برای انتخاب شرکت طراحی سایت باید چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟

• برای انتخاب شرکت طراحی سایت باید چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟

با توجه به 33 میلیون کاربر اینترنتی در ایران، بازاریابی اینترنتی یک وب سایت به ابزاری بزرگ برای فروش تبدیل شده است. اولین گام در این مورد، داشتن یک وبسایت خوب و کاربردی است.
در گذشته نه چندان دور اغلب وب سایتها تنها به منظور یک کاتالوگ یا بروشور از خدمات یک شرکت راه اندازی می شد اما امروزه یک وب سایت موفق می تواند یک تجارت را متحول کند. بنابراین اولین گام این است که شرکتی به این منظور انتخاب شود که در رسیدن به اهداف تجاری به یک سازمان کمک کند.

خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب

خوب و کار آمد بودن یک شرکت طراحی سایت از نوع خدمات آن مشخص می شود. در اولین مرحله می توانید از کیفیت نمونه کارها و همچنین تعامل با مشتریان قبلی آن، یک شرکت را محک بزنید.
خدماتی که یک شرکت خوب در این زمینه ارایه می دهد شامل موارد زیر است:

1- گرافیک وب سایت

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در طراحی وب، گرافیک آن است. ظاهر یک سایت اولین چیزی است که به چشم می آید. گرافیک ضعیف باعث قربانی شدن محتوای وبسایت  خواهد شد.
گرافیک یک سایت باید در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. پس یک شرکت خوب باید طراحان گرافیکی خوش ذوق و با سلیقه ای داشته باشد.

2- رعایت استانداردها در طراحی

رعایت استانداردها باعث می شود که تمامی افراد به محتوایی که تامین می کنید دسترسی داشته باشند. و وب سایت شما در تمامی مرورگر ها به درستی نمایش داده شده و توسط موتورهای جستجو گر تشخیص داده شود.

3- CMS

سیستم مدیریت محتوایی که یک شرکت خوب ارایه می دهد باید راحت و استاندارد و قابل ارتقا باشد.

4- بهینه سازی برای موتورهای جستجو

یک شرکت طراحی سایت خوب روشهای بهینه سازی برای موتورهای جستجو را می شناسد و در تمام مراحل طراحی و کدنویسی به کار می برد. استفاده نادرست از تکنیک های بهینه سازی یا سئو نتیجه عکس خواهد آورد و سایت شما توسط موتورهای جستجو بلاک خواهد شد. شرکتهای موفق برای این منظور پروسه زیر را دنبال می کنند:

- استاندارد سازی کدهای CSS، HTML و ... در وب سایت
- ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت
- بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت
- یجاد لینک های مناسب و مرتبط با سایت برای بهبود جایگاه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو

5- بررسی رقبا

شرکت های طراحی وب موفق حتما در مرحله اول رقبای شما را شناسایی می کنند و با توجه به شرایط آنها وب سایتی برای شما ط��احی می کنند که امکان رقابت با رقبای تجاری شما را داشته باشد.

6- روابط عمومی

در جلسات و مذاکراتی که به منظور آشنایی با شرکتهای طراحی سایت دارید، متوجه کیفیت روابط عمومی شرکتها خواهید شد، که بسیار حایز اهمیت است زیرا که شما بعد از مرحله طراحی سایت نیاز به پشتیبانی این شرکتها خواهید داشت و یک شرکت خوب باید از پرسنل پشتیبانی خود بخواهد که با حوصله و در کوتاهترین زمان مشکلات شما را بررسی و رفع کنند.

7- هزینه

هزینه طراحی یک سایت با توجه به خدماتی که از طرف شرکتها ارایه می شود تعیین می شود.یک شرکت خوب بهترین خدمات را با یک هزینه منصفانه ارایه می کند.


متاسفانه با وجود تمام این موارد که ذکر شد هیچ نظارتی بر حوزه طراحان وب سایت و گرافیست ها وجود ندارد، و هر کس با داشتن دانش اندک دست به طراحی می زند و صاحبان مشاغل که به علت نداشتن اطلاعات کافی از این حوزه اعتماد می کنند و پروژه خود را به کسانی که می سپارند که صلاحیت کافی را ندارند. و در دراز مدت متوجه می شوند که با وجود هزینه هایی که پرداخت کردند به اهداف تجاری خود نرسیدند و بعضا گاهی نتیجه معکوس گرفته اند.
بنابراین باید بدانید که طراحی سایت، مجموعه ای از خدمات است.
در انتخاب تیمی که قرار است سایت شما را طراحی کند دقت کافی را داشته باشید و بدانید که اگر درست انتخاب کنید هزینه نکرده اید بلکه سرمایه گذاری کرده اید. 
برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی سایت حرفه ای خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید. 



1394/3/2

روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا

• روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا

فهرست الگوریتم پاندا در گوگل


پس از ساخت سایت تهیه محتوای مناسب برای آن تاثیر به سزایی بر سئو و دیده شدن آن دارد،اما این که این مطالب کامل، مفید و ناب باشند بسیار مهمتر است.
پاندای گوگل الگوریتمی است مختص بررسی محتوای وب سایت که با جدیدتر شدن فناوری اهمیت فوق العاده ای کسب کرده و هر چه بیشتر با آن همگام شوید ،امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. 
بروزر سانی پاندای گوگل به یک مسئله بزرگ برای بسیاری از وب سایت ها تبدیل شده است. 
حال اینکه چه این محتوا ضعیف نوشته شده اند و به عمق مطلب اشاره ندارند و چه این محتوا از وب سایت های دیگر کپی شده اند.
 از سال 2011  پاندا با مجازات سایت هایی که کیفیت محتوای پایینی دارند، کار را برای این وب سایت ها سخت کرده است.

اگر شیب ترافیک ارگانیک شما پس از تحولات الگوریتم جدید گوگل سیر نزولی پیدا کرده است،وقت آن رسیده که نگاه جدید تری به محتوای وب سایت خود بیاندازید.
ایجاد تغییراتی بر محتوای فعلی وب سایتتان می تواند قضیه ی دشواری برای شما باشد، اما با به کار گرفتن ابزار های رایگان زیر شما می توانید به راحتی از الزامات جدید پاندا در جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایتتان استفاده کنید.


ابزار رایگان شماره ی یک : ScreamingFrog


 ScreamingFrog قابلیت بسیار مفیدی دارد که توسط آن شما می توانید با استفاده از ستون شمارش کلمات در این ابزار، تعداد کلمات موجود در یک صفحه را ، بدست آورید. پس از دانلود  ScreamingFrog یک اسکن فوری بر روی وب سایتتان انجام دهید.

ابزار رایگان برای شمارش کلمات صفحات وب سایت


سپس به تب های داخلی مراجعه و گزینه ی HTML را از تب فیلتر انتخاب کنید. این کار تمام مطالب موجود در تمام صفحات وب سایتتان را در دسترس قرار می دهد.
 سپس به ستون شمارش کلمات رفته و تعداد کلمات موجود در هر صفحه از وب سایتتان را به دست آورید. معمولا حدود 500 کلمه در هر صفحه مقداری مناسب است، اما مقادیر کمتر از آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.
لازم به ذکر است که این ابزار تمامی لغات، حتی کلمات غیر اصلی و کلمات خارج از متن را هم می شمارد. پس این دو مورد را هنگام بررسی اطلاعات به دست آمده در نظر داشته باشید.


ابزار رایگان شماره ی دو : Copyscape



ابزار copyescape


یکی از بهترین روش های رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیر استفاده از Copyscape می باشد. Copyscape کلمات استفاده شده در سایت شما را بررسی کرده و ��پس تمام اینترنت را اسکن کرده و کپی های موجود از محتوای سایت شما را پیدا می کند.
 شما می توانید به آسانی به سایت رفته و آدرس اینترنتی مورد نظر خود را جهت اسکن در نوار جستجو وارد کنید. سپس لیست همه ی وب سایت هایی که محتوای یکسان و یا مشابه با شما داشته اند پدید می آید.

اگر وبسایت شما محتوایی مشابه و یا یکسان سایتهای دیگر منتشرکرده است،وقت مناسبی را به منحصر به فرد ساختن محتوای وب سایتتان اختصاص دهید.


ابزار رایگان شماره ی سه: جستجوی "InText" درگوگل


یک راه بسیار دقیق و باز هم رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیراستفاده ازجستجوی "InText" درگوگل است. به سادگی چند جمله از اواسط مقاله های خود را کپی کرده ، به نوار جستجوی گوگل رفته و در قسمت "InText" تایپ کنید.

بررسی محتوای سایت


سپس به سادگی آن را درمتن خود واردکنید،در پایان مطالب خود علامت بسته شدن بگذارید و جستجو کنید!


