چاپ افست چیست؟

• چاپ افست چیست؟

چاپ افست نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌است . در چاپ افست نخست آن چه را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد. زینک را به دور نخستین استوانه می‌پیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد. کاغذ سفید که متوالیا به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت کار ماشین‌های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد.
از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست درجهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است
علم شیمی نقش مهمی در جاپ افست دارد، جنس زینک از اکسید آلومینیوم می‌باشد که از مواد پلیمری پوشیده شده است پس از عملیات ظهور زینک نقاط غیر تصویری از روی سطح زینک برداشته می‌شود ودو ناحیه بر روی سطح زینک ایجاد می شود( نواحی آب دوست و نواحی چربی دوست)، نواحی تصویری روی سطح زینک که ازماده پلیمری تشکیل شده است چربی دوست و جاذب مرکب و نواحی دیگر آب دوست و جاذب رطوبت می‌باشد .برای آنکه روی نواحی غیر تصویری روی سطح زینک، لایه نازکی از آب وجود داشته باشد تاازنفوذ مرکب به آن جلوگیری شود باید کشش سطحی آب ورودی به سطح زینک را کاهش داد که معمولاً با اضافه کردن موادی مانند ایزو پروپیل الکل این کار صورت می گیردو بدین طریق مرکب از روی استوانه اول( سطح زینک) به استوانه دوم (سطح لاستیک) وبعد از آن به استوانه سوم (سطح کاغذ) انتقال می یابد ویک چاپ مطلوب صورت می گیرد.

 

 

1390/1/8

قطع کتاب

• قطع کتاب

 

انواع قطع کتاب
هم‌اکنون رایج‌ترین قطع برای کتاب، در همه جا، قطع وزیری است که ابعاد آن از ۱۳×۲۰ تا ۲۰×۲۶ سانتی‌متر متغیر است. قطع رقعی با ابعاد ۱۵×۲۲ و قطع جیبی با ابعاد ۱۱×۵/۱۶ سانتیمتر از دیگر قطع‌های رایج محسوب می‌شود. معمولا در چاپ کتاب‌های هنری و نفیس از قطع رحلی و برای کتاب‌های کودکان از قطع خشتی استفاده می‌شود. باید توجه داشت ابعاد ذکر شده برای هر قطع تقریبی است و در برخی منابع اندازه‌های متفاوتی ارائه شده‌است.
برخی قطع‌های رایج در میان مسلمانان به شرح زیر بوده‌است:

 

  • قطع رقعی: در اندازه ۱۴*۲۲ سانتی متر و مطابق نظر دیگر اندازه قطعی است به طول و عرض تقریبی ۱۹×۱۰ سانتی‌متر.
  • قطع وزیری: در گذشته دارای سه اندازه کوچک (به طول و عرض تقریبی ۲۱×۱۵ سانتیمتر)، متوسط (۲۴×۱۶) و بزرگ (۳۰×۲۰) بوده‌است.
  • بازوبندی: ۲×۳ سانتیمتر، بیشتر برای کتاب‌های دعا یا سوره‌ها و آیات قرآنی که در ابعاد کوچک تهیه می‌شد و با نخ یا چرم به بازو می‌بستند؛
  • بغدادی: اندازه دقیق این قطع مشخص نیست، ولی از گفته رشیدالدین فضل‌الله (۶۴۸؟- ۷۱۸ق.)، در وقفنامه ربع رشیدی چنین برمی‌آید که ابعادی بزرگ‌تر از نسخه‌های مرسوم داشته است؛
  • بغلی: ۵×۷ سانتیمتر.
  • قطع بیاض یا بیاضی: از جانب طول آن باز و بست می‌شده و شیرازه‌بندی آن از طرف عرض اوراق بوده که در میان نسخه‌نویسان و کتاب‌سازان به بیاض شهرت داشته است، قطع بیاضی منسوب است و مخصوص به بیاض‌ها که بیشتر کتب ادعیه، زیارات و مجموعه‌های ادبی (که به غرض اشخاص فراهم می‌آمده) به هیأت مذکور صحافی و جلد می‌شده است.
  • جانمازی: با ابعاد ۷×۱۲ سانتیمتر که معمولا برای قرآن و کتاب‌های دعا به‌کار می‌رفته است؛
  • قطع حمایلی: قطعی بوده‌است به طول و عرض ۱۲×۶ سانتی‌متر. وجه تسمیة این قطع به حمایلی، این است که نسخه‌هایی را که در قطع مزبور بوده‌است به صورت حمایل روی لباس زیرین می‌آویخته‌اند.
  • قطع بغلی: این قطع که معادل قطع جیبی بزرگ در روزگار ماست. دارای طول و عرض تقریبی ۷×۵ سانتی‌متر بوده‌است.
  • قطع خشتی:از کهن‌ترین قطع‌های نسخه‌های خطی است به طول و عرض همسان و برابر. به شکل مربع که طول و عرض آن مساوی است و در سده‌های نخست تمدن اسلامی بسیار رایج بوده است. هم‌اکنون اغلب برای كتاب‌های كودكان استفاده می​شود.
  • قطع رحلی: در ابعاد بیشتر از ۲۵×۳۵ سانتیمتر که به انواع کوچک، متوسط، و بزرگ تقسیم می‌شود. این قطع را به این جهت رحلی می‌گویند که هنگام خواندن کتاب قطع رحلی، آن را بر روی چهارپایة چوبی – یعنی رحل – قرار می‌داده‌اند. قطع مزبور دارای اندازه‌های تقریبی زیر است:
    • رحلی کوچک: طول ۴۲، عرض ۲۷ سانتی‌متر.
    • رحلی متوسط: طول ۵۰، عرض ۳۰ سانتی‌متر.
    • رحلی بزرگ: طول ۶۰، عرض ۳۰ سانتی‌متر. عموماً نسخه‌های کتاب‌هایی چون قرآن مجید، مثنوی مولوی، شاهنامه فردوسی که در مجالس و محافل قرائت و خوانده می‌شده، با این قطع بوده است.
  • قطع سلطانی یا تیموری: با ابعاد ۳۰×۴۰ سانتیمتر، بیشتر نسخه‌های نفیسی را که برای شاهان و شاهزادگان در دوره تیموریان (۷۷۱-۹۱۱ق.)، استنساخ می‌شد، در این قطع می‌ساختند. نمونه مشهور آن شاهنامه بایسنغری موجود در کاخ گلستان تهران است که ابعاد تقریبی آن همین اندازه است. در اواخر عصر مغولان و اوایل عهد تیموریان برای کتاب‌های خطی در ایران رواج یافت که به این جهت آن را قطع تیموری نیز می‌گویند. طول و عرض تقریبی آن ۴۰×۳۰ سانتی‌متر است.
  • طومار: اتصال اوراق کتاب به‌گونه‌ای که به شکل لوله در آید. معمولا در تهیه طومارها از کاغذهایی با عرض کم استفاده می‌شد. هر چند که طول آنها بسیار متغیر بوده‌است. برای نگهداری طومار، اغلب محفظه‌ای به همان شکل می‌ساختند؛
  • نیم‌ربعی: ۱۰×۱۸ یا ۹×۱۷ سانتیمتر؛
  • نیم ورقی: ۲۲×۳۴ سانتیمتر که در ابعاد دیگری هم وجود دارد
  • جیبی: این قطع که در گذشته به قطع بغلی شهرت داشته​است دارای طول و عرض تقریبی ۷×۵ سانتی‌متر است

