپوگرافي روشی در ارتباط تصویری می باشد که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، براي زیبا و تلطيف نمودن کلمات چاپي که خشک به نظر مي رسيدند، حرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.  تايپوگرافي اصطلاحي است که اين روزگار در مجامع هنري گرافيکي زي... ادامه مطلب...

1393/4/16

آموزش وب مستر تولز گوگل

وبمستر تولز چیست؟ ثبت سایت در وبمستر تولز   و یا سرچ کنسول نقش زیادی در رتبه و ارتقا آن دارد. این سرویس که از سوی موتورهای جستجو از جمله گوگل ارائه شده امکان جست و جو و مدیریت خزنده‎ها‎ یا Crawler‎ها‎، ایندکس شدن صفحات سایت، دنبال کردن کلمات ورودی و به طور کلی اطلاعات جامع صفحات سایت و حتی ... ادامه مطلب...

1394/4/16

معمای طراحی صفحه ی اصلی وب سایت

طراحی صفحه اصلی وب سایت ، فقط درمورد سر صفحه،محتوا و پاورقی نیست. بلکه در مورد پرسیدن پرسش های مناسب و اطمینان یافتن از این که سوالات به بازدیدکنندگان وب سایت شما مربوط میشود، می باشد. علاوه بر این موارد ، درموردپیدا کردن راه حل برای مشکلات وجمع آوری آنها با هم در یک طراحی منسجم است. ... ادامه مطلب...

1393/6/30

چه مواردی در تولید محتوای وب سایت موثر است؟

در این مقاله ما قصد داریم اهمیت تولید محتوا و روش های آن را در طراحی سایت توضیح دهیم. تا مخاطبان ، مشتاقانه تر خواننده و دنبال کننده مطالب و محتوای وب سایت شما باشند. اگر قصد دارید کسب و کار آنلاین راه بیندازید و یا کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کنید، باید بدانید که چطور آنلاین بنویسید.... ادامه مطلب...

1393/2/31

چاپ گراور چیست و چه کاربرد هائی دارد؟

صنعت چاپ گراور، مسیری نو در عرصه ی بسته بندی... این مقاله مروری ست بر روش کار چاپ گراور و کاربرد آن در عرصه تبلیغات ، که در قرن اخیر برای امور چاپی بسیار مورد استفاده می باشد .در طی سالیان دراز با تغییراتی کاربردی تر شده و اهالی صنعت چاپ بیشتر به آن روی آورده اند. چاپ گراور با پیشینه ای ... ادامه مطلب...

1393/2/22

ریشه کن کردن نرم افزارهای مخرب با یک سیستم دفاع تراشه کانال جانبی

سیستم های موجود با توجه به ارتباط آنها در دنیای مجازی و استفاده از آنها در طراحی وب سایت ، در عین حال ممکن است غیر از ویروس های موجود در فضای مجازی با نرم افزار های مخرب نیز در خطر باشند. دنیای نرم افزارهای مخرب این هفته در رأس خودبه عنوان یک شرکت در ویرجینیا تبدیل شده است،تا به معرفی یک تکنولوژ... ادامه مطلب...

1394/1/8

رنکينگ الکسا چيست؟ (Alexa Traffic Rank)

الکسا چيست؟ الکسا نام یکی از کتابخانه‏ ها‎ی مشهور در کشور مصر است که در آن کتابهای معتبر جهانی نگهداری می شود. به همین دلیل وب سایتی که در آن اطلاعات مفیدی بارگذاری می شود، نام الکسا گرفته است. شرکت الکسا در سال 1996 تاسیس و سه سال بعد  توسط شرکت آمازون اداره شد. در حال حاضر این سایت در ردیف و... ادامه مطلب...

1395/1/11

ورود از طریق اکانت شبکه های اجتماعی یا سوشیال لاگین چیست؟

سوشیال لاگین   یا   ورود با اکانت شبکه اجتماعی   که با نام social sign-in  نیز شناخته می شود، نوعی از ورود انفرادی با استفاده از اطلاعات شخصی موجود از یک سرویس شبکه اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر یا گوگل پلاس جهت ورود به یک سایت دیگر ؛به جای ایجاد یک حساب کاربری مخصوص برای آن سایت است. ... ادامه مطلب...

1394/1/31