روش های خلق مشتریان وفادار

• روش های خلق مشتریان وفادار

اگر اقتصاد را به دو نیمه عرضه و تقاضا تقسیم کنیم، در این صورت با فروشنده و خریدار مواجه می شویم. خریداران یا مشتریان به عنوان بخش مهمی از تجارت و کسب و کار محسوب می شوند که بدون آنها فروش محصولات نیز متوقف می شود.
در این میان داشتن مشتریان دائمی و وفادار اهمیت پیدا می کند. یکی از هدف های تمامی شرکت های تولیدی و عرضه کننده، داشتن مشتریان وفادار می باشد. این مشتریان درآمد ثابت را مشخص می کنند.
به طور مثال یک شرکت با محاسبه تعداد مشتریان، فروش محصولات را در هر ماه برآورد کرده و هزینه های شرکت را در نظر می گیرد. این امر به مدیریت اجازه برنامه ریزی و سرمایه گذاری می دهد. 
 


حال تصور کنید یک شرکت بدون مشتریان دائمی فعالیت می کند. درآمد این شرکت مشخص نیست و در هر ماه میزان آن کم و زیاد می شود. مدیریت نمی تواند برآورد دقیقی نسبت به درآمد ماه یا ماههای آینده داشته باشد. این امر موجب مشکل برنامه ریزی برای تولید می شود.
در نتیجه شاهد شکست پروژه تولید یا توزیع کالا خواهیم بود. برای داشتن مشتریان دائمی و وفادار، برآورده ساختن خواسته ها و انتظارات آنها اهمیت پیدا می کند. به هر میزان که رضایت مشتریان از خدمات و محصولات شرکت بیشتر باشد، به تبع آن شاهد خرید محصولات از سوی آنان خواهیم بود.
زمانی که مشتری اولین فروش خود را انجام می دهد، اگر محصول را مطابق با خواست خود بداند، مطمئنا برای دفعات بعد نیز خرید می کند. به مرور زمان این کار برای وی یک عادت می شود بطوری که خود را با برند یکی دانسته و به دیگران نیز توصیه می کند.
 

روش های خلق مشتریان وفادار

احترام به مشتریان اولیه فاکتور برای جذب آنان می باشد. نباید مشتری را پس از فروش محصولات به حال خود رها کرد. با ارائه خدمات پس از فروش، تماس با وی و سوال از میزان رضایتمندی وی تاثیرات شگرفی برای وفاداری مشتریان دارد.
دادن پرسشنامه به مشتریان پس از ارائه خدمات، یک راه حل مناسب جهت نظرخواهی از آنان است. استفاده از مشاوران جامعه شناس یکی از راه های شناخت نیازهای مشتریان است. جامعه شناسان بیش از هر کسی دیگری می توانند خواست ها و مطالبات مشتریان را تجزیه و تحلیل و یک آمار دقیق از آن را در اختیار مدیران شرکت ها قرار دهند.
با این کار می توان محصولاتی مطابق با میل مشتریان ارائه نمود. برای نمونه می توان به کشور چین به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا اشاره کرد که ابتدا با بررسی های جامعه شناسی، نیازهای بازار مصرف را آنالیز کرده و سپس مطابق با نیازها اقدام به تولید می کند. روحیات و خواست های مشتریان با
یکدیگر متفاوت است. سلیقه و علاقه آنها یک فاکتور مهم برای خرید است.
 


بنابراین کالاها باید متناسب با علاقه اکثریت تولید شوند. بدین طریق می توان رضایت اکثریت را جلب نمود. با افزایش فروش، برند تجاری محصولات جای خود را در بازار فروش باز می کنند و پس از مدتی شاهد همراهی مشتریان مخالف نیز خواهیم بود. یکی از اشتباهات رایج در میان شرکتها، اعتماد به مشتریان وفادار است و به همین دلیل دقت و توجه زیادی به کیفت محصولات ندارند. این در حالی است که با ورود شرکت های رقیب ممکن است محصولات آنها نسبت به محصولات شرکت شما کیفیت بالاتری داشته باشند که در صورت شاهد چرخش مشتریان خواهیم بود.
در واقع خطر جذب مشتري توسط رقبا و گرایش یافتن او به کسب و کارهاي رقیب یکی از مواردی است که همواره باید به آن توجه داشته باشید بنابراین به روزرسانی محصولات پا به پای تکنولوژی روز و کسب اطلاعات از محصولات رقیب یک فاکتور مهم برای حفظ مشتریان وفادار می باشد.
ارائه خدمات و توزیع محصولات بدون نقص و عیب، یکی از یکی از مهمترین عوامل وفادار کردن مشتریان به شمار می رود. سکوت مشتری به معنا رضایت از محصولات نیست و مشتری شاکی بهتر از یک مشتری ساکت است چرا که انتقادات سازنده ای در رابطه با محصولات ارائه می دهد که مانع از افت کیفیت خدمات رسانی می شود.
به تبع این امر شاهد ارتقا کیفیت محصولات و میزان فروش هستیم. بنابراین سعی کنید به صحبت های مشتریان ناراضی گوش دهید و تمام تلاش خود را بکار بندید تا محصولات بهتری را به آن ارائه دهید. ارائه خدمات باید متداوم و همیشگی باشد. ثبات برای عرضه محصولات نقش مهمی را در خلق مشتریان وفادار ایفا می کند. بنابراین سعی کنید از دادن وعده های غیرواقعی و نشدنی بپرهیزید.
این امر موجب سلب اعتماد مشتریان می شود. برقراری ارتباط مستقیم با تعدادی از مشتریان می تواند به ایجاد تصور ذهنی شما از کسب و کارتان کمک کند. بدین منظور باید تعدادی نماینده را برای بررسی نظرات آنها گسیل کنید.
دادن امتیاز یکی روش های مرسوم برای جذب مشتریان می باشد. این کار ابتدا توسط کمپانی های بزرگ انجام می شد. این کمپانی ها با راه اندازی قرعه کشی برای مشتریان خود، آنها برای خرید ترغیب می کنند.
برای مثال برای مشتریانی که در یک مدت طولانی اقدام به خرید محصولات می کنند امتیازهای بیشتری را در نظر می گیرند که قاعدتا در پیروزی آنها در قرعه کشی موثر است. به همین دلیل مشتریان برای کسب جایزه نفیس شرکت بیشتر خرید را به خود اختصاص می دادند. ممکن است محصولات برای مشتریان ناآشنا باشند بنابراین، تبلیغات و بازاریابی یک مولفه مهم برای بازاریابی و جذب مشتریان است. نصب برندهای تبلیغاتی در سطح شهرهای بزرگ، استفاده از تبلیغات رسانه ای، فعالیت در شبکه های اجتماعی، راه اندازی وب سایت و ... از جمله روش های معرفی محصولات به مشتریان می باشد.   