1390/1/18

گرافیک رایانه ای

• گرافیک رایانه ای

گرافیک رایانه

یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علوم رایانه است که به ترسیم، تغییر، و کار با تصاویر به شیوه‌های محاسباتی و رایانه‌ای اقدام می‌نماید. گرافیک رایانه‌ای یکی از پرجاذبه‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای رایانه‌هاست. بازیهای رایانه‌ای، برنامه‌های ساخت پویانمایی‌ دوبعدی و سه‌بعدی، شبیه‌سازیهای محاسباتی، و پردازش تصاویر را می‌شود به‌عنوان چند نمونه نام برد.

نرم‌افزارهای گرافیکی

نرم‌افزارهای مورد استفاده در کارهای گرافیکی را می‌توان به دو دستهٔ بزرگ تقسیم کرد:

1. نرم‌افزارهای با کاربرد ویژه

2. نرم‌افزارهای عمومی گرافیکی

نرم‌افزارهای دستهٔ اوّل را برای افرادی طرّاحی نموده‌اند که در برنامه‌نویسی خبره نبوده و تنها مایل‌اند به ایجاد تصویر، گراف، یا چارت در یک زمینهٔ خاصّ (بدون نگرانی از چند و چون مسائل گرافیکی آن) اقدام نمایند. از جملهٔ اینگونه برنامه‌ها می‌شود نرم‌افزارهای ویژهٔ نقّاشی در کارهای هنری، و نیز انواع سیستم‌های کَد  برای معماری، کسب و کار، امور پزشکی، و مهندسی را ذکر کرد. در مقابل اینها، بسته‌های برنامه‌نویسی عمومی گرافیکی (دستهٔ دوّم) قرار دارد، که وظیفهٔ آنها تأمین و ارائهٔ کتابخانه‌های پیش‌نوشتهٔ نرم‌افزاری‌ است. این کتابخانه‌ها پر شده‌است از توابع گرافیکی که می‌شود آنها را در زبانهای برنامه‌سازی مختلفی همچون جاوا، سی شارپ، سی++ و فرترن مورد استفاده قرار داد.

گرافیک رایانه‌ای به استفادهٔ وسیع از ریاضیّات کاربردی نیاز دارد. از مهم‌ترین زمینه‌های مربوط، باید به هندسه مسطحه، هندسهٔ فضائی، جبر خطی، و در سطوحی پیشرفته‌تر، به حسابان، معادلات دیفرانسیل، هندسهٔ دیفرانسیل، و روشهای عددی اشاره نمود. 

گرافیک دوبعدی

تمامی تصاویر ثبت شده به وسیله رایانه که از یک نمای ثابت بدست آمده‌است و قدیمی ترین راه ویرایش تصاویر به وسیله رایانه‌است تا صحنه‌ای که بدست می‌آید صحنه صبت شده از یک نما باشد . که به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌گردد.(نقاشی دیجیتالی -ویرایش تصاویر- انیمیشن)

نقاشی دیجیتالی

نقاشی دیجیتالی در مجموع به تصاویر خلق شده توسط رایانه که به‌وسیله نرم افزارهای مختلف ایجاد می‌شود، اطلاق می‌گردد. این شاخه از گرافیک دو بعدی به شیوه‌های مختلف انجام می‌پذیرد درست مثل نقاشی دستی شیوه‌های مثل رئال یا سورئال دارد.