بررسی محتوای سایت


سپس شما یک لیست از وب سایت هایی که مطالبی یکسان و یا مشابه شما دارند می بینید. اگر وب سایت شما در نتایج اصلی نمایش داده نمی شود، برای یافتن آن باید در قسمت نتایج حذف شده جستجو کنید.
 اگر وب سایت شما در لیست نتایج حذف شده  نمایش داده می شود، قطعا نشانه ای از مشکل محتوای وب سایت می باشد.

بررسی مطالب وب سایت



ابزار رایگان شماره ی چهار : ابزارPanguin 


اگرشما از گوگل آنالیز استفاده می کنید ،یک ابزار عالی برای بررسی چگونگی تاثیر بروزرسانی الگوریتم گوگل بر وبسایت شما، ابزار "Panguin" است.

ابزار panguin


ابزار panguin اطلاعات گوگل آنالیز ��ا به منظور بررسی تاثیر به روز رسانی های گو��ل بر ترافیک ارگانیک  وب سایت شما یکپارچه کرده وهیچ یک ازاطلاعات را ذخیره نمی کند .


ابزار رایگان شماره ی پنج : میدان دید سئو توسط SearchMetrics 



تحلیل سئو وب سایت توسط search metrics


اگر شما از گوگل آنالیز استفاده نمی کنید و اخیرا یک به روز رسانی جدید و بزرگ درالگوریتم های گوگل انجام شده است، این ابزار بهترین وسیله برای شماست.SearchMetrics یک ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مهم یک وب سایت و چگونگی تغییر یافتن آن ها در گذر زمان است. 
برای مشاهده عملکرد وبسایت خود،کافیست دامنه ی خود را در نوار جستجو تایپ کرده و سپس نحوه ی تاثیر به روز رسانی گوگل بر افزایش یا کاهش حضور وب سایت خود را بیابید.


ابزار رایگان شماره ی شش: گوگل آنالیز


اساسی ترین روش برای پیدا کردن مشکلات محتوای وب سایت شما، مراجعه به روند وب سایت خود در حساب گوگل آنالیز وب سایتتان می باشد.
 حال که گوگل از به روز رسانی های پاندا هر 3، 4 هفته یک بار استفاده می کند، شما می توانید با یادداشت برداری از جدول زمانی هر به روز رسانی ، چگونگی تاثیر به روز رسانی های گوگل بر وب سایت خود را پیدا کنید.
کافی است مخاطبان خود را فیلتر کنید تا نتیجه ی ترافیک خالص و ارگانیگ خود را در 5 الی 10 ماه اخیر به دست آورید. سپس نحوه ی نمایش ترافیک را به ماهانه تغییر دهید. اگر ترافیک شما هر ماه به طور مداوم در حال نزول است، نشانه ای از مشکلات محتوای وب سایت شماست.


نتیجه گیری:


پاکسازی محتوای وب سایت
شما به طوریکه آن ها عمیق و اصلی باشند و در واقع ارزش ارائه به بازدیدکنندگان را داشته باشند به منظور کاهش میزان نوسانات ترافیک و افزایش وفاداری مشتریان وب سایتتان ، امری بسیارمهم است.  اگر پیش از این محتوای وب سایت شما با استاندارد ها فاصله داشت، با به عرصه آمدن پاندای 4 ، شما چاره ی دیگری جز پاک سازی محتوای وب سایتتان برای افزایش ترافیک خالص خود ندارید. خبر خوب این است که هر وب سایت خوبی اول و آخر باید این کار را انجام دهد.

برای صاحب یک وب سایت که تمایل به وقت گذاشتن و ارائه ی مطالب مفید به بازدیدکنندگان را دارد، پاندا می تواند به عنوان بهانه ای برای بالا بردن سطح محتوای وب سایت ، نه فقط بالا بردن ترافیک خالص ، به کار گرفته شود.
 از ابزار های ذکر شده ا��تفاده کنید و برای ایجاد محتوای جذاب و مفید برای کاربران خود وقت بگذارید، سپس خواهید دید که ترافیک خالص وب سایت شما بیشتر از حد انتظار شما و بیشتر از دوران قبل از پاندا، افزایش خواهد یافت. 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و همچنین طراحی آرم به وب سایت های webcade.ir و armcade.ir مراجعه فرمائید.

1393/5/23

نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

• نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

با توجه به تغییرات پی‌درپی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز، شرکت‌ها با چالش یافتن روش‌هایی جدید و هوشمندانه برای حفظ حضور قدرتمند خود در فضای آنلاین دست ‌وپنجه نرم می‌کنند. جدیدترین به‌روز رسانی‌های الگوریتم گوگل حاکی از آن است که وب سایت‌ها برای موفقیت در بازار دیجیتال امروزی باید تمرکز خود را به سوی تولید محتوای با کیفیت متمایل کنند.

این دقیقاً همان جایی است که ارزش واقعی تیم متخصص ارتباطات عمومی نمایان می‌شود و مفهومی به نام سئو پی آر SEO PR یا همان روابط عمومی سئو پدید آمده است . 

از دیدگاه سنتی" ارتباطات عمومی" فرایند ارتباط استراتژیک است که میان یک برند، سازمان، فرد یا هر مخاطبی رابطه مشترک سودمند ایجاد می‌کند. در مورد بازاریابی دیجیتال متخصصان PR (روابط عمومی) دارای مهارت‌های تخصصی گسترده‌ای هستند که به ‌طور کامل با تاکتیک‌های هوشمندانه سئو همسو است.

روابط عمومی، از زمان ایجاد موضوع تا هدف قرار دادن مخاطب و ایجاد ارتباط مهمترین گام برای برندهایی است که قصد دارند ترافیک سازمانی خود را افزایش دهند.

ایجاد محتوای مرتبط 

در دنیایی که محتوا سریعاً به سئو ختم می‌شود متخصصان روابط عمومی، بهترین حامیان برند و راوی‌های موضوعات هستند که می‌توانند از طریق محتوایی با کلمات غنی و متمایز رتبه سایت را ارتقا دهند. متخصصان باهوش PR روزانه با خبرنگاران، وبلاگ نویسان و افراد تاثیر گذار بر صنایع همکاری دارند و می‌دانند برای هرمخاطبی چطور باید موضوعاتی منحصر به‌ فرد ایجاد کرد. 

جدیدترین به ‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل با تأکید بر مفهوم محتوای با کیفیت و واقعی باعث شده تا شیوه‌های PR در ردیف اول اهمیت سئو قرار گیرند. بر مبنای این به ‌روزرسانی‌ها لینک سازی محض هر روز کم‌ ارزش‌تر می‌شود و لازم است تا شرکت‌ها استراتژی‌های خود را از شیوه لینک سازی قدیمی تغییر دهند و از شیوه‌هایی مانند واگذاری به دایرکتوری‌ها برای ذکر شدن برندشان در سایت‌های بسیار معتبر استفاده کنند. 

از دیدگاه یک PR مؤثرترین محتوا شامل بخش‌هایی ست که دارای زمان‌بندی بوده، به راحتی قابل درک باشند، از نظر بصری جذاب بوده و برای خواننده مدرنی که از وسایل دیجیتالی مختلفی استفاده می‌کند به راحتی قابل استفاده باشد. محتوایی که دارای پیام‌ رسانی شفاف و قدرت کاربردی باشد می‌تواند مخاطب را از یک خواننده محض به حامی پرشور برندی تبدیل کند. 

شناسایی مخاطب در سئو پی آر SEO PR

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که راز محتوای تأثیرگذار به وجود آوردن چیزی است که مخاطب در جستجوی آن است. وقتی موضوع ایجاد محتوای موفق مطرح می‌شود طرفداران روابط عمومی فراتر از اشاعه موضوعات مرتبط از مزایای بیشتری برخوردار می‌شوند: می‌دانند که چگونه و چه نوع مخاطبانی را تحت تاثیر قرار دهند.

تحقیقات استراتژیک فرصت‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اقشار مختلفی از مخاطبان یک برند تعیین می‌کند و به یک شرکت این امکان را می‌دهد تا بهتر درک کنند که کدام یک از نیازهای مخاطبان انها برآورده نشده‌اند.

 ایجاد محتوای مناسب برای این نوع مخاطبان باعث وفاداری سفیران برند خواهد شد و ارتباطات جدیدی به وجود می‌آورد و درعین‌حال از طریق اشتراک ویروسی محتوا می‌تواند مشتریان جدیدی به وجود بیاورد. 

 به‌ علاوه اگر قرار است بخشی از محتوا به بیشترین موفقیت برسد قبل از آغاز توسعه مرتبط باید این موضوع را مدنظر قرار داد، آگاهی از این موضوع که آیا قرار است محتوایی در توییتر به مصرف برسد یا خیر، استفاده از وبلاگ‌های کوچک اما مدنظر یا پنجره‌های کشویی دارای اطلاعات ارزشمند اولین گام مهم برای ایجاد محتوایی ست که افراد واقعاً آنرا خواهد خواند و از سایت‌های خود به آن لینک خواهند کرد.