1395/1/11

اندازه های استاندارد کاغذ و مقوا در صنعت چاپ

• اندازه های استاندارد کاغذ و مقوا در صنعت چاپ

 

اندازه های استاندارد کاغذ و مقوا در صنعت چاپ

درباره اندازه های استاندارد کاغذ و مقوا در صنعت چاپ
بر اساس استاندارد جهانی ، دستگاههای چاپ بر اساس تقسیم بندی مبتنی بر اندازه دسته بندی میشوند و واحد آن را ورق می گویند. حداکثر اندازه یک ورق ۵۰*۳۵ است و به ماشین چاپی که بتواند این اندازه را قبول کند ماشین چاپ یک ورقی می گویند.اندازه های دیگر بر اساس جدول زیر تعریف شده اند و دانستن آن بسیار اهمیت دارد.

اندازه ورق
۳۵*۲۵ نیم ورقی
۵۰*۳۵ یک ورقی (GTO)
60*45 1.5 ورقی
۷۰*۵۰ ۲ ورقی
۹۰*۶۰ ۳ ورقی
۷۲*۹۰ ۴ ورقی
۷۰*۱۰۰ ۴٫۵ ورقی
۱۲۰*۸۰ ۶ ورقی
۱۴۰*۱۰۰ ۶٫۵ ورقی

 

لازم به ذکر است که تقریبا تمامی این ماشینهای چاپ در ایران موجود است ولی اندازه ۶ و ۶٫۵ ورقی و بالاتر بسیار معدود در ایران وجود دارد.
اندازه های متداول در ایران عبارتند از : ۶۰*۹۰ ،۱۰۰*۷۰ ،۱۲۰*۸۰ ، ۵۱ *۷۰ (چسب دار) و اندازه های کوچکتر از اندازه های بزرگتر به دست می آیند .
برش انواع کاغذ و مقوا از یک استاندارد بسیار ساده پیروی میکند و برای حداقل پرت در نظر گرفته می شود که نومنه ای از آن در زیر مشاهده می کنید.

اندازه ورق های چاپ ittutorial.ir

اندازه های دیگری نیز وجود دارد که بر اساس استاندارد جهانی برای برش کاغذ به کار می رود و بیشتر برای رسدن به اندازه A4 است که سری A نیز گفته می شود.
در سری A کاغذ از طول نصف میشود با این تفاوت که اندازه اصلی کاغذ ۱۱۸٫۹ * ۸۴٫۱ است و A0 نامیده می شود.

۸۴٫۱*۱۱۸٫۹ A0
59.4*84.1 A1
59.4*42 A2
42*29.7 A3
29.7*21 A4
21*14.8 A5
 

 

1390/1/18

نکاتی مفید درباره چاپ افست

• نکاتی مفید درباره چاپ افست

 بعد از اينكه يك طرح كامل شد بايد براي چاپ آماده شود.  

قبلا بهتر است انواع سيستمهاي چاپ را بدانيم. سيستمهاي مختلفي براي چاپ وجود دارند از انواع چاپ دستي گرفته تا چاپهاي سيلك و فلكس و تامپو و.. و چاپهاي ماشيني مثل سيستمهاي مسطح ( ماشين ملخي و يا افست مسطح ) و چاپ افست و اين اواخر چاپ ديجيتال.آنچه كه امروزه بيشتر با آن سرو كار داريم چاپ افست و ديجيتال است. كه اكنون موضوع بحث ما چاپ افست است.نكته ايي كه بايد قبل از هر چيز به آن اشاره كنيم اين است كه براي چاپ افست حتما بايد از سيستم cmyk استفاده شود. (نكته ايي كه همه به آن آگاهي دارند لزوم كاليبره بودن مانيتور و مديريت رنگ است)چاپ افست مبتني بر چاپ چهار رنگ است اما مي توانيم كارهايي با يك رنگ،را تا 10 رنگ مختلف چاپ كنيم.(يك رنگ به صورت نزولي از كم تا زياد) كه البته چاپ بيشتر از 4 رنگ تخصص و اطلاعات خاص خودش را مي طلبد. ماشينهاي چاپ افست يا تك رنگ هستند يا دو رنگ و يا چهار رنگ و البته دستگاههايي وجوددارند كه چاپ بيشتر از چهاررنگ را انجام ميدهند.(همان چهار رنگ ولي پشت و روي كاغذ و ورني كه از بعضي لحاظ براي زيبايي كار است تا كيفيت يا .... در ماشينهاي چاپ افست براي هر رنگ يك ستون چاپ وجود دارد كه متشكل از سيلندر بستن زينك و غلطك هاي رنگ است.(اين فقط در بعضي از دستگاها دلالت ميكند (رولند كه ساخت امريكا است دو رنگ بر روي يك برج روي هم سوار هستتند))در دستگاههاي تك رنگ هر رنگ بطور مجزا چاپ مي شود . مثلا يك كار چهاررنگ بايد چهار بار از ماشين عبور كند و هر بار رنگها تنظيم شوند . و به همين دليل در كارهاي چهار رنگ بهتر از است از اين نوع ماشينها استفاده نشود چون تجربه اينگونه ثابت كرده است كه در صورت چاپ چهاررنگ با دستگاه تك رنگ نتيجه به هيچ وجه قابل قبول نخواهد بود.(البته با يك اتا كار ماهر اين كا رو هم ميشه انجام داد.)