ویرایش تصاویر

ویرایش تصاویر به ایجاد تغییرات در تصاویری گفته می‌شود که در گذشته به وسیله ورودی‌ها به را یانه داخل شده‌است . مانند رتوش تصاویر در عکاسی‌ها یا ویرایش چند عکس برای یک صحنه فیلم . برای معرفی بهترین نرم افزار برای این کار میتوان به نرم افزار Photoshop از شرکت Adobe نام برد.

انیمیشن

این شیوه را تمامی ما می‌شناسیم امروزه بیشتر فیلم‌های کارتونی به این شیوه تولید می‌شوند. ایجاد تصاویر دیجیتالی و کنار هم قرار دادن آنها را انیمیشن می‌نامند. در گرافیک دوبعدی مقولاتی از جمله کارتون های معمولی به چشم میخورد.

 

1390/1/10

جاوا چیست

• جاوا چیست

جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهه 90 توسط Java Soft ، بخش نرم افزاری شرکت Sun توسعه داده شد . هدف آن بود که جاوا زبانی ساده ، قوی و همه منظوره باشد .

 جاوا تمام جنبه های مثبت C و ++ را در خود دارد ، و آن چیزهایی که برنامه نویسان ++C از آن نفرت داشته اند ( مانند وراثت چند گانه ، تحریف اپراتورها و اشاره گرها ) را به کناری گذاشته است . مهمترین ویژگیهای جاوا این است که اساساً شیء گرا است . اولین ادعای OOP توانایی استفاده مجدد از کد است : چیزی که ++C با تمام ادعاهایش هرگز نتوانست بدان دست یابد . 

اما در اولین قدم خواهید دید جاوا در این زمینه تا چه حد اندازه صحت دارد . تصورش را بکنید که با صرف کمی وقت بتوانید برنامه ای بنویسید که در سیستم های ویندوز ، لینوکس و مکینتاش براحتی اجرا شود . همین که یک شرکت نرم افزاری بتواند برای تمام پلاتفرم های موجود در آن واحد پروژه ای را تولید کند ( و مقادیر عظیمی پول صرفه جویی کند ) خود می تواند بهترین دلیل اقبال جاوا باشد و امروز دیگر همه ( و نه فقط شرکتهای نرم افزاری ) به سمت جاوا کشیده شده اند .

 با این ویژگی ( استقلال از پلاتفرم ) یک برنامه نویس می تواند برای سیستمی برنامه بنویسد که هرگز با آن کار نکرده است . این ویژگی اصلی ترین علت توفیق جاوا در اینترنت است . اینترنت شبکه پیچیده ای است از میلیونها کامپیوتر مختلف در سراسر دنیا ، و مقاومت در مقابل این وسوسه که بتواند برنامه ای بنویسد که روی تمام این سیستم های متفاوت و نا متجانس اجرا شود چندان ساده نیست .

 جاوا یک زبان بسیار ساده است چون شما را وادار نمی کند تا در محیط جدید ( و نا آشنایی ) کار کنید و این برای کسانی که اطلاعات فنی ناچیزی درباره کامپیوتر دارند بسیار مهم است . ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسیار شبیه C و++ C است و این به هیچ وجه تصادفی نیست.   C زبانی است ساخت یافته و++ C زبانیست شیء گرا و مهمتر از همه قسمت اعظم برنامه نویسان دنیا از آنها استفاده می کنند از سوی دیگر این شباهت حرکت به طرف جاوا را برای این قبیل افراد ساده خواهد کرد بنابراین طراحان جاوا برای اجتناب از دوباره کاری از زبانهای C و++ C بعنوان مدل استفاده کردند . 

جاوا با دور انداختن اشاره گرها و بر دوش کشیدن بار مدیریت حافظه ، برنامه نویسان C و++C را برای همیشه از این کابوس ها رهایی بخشیده است . علاه بر آن چون جاوا زبانی برای اینترنت است ، از ایمنی و حفاظت ذاتی بالایی برخوردار است .

 طراحان جاوا از ابتدا یک محیط برنامه نویسی امن را مد نظر داشته اند . مسئله حفاظت سیستم ها رابطه تنگاتنگی با اشاره گرها دارد . اکثر مهاجمان برای ورود غیر قانونی به سیستم های دیگران از این اشاره گرها استفاده می کنند و جاوا با حذف اشاره گرها این راه را سد کرده است . جاوا مکانیزم های حفاظتی دیگری هم دارد که در جای خود به آنها اشاره خواهیم کرد .

به دلیل امنیت بالا زبان برنامه نویسی جاوا ، می توان از آن بیشتر در طراحی وب سایت  ها و یا پورتال های امن مثل وب سایت بانک ها استفاده می شود . 

1390/1/16

تاریخچه پرتال

• تاریخچه پرتال

تاریخچه خلاصه پورتال

اگر در دنیای کامپیوتر به عقب بازگردیم، زمانی را خواهیم یافت که در آن سیستم های نرم افزاری به گونه ای متحول شدند که دیگر لازم نبود برای کار با یک برنامه، برنامه های دیگر بسته شوند، یعنی می توانستیم همزمان از چند برنامه کاربردی استفاده کنیم بدون آنکه با مشکلی مواجه شویم.امکانی که قبل از آن وجود نداشت. تاریخچه پورتال ها از همان زمان آغاز شد و نسلهای تکامل یافته آنها یکی پس از دیگری پا به عرصه دنیای اطلاعات گذاشتند.