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که حتی اگر برای مخاطبان هدفتان مرتبط ‌ترین محتوا را ارائه دهید درصورتیکه در رسانه مناسب عرضه نشود فایده‌ای نخواهد داشت.

رسانه‌های اجتماعی و مخصوصاً توییترهمگی به امر تقویت گفتگوی مرتبط با کاربران می‌پردازند و به مسیر کلیدی برای متخصصان PR تبدیل‌ شده‌اند تا موضوعات برند را با روزنامه‌ نگاران، وبلاگ نویسان و هر فرد مرتبط دیگری به صورت روزانه به اشتراک بگذارند. ایجاد رابطه پایدار با عاملان کلیدی موجب تقویت اعتبار برند در نظر مخاطبان هدف شده و مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان جدیدی را برای وب سایت شما رقم می‌زند.

ایجاد روابط استراتژیک 

متخصصان روابط عمومی مانند کارشناسان سئو بر اهمیت ایجاد روابط کلیدی با صاحبان صنایع مرتبط، واقف هستند. چنین روابطی چه با خبرنگاران و وبلاگ نویسان، چه با متخصصان و ارزیاب‌های صنایع یا سایر شرکت‌هایی فعال در حوزه مشابه به ایجاد برند به عنوان یک منبع آنلاین معتبر کمک می‌کند.

وقتی به عنوان یک منبع معتبر شناخته شود، لینک‌ها چه به صورت دائمی و چه به صورت موقتی با سهولت بیشتری به دست خواهند آمد.

به دست آوردن جایگاه و لینک‌های با کیفیت برای محتوای مرتبط به سایت شما کمک می‌کند تا بیشتر به آن لینک شود و رتبه کلمات کلیدی افزایش می‌شود و در عین از بهترین شیوه‌های سئواستفاده می‌کنید. لینک‌هایی که به انها تأکید می‌شود به جز اینکه باعث ذکر نام برند می‌شوند یک تاکتیک PR مهم است که از طریق آن دامنه‌های معتبر به سایت شما متصل می‌شوند بدون اینکه شما لینکی ارائه کرده باشید.

پاندای معروف گوگل که در اوایل 2014 آغاز شد نشان می‌دهد که وقتی گوگل در یک موضوع خاص سایتی را معتبر اعلام می‌کند تضمینی است بر اینکه اکنون ذکر نام برند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچند که انها فاقد ارزش سئو یکسانی به عنوان یک لینک واقعی با یک سایت هستند می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به افزایش رتبه شرکت شما کمک کنند و حجم ارزشمندی از بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو به سوی سایت شما سرازیر کنند.

این همان کاری است که متخصصان PR دهه‌هاست مشغول انجامش هستند و در دنیای دیجیتال روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود. 
یک تیم روابط عمومی خوب با لینک سازی و قرار دادن موضوعاتی در سایت‌های متنوع و معتبر می‌تواند به کسب اعتبار یک برند در حوزه خود کمک کند. با توسعه صحیح PR ترافیک و فروش سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت و درعین‌حال سطح جدیدی از وفاداری به برند را از سوی مخاطبان به دست خواهید آورد. 

جمع‌بندی:

موتورهای جستجو شیوه‌های قدیمی سئو را کنار گذاشته‌اند، شیوه‌هایی مثل اسپم کردن نظرات وبلاگ‌ها و واگذاری به دایرکتوری‌ها و در نتیجه ارزش PR از نظر افزایش ترافیک سازمانی روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود.
برندها با تغییر رویه از لینک سازی اتفاقی به سوی ایجاد محتوای باارزش اکنون قابلیت اعتبار سازی در حوزه فعالیت خود را دارند و محاوره‌های بامعنایی با مخاطبان خود ایجاد می‌کنند و اشتراک محتوا از طریق رسانه‌های اجتماعی و تاکتیک‌های سنتی‌تر روابط عمومی را ترویج می‌کنند. 

یک تیم متخصص روابط عمومی، با آگاهی از اینکه چه مخاطبانی را هدف قرار دهند و از چه محتوای مناسبی استفاده کنند و نیز لینک سازی مؤثر و جاگذاری موضوعات متناسب، می‌توانند اعتبار خوبی برای برند شما به وجود بیاورند و آگاهی را ایجاد کنند که مشتریان جدیدی برای شما در پی داشته باشد .

1394/3/27

حملات ضربه ای گوگل به تبلیغات نفوذی

• حملات ضربه ای گوگل به تبلیغات نفوذی

همه می دانیم آن لحظاتی که ما به تکاپو می افتیم که یک تکه محتوای طلایی را مشاهده کنیم. این امر بیشتر در مورد آگهی ها دیده می شود.

آیا با این مورد مواجه شده اید؟ قبل از اینکه سایتی را که باز کرده اید، ببینید نمی توانید آن را ببندید. بلکه باید صبر کنید تا ساعت شمارش معکوس در گوشه آگهی ها صفحه را شمارش 5، 4، 3، و .... ببندد.

 

حملات ضربه ای گوگل به تبلیغات نفوذی

در این مرحله آیا کسی با عصبانیت دکمه “back” فشار نمی دهد و با گفتن واژه « بیخیال» به سمت سایت دیگری نمی رود؟ شاید به این دلیل است که تجربه تبلیغات خدشه دار آنلاین را دارند. آنها شما را از مشاهده محتوای مورد نظرتان باز می دارند. محتواهایی که سرزده هستند و گوگل می داند که چه وب سایت هایی از این روش استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند و تلاش می کند تا این نوع سایت ها را متوقف کند.

گوگل اعلام کرده است وب سایت هایی را که از تبلیغات اسپم استفاده می کنند، مسدود می کند. حال ممکن است برای بسیاری سوال پیش آید که آیا تولید کنندگان محتواها هم که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند، شامل این قانون می شوند؟ در این صورت باید تمامی وب سایت ها مسدود شوند.

در زیر دستورالعمل هایی برای بازاریاب ها گفته شده است (هشدار تخریب کننده های گوگل: گوگل در حال مسدود کردن تبلیغات در دسترس نیست)، و بنابراین شما می توانید از این دستورالعمل ها پیروی کنید.

گوگل کدام تبلیغات را مسدود می کند؟

تجربه بهترین کاربران بدون از دست دادن درآمد

با تکرار تخریب کننده ها برای ما، گوگل قصد ندارد تبلیغات را بطور کامل دور کند. در عوض، به نظر می رسد هدف آن وبمسترهاست تا از این طریق آنها را از صرف تبلیغات دیجیتال دور کند. این نوع تبلیغات موجب دور شدن از محتوای کاربر محور می شود- اما در این فرآیند درآمد حاصل از تبلیغات را از دست نمی دهد.

با تبلیغات مزاحم یک مشکل همراه است. SVP گوگل از تبلیغات و بازرگانی سریدهار راماس در اعلام رسمی می نویسند که آنها کاربران را به نصب پلاگین مرورگر تشویق می کنند که در مجموع موجب مسدود شدن تبلیغات می شود. در نهایت، یک انسداد گسترده رخ می دهد که تولیدکنندگان محتوا، روزنامه نگاران، توسعه دهندگان وب و فیلمبرداران (که تبلیغات آنها به تولید محتوا بستگی دارد) را هم در بر می گیرد.

با توجه به تاریخی که گوگل الگوریتم خود را تعیین کرده است، جای شگفتی وجود ندارد. این سایت های جریمه شده با هزینه سنگین در سال 2012 مجازات شده اند و در سال گذشته اعلام شد که سایت های تلفن همراه با پاپ آپ های سرزده که با قوانین گوگل سازگار هستند، رنک خود را از دست نخواهند داد. به نظر می رسد که این کار تلاشی برای بهبود تجربه کاربر است.

حملات ضربه ای گوگل به تبلیغات نفوذی

این حرکت خاص تا حد زیادی نتیجه همکاری گوگل و ائتلاف برای تبلیغات بهتر است که به تازگی موجب توسعه آگهی های استاندارد شده است که این استانداردها پایه و اساس توصیه های جدید گوگل برای تولیدکنندگان محتوا می باشد. زمانی که ناشران تبلیغات خود را با استانداردهای جدید مطابقت می دهند، می توانند از گزارش تجربه تبلیغات گوگل برای تست نقض استانداردهای جدید استفاده کنند.

جریمه گوگل برای وب سایت ها

هنوز هم مشخص نیست که در یک مفهوم گسترده چگونه مجازات برای مشمولان اعلام می شود. اعلام رسمی موجب می شود تا هیچ اشاره ای به مفاهیم رتبه بندی جستجو نشود. هر چند با توجه به تاریخی که موتورهای جستجو تعیین می کنند، جای تعجبی نیست که اگر وب سایتی قوانین آنها را نقض کند، مشمول این جریمه ها شود.