- ابعاد ماشينهاي چاپ

ماشینهاي چاپ افست از ابعاد 25×35 تا 100×140 وجود دارند و به علت وجود دستگاههاي با ابعاد مختلف بايد دقيقا محاسبه شود كه كار چاپي ما با كدام يك از اين دستگاهها به صرفه تر است چون در تيراژ هاي بالا استفاده از دستگاه مناسب از نظر اقتصادي تفاوت زيادي در كل هزينه ها ايجاد مي كند.

مثلا كاري با ابعاد 25×35 و تيراژ 10000 را ميتوانيم هم با دستگاه 50 ×70 و دو دور چاپ كنيم و هم با دستگاه 100×70 و يك دور . كه چاپ با 100×70 به صرفه تر است. البته بايد هزينه فيلم و زينك را هم در نظر گرفت. و ممكن است در كارهاي با تيراژ متوسط با احتساب هزينه فيلم و زينك تفاوتي در استفاده از دستگاههاي مختلف از نظر هزينه ايجاد نشود.

- اما در مورد ابعاد ماشينهاي چاپ و هزينه متوسط چاپ با هر كدام.كوچكترين دستگاه چاپ كه قديمي تر هم هست و در ضمن فقط نوع تك رنگ آن وجود دارد.ماشن نيم ورقي (35×25) است . كه معمولا براي كارهاي با ابعاد كوچك و نهايت دورنگ مثل سربرگ و تراكت قابل استفاده است. در اين ماشين از كاغذ a4 هم مي توانيم استفاده كنيم.(البته از اين سايز كوچك تر هم وجود دارد كه افست محسوب نمي شوند)

بعد از آن ماشين يك ورقي است كه ابعاد 35×50 را چاپ مي كند و به آن gto مي گويند . دستگاههاي نسبتا قديمي تر و اغلب تك رنگ هستند.اما دستگاههاي gto چهاررنگ هم وجود دارند كه بسيار دقيق هستند و كيفيت چاپ خوبي دارند.(البته اين دستگاه آپديت ميشود يعني مدل هايي مانند 2004 يا بالاتر هم وجود دارد كه از اون حالت سنتي هم در آمده است.)

دستگاه بعدي دوورقي كه ابعاد 50×70 را چاپ مي كند و پر كاربرد ترين دستگاه چاپ افست است.

بعد از آن ماشين چهارونيم ورقي است كه ابعاد 70×100 را چاپ مي كند و معمولا كارهاري تيراژ بالا يا بزرگ را با اين دستگاهها چاپ مي كنند .

در نهايت دستگاههاي هم هستد كه چاپ 140×100 را انجام ميدهند كه معمولا براي چاپهاي خاص مثل نقشه و يا كارهايي با تيراژ خيلي زياد با اين ماشن چاپ مي شوند و در ايران فقط چند چاپخانه اين ماشين را دارند.اين دستگاههايي كه اشاره شد دستگاههاي معمولي چاپ هستند. و به ماشينهاي مخصوص چاپ روزنامه كه بسيار بزرگ و گران هستند اشاره نكرديم . توضيح اينكه دستگاه هاي چاپ روزنامه اگرچه از نظر كليات با ماشنهاي چاپ تفاوتي ندارند اما امكاناتي دارند كه بسيار اختصاصي و منحصر به فرد هست مثل تغذيه از رول (توپي به دور لوله)يه جاي شيت(تك برگي هر شيت 1برگ ميباشد) و انجام مراحل صحافي بر روي خود ماشين ميباشد. ضمن اينكه سرعت بالايي هم دارند طوري كه مثلا ماشين موجود در چاپخانه افست كه چندين روزنامه را چاپ مي كند (مثل همشهري. ايران. شرق و جوان ) كه در مجموع با محاسبه تعداد صفحلات تيراژ چند ميليوني دارند . در كمتر از يك شبانه روز اين تيراژ را چاپ مي كند.(همشهري در حال حاضر چاپخانه بصورت اختصاصي دارا ميباشد. )معمولا چاپ با دستگاههاي چار رنگ كيفيت بهتري دارند و رنگها بسيار نزديك به رنگهاي مد نظر ما در مي آيند و اكثر طراحان علاقه به چاپ با ماشين چهاررنگ دارند .