 

نسل اول پورتال ها :

اولین پورتال ها، که از آنها تحت عنوان نسل اول نام برده می شود، بر فراهم نمودن محتویات ایستا، مستندات و همچنین خوراکهای اطلاعاتی زنده در صفحات مبتنی بر وب بودند. مثالهای نمونه این نسل سایت های YAHOO یا EXCITE است.


 این پورتالها در محیطی به هم پیوسته، اهداف مشابهی را دنبال کرده و صفحه واسط مشخص و منحصر به فردی را برای دستیابی به مجموعه اطلاعات توزیع شده در سراسر شرکت یا سازمان خود، در اختیار کاربر می گذاشتند. این اطلاعات معمولا شامل اخبار شرکت، شرایط و فرم های استخدام، اطلاعاتی مربوط به کارکنان و چگونگی ارتباط با آنها، مستندات رسمی و سیاست های اعلام شده شرکت و همچنین لینک های ارتباطی مفید بود.

 

نسل دوم پورتال ها :

نسل دوم پورتال ها بر اطلاعات مشخص تر و نرم افزارها متمرکز بودند. در اساس شباهت زیادی به خصوص در زمینه فراهم آوردن اطلاعات با نسل اول داشتند با این همه تفاوت مهمی نیز وجود داشت: این پورتالهای امکان همکاری کاربران را در محیطی به هم پیوسته فراهم می کردند و همین امکان، نقطه تمایز آنها با نسل پیشین محسوب می شد.


پورتال های نسل دوم قابلیت همکاری متقابل را در ادارات مجازی برای تیم های کاری و به منظور انجام وظایفشان فراهم می ساختند. نسل دوم پورتال ها سرویس های متعددی داشتند که از جمله آنها می توان به سرویس های مدیریت محتوا ( سازمان دهی و مدیریت اطلاعات مرتبط ) و سرویس های همکاری (که به کاربران امکان می داد با یکدیگر گپ زده و برای یکدیگر ایمیل فرستاده و قرار ملاقات تنظیم کنند) اشاره کرد. 


در این پورتال ها قابلیت تعریف گروه های کاربری نیز فراهم آمده بود. به بیان دیگر این پورتال ها ساز و کار همکاری داخلی را در یک سازمان فراهم می ساختند.

 

نسل سوم پورتال ها :

نسل سوم با هدف ایجاد فضای مجازی تجارت الکترونیک (E-BUSINESS ) بوجود آمد. پورتال های نسل سوم به عنوان واسط ارتباطی کارمندان، تهیه کنندگان، تولید کنندگان و مشتریان قلمداد می شوند .


 ویژگی فوق العاده این پورتالها امکان مرتبط شدن نرم افزارهای مستقر در سرورهای مختلف است. به بیان دیگر، این پورتال ها نقطه به هم پیوستن محتویات و برنامه های کاربردی مستقر در سرورهای مختلف بطور همزمان و با استفاده از همکاری سرویسهای خدماتی آنان اند. به علاوه امکان دسترسی به محتویات و امکانات سیستمهای مختلف را از طریق ابزارها و تجهیزات متنوع، بسته به نیاز کاربر امکان پذیر می کنند. این گروه پورتال ها مجموعه قابل توجه و ارزشمندی از اطلاعات، مستندات، امکانات و قابلیتهای نرم افزارهای مرتبط را از طریق درگاه واحدی برای کاربر فراهم می کنند.


به علاوه، این پورتالها به صورتی خودکار و بر اساس نقش کاربران هدفمند شده و ویژگی هایی خاص آنها می یابند. به بیان دیگر، نحوه نمایش، محتوی و امکانات در دسترس، بسته به نقش تعریف شده برای کاربر به گونه ای منحصر به فرد و خاص وی در اختیار او قرار می گیرد. کلید توسعه آینده این نسل از پورتال ها،ایجاد چهارچوب های کاری باز ( از قبل تعریف نشده ) برای سرویس های عمومی خواهد بود.

 منبع : طراحی وب سایت وبکده

1390/1/16

تجارت الکترونیک چیست؟

• تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به شیوه ای از تجارت گفته می‌شود که در آن بازارهای خرید و فروش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. به این معنا که شبکه‎های اینترنتی به عنوان واسطه میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عمل می‌کنند. فروشگاه‎های اینترنتی در حکم بنگاه‎های اقتصادی عمل می‌کنند و کاربران اینترنتی نیز همان خریداران و مشتریان می‌باشند. از تجارت الکترونیک می‌توان با عنوان «کسب و کار اینترنتی» نیز یاد کرد. در سال‎های اخیر به دلیل رشد روزافزون استفاده از اینترنت، تجارت الکترونیک بیش از پیش کاربرد یافته است که همچون گذشته یک واژه بیگانه و نامأنوس به شمار نمی‌رود.