در اعلامیه ها هم روشن است. با این حال گوگل کروم از مه 2017 بیش از 63 درصد از سهم بازار جهانی دسکتاپ مرورگر و 49 درصد روی تلفن همراه که استانداردهای جدید را به طور کامل نقض کرده اند، مسدود کرده است. راماسوامی (Ramaswamy) می نویسند: « مرورگرهای کنونی می توانند پاپ آپ هایی که بر اساس قوانین آزاردهنده هستند، مسدود کند. در حال حاضر گوگل قصد دارد که «کروم تبلیغاتی که با استانداردهای تبلیغاتی در اوایل سال 2018 سازگاری ندارند، متوقف کند (حتی وب سایت هایی که تحت مالکیت یا خدمت رسانی به گوگل هستند هم شامل این قانون می شوند).

معیار تبلیغات بد در مرورگرها

با استفاده از داده های ترکیبی از نظرسنجی ها و کسانی برای تبلیغات بهتر خود ائتلاف کرده اند، گوگل خلاصه ای از تبلیغات بد را در وبلاگ DoubleClick بیان کرده است:

- آگهی های که متوقف شده اند: به یاد داشته باشید که شمارش معکوس صورت می گیرد. شمارش معکوس به عنوان توقف برای آگهی تبلیغاتی: «یکی از نیروهای شما باید 10 ثانیه قبل از شما صبر کند» تا بتوانید به محتوا دسترسی پیدا کنید. در تلفن های همراه که 74 درصد کاربران این نوع تبلیغات را آزاردهنده توصیف می کنند.

- آگهی هایی که موجب انحراف اذهان عمومی می شود: این نوع تبلیغات اغلب به صورت انیمیشن یا پخش صدا با صدای بلند و یا به صورت محتواهای خودکار هستند. در این رابطه یکی از کارشناسان معتقد است که صحبت کردن اهمیت زیادی دارد که باید بازدیدکننده قانع شود و محتوای تبلیغاتی مزاحمتی برای او ایجاد نکند.

- آگهی های درهم و برهم: بسیاری از تبلیغات در صفحات سایت با سرعت بسیار کم لود می شوند. گوگل به صفحه نمایش با چگالی بالا توصیه می کند که کاربران می توانند براحتی صفحات سایت را باز کنند و محتواها را بخوانند.

حملات ضربه ای گوگل به تبلیغات نفوذی

همچنین گوگل تصاویری را نشان می دهد که براساس آنها تبلیغات بد می تواند برای کاربران تلفن همراه آزاردهنده باشد.

• 3 روش برای تبلیغات بهتر

در همین مطلب DoubleClick با تشریح، بدترین اعمال برای تجربه تبلیغات گوگل، لیستی از سه عنصر کلیدی برای تولیدکنندگان تشریح شده است.

- فوری: زمانی که تبلیغات شما با سرعت بالا بارگیری می شوند و زمان لود صفحه کاهش می یابد، مردم تمایل بیشتری برای خواندن مطالب پیدا می کنند. با استفاده از چارچوب AMP گوگل برای تبلیغات می توان برای تبلیغات بهتر عمل کرد- این همان چیزی است که برخی از شرکت ها از آن استفاده کرده اند و تعداد کلیک های آنها افزایش یافته است.

- همه جانبه: این تبلیغات که در راه جذب کاربران با محتواهای در حال مشاهده هستند، احتمال کمتری برای انحراف، قطع یا تداخل آگهی ها وجود دارد. این بخشی از صحبت های گوگل است: «تبلیغات بومی» که در آگهی های ناشر سایت اقدام به طراحی تبلیغات می کند. به این ترتیب، تبلیغات یکپارچه می تواند فرمت و هدف سایت را با هم متناسب کند.

- مربوط: برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به افرادی مراجعه کرد که در حال استفاده از محتواهای خود با استفاده از روش تجزیه تحلیل، ردیابی و یا از طریق تحقیق عمل می کنند. آنها از چیزهایی که شامل «فناوری برنامه» است پیروی می کنند. داشتن این اطلاعات به تولیدکنندگان محتوا کمک می کند تا تبلیغات خود را با توجه به نیاز کاربران تولید کنند. برداشتی که ما از این امر داریم، در ارتباط با تعامل 72 درصد از بازاریابان می توانند محتواهای مرتبط تولید کنند که یکی از موثرترین استراتژی های جستجوگرهاست.

• اکنون باید یک چیز را به یاد داشته باشید

به یاد داشته باشید که گوگل تغییرات را به طور کامل تا اوایل سال 2018 بیان خواهد کرد. با این حال هنوز برای شروع ایجاد تجربه تبلیغات طبق معیارهای تعیین شده فوق و استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل برای مطابقت محتواها با استانداردهای جدید زود است.

و دوباره – در اعلام رسمی ممکن است به طور خاص بیان نشده باشد که رتبه بندی مفاهیم جستجو در نقض استانداردهای جدید برای چه کسانی است، اما همواره خطر مانند یک رکود شکسته شده، تاریخ الگوریتمی گوگل را بخوبی هشدار می دهد.

حملات ضربه ای گوگل به تبلیغات نفوذی

وقتی همه چیز نتواند در قالب بازدیدکننده های سایت قرار بگیرد، باید صادقانه پاسخ های دیگری را برای محتواهای خود پیدا کنید:

- برای من مهم نیست.

- چگونه می توانم از این دور شوم؟

- شماره بازگشت به نتایج جستجو

- کمکم کنید! صدای آگهی بلند است!

- حوصله ام سر رفته.

اگر هر یک از موارد زیر در ذهن شما خطور می کند، احتمالا زمان آن رسیده تا استراتژی تجربه آگهی را دوباره اجرا کنید. ما در اینجا هستیم تا تغییرات گوگل و هر آنچه که دستاورد بازاریابان است را برای شما ارسال کنیم

1398/8/22

وب سایت داینامیک چیست ؟

• وب سایت داینامیک چیست ؟

در طراحی سایت داینامیک علاوه بر طراحی قالب سایت زیبا شامل امکانات دیگری برای ارایه سرویس به مخاطبان است به عنوان مثال فرم تماس و یا ثبت نام، جستجو در بانک اطلاعاتی، امکان تغییر مطالب سایت

·    ایجاد سایت با صفحات ایستا (بدون امکان ویرایش)

·    طراحی گرافیکی سایت

·    استفاده از انیمیشن های فلش مانند اسلاید و یا تبلیغات

·    نمایش آمار بازدید

·    مدیریت مطالب

·    مدیریت نظر ستجی

·    مدیریت محصولات

·    مدیریت گالری

·    مدیریت اخبار سایت

·    کلیه برنامه های مرتبط به بانک اطلاعاتی

 

1390/1/8

Datotama پلت فرم اطلاعات

• Datotama پلت فرم اطلاعات

شرکت Datorama، Genius AI را به پلت فرم اطلاعات بازاریابی اش  اضافه می کند.
این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد و در حال حاضر خارج از جعبه هوشمند ( بهترین راه حل برای بهبود عملکرد) را نشان می دهد.

این شرکت یک محل مرکزی برای یک سازمان تبلیغات و بازاریابی اطلاعات فراهم کرده است که نتیجه آن افزایش هوش مصنوعی است. 
اکنون این شرکت از راه اندازی Datorama Genius در لایه ساخته شده برای ادغام صنعت بازاریابی خبر می دهد که اطلاعات بیشتری در مورد رسیدن به اهداف آن بدست آمده است.

هوش مصنوعی

شرکت Datorama می گوید که کاربران به طور متوسط 70 جریان داده های ساخت یافته را در آینده در اختیار خواهند داشت که این داده ها از پلت فرم حاصل از تجزیه و تحلیل ابزار بازاریابی، حاصل شده است. پیش از این، مدیر ارشد بازاریابی لی پاپ گفته بود، پلت فرم  به کار گرفته شده با هوش مصنوعی و ماشین یادگیری برای عملکرد این چنین کارهای بنیادی عمل می کند تا به عنوان اطلاعات ورودی سازماندهی برای مدل های داده های جاسازی شده عمل کند. 

در حال حاضر، Genius layer می افزاید: می توان عملکرد را توسعه داد. تمرکز اصلی او  پاسخ به سوالاتی از جمله « چرا این اتفاق می افتد؟» و « چگونه می توانیم عملکردمان را به نتیجه برسانیم؟»
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد KPI، کابران کلیدهایی برای ایجاد یک ربات برای اهداف خاص را  انتخاب می کنند. برای مثال، مقدار اندازه گیری در مقایسه با مقدار بُعد اهمیت بیشتری دارد. 

اطلاعات در مورد KPI (شاخص های عملکرد کلیدی) مد نظر قرار می گیرد. بعضی  از KPI  ها، مانند بهبود و افزایش نرخ کلیک، به صورت خودکار توسط پلت فرم ایجاد شده اند. دیگر KPI، از جمله بهترین محتواهایی که توسط نویسندگان خلاق برای  مخاطبان تولید شده است، توسط خود کاربران تولید می شود.