وقتي يك كار چهاررنگ به ليتوگرافي ميدهيم در نهايت چهار فيلم زينك با ابعاد سطح چاپ به ما داده مي شود. كه در چاپخانه اين چهارعدد فيلم زينك به ترتيبي كه مشخص است به دستگاه بسته مي شوند و چاپچي (افست كار) وظيفه تنظيم كردن فيلم زينك ها را بوسيله رجيسترها ي روي فيلم زينك را به عهده دارد.توضيح اينكه رجيستر علامتي است كه در كنار قسمتي كه چاپ ميشود روي زينك ها قرار دارد. علامت رجيستر كه معمولا به شكل دايره ايي با دو خط عمود به هم در وسط آن استشامل هر چهار رنگ است و اينكه چهار رنگ مورد نظر در اين علامت هنگام چاپ روي هم بخورد نشان دهنده اين است كه كار بدون اشكال چاپ خواهد شد. حتما كارهاي چاپ را ديده ايد كه رنگها روي هم نخورده اند و لبه اي كار و يا روي سفيدي ها مقدار ي از يك رنگ ديگر قرار دارد.دليل اين مشكل عدم تنظيم درست رجستر است.  

 

1390/1/19

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

• بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن مطالب و عکس‌های جالب در وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر باعث می‌شود نام تجاری شما بیشتر مطرح شود و ارتباط نزدیک‌تری بین شما و مشتریان شکل گیرد. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رفت و آمد به وب‌سایت شما تنها به مشتریان سابق یا کسانی که کلمات کلیدی شما را جست‌وجو می‌کنند، محدود می‌شود .

هر صفحه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید مخاطب را به سمت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت مجموعه شما و هر پستی که به اشتراک می‌گذارید فرصتی برای جذب یک مشتری جدید برای کسب‌ و کار شما است و البته بدیهی است که هر چه مطالبی که به اشتراک می‌گذارید جذاب‌تر و پر محتواتر باشد برای این منظور بهتر است .



بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی


به خاطر داشته باشید که گوگل و شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای زیادشان معایبی نیز دارند و باید با احتیاط استفاده شوند؛ چرا که شما بر آنهاکنترل کامل ندارید. به عنوان مثال یک تغییر ساده در الگوریتم آنها می‌تواند باعث شود یکباره هیچ یک از مشترکان شما پست‌هایتان را نبینند .

باید هایی که باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی صورت گیرند عبارتند از :

ارسالهای منظم و متعادل در روز
به نظرات مثبت و منفی کاربران پاسخ دهید
اطلاعات کاربران را در قسمت های جداگانه بگیرید
محتوای تولید شده در وب سایت‌ تان را به اشتراک بگذارید
محتوای تعاملی ایجاد کنید
دکمه های اشتراک‌گذاری را جدی بگیرید


بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

حالا نوبت به نباید هامیرسد که عبارتند از :

با مطالب بیهوده  صفحه‌تان را بروز نکنید
روزانه بین ۲ الی ۴ پست در صفحه‌تان ارسال کنید، نه بیشتر و نه کمتر
گرفتن اطلاعات کاربران بدون اجازه آنها نباشد
برای کسب و کار خود با یک حساب کاربری شخصی فعالیت نکنید
به عنوان یک فروشنده دائما در حال قیمت دادن به مخاطبین نباشید.آن هاخسته می شوند .
برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی وب سایت خود ، از طریق تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه کنید. 

1394/1/24

چاپ دیجیتال چیست؟

• چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که بوسیله چاپگرهای لارج فرمت و/یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می‌شود. چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ انجام می‌شوند برای تیراژهای کم تعداد جبران می‌شود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می‌آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هر برگ چاپی را در اختیار می‌گذارد. صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی گرفتن از آن است.
در حال حاضر منظور از چاپ دیجیتال در بازار چاپ، عمدتا چاپ تونری با استفاده از انواع چاپگرهای لیزری حرفه ای بر روی انواع کاغذ است.

 

 

1390/1/8

database چیست؟

• database چیست؟

دادِگان (پایگاه داده ها یا بانک اطلاعاتی) به مجموعه ای از اطلاعات با ساختار منظم و سامانمند گفته می شود. این پایگاه های اطلاعاتی معمولاً در قالبی که برای دستگاه ها و رایانه ها قابل خواندن و قابل دسترسی باشند ذخیره می شوند .البته چنین شیوه ذخیره سازی اطلاعات تنها روش موجود نیست و شیوه های دیگری مانند ذخیره سازی ساده در پرونده ها نیز استفاده می گردد.


 مسئله ای که ذخیره سازی داده ها در دادگان را موثر می سازد وجود یک ساختار مفهومی برای ذخیره سازی و روابط بین داده ها است.
پایگاه داده در اصل مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات است.این واژه از دانش رایانه سرچشمه می گیرد ،اما کاربر وسیع و عمومی نیز دارد، این وسعت به اندازه ای است که مرکز اروپایی پایگاه داده (که تعاریف خردمندانه ای برای پایگاه داده ایجاد می کند) شامل تعاریف غیر الکترونیکی برای پایگاه داده می باشد. در این نوشتار به کاربرد های تکنیکی برای این اصطلاح محدود می شود.


یک تعریف ممکن این است که: پایگاه داده مجموعه ای از رکورد های ذخیره شده در رایانه با یک روش سیستماتیک (اصولی) مثل یک برنامه رایانه ای است که می تواند به سوالات کاربر پاسخ دهد. برای ذخیره و بازیابی بهتر، هر رکورد معمولا به صورت مجموعه ای از اجزای داده ای یا رویداد ها سازماندهی می گردد .