تجارت الکترونیک چیست؟

انواع تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به لحاظ تراکنش‌ها به انواع مختلفی طبقه بندی می‌شود:

ارتباط فروشنده با فروشنده (B2B): در این روش بنگاه‎ها و فروشنده‎ها به عنوان طرفین معامله به شمار می‌روند.
ارتباط فروشند و مشتریان (B2C): در این نوع تجارت که بسیار رایج است، ارتباط تجاری مستقیم بین فروشنده‎ها و مشتریان برقرار می‌باشد.
ارتباط مشتریان و فروشنده‎ها (C2B): در این نوع خریداران به کمک اینترنت محصولات شرکت‎ها را اعم از کالا و یا خدمات خریداری می‎کنند.
ارتباط مشتریان با مشتریان (C2C): در این شیوه ارتباط خرید و فروش میان مشتریان برقرار می‌باشد.
ارتباط بین بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی (B2A): این نوع تعاملات تجاری بین بنگاه‎های اقتصادی و شرکت‎ها می‌باشد که از جمله پرداخت مالیاتها و عوارض از  جمله تعاملات آنها به شمار می‎رود.
ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C): در این نوع تجارت الکترونیک ارتباط اصلی میان دولت و توده مردم برقرار است که شامل بنگاه‌های اقتصادی، موسسات دولتی و کلیه شهروندان می‌باشد. این شیوه تجارت در ذیل دولت الکترونیک می‌گنجد.
 ارتباط بین دولت‌ها (G2G): در این نوع تجارت الکترونیک، ارتباط میان دولت‎ها برای برقراری روابط تجاری از قبیل صادرات و واردات می‌باشد.
 
کاربرد تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی در سطح وسیعی کاربرد دارد به این معنا که نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است؛ بلکه  شامل سایر جنبه‌های فعالیت تجاری مانند تهیه لیست از کالاها، مدیریت تولید، تهیه، توزیع، جا به جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش می‌شود.

تجارت الکترونیک چیست؟


مراحل راه اندازی تجارت الکترونیک
ثبت دامین
طراحي سایت حرفه ای
خرید فضای اينترنتی
پرداخت الکترونيکي
ایجاد و تأمین امنيت وب سايت برای مشتریان
بازاريابي، تبلیغات و جذب مشتریان

مزایای تجارت الکترونیک چیست؟

1- قابلیت کاهش قیمت محصولات
2- جهانی شدن فعالیت شرکت‎ها
3- افزایش تعداد مشتریان از طریق بازاریابی
4- امکان خرید بصورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز
5- گسترش فعالیت‎های شرکت در سطح ملی و بین‌المللی
6- امکان مقایسه سریع و به موقع قیمت محصولات توسط مشتریان
7- تسهیل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه‎های ارتباط از راه دور
8- دسترسی مشتریان به اطلاعات مربوط و مفصل در عرض چند ثانیه
9- کمک به شرکت‎های کوچک برای مقابله و رقابت با شرکت‎های بزرگ
10- تهیه مواد و خدمات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن  از سایر شرکت‎ها
11- ایجاد انتخاب‎های گسترده برای مشتریان و در نتیجه رضایتمندی آنها
12- امکان تعامل و برقراری ارتباط میان مشتریان و مبادله نظرات و مقایسه تجربیات آنها
13- امکان کار در منزل و کاهش نیاز به طی کردن مسافت‎های درون شهری و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی
15- حذف واسطه‎ها و کوتاه کردن کانال‎های بازاریابی و در نتیجه تولید محصولات با قیمت نهایی کمتر و سود بیشتر
16- امکان استفاده مردم در  سراسر دنیا اعم از کشورهای صنعتی و در حال توسعه و مناطق روستایی و دورافتاده
17- کاهش هزینه توزیع و تولید، افزایش کیفیت خدمات اجتماعی و خدمات بهداشتی درمانی
 
 معايب تجارت الکترونيک
1- کاهش ميزان توليد
2- تأثير ناشناخته آن بر روابط اجتماعي انسان
3- کاهش توليد شرکت‌هاي ورشکسته
4- اينترنت به عنوان يک شبکه فاقد سياست‌گذارى و بدون ‎مالک
5- از بین رفتن بخش وسیعی از مشتریان با واگذارى بخش عمده‌اى از بازارهاى صادراتى به رقباى خارجي
6- مسلط شدن مديريت و سرمايه گذاران خارجى با حداقل بها بر مراکز تولیدی داخلی

1394/4/15

چگونه یک مقاله خوب برای سایت بنویسم؟

• چگونه یک مقاله خوب برای سایت بنویسم؟

واژه مقاله در لغت به معنای مبحث، گفتار، قول، سخن و فصلی از ‎یک کتاب یا رساله می‎باشد و در فرهنگ معین نوشته ای است که پیرامون موضوع خاصی تهیه می‎شود. هدف اصلی مقالات بررسی یکی از مسائل علمی، ادبی، اجتماعی، اخلاقی و ... است که با پژوهش دقیق و دقت از جوانب مختلف، موضوع را به اثبات و یا نفی می‎کند.


نکات مهم برای ثبت یک مقاله خوب در سایت

با توجه به اینکه مقالات به عنوان مهمترین رکن محتوای سایت به شمار می‎روند، باید مقالات از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در هنگام تهیه مقالات استاندارد علمی ‎باید به نکات زیر توجه نمود:

1- تعیین نمودن کلید واژه

با توجه به این که موتورهای جستجو یکی از معیارهای خود برای رتبه بندی سایتها را تعداد کلید واژه‌ها‎ی مورد استفاده در صفحات در نظر می‎گیرند، لذا استفاده بیشتر و منطقی‎تر از کلید واژه‌ها‎ یکی از راه‌ها‎ی افزایش رتبه سایت است. برای این امر ابتدا باید کلید واژه‌ها‎ مشخص شوند و سپس مقالات بر اساس آنها به رشته تحریر در آیند. در نوشتن کلمات کلیدی باید دقت زیادی نمود. استفاده بیش از حدکلمات کلیدی موجب سردرگمی و کاهش کیفیت مقاله می‎شود.