پیش از این  Pope گفته بود که بازاریاب باید به دنبال پاسخی برای سوالات باشد. به مرور زمان ماشین یادگیری Genius طراحی شده بود تا به طور خودکار پیشنهادات را در مورد بینش تشخیص دهد و کاربران ارزشمند را پیدا کند.

هوش مصنوعی

در واقع ابزارهای اصلی بازاریابی در فرایند اضافه کردن نوعی هوش مصنوعی عمل می کنند. در این خصوص Pope بر این نظر بود که برخی از این ابزارها تنها روی تشخیص ناهنجاری ها متمرکز شده اند. به عنوان مثال ممکن است در هفته اخیر نرخ تبدیل در شهرستان سقوط کرده باشد که تشخیص آن روشی برای پیشبرد اهداف است اما برخی از این ابزارها قادر به تشخیص این امر نیستند. 

همچنین پاپ معتقد است که Datorama تنها روی بینش متمرکز شده است. در حالی که این تبدیل شدن رایج است و  تمایز Datorama این است که بینش خود را می تواند به تمامی آگهی ها، داده های بازاریابی و همه منابع متصل کند.

اخیرا Genius با حرکتی که از سوی Datorama صورت گرفت، برای آسانتر کردن دسترسی بازاریاب ها به داده های پلت فرم تلاش کرده است. در سال گذشته برای اولین بار داده های ارائه دهنده از سوی رابط کاربری الکسا ارائه شده بود. با این وجود، رابط صدا برای قابلیت های موجودی در اولویت قرار داشت.

1398/8/6

تاریخچه صنعت چاپ

• تاریخچه صنعت چاپ

 اختراع فن چاپ درحقيقت به قرن ها پيش از گوتنبرگ، كه نامش به عنوان مخترع چاپ در تاريخ به ثبت رسيده است، برمي گردد. آسوريان چند هزار سال قبل از ميلاد بر خشت هايي از گل‌رس مهر مي‌زدند. استعمال حروف قابل انتقال نيز ميان سال‌ها ي 1051 و 1058 در چين آغاز شد. مخترع اين حروف فردي به نام پي‌شنگ بود و حروف هم از گل‌رس ساخته مي‌شد. حروف دستي و حروف قلعي كه پس از آنها به كارآمد، هيچ يك رواجي نيافت، بر عكس حروف چوبي متداول شد. تا اين‌كه در سال 1440، گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از كار چيني‌ها، حروف قابل انتقال را اختراع كرد و براي هر يك از حروف الفبا يك حرف جداگانه به كار برد.

حروف متحرك را چيني‌ها اختراع كردند، ولي گوتنبرگ كه حرفه اش زرگري بود، آلياژ مناسب براي ريخته گري حروف را از سرب و آنتي موآن به دست آورد و سپس نسبت هر يك از اين دو فلز را به گونه اي انتخاب كرد كه حروف بيش از حد سخت و نرم نباشند. وي براي مركب چاپ هم فرمول مناسبي يافت و خلاصه با رفع موانع و حل مشكلات عمل چاپ را ميسر و اجرايي كرد. تقريبا 20 سال پس از نخستين تلاش ها ي گوتنبرگ در امر چاپ ،اين صنعت با استفاده از سطوح برجسته در ونيز، فلورانس، پاريس و ليون در حدي مختصر و محدود رواج يافت. اما دستگاه چاپ گوتنبرگ، به علت هزينه ها ي بسيار زياد فقط براي ثروتمندان قابل دسترسي بود و به همين دليل تا مدت ها ي طولاني استقبال چنداني از آن نشد. 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، نمايشنامه نويسي آلماني به نام آلوئيس زنه فلدر، چاپ سنگي يا ليتو گرافي را درسال 1796 ميلادي اختراع كرد

هر سنگي كه متن يا تصوير با اين روش روي آن نقش مي بست ، براي چاپ حدود 750 نسخه عملكرد مطلوب داشت و پس از آن نقش روي سنگ قابل چاپ نبود. اگر چه درباره شروع چاپ سنگي در اي ران روايات متعددي وجود دارد، به نظر مي رسد چاپ سنگي را براي نخستين بار ميرزا صالح شيرازي در تبريز راه اندازي كرد.

ميرزا صالح كه از سوي دولت ايران براي فراگيري هنرهاي جديد به اروپا رفته بود، در بازگشت يك دستگاه چاپ سنگي با خود به تبريز آورد كه آن را در سال 1250 قمري راه انداخت. چاپخانه سنگي طي مدت كوتاهي در تهران و بعد اصفهان و سپس ساير شهرهاي ايران تاسيس شد و بيش از 50 سال تنها روش چاپ در ايران بود و تا اواخر دوره قاجار ، هر چه در ايران چاپ مي شد، به روش چاپ سنگي بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگي به ايران چاپ سربي نيز راه اندازي شده بود، ولي به علت هزينه و زحمت زياد آن ، پس از ورود چاپ سنگي ، كنار گذاشته شد و بعدها در اواخر دوره قاجار دوباره حروف سربي و استفاده از آن رايج گرديد. طريقه چاپ سربي روش نسبتا ساده اي بود : كاغذ روي صفحه اي متشكل از حروف برجسته سربي و آغشته به مركب فشرده مي شد و بر اثر فشار، حروف بر صفحه كاغذ نقش مي بست. حروفچيني روزنامه نيز نخست به صورت دستي انجام مي گرفت، ولي بعدها اين كار با دستگاه ها يي كه معمول ترين آنها «لاينو تايپ» بود، صورت پذيرفت. دستگاه حروفچيني خودكاري لاينوتايپ در سال 1886 ميلادي ساخته شد. و بدين ترتيب سرعت چاپ به تدريج فزوني يافت. پيشرفت فناوري كم كم باعث شد دستگاه حروفچيني سربي از دور خارج شود و جاي خود را به دستگاه الكترونيكي بدهد.

1390/1/19

نکات کلیدی در استفاده از اینستاگرام

• نکات کلیدی در استفاده از اینستاگرام

 این روزها اینستاگرام، به عنوان یکی از شبکه‎ها‎ی اجتماعی پرکاربر، تبدیل به منبعی برای کسب و کار شده است. رقابت در میان کاربران نیاز به یادآوری برخی نکات را الزامی می‎سازد. 

برخی از نکات کلیدی استفاده از اینستاگرام به شرح زیر است:

• بهینه سازی پروفایل

افراد در لحظه دیدن پروفایل‎ها‎ هیچ اطلاعاتی از هم ندارند. بهینه سازی و هدایت پروفایل به سمت خواست دوستان و مخاطبان اینستاگرامی موجب کسب موفقیت بیشتر می‎گردد. بهینه‎سازی شامل:

1- استفاده از عکس جذاب: برای پروفایل اولین چیزی که افراد را متوجه پروفایل‎ها‎ می‎کند عکس پروفایل می باشد که هر چقد هنری‌تر باشد جذاب‌تر نیز خواهد بود.

2- توضیح مختصری از کسب و کار: در ابتدای پروفایل‎ها‎ برای آشنایی مخاطبان و خوانندگان توضیح مختصر از کسب و کار به معرفی شما کمک شایانی می‎کند.

 

• افزایش تعداد دوستان اینستاگرامی

مرحله بعد از ساخت پروفایل، داشتن مخاطبان و دوستانی است که کسب و کار شما را تأیید نمایند.

1 - فعال باشید: بطور کلی فعالیت زیاد در شبکه‎ها‎ی اجتماعی موجب شناخته شدن و شهرت می‎شود. هر چقدر بیشتر فعالیت داشته باشید راندمان کاری شما نیز افزایش می‎یابد.

2 - تبلیغ کردن و گذاشتن لینک پروفایل: این کار کمک شایانی برای افزایش دوستان اینستاگرامی می‎کند. تبلیغات برای افزایش دوستان باید در صفحات پر بازدید صورت بگیرد. گذاشتن لینک سایت برای هدایت دوستان به سمت آشنایی کامل با کار شرکت در موفقیت اینستاگرامی مؤثر است. 

3 - محفلی و صمیمی باشید: با لایک کردن پست‎ها‎ی دیگران، توجه انها را به خود معطوف نمایید. تا می‎توانید نکات مثبت و جذاب پست‎ها‎ی دیگران را بیابید و در زیر پست‎ها‎ بنویسید. این کار باعث ماندگار شدن پروفایل شما در ذهن آنان می‎گردد.
  
4 - دوری از تشنج و برخوردهای تند: از برخوردهای تند و خشن پرهیز کنید. این کار موجب نفرت و انزجار دیگران از شما و در نتیجه کاهش تعداد دوستان می‎گردد. از بحث کردن و جدال دوری کرده و در صورت داشتن نظرهای متفاوت سعی کنید در عین متنانت و ادب با طرف مقابل به گفتگو بنشینید. ادامه بحث با رفتار مسالمت آمیز موجب جلب نظر دیگران برای شنیدن صحبت‎ها‎ی شما می‎شود. از بحث‎ها‎ی سیاسی و مذهبی خودداری کنید، سلایق افراد در این زمینه متفاوت است.