منبع : طراحی وب سایت وبکده

1390/1/8

چاپ سیلک چیست؟

• چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک‌اسکرین یا «چاپ سیلک» روشی برای چاپ تصویر است. در این روش از پارچه با توری با سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می‌شود. توری در قابی ثابت می‌شود. تصویر مورد نظر روی این توری نقش می‌شود. سپس بخش‌هایی از تصویر که نباید رنگ بخورد با ماده‌ای مسدود کننده مانند موم پوشیده می‌شود. این قاب توری را در این حالت شابلون یا کلیشه می‌نامند. سپس مرکب چاپ یا رنگ را با فشار کاردک یا غلطک به سطح چاپ شونده منتقل می‌کنند. رنگ یا مرکب فقط از بخش‌هایی که مسدود نشده یه کاغذ یا سطح چاپ شونده منتقل می‌شود و تصویر روی آن ظاهر می‌گردد.
با این روش می‌توان بر روی مواد مختلف چاپ‌های تک‌رنگ یا چندرنگ صورت داد. با سیلک‌اسکرین می‌توان روی انواع مواد مانند پارچه و چینی و سرامیک و فلز و غیره تصویر چاپ کرد. با چاپ سیلک می‌توان روی اجسام با شکلهای مدور و غیر مسطح نیز چاپ نمود که از این نظر در بین روشهای چاپی منحصر به فرد است. این نوع چاپ برای چاپ تبلیغی بر روی اشیای گوناگون مثل تقویم و سررسید و لیوان و کاغذ بکار می‌رود.چاپ سیلک سابقه‌ای چند هزار ساله دارد و گفته می‌شود که در ژاپن اختراع شده‌است

 

 

1390/1/8

ویژگی های یک مدیر وب سایت(ادمین) موفق

• ویژگی های یک مدیر وب سایت(ادمین) موفق

مدیروب سایت کیست؟

اگرچه ابزارهای دیجیتالی و کامپیوتری موجب تسریع امور روزانه می‌شود اما این امر بدون در نظر گرفتن عوامل انسانی غیرممکن است و در واقع بدون عامل انسانی و صرفاً با تکیه بر مطالب خوب و نرم‌افزار خوب نمی‌توان یک سایت خوب  راه‌اندازی کرد. به عبارت دیگر، مهم ترین عامل موفقیت یک وب سایت، مدیر آن می‌باشد.

مدیر یا ادمین سایت شخصی است که نقش اصلی را برای اداره سایت بر عهده دارد و مسئول توسعه،بازاریابی و نگهداری و طراحی سایت است که بر تمام فنون و اصول طراحی گرافیک، کد نویسی، برنامه نویسی و همچنین اصول مدیریتی تسلط کامل دارد. او باید بتواند در غیاب دیگر اعضاء به صورت موقت وظیفه‌ آنان را بر عهده بگیرد.

ویژگی های یک مدیر وب سایت(ادمین) موفق


وظایف مدیر سایت

- بهبود ناوبري  یا navigation سايت

-افزایش سرعت بارگزاری صفحات

-بررسی دقیق لينک‌هاي موجود در سايت

- افزایش رتبه‌ سایت در موتورهاي جستجو

-بررسی و افزایش کلمات کليدي به طور منطقی

-ایجاد هماهنگي بين نام سايت و کيفيت مطالب

- بررسي تگ‌ها و عناوین صفحات مختلف وب سایت

-ارائه گزارش ساليانه عملکرد سایت به بازدیدکنندگان

-گسترس بازديد کنندگان سايت بدون محدودیت جغرافیایی

-بررسي صفحاتي به روز نشده به منظور آپدیت نمودن آن‌ها

- ارسال به موقع اطلاعات جديد سايت در ساعات خاصي درشبانه روز

- دو يا چند زبانه کردن سايت به منظور درک نیاز مخاطبان خارجی

- ایجاد بانک اطلاعاتي از کاربران سايت به منظور ارسال اخبار

-(referral link) یا بررسي منابع ورود کاربران به سايت

-رفع اشکالات سایت که از سوی بازدیدکنندگان عنوان می‌شود

- ثبت وقايع و تهیه گزارش‌هاي روزانه يا هفتگي از طريق وبلاگ‌

-بررسي صفحات کم بازدیدی که کاربران با ديدن آنهااز سايت خارج مي‎شوند

-بررسي سايت‌هاي با بازدیدکننده بالا به منظور درخواست لينک و يا تبليغات در آنها

-بررسي و مقایسه میان صفحات پر بازديد و کم بازديد سايت به منظور بهبود آنها

-بررسي وضعيت از لحاظ صحت کارکرد، سرعت و يا ترافيک سایت (سرورها��تينگ)

-خواندن پیشنهادات و بازخوردهاي کاربران به صورت پاسخ به سوالات آنان و تهيه آرشيو از کامنتها


ویژگی های یک مدیر وب سایت(ادمین) موفق

ویژگی‌های ادمین سایت موفق

1- برقراری ارتباط با کاربران و پشتیبانی از آنها

داشتن گوش شنوا برای شنیدن سوالات و ابهامات کاربران، به معنای پشتیبانی از آنها می‌باشد. یک مدیر سایت موفق و لایق باید روزانه به کامنتهایی که از سوی کاربران درج می‌شود پاسخ دهد و سایت را از پیشنهادات آنها محروم نکند.

2-   تمایزاز پلت فرم

یک مدیر سایت موفق باید بتواند خود را از فناوری‌ها و تمایلات جانبدارانه جدا سازد. اجرای ایده‌ها و رویاها نباید به تغییرات فنی موکول شود. او تنها به علائق و سلیقه خود توجه نمی‎کند، بلکه نیازهای کاربران را در نظر می‌گیرد. در واقع شخصی دوراندیش است و با برنامه حرکت می‌کند.