2- سازماندهی مقاله

سازماندهی مقاله یکی از شیوه‌ها‎ی شکل دهی و تنظیم مقاله است که برای این منظور ابتدا باید متغیرهای وابسته و مستقل مشخص شوند و سپس به تعریف هر یک از آنها پرداخت. خواننده باید نسبت به مفاهیم آشنایی کامل پیدا کند و سپس وارد بحث اصلی شود.

3- فارغ از ابهام test

مقاله خوب باید واضح، روشن و بدون ابهام باشد. با توجه به اینکه هر مقاله‎ای برای پاسخ به پرسش‌ها‎ی خاصی صورت می‎گیرد لذا باید پاسخگوی دقیقی برای سوالاتی که در ذهن خوانندگان است، باشد.

4- حاوی استدلال

مقالاتی که همواره با شعار و تئوری‌ها‎ی خارج از عمل مطرح می‎شوند، طرفداران کمتری دارند. یک مقاله علمی و با کیفیت باید عاری از هر گونه مطالب غیرعلمی باشد. استفاده از استدلال، تحلیل محتوا، نتیجه گیری منطقی، استنباط‌ها‎ی قیاسی، نمونه برداری، استفاده از تمثیل‌ها‎ی عینی و محسوس، طبقه بندی و ... از جمله راه‌ها‎یی است که موجب افزایش کیفیت مقاله می‎شود.

5-منسجم و منظمند

قسمت های مقاله باید با یکدیگر مرتبط بوده ‎و چینش نظامندی داشته باشند. تعیین عناوین موجب تمایز میان پاراگراف‌ها‎ می‎شود. یک محقق و نویسنده خبره کسی است که بتواند به خوبی میان پاراگرافها ارتباط برقرار نماید. مطالب باید به دنبال هم چیده شوند. همچنین هماهنگی در کل نوشتار یکی از مهمترین اصول مقاله نویسی است، مطالب نباید یکدیگر را نقض کنند.

6- خلاقیت و نوآوری

یکی دیگر از ارکان مهم تولید محتوا استاندارد، خلاقیت است.تکرار مطالب و بیان محتوای کلیشه‎ای موجب خستگی و آزردگی خوانندگان می‎شود. لذا توجه نویسنده باید در جهت بیان مطالب تکمیلی و جدید باشد. مطالبی که برای همگان بدیهی است، موجب کاهش اعتبار مقاله می‎گردد. مقالات باید در جهت ارتقای سطح دانش گام بردارند و از فکری بدیع و خلاق برخودار باشند، لذا خلاقیت و نوآوری در نوشتن مقاله اهمیت زیادی دارد.

7- پاسخ به نیازهای خوانندگان

مقاله باید با نیازهای روز جامعه مطابقت داشته باشد و بر اساس نیازهای اساسی جامعه علمی پیش برود و برای حل معضلات راهکار ارائه دهد.


8- پرهیز از حاشیه روی

یک مقاله تا جایی که امکان دارد باید موارد ابهام آمیز را شرح دهد اما این کار نباید موجب ابطال کلام شود. زیاده گویی و حاشیه روی مقاله را از موضوع اصلی دور می‎کند، لذا محقق بايد به حدي مطالب را تبيين نماید كه م��صود وي براي خواننده، روشن گردد.

9- تناسب با قوانین علمی

تحقيقات ميداني يا توصيفي نبايد با قوانين كلي علم منافات داشته باشند. برای اثبات مباحث، استفاده از نظریات تئوری پردازها‎، اندیشمندان و محققین می‌تواند برای اثبات علمی بودن مطالب کارساز باشد.

10- بیان مطالب کوچک بصورت ایده ای بزرگ

بسیاری از مقالاتی که در سایتها بارگذاری می‎شوند کاملاً علمی نیستند اما باید با اشاره به یک مطلب کوچک و پیش پا افتاده منجر به خلق ایده و تئوری‌ها‎ی بزرگ می‎شوند

11- استفاده از تمثیل

آوردن مثال‌ها‎ی عینی، فهم خواننده را از مطلب افزایش می‎دهد و مطلب را در اذهان کاربران عینی و محسوس می‎سازند.

12- استفاده از چارت و نمودار

برای بیان موارد آماری استفاده از چارت، نمودار و جدول موجب فهم آسان‎تر و جلوگیری از بیهوده گویی می‎گردد.

13- تصاویر

عکس‌ها‎ و تصاویر در فهم مطالب مؤثر هستند و کاربران را برای خواندن مطالب راغب‎تر می‎نمایند.

14- بیان منابع

خواننده باید به مطالب اطمینان و اعتماد پیدا کند. برای این کار باید ارجاعات و منابعی که در مقاله مورد استفاده قرار می گیرد در صورت لزوم بیان شوند..

1394/5/5

چاپ سربی چیست؟

• چاپ سربی چیست؟

چاپ سربی، نوعی چاپ است که قطعه‌های سرب را در کنار هم قرار می‌دهند و با آن چاپ می‌کنند. روش چاپ سربی، روش نسبتا ساده‌ای است، در این روش كاغذ روی صفحه‌ای متشكل از حروف برجستهٔ سربی و آغشته به مركب، فشرده می‌شود و بر اثر فشار، حروف بر صفحه كاغذ نقش می‌بندد. حروف‌چینی روزنامه نیز نخست به صورت دستی انجام می‌گرفت، ولی بعدها این كار با دستگاه‌هایی كه معمول‌ترین آنها «لاینو تایپ» بود، صورت پذیرفت. دستگاه حروف‌چینی خودكار لاینوتایپ در سال ۱۸۸۶ میلادی ساخته شد. و بدین ترتیب سرعت چاپ به تدریج فزونی یافت. پیشرفت فناوری كم كم باعث شد دستگاه حروف‌چینی سربی از دور خارج شود و جای خود را به دستگاه الكترونیكی بدهد.