5 - پرچانه باشید: صحبت کردن زیاد در شبکه‎ها‎ی اجتماعی کسی را خسته نمی کند. این بر خلاف آن چیزی است که در دنیای واقعی وجود دارد. در دنیای واقعی افرادی که در کنار شما قرار دارند با شنیدن صحبت‎ها‎ی شما مجبور به گوش دادن هستند اما در دنیای مجازی افراد مجبور به خواندن بحث‎ها‎ی شما نیستند و با اختیار می‎توانند از دنبال کردن مطالب خودداری کنند.

6 - طنز پرداز و بزله گو باشید: با توجه به اینکه هدف اولیه شبکه‎ها‎ی اجتماعی ایجاد سرگرمی بود و سپس تبلیغات و بازاریابی به آن افزوده شد بنابراین باید لحظاتی از هدف اصلی دور شد و در میانه با بحث‎ها‎ی به بزله گویی بپردازید.


 

 

• چگونگی ارائه مطالب در پروفایل اینستاگرام

بعد از افزایش تعداد دوستان این بار آنان منتظر مطالب و عکس‎ها‎یی در رابطه با کار و حرفه شما هستند. اما کارهایی که در صفحه پروفایل باید صورت بگیرد عبارتند از:

1 - به روزرسانی مطالب: اطلاعات و داده‎ها‎ در پروفایل هر روز باید به روز رسانی شوند. استفاده از عکس‎ها‎ی ناب و گرافیکی و مطالب جذاب در این کار مؤثر است. این کار همچون یک کارت ویزیت عمل می‎کند. ارسال مطالب به روز و جدید موجب جلب نظر خوانندگان و دوستان اینستاگرامی می‎شود. اگر آنان علاقمند به کسب و کار شما باشند، خواهان مطالب جدید در زمینه حرفه شما هستند.

2 - استفاده از تصاویر شخصی: استفاده از لوگوی شرکت برای تصویر پروفایل کار مناسبی نیست زیرا افراد دوست دارند با همنوع خود ارتباط برقرار کنند. بهتر است تا شناخته شدن نهایی از تصاویر شخصی خود استفاده کنید. این امر احساس صمیمت بیشتری را میان شما و مخاطبان ایجاد می‎دهد.

3- جلب اعتماد دوستان: اگر چه مخاطبان شبکه‎ها‎ی اجتماعی رو به فزونی است اما هنوز هم هستند کسانی که می‎گویند اعتمادی به دنیای مجازی نیست. شما باید با ساختار پروفایل و بارگذاری مطالبتان، بی‎اعتمادی افراد را از بین ببرید. گذاشتن آدرس دقیق، مشخصات شخصی خود و شرکت نشان دهنده قانونی بودن و صحت داشتن کسب و کار شماست.

4 - پاسخ به کامنت‎ها‎: در زیر پست‎ها‎ کامنت‎ها‎یی قرار داده می‎شود که باید تا حد امکان به آنها پاسخ داده شود.

5 - علمی بودن مطالب: اگر چه هدف شما از حضور در اینستاگرام تبلیغات و بازاریابی برای شرکت می‎باشد اما مطالب تبلیغاتی صرف، گاهی افراد را خسته می‎کند. مطالب باید آموزنده و علمی باشند و تبلیغات در آنها مستتر و مخفی عنوان شود.

 

1394/3/20

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

• ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

در فضای بازاریابی اینترنتی بهینه‌ سازی موتور جستجو یا همان سئو اهمیت زیادی یافته است مخصوصاً اگر در پی توسعه شرکت خود هستید. اگر برندتان رقبای زیادی دارد یا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید با استفاده از بهترین شیوه‌های سئو می‌توانید به نتایج مدنظرتان برسید . 

با این ‌وجود برای هرچه بیشتر بهره بردن از سئو باید ببینید کدام تاکتیک‌ها ROI بیشتری برای شما در پی خواهند داشت و نیز این تاکتیک‌ها باید با قوانین موتور جستجو بیشترین هماهنگی را داشته باشند.

تاکتیک‌های Black-hat SEO ( سئوی کلاه سیاه ) که علاقه چندانی به کاربران قانونی ندارند و بیشتر روی موتورهای جستجو متمرکز هستند باعث می‌شوند تا شما توسط گوگل جریمه شوید و احتمالاً شرکت شما از نتایج جستجوها حذف خواهد شد. 

وقتی مبحث بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو مطرح می‌شود، نکات مرتبط با طراحی وب‌سایت و شیوه‌های صحیح ساخت کلمات کلیدی و نیز شیوه‌هایی که برخی شرکت‌ها دراین‌باره پیشنهاد می‌دهند، می‌توانند مؤثر باشند.

به ده نکته زیر نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه می‌توانید از انها در بهبود استراتژی سئو و طرح کلی شرکت خودتان استفاده کنید . 

1. ایجاد ایده‌های محتوا با کمک گوگل

برای اینکه به کمک سئو رتبه خوبی به دست بیاورید به ایده محتوای عالی نیاز دارید. وبلاگ و وب‌سایت شما باید ارزش بوکمارک شدن داشته باشد. با این‌حال گاهی با ایده‌هایی برای محتوا مواجه می‌شوید که می‌دانید رتبه‌تان را ارتقا می‌دهد هرچند که ساده نیست.

یکی از روش‌های ارتقای اعتبار برند از طریق محتوای وب، استفاده از ویژگی پرکردن خودکار گوگل است. پرکردن خودکار عبارت است از فهرست سوالات جستجو شده‌ای که وقتی شما کلمه‌ای را برای جستجو تایپ می‌کنید گوگل انها را پیش‌بینی کرده و نشان می‌دهد.

این قابلیت ویژگی سودمندی برای صرفه‌جویی در وقت افراد است و برای بازاریاب‌هایی که به ایده‌های محتوایی نیاز دارند هم ابزاری عالی است.

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت


عملکرد روش ایجاد ایده محتوا از طریق گوگل به به شرح زیر است: 


 1. فهرستی از کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی را تهیه کنید .

2. انها را در نوار جستجوی گوگل بنویسید .

3. سپس یک حروف الفبا را وارد کنید.مثلاً بازاریابی آنلاین + را به اضافه "ب" تایپ کنید و می‌بینید که فهرستی از کلمات جستجو شده برای شما نمایش داده می‌شوند که با حرف ب شروع شده‌اند . 

4. فهرستی از سوالات جستجو شده‌ای تهیه کنید که فکر می‌کنید برای ایجاد محتوا مناسب هستند. حتی اگر مطمئن نیستید که درباره این موضوعات مطلبی خواهید نوشت، باز هم انها را جایی ثبت کنید . در نهایت فهرست گسترده‌ای خواهید داشت که هر زمان ایده‌های محتوایی‌تان تمام شد می‌توانید به آن رجوع کنید. 

5. این کار را برای تمام حروف الفبا انجام دهید.مثلاً بازاریابی آنلاین + س، بازاریابی آنلاین + ج 

 2. به‌ روز رسانی‌ های الگوریتم را مدنظر قرار دهید 

فرمولی که گوگل با استفاده از آن وب‌ سایت‌ ها را رتبه‌ بندی می‌کند مرتباً در حال تغییر است. به عنوان متخصص سئو باید در مورد این به‌روزرسانی‌ های الگوریتم های گوگل همیشه به‌روز باشید . 

گوگل به‌طور مرتب و معمولاً هر چند ماه یکبار الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. معمولاً قبل از انجام این کار اطلاع‌ رسانی نمی‌کنند و تنها راه آگاهی از این تغییرات توجه به تغییر ترافیک وب‌سایت خودتان است.

تغییر در وضعیت الگوریتم فعلی به معنای تغییر الزامی استراتژی از سوی شما است. عضو وبلاگ‌های بازاریابی دیجیتال شوید تا درباره تجارب سایرین در این زمینه مطلع شوید و ببینید شرکت‌های مختلف چگونه خود را با روال تغییرات هماهنگ می‌کنند . 

3. قدرت ابزارهای کلمات کلیدی 

انتخاب کلمات کلیدی صحیح برای هر چیزی که شما تولید می‌کنید بسیار مهم است چون به وسیله آن است که کاربران شما را پیدا می‌کنند یعنی از طریق کلماتی که جستجو می‌کنند.

 از کجا بدانید که چه کلمات کلیدی مناسب هستند؟ 

در Google Keyword Planner به جستجوی ایده‌هایی برای کلمات کلیدی بپردازید و مواردی را انتخاب کنید که میزان جستجوی ماهانه انها در حد متوسط است و انها را وارد گوگل کنید. فقط به نتایج صفحه اول توجه کنید چون فقط باید به دنبال انها باشید و ببینید که می‌توانید با این نتایج به دست آمده رقابت کنید.