3- انگیزه

شاید بتوان گفت در کنار استعداد، انگیزه یکی از مهمترین عوامل برای موفقیت مدیر سایت به شمار می‌رود. یک مدیر موفق ابتدا باید هدف خود را از مدیریت سایت مشخص نماید و سپس بر اساس هدف‌های مشخص شده حرکت نماید.

4- تولید محتوا بکر و جدید

محتوا یکی از مهمترین عواملی است که موجب ارتقا سایت می‌گردد. برخی از مدیران سایت ها نوشتن مقالات و محتوای سایت را به سایرین محول می‌کنند، با این وجود نباید مهارت نوشتن و فن نویسندگی شخص مدیر را از نظر دور داشت.  در هنگام نوشتن مطالب باید کاربران را انسانهایی باهوش تصور کرد، این امر وبمستران را برای تهیه محتوایی باکیفیت یاری می‌دهد.

5- تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

یکی از مهمترین هدف‌های هر وب سایتی، تبلیغات و بازاریابی برای محصولات  و خدمات می‌باشد، لذا یکی از مهمترین دغدغه‌های admin سایت باید معرفی کالاها و خدمات به نحو احسن باشد. وبمستر موفق باید با آگاهی کامل و با چشمانی باز به بازاریابی  بپردازد.

6- اختصاص زمان

مدیر سایت موفق باید مدت زمان مشخصی را در طی روز برای بررسی عملکرد سایت اختصاص دهد. مدیریت سایت تنها به بارگذاری مطالب محدود نمی شود، بلکه شخص باید دائماً مطالب بارگذاری شده، رضایت کاربران، سرعت سایت و ... را مورد بررسی قرار دهد.

7- بررسی رتبه سایت

مدیر یک وب سایت به طور روزانه رتبه سایت را در موتورهای جستجو بررسی می‌کند. این کار به وی کمک می‌کند تا بتوانند نقاط ضعف سایت را یافته و در جهت ارتقا رتبه سایت تلاش نماید.

8- بررسی سایتهای رقیب

خوشبختانه یکی از قابلیت‌های وب سایتها، امکان بررسی عملکرد سایت‎های مشابه و رقیب است. مدیر سایت باید بطور مداوم به سایتهای رقبا سر بزند و ازدستاوردها و تجربیات آنها استفاده نماید.

9- تلاش برای توسعه سایت

مدیران سایت بصورت مستمر برای توسعه سایت طرح و برنامه دارند و برای این کار تلاش ‌می کنند. به روز بودن و مطابق تحولات روز پیش رفتن یکی از خصلتهای مدیران موفق است.

10- بارگذاری مطالب علمی

یک ادمین سایت موفق همواره در فکر افزایش سطح علمی بازدیدکنندگان می‌باشد و بارگذاری مطالب علمی را سرلوحه عملکرد خود قرار میدهد. بنابراین ابتدا باید برای افزایش سطح علمی خود تلاش نمایند.

1394/4/31

روش چاپ افست

• روش چاپ افست

افست در اساس همان شيوه ليتوگرافي يا چاپ همسطح است. اما در اين روش تصوير نقش‌ها، نخست از لوحه فلزي به استوانه لاستيكي منتقل مي‌شود و كاغذ، تصوير را از استوانه لاستيكي به اين ترتيب مي‌گيرد:
الف) صفحه فلزي چاپ، دور استوانه‌اي به نام "استوانه لوح" بسته مي‌شود، دو غلتك يكي داراي مركب (تركيبي از دوده، روغن، سقز، و موم)، و ديگري داراي آب وجود دارد، تضاد بين چربي و آب باعث مي‌شود كه فقط نقش‌هاي لوح فلزي مركب بگيرند؛
ب) استوانه لاستيكي به نام "استوانه افست" در ارتباط با استوانه لوح، تصوير نقش‌ها را مي‌گيرد؛
ج ) در تماس با "استوانه چاپ"، كه روي آن كاغذ قرار دارد، تصوير به كاغذ انتقال مي‌يابد. براي عمل افست، اوراق مطالب تحريرشده يا جز آن، به‌صورت يك تا چهار صفحه تقسيم مي‌گردد و سپس زير دوربين‌هاي مختلف عكسبرداري مي‌شود. در عكسبرداري، بر حسب نياز، از اوراق به اندازه‌هاي مختلف فيلم گرفته مي‌شود. فتوافست ليتوگرافي را امروزه به‌طور معمول افست يا "فتوافست" مي‌نامند.

ماشين چاپ افست داراي سه استوانه است: نخست آنچه را كه بايد چاپ شود بر روي صفحه‌اي از روي، آلومينيوم، يا مس منتقل مي‌كند؛ سپس اين صفحه را با مواد شيميايي طوري حساس مي‌كنند كه فقط نوشته‌ها و تصاوير آن، مركب چاپ را به خود مي‌گيرد؛ صفحه فلزي حساس را به دور نخستين استوانه مي‌پيچند؛ نوشته آن بر اثر فشار روي پوشش لاستيكي استوانه دوم برمي‌گردد؛ و كاغذ سفيد كه متوالياً دور استوانه سوم پيچيده مي‌شود، مطالب را از روي پوشش لاستيكي دوم مي‌گيرد در بسياري از ماشين‌هاي چاپ ليتوگرافي، صفحات، پيش از آنكه غلط‌گيري شوند، فشرده و چاپ مي‌شوند اما در چاپ تصويرهاي رنگي ساده، معمولاً براي دگرگوني‌هاي احتمالي نقش‌ها و تصويرها، در هر اتصال دقيق، صفحات چاپي كاملاً بررسي مي‌شوند و در صورت بروز اشكال، قبل از رسيدن به مرحله نهايي، چاپ متوقف شده و صفحات مجدداً رفع اشكال و بررسي مي‌شوند. بعد از اين كنترل نهايي، بلافاصله چاپ صورت مي‌گيرد. در روش افست، تصوير از روي فلز مستقيماً بر روي كاغذ چاپ نمي‌شود، بلكه ابتدا مركب از روي فلز به سطح سيلندري كه از كائوچو پوشيده شده و در ايران به‌نام "بلانكت"معروف است، منتقل شده و سپس بر روي كاغذ چاپ مي‌گردد. اين عمل اضافي دو مزيّت دارد:

1) در اين روش به‌جاي اينكه كاغذ مستقيماً با فلز تماس داشته باشد و ناچار ايجاد ساييدگي كند، ماده نرمي چون كائوچو با فلز در تماس است و سطح ناپايدار صفحه فلز را ديرتر دچار ساييدگي مي‌كند؛

2) انطباق كاغذ با كائوچو كه نرم‌تر است، بهتر صورت مي‌گيرد و تمام ذرات كاغذ، حداكثر تماس را با سطح كائوچو پيدا مي‌كند و در نتيجه دقت چاپ افزايش مي‌يابد.

متخصصان چاپ افست، معمولاً، بر مبناي تجربه خود، مي‌توانند اولين نشانه‌هاي عدم تنظيم آب و مركب را از روي علايم ظاهري آن تشخيص دهند. در ماشين‌هاي افست تك‌برگي قسمت آب و الكل به‌صورت الكترونيكي كنترل مي‌شود. اين دستگاه‌ها براي انجام كارهاي چاپي با كيفيت بالا طراحي شده‌اند. در اين دستگاه‌ها در عين‌حال كه زينك از طريق نورد آب مرطوب مي‌شود، نورد ديگر نيز با قسمت مركبدان در ارتباط است و در نتيجه توازن آب و مركب به‌سرعت و با حداقل رطوبت انجام مي‌شود. به‌طور كلي، تحولات و پيشرفت‌هايي كه در ماشين‌هاي چاپ امروزي انجام پذيرفته، به‌منظور دستيابي به توليد بيشتر، سريع‌تر، و با كيفيت بهتر است.

ماشين‌هاي چاپ ليتوگرافي، از نوع مستقيم و غيرمستقيم، ماشين‌هاي چاپ دوّاري هستند كه در آنها لوح چاپ بر روي استوانه‌اي چرخنده سوار مي‌شود. براي ماشين‌هاي ورقي از نوع ليتوگرافي، غلتك نگهدارنده لوح چاپ داراي وسايل خاصّي است كه به دستگاه امكان مي‌دهد غلتك را مستقل از نظام محرك بگرداند. علت پيش‌بيني چنين نظامي، در ماشين‌هاي چاپ ورقي، آن است كه تنظيم محل تصوير چاپي روي ورق كاغذ آسان‌تر صورت گيرد. هنگامي كه دستگاه آبزني رها مي‌گردد و لوح برجسته و قابل انعطافي، كه داراي حكاكي كم‌عمق است، بر روي غلتك چاپ سوار مي‌شود، چاپ به‌صورت غيرمستقيم انجام مي‌گيرد كه در اين حالت چاپ از نوع برجسته غيرمستقيم است. در چاپ افست، استفاده از روش دوّار از جمله ويژگي‌هاي اساسي و عمومي دستگاه محسوب مي‌شود. اين روش به دستگاه افست امكان مي‌دهد كه هر دو طرف ورق يا نوار پيوسته كاغذ را در يك‌بار گذر كاغذ از داخل ماشين چاپ كند. واحد چاپ‌كننده در اين مجموعه داراي دو جفت غلتك نگهدارنده لوح چاپ و لاستيك است كه با ترتيبي خاص نسبت به يكديگر سوار شده‌اند، به‌طوري كه غلتك‌هاي لاستيك در تماس با يكديگر حركت مي‌كنند؛ هر غلتك، لاستيك مركب را براي تصوير مربوط به خود انتقال مي‌دهد و در همان زمان به‌عنوان غلتك لاستيك مقابل خود نيز عمل مي‌كند. اين ماشين‌ها را ماشين‌هاي چاپ لاستيك‌به‌لاستيك  مي‌نامند.

ماشين‌هاي چاپ افست عبارتند از: ماشين‌هاي ورقي؛ ماشين‌هاي تك‌رنگ و چندرنگ؛ ماشين‌هاي دو رو زن؛ ماشين‌هاي پيوسته يا وب ؛ و ماشين‌هاي چاپ با غلتك فشارنده مشترك. نوع ديگري به‌نام ماشين‌هاي افست خشك وجود دارد كه در روش كار اين ماشين، ابتدا نورد مركب موضوعات برجسته پليت را مركب مي‌زند، آنگاه نخستين چاپ اين پليت بر روي سيلندر لاستيكي صورت مي‌گيرد و سرانجام چاپ از روي سيلندر لاستيكي بر روي كاغذ منتقل مي‌گردد و در اين نوع ماشين فقط به فرم (كار آماده چاپ)، مركب مي‌خورد و مرطوب نمي‌شود. اين روش را "افست خشك"؛ يا چاپ لترست؛ و يا لترپرس غيرمستقيم مي‌نامند.

امروزه از نظام‌هاي رقومي به‌منظور عيب‌يابي ماشين نيز استفاده مي‌شود. اشكالات احتمالي كه در خلال كار بروز مي‌كند، با علائم مشخصه، يا به‌صورت اعداد معني‌دار، بر روي كنسول كنترل ظاهر مي‌شود و اُپراتور با مشاهده علامت يا عدد اقدام به رفع آن مي‌كند.