1390/1/8

بازاریابی اینترنتی چیست و شناخت مفاهیم بازاریابی به چه معناست؟

• بازاریابی اینترنتی چیست و شناخت مفاهیم بازاریابی به چه معناست؟

  بازاریابی در مفهوم کلی به معنای یافتن مارکت یا بازار است و این یعنی پیدا کردن مشتری!



بازاریابی اینترنتی


بازاریابی اینترنتی چیست؟بازاریابی به شیوه سنتی از سالهای بسیار دور مرسوم بوده است اما در دهه 90 واژه بازاریابی اینترنتی بسیار شنیده می شود.  

این نوع بازاریابی با هدف همان روش سنتی روی کار آمد منتها به شیوه آنلاین.
درحقیقت از زمانی که اینترنت فراگیر شد و اغلب مردم برای رفع نیازهای خود به اینترنت رو آوردند این ذهنیت برای صاحبان تجارت به وجود آمد که باید روشی برای جذب مارکت اینترنتی ایجاد شود واین روش به مرور بازاریابی اینترنتی نامگذاری شد. بنابراین دراین روش از بستر اینترنت، برای تبلیغات ، فروش و خدمات استفاده می شود.



مزایای روش بازاریابی اینترنتی به بازاریابی سنتی:


- از مهمترین مزایای روش بازاریابی اینترنتی با توجه به نامحدود بودن کاربران اینترنت  جذب مشتری جهانی است . 
- هزینه های این روش نسبت به تبلیغات بسیار پایین تر است و در حقیقت مقرون به صرفه تراست .
- امکان مطرح شدن به عنوان توزیع کننده یک محصول خاص 
- اگر این روش هوشمندانه انجام شود می تواند به ارتقای جایگاه شما در فضای مجازی کمک کند .
- مبادلات تجاری درحداقل زمان ( صرفه جویی در زمان)
- امکان انتخابهای متعدد برای شرکتها و صاحبان مشاغل


  معایب بازاریابی اینترنتی:

- با توجه به مشکلات اینترنت در کشورهایی همچون کشور ما گاهی امکان عرضه محصول و خدمات با مشکل روبه روخواهد شد . 
- به دلیل اینکه امکان دیده شدن محصول از نزدیک وجود ندارد شاید به گونه ای در خریدار تردید ایجاد شود .
- ایجاد نگرانی درخریدار نسبت به وارد کردن اطلاعات شخصی خود در هنگام خرید آنلاین


  مدلهای بازاریابی اینترنتی :

B2B  یا business to business
B2C یا  businessto consumer


بازاریابی اینترنتی



 مفاهیم بازاریابی اینترنتی:

افرادیکه می خواهند پا به این عرصه بگذارند باید با یک سری از مفاهیم آشنایی داشته باشند از جمله:
-مارکت ( market )  به مفهوم بازار و درواقع جایی که عرضه و تقاضا انجام میشود.
-تارگت یا هدف به آن قسمتی از بازار گفته می شود که بازاریابی روی آن تمرکز کردهاست.

-مصرف کننده یا consumer  همانطور که از نامش پیداست کسی است که خدمات یا محصول را استفاده می کند.

-خدمات یا سرویسها آندسته از محصولاتی هستند که برای مشتری قابل لمس نیستند امانیازها  و خواسته هایش را برطرف می کنند.

-کالا یا اصطلاحا  Goods همان محصولاتی هستند که برای رفع نیاز مشتری بهصورت ملموس عرضه می شود.

-  واژه 4P  در بین متخصصان این حرفه بسیار کاربرد دارد ودر برگیرنده 4 تا p میباشد : product  یا محصول ،price یا قیمت، place  یا توزیع و promotion یا ترویج . 4p به مارکتینگ میکس ( marketing mix )معروف است.

-متریک همانطور که میتوان از نامش حدس زد یک روش ارزیابی است و برای بررسی برخی جنبه های تجاری کاربرد دارد.

-سیستم مدیریت ارتباط با مشتری که اصطلاحا  CRM گفته می شود و به راهکارهایی که می توان تماس وارتباط با مشتریان را مدیریت کرد گفته می شود.

-کی وردها همان کلمات کلیدی پر کاربردی هستند که برای برقراری  ارتباط باموتورهای جستجو استفاده می شوند و در جستجوی آنلاین کاربرد دارند.

-پرداخت per کلیک  عبارتی است که زیاد شنیده می شود  به این معنا که هزینه‌ تبلیغات براساس کلیک‌های بازدیدکنندگان محاسبه می‌شود

-صفحات لندینگ یا همان landing pages  صفحاتی هستند که کاربر در بدو ورود به وب سایت شما اصطلاحا آنجا فرود می آید و بسیار برای تجارت شما حیاتی است زیرا که شما در یک نگاه کلی می توانید عمده هدف خود را به کاربر برسانید و به گونه ای که او را باشعارهای تبلیغی دلزده نکنید توجه اش رابه خدمات خاص و محصول خود جلب کنید و در واقع برای ماندن در سایت و دیدن سایر صفحات وب سایت در او اعتماد ایجاد کنید.