از ابزارهای واسطه‌ای مانند Majestic ، Ahrefsو Moz برای اعتبار سنجی نتایج یافته شده استفاده کنید (اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، میزان نقل‌قول‌ها، صحت و درستی و ترافیک) و معین کنید که آن کلمه کلیدی تا چه حد می‌تواند موجب بهینه‌سازی یک مقاله شود. 

4. از گوگل پلاس استفاده کنید 

گوگل سرویس G+ را به عنوان شیوه‌ای برای اتصال و بازبینی هویت‌ها در اینترنت ارائه کرده است و G+ Business با سایر سرویس‌های گوگل مثل جی میل، یوتیوب، نقشه‌خوانی و حتی مرورگر کروم تلفیق شده است.

نتایج گوگل پلاس در نتایج جستجو نشان داده می‌شود و وقتی فردی در شبکه کاربر دارای 1+ باشد گفتگوهای مشترک را هم شامل می‌شود. محتواهای یک وب‌سایت که در گوگل پلاس به اشتراک گذاشته می‌شوند بلافاصله فهرست بندی می‌شوند و به آن معناست که قبل از اینکه کل سایت مجدداً فهرست بندی شود آن محتوا در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

بله این چیزی فراتر از پلتفرم رسانه اجتماعی است که باید به آن توجه کنیم اما این سرویس را گوگل ارائه می‌دهد. محتوای گوگل پلاس بلافاصله در نتایج جستجو قابل نمایش است، در مقدار اطلاع‌رسانی در سمت راست صفحه‌نمایش و در بررسی‌ها در local pack با نتایج محلی.

به یاد داشته باشید که بیش از 100 میلیون نفر روزانه از حساب‌های کاربری گوگل خود استفاده می‌کنند و این‌ها مشتریان، طرفداران و تأثیرگذاران بالقوه‌ای هستند. اجازه ندهید رقبا در این زمینه از شما پیشی بگیرند. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

5. به انجمن‌های آنلاین (فروم ها) فکر کنید 

گاهی اوقات بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش رتبه در گوگل، به انجمن‌ های آنلاین روی می‌آورند تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند. یکی از روسای شرکت‌ها درباره تجربه موفق خود در زمینه استفاده از Reddit این‌گونه می‌گوید: 

متوجه شدم که بین یکی از مقالات من که به صورت ویروسی در Reddit قرار گرفت و سرعت فهرست بندی شدن و رتبه گیری آن ارتباط مستقیمی وجود دارد.

 تقریباً 2 ماه از عمر سایت من می‌گذرد و به‌ دفعات زیادی یکی مقالات من در Reddit منتشر شده و بسیاری آن را دنبال کرده‌اند و همان روز آن مقاله در بخش کلمات کلیدی مرتبط به صفحه اول نتایج جستجو رسید و رتبه آن همچنان پابرجاست. 

6. ایجاد پروفایل بک لینک 

بک لینک‌ها بخش مهمی از ترکیب سئو هستند اما باید بدانید که اعتبار صفحه شما چگونه حاصل می‌شود مخصوصاً اگر با رقابت شدیدی مواجه هستید. گوگل تمام لینک‌های خارج از محدوده سایت شما را به اندازه لینک‌های ورودی مهم می‌داند.

 اگر آنها سایت‌های قابل اعتماد و بسیار باارزش باشند به شیوه‌ای مثبت روی اعتبار صفحه شما تأثیر می‌گذارد و به کاربران گوگل نشان می‌دهد که شما با سایر محتواهای باکیفیت مرتبط هستید.

 ساده‌ترین راه برای در نظر گرفتن لینک‌های خارج از محدوده شما دقیقاً زمانی است که شما آنها را به وجود می‌آورید یعنی وقتی محتوا را می‌نویسید. حتماً از منابع معتبری استفاده کنید که خودشان نیز از نظر دامنه و ارزش صفحه بسیار با اعتبار هستند و به‌این‌ترتیب شاهد افزایش اعتبار صفحه خودتان خواهید بود.
 ممکن است این روش حجم محتوای لینک ارزشمند فعلی شما را کاهش دهد اما این تنها راه مناسب است.

 7. محتوای باکیفیت رمز کلیدی است 

سئو به میزان گسترده‌ای مبتنی است بر ارائه تجربه مثبت برای کاربر به این معنا که محتوایی که به وجود می‌آورید باید از سوی کاربر قابل‌خواندن و قابل‌درک باشد. متیو دسیرن متخصص سئو الزام وجود محتوای باکیفیت را به شرح زیر توضیح می‌دهد: 

از نظر من نکته مهم اصلی سئو (مخصوصاً در آینده) عبارت است از تأکید فزاینده روی تولید محتوایی که برای مصرف‌کنندگان و نیز موتورهای جستجو قابل‌درک باشد.
 هر روز بیش‌ازپیش اطلاعات حاصله نشان می‌دهد که ایده پیروی موتورهای جستجو از الگوریتم‌های محتوا محور در حال افزایش است. تعیین یک روش محتوایی که از پیش‌بینی پیروی می‌کند برای هر اقدامی در بازاریابی دیجیتال مهم است و کمک می‌کند تا از رقبا سبقت بگیرید. کیفیت محتوا بسیار مهم است. 

8. لینک‌های آسیب‌دیده را بررسی کنید. 

بررسی وب‌سایت برای اطلاع از لینک‌های آسیب‌دیده روشی مؤثر جهت توسعه رتبه سایت شما است و تجربه‌ای را که در اختیار کاربران قرار می‌دهید بهبود می‌بخشد. وقتی وب‌سایتی مجدداً طراحی می‌شود برخی URL ها تغییر خواهد کرد.

 ممکن است لینک‌هایی از سایر سایت‌ها به سایت شما کارایی خود را از دست بدهد. این امر از نظر تجربه کاربر و سئو بسیار بد است. بازدیدکنندگانی که از آن صفحات به سوی سایت شما هدایت می‌شوند با خطای صفحه 404 مواجه می‌شوند و چنین لینک‌هایی اعتبار شما را زیر سوال می‌برند.

 هر چه بیشتر روی بک لینک‌های وب‌سایت خودتان کار کنید رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.
 

9. وب‌سایت‌هایی منطبق با گوشی موبایل 

جدیدترین بروز رسانی الگوریتم گوگل که به اختصار mobilegeddon نام دارد مربوط است به داشتن وب‌سایتی منطبق با گوشی‌های موبایل. دانیل هایکی مدیر تبلیغات در گروه بازاریابی هایکی طراحی واکنشی را توصیه می‌کند: 

اگر وب‌سایت شما با گوشی‌های موبایل منطبق نیست آن را برای انطباق‌پذیری با گوشی‌های موبایل مجدداً طراحی کنید تا کاربران موبایل هم به سایت شما دسترسی داشته باشند.
 چون بیش از 30 درصد مردم با گوشی‌های خود به جستجو در اینترنت می‌پردازند اگر وب‌سایت شما در نتایج جستجوی موبایلی گوگل ظاهر نشود تعداد زیادی از مشتریان را از دست خواهید داد. 

10. بازاریابی ویدیویی 

بسیار از شرکت‌ها و نیز افراد بازاریابی ویدیویی را به عنوان ابزار مؤثر سئو در نظر دارند. درباره قدرت بازاریابی ویدیو می‌توان گفت که: 
شما می‌توانید یک ویدیو را خیلی سریع‌تر از مطالبی که در وبلاگ وجود دارند از نظر رتبه کلمات کلیدی ارتقا دهید.

 یوتیوب و گوگل با هم ادغام شده‌اند تا محتوای ویدیویی فوق‌العاده‌ای به وجود بیاورند و سپس این ویدیوها را بهینه‌سازی می‌کنند تا مطمئن شوند شما آنها را به‌طور آنلاین پیدا می‌کنید. 9 نفر از 10 نفری که در گوگل جستجو می‌کنند به جای کلیک روی نتایج صرفاً متنی روی یک ویدیو کلیک می‌کنند و یوتیوب یکی از موتورهای جستجویی است که به سرعت در حال توسعه است. 

شیوه صحیح درباره سئو 

روشی که شما از آن برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتورهای جستجو استفاده می‌کنید باید به بخشی از طرح تجاری کلی شما تبدیل شود. همان‌طور که در بالا ذکر شد به کمک استفاده از بهترین شیوه‌ها می‌توانید به‌طور مؤثری رتبه‌بندی‌های خود را توسعه دهید و در نهایت تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان هدف ارائه دهید. 