 

1390/1/9

    
جستجو مقاله
    

چگونه با 12 مرحله طراح وب سایت شویم؟

اغلب طراحان گرافیک توجه خود را بیشتر بر روی مهارت های ملموس خود از جمله مهارت های فتوشاپ و یا تسلط بر jquary  می کنند.اما تبدیل شدن به یک طراح وب سایت حرفه ای به چیزهایی بیش از اینها و یا مهارت های فوق العاده طراحی نیاز دارد. موارد بسیار مهمتری هست که هر مشتاق طراح وبی باید آن را درنظر بگیرد.ما هم... ادامه مطلب...

1393/5/16

5 گرایش مهم در طراحی UX در سال 2017

در سال 2017 طراحی UX چگونه خواهد بود؟ در سال 2016 طراحان وب سایت توانستند در زمینه طراحی UX نوآوری هایی پدید آورند. اما سوال این است که در سال 2017 هم در طرحی UX می توان پیشرفت های بیشتری داشت؟ از جمله پیشرفت هایی که در طراحی UX در سال 2016 بدست آمد می توان به کاهش زمان طراحی، دقت در طراحی، م... ادامه مطلب...

1396/2/9

چند نمونه درخشان از کمپین بازاریابی در جشن های مختلف

هر ساله با نزدیک شدن Halloween به نظر می رسد سیل عظیمی از بازاریابی در راه است. بدون هیچ هشداری کمپین های بازاریابی تعطیلات در هر جایی دیده می شود با تعداد زیادی از بیزینس ها که برای شور و هیجانات خرج کردن مردم در طول این ایام خیز برداشته اند و منتظر فرصت هستند تا بتوانند رضایت مردم را جلب کنند. به... ادامه مطلب...

1396/2/4

آشنایی با ابزار gtmetrix

GTmetrix چیست؟ ابزار GTmetrix یکی از سرویسهای دو شرکت گوگل و یاهو است که برای بررسی و تحلیل سرعت وبسایتها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحلیل‌های دقیقی در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که با کمک این ابزار می‌توان سرعت بارگذاری سایت را مورد بررسی قرارداد. به عبارتی، هدف اصلی ابزار... ادامه مطلب...

1394/4/31

برای انتخاب شرکت طراحی سایت باید چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟

با توجه به 33 میلیون کاربر اینترنتی در ایران، بازاریابی اینترنتی یک وب سایت   به ابزاری بزرگ برای فروش تبدیل شده است. اولین گام در این مورد، داشتن یک وبسایت خوب و کاربردی است. در گذشته نه چندان دور اغلب وب سایتها تنها به منظور یک کاتالوگ یا بروشور از خدمات یک شرکت راه اندازی می شد اما امروزه یک... ادامه مطلب...

1394/3/2

نکات کلیدی و کاربردی برای افزایش رتبه سایت در گوگل

با توجه به الگوریتم جدید گوگل و حذف شدن کلمات کلیدی در رتبه بندی سایت ها و اهمیت زیاد گوگل به محتوای وب سایت ها، ضروری است که وب مسترها بیش از پیش در بروزرسانی دانش خود در زمینه طراحی وب سایت و سئو تلاش کنند. نکات زیر از اصول اساسی بهینه سازی سئو سایت با الگوریتم جدید گوگل (پاندا) می باشد و رعایت نم... ادامه مطلب...

1393/3/10

10 مفهوم طراحی که هر توسعه دهنده وب باید آن را بداند.

10 مفهوم طراحی که هر توسعه دهنده وب باید آن را بداند. کیال فیدلر یکی از طراحان حرفه ای سایت است که در زمینه اصول و مفاهیم اولیه طراحی و شیوه های توسعه وب سایت روش هایی را ارائه می دهد. او چنین شرح می دهد که با شرکت در چندین دوره کارگاه آموزش توانسته است به اصول اولیه طراحی بصری در توسعه وب سای... ادامه مطلب...

1395/12/1

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن مطالب و عکس‌های جالب در وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر باعث می‌شود نام تجاری شما بیشتر مطرح شود و ارتباط نزدیک‌تری بین شما و مشتریان شکل گیرد. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رفت و آمد به وب‌سایت شما تنها به مشتریان سابق یا کسانی که کلمات کلیدی شما را جست‌وجو می‌کنند، محدود م... ادامه مطلب...

1394/1/24

راهنمای مقدماتی طراحی تجربه کاربری

راهنمای مقدماتی طراحی تجربه کاربری  تجربه کاربری محصول نهایی طراحی رابط کاربری است. این تمام چیزی است که باید بدانید. اکنون انتخاب با شماست! با این وجود، اگر شما با اراداه ای محکم برای دانستن این موضوع که طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری در واقع به چه معنا بوده و چه تفاوتی با یکدیگر داشته و... ادامه مطلب...

1395/12/4

انواع الگوریتمهای گوگل را بیشتر بشناسیم

این روزها تعداد زیادی از کاربران برای رفع نیازهای خود، تنها از موتور جستجوگر گوگل استفاده می کنند. اهمیت این موضوع در بازاریابی اینترنتی باعث شده است که صاحبان کسب و کارها تمام تلاش خود را در ارتقا جایگاه خود در نتایج جستجوی آن داشته باشند، و بر همین اساس گوگل اهمیت این امر را به خوبی درک کرده اس... ادامه مطلب...

1394/3/25

  
دی ان ان evoq