1394/3/25

پورتال چیست؟

• پورتال چیست؟

نام پورتال ها را زیاد شنیده ایم، اما شاید برای برخی از ما این سئوال پیش آمده باشد که واقعا یک پورتال چیست؟ چه ویژگیها و خصوصیاتی دارد؟ و در حقیقت طراحی یک پورتال چه تفاوتی با طراحی سایت دارد؟ 


ترجمه کلمه PORTAL به فارسی در فرهنگهای لغت "دریچه"، "درگاه" و "مدخل" ذکر شده اما کلمه پورتال در تکنولوژی اطلاعات معنی متفاوتی دارد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، پورتال صفحه وب واسطی است که امکان دسترسی آسان را به هر چیزی که کاربر ، برای انجام وظیفه یا خواسته اش نیاز دارد – بدون توجه به اینکه محل فیزیکی آن کجاست، فراهم می کند.


 به بیان دیگر پورتال "درگاهی" است به دنیایی مجازی که کاربر می تواند از طریق امکانات فراهم شده در آن، تمامی نیازهای خود را براورده کند. نیازهایی مانند جستجو و یا خرید(مثلا یک کتاب)، دسترسی به حساب بانکی، افزایش و کاهش اعتبار یک حساب اعتباری و یا به روز رسانی اطلاعات سخت افزاری از محل کار، پورتال همه چیز را از طریق درگاهی واحد برای کاربر خود فراهم می سازد.


ویژگیهای اصلی یک پورتال عبارت اند از :

·      تجمع اطلاعات

·      هدف دار بودن اطلاعات

·      دردسترس بودن اطلاعات

·      دریچه ورود منحصر به فرد


یک پورتال نیز مانند یک کامپیوتر خانگی، اطلاعات و خدمات گوناگونی را در یک صفحه وب واحد و به صورتی سازگار و خوش ترکیب در دسترس می گذارد. گاهی به این صفحه WEB TOP هم گفته می شود. پورتال می تواند نقطه شروع یا صفحه اولیه مشخصی داشته باشد که کاربران در زمان اتصال به وب آن را مشاهده کنند. اگر چه بر خلاف صفحه کامپیوتر، پورتال می تواند از طریق مجموعه وسیع دستگاههایی که قابلیت اتصال به وب در آنها پیش بینی شده (از جمله تلفن های موبایل) مورد استفاده قرار گیرد.


هر چند شباهت ظاهری فراوانی میان یک وب سایت و یک پورتال وجود دارد به گونه ای که در نگاه اول تفاوت محسوسی میان آن دو مشاهده نمی شود اما این دو کاملا از یکدیگر متفاوت اند.سوال اینجاست که به طور مشخص تفاوت آن دو در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت ویژگیهای زیر در یک پورتال آن را از یک وب سایت متمایز می کند:

درگاه ورود منفردی که از طریق آن می توان به مجموعه منابع مرتبط با پورتال دست یافت.


نمایش هدفدار اطلاعات با استفاده از تجربیات کاربر.

دسترسی تقسیم بندی شده به انواع داده و اطلاعات گروه بندی شده.

در اختیار گذاشتن امکان ارتباط و همکاری میان تمامی کاربران و استفاده کنندگان پورتال.

امکان پیوستن به نرم افزارها و سیستم های نرم افزاری که گردش کاری مشخص و تعریف شده ای دارند.

 

 

1390/1/16

    
 
CONTACT US
  
 
   
 
{{'NameAlert' | translate}}
{{'EmailAlert' | translate}}
{{'NumberAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberTypeAlert' | translate}}
{{'DescriptionAlert' | translate}}
  
 

Contact Us

PHONES

+98-21 41185

HOURS

Sat - Wednesday 9:00 - 17:30
Tursday 9:00 - 13:30

FOLLOW US

  
 


  
جستجو مقاله
    

چرا قیمت های (تعرفه های) طراحی وب سایت متفاوت است؟

اگر برای راه اندازی وب سایت خود به شرکت های طراحی سایت مختلف سری زده باشید متوجه خواهید شد که قیمتهای مختلفی در این زمینه وجود دارد و هر شرکت برای خود تعرفه ای در نظر گرفته است. این تفاوت قیمتها باعث به وجود آمدن تصوراتی می شود که همیشه درست نیستند.  اینکه تمام شرکتها یک کار انجام میدهند و بر... ادامه مطلب...

1394/2/27

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا(cms‌)

CMS چیست؟ CMS به معنای نرم‌افزار مدیریت محتوا است كه شامل ابزارهایی برای مدیریت و بروزرسانی وب سایتهای داینامیک می‌باشد. این نرم افزار می‌تواند ساختار سایت، شیوه نمایش صفحات و ارتباط آن‌ها با منو را مدیریت کند. CMS (مخفف عبارتContent Management System) یک برنامه نرم افزاری روی سرور محسوب می‌ش... ادامه مطلب...

1394/5/5

اجتناب از فایل های فلش در هنگام طراحی وب سایت

  مشکل فایل های فلش در سایت با موتور های جستجو موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و ... بوسیله کدهای HTML قادر به یافتن مطالب مورد نظر کاربران هستند. هنگامی که اطلاعات در قالب فایل فلش در سایت فراخوانی شود، موتورهای جستجو را در پیدا کردن محتوای وب سایت ناتوان می سازد و عملا محتوا فدای زیبا... ادامه مطلب...

1394/7/14

ویژگی های یک مدیر وب سایت(ادمین) موفق

مدیروب سایت کیست؟ اگرچه ابزارهای دیجیتالی و کامپیوتری موجب تسریع امور روزانه می‌شود اما این امر بدون در نظر گرفتن عوامل انسانی غیرممکن است و در واقع بدون عامل انسانی و صرفاً با تکیه بر مطالب خوب و نرم‌افزار خوب نمی‌توان یک سایت خوب  راه‌اندازی کرد. به عبارت دیگر، مهم ترین عامل موفقیت یک وب سایت،... ادامه مطلب...

1394/4/31

تفاوت توسعه و طراحی وب سایت

طراح وب سایت کسی است با استفاده از طراحی های تصویری و زیبا و بدون بهره گیری از کد نویسی، وب سایت را از لحاظ بصری ارتقا بخشد، طراح وب سایت می باشد که از خلاقیت خود در زمینه طراحی وب سایت کرده و بیشتر تمرکز خود را بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، تایپوگرافی، روابط اجزا و مخاطب معطوف نموده اس... ادامه مطلب...

1395/1/10

نکاتی مفید درباره چاپ افست

 بعد از اينكه يك طرح كامل شد بايد براي چاپ آماده شود.   قبلا بهتر است انواع سيستمهاي چاپ را بدانيم. سيستمهاي مختلفي براي چاپ وجود دارند از انواع چاپ دستي گرفته تا چاپهاي سيلك و فلكس و تامپو و.. و چاپهاي ماشيني مثل سيستمهاي مسطح ( ماشين ملخي و يا افست مسطح ) و چاپ افست و اين اواخر چاپ ديجيتال.آنچ... ادامه مطلب...

1390/1/19

معمای طراحی صفحه ی اصلی وب سایت

طراحی صفحه اصلی وب سایت ، فقط درمورد سر صفحه،محتوا و پاورقی نیست. بلکه در مورد پرسیدن پرسش های مناسب و اطمینان یافتن از این که سوالات به بازدیدکنندگان وب سایت شما مربوط میشود، می باشد. علاوه بر این موارد ، درموردپیدا کردن راه حل برای مشکلات وجمع آوری آنها با هم در یک طراحی منسجم است. ... ادامه مطلب...

1393/6/30

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به شیوه ای از تجارت گفته می‌شود که در آن بازارهای خرید و فروش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. به این معنا که شبکه‎های اینترنتی به عنوان واسطه میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عمل می‌کنند. فروشگاه‎های اینترنتی در حکم بنگاه‎های اقتصادی عمل می‌کنند و کاربران اینترنتی نیز همان خریداران ... ادامه مطلب...

1394/4/15

5 رهنمود کلیدی برای طراحی بصری وب سایت

5 رهنمود کلیدی برای طراحی بصری وب سایت جری کائو یکی از فعالان در حوزه طراحی وب سایت است که در زمینه طراحی الگوی بصری سایت توضیحاتی را ارائه می دهد. از نظر او آنچه انسان می بیند، حاصل فعالیت دیگران است. چشم انسان پیچیده است. البته این دیدن حس غالب ماست. بسیاری از رفتارهای ما از دیدن سرچشمه می... ادامه مطلب...

1395/11/24

تجربهٔ کاربری یا User Experience چیست؟

UX مخفف User Experience به معنای تجربه کاربری است و همانطور که از نامش پیداست به مفهوم تجربیات کاربر دربارهٔ استفاده از یک محصول یا سرویس خاص است. به بیان ساده تر، UX همان اثری است که در ذهن کاربران باقی می ماند. نخستین بار در تاریخ، فردریک وینسلو تیلور اولین پژوهش تجربه کاربری را انجام داد ک... ادامه مطلب...

1394/3/5