-سوشال مدیا بحث داغی است که امروزه همه جا صحبت از آن است  و منظور همان بستر آنلاین ارتباط کاربران با هم است که می تواند بسیار برای یک تجارت مفید واقع شود.
 Value PropositionStatement- به معنای ارائه طرح برای برندینگ است .

-بازاریابی ویروسی  همان دهان به دهان گشتن عامیانه  است.

و اما SEO ، واژه ای که امروزه خیلی ها بر آن ادعا دارند و بسیار در بازاریابی اینترنتی پراهمیت است چرا که سئو در واقع بهینه سازی برای موتورهای جستجو ست و شما برای ارائه محصول یا خدمات خودابتدا باید دیده شوید که این امکان با سئو برای شما فراهم میشود . خود  SEO ابزارها و روشهای مختلف دارد که در مقالات بعدی به آن می پردازیم.


برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی وب سایت خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید. 


1394/2/15

تاریخچه وب سایت از آغاز تا تکامل

• تاریخچه وب سایت از آغاز تا تکامل

تاریخچه وب 


 Tim Berners-Lee
تیم برنرز لی، بنیانگذار شبکه جهانی وب، با راه اندازی یک وب سایت در آگوست سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین طراح وب در تاریخ به ثبت رساند. او در نخستین وب سایت خود از ابرمتن (Hyperlink) و پیوندی برای ایمیل استفاده کرده بود. در آغاز، سایتهای وب با کدهای ساده HTML«اچ‌ تی‌ام‌ال» نوشته می شدند، گونه ای از زبان کدنویسی که ساختار ساده‌ای به وب سایت ها می داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به صفحه های وب دیگر، با ابرمتن. در مقایسه با روش های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می توانستند با یک مرورگر، صفحه های پیوند خورده را باز کنند.


با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کد نویسی اش، ابرمتن یا اچ‌تی‌ام‌ال، پیچیده تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان های پنهان در صفحه های وب قرار گرفتند. با پیدایش صفحه های الگوی وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول های پنهان در صفحه، از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از صفحه های الگوی وب یا «CSS»، جایگزین شد.


فن آوری های یکپارچه سازی داده‌گاه ها (Database)، مانند زبان‌های طراحی سایت یا برنامه نویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI, PHP, ASP.NET, ASP, JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار سایت های وب را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده اند.همچنین با آمدن نگاره های جاندار و فن آوری های پویانمایی به صفحه ها، مانند فلش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی های تازه به سازندگان رسانه و طراح های وب داده شد، و توانایی های بیشتری برای مرورگرهای وب ایجاد شد.

طراحی وب سایت 


وب سایت مجموعه ای از اطلاعات درباره موضوع و یا عنوان خاص است. طراحی یک وب سایت مشخص کننده آرایش و ساختــار صفحات وبی است که بوجود آورنده وب سایت خواهند بود. یک صفحه وب شامـــل اطلاعاتی درمورد هدف ایجــاد وب سایت می باشد. یک وب ســایت را همــانند کتابی تصور کنید کـه هر صفحه وب در حکم برگی از کتاب خواهد بود.


در زمینه طراحی وب سایت جنبه های گوناگونی باید در نظر گرفته شود که به سبب پیشرفت روز افزون اینترنت همواره براین موارد افزوده می شود. 


برای وب سایت های تجاری عمومی، موارد زير از جمله اصلی ترین آنها به شمار می روند: 


1- ساخت سایت بر طبق عنوان و محتوای مطالب می باشد.

2- مطالب، جوهر کلام و اطلاعات درون سایت باید مطابق با هدف سایت بوده و طیفی از عموم را نشانه رود که به دنبال اطلاعات ارائه شده در سایت هستند. 

3- سایت بـــاید قابل فهم بوده و برقـــراری ارتبــاط با آن حتی برای مخاطبانی کـه آشنایی چندانی بـا وب ندارند، آســـان باشد. چنانچه سایت به اندازه کافی بزرگ بوده و اطلاعات زیادی را شامــل شود، بـاید اطلاعات راهنما را به گونه ای بکار برد که به سرعت در اختیار بیننده قرار گیرند. 

4- نمای کــار باید کلی بوده و تمام صفحه را دربر گیرد تا بتواند پایـداری و ثبات را القــا کند. سبک نگارش باید زیبا و تخصصی بوده و مناسب با سلیقه مخاطبان و محتوای سایت باشد.

5- در نگارش متون و اطلاعاتی که مخاطب به دنبال آنها است باید بزرگ نمایی شود تا به بیننده القا کند که این همان چیزی است که به دنبال آن بوده است. 

6- همچنین وب سایت باید به سادگی در اینترنت یافت شود و درصورت امکان در بالای لیست های جستجو قرار گیرد، اگرچه همواره اینگونه نباشد لااقل در موتورهای جستجوی اصلی چنین شود. 
یک وب سایت معمولا شامـل متن و تصـاویـر است. اولین صفحه یک وب سـایت صفحه خانه (Home Page) و یا صفحه ایندکس (index) نامیده می شود. بعضی از وب سایت هـــا از صفحه ای استفـــاده میکنند کـــه معمولا صفحه خوش آمد نامیده می شود. این صفحه ممکن است شــامــل مواردی چون پیغــــــــــام خوش آمـدگویی، انتخاب زبـــان، انتخاب ناحیه جغرافیایی و یـا اعلام عدم پذیرش مسولیت درمــوارد خاص باشد. هر صفحه وب درون سایت وب، یک فایل HTML است که URL مخصوص به خود را دارد.

بعد از این که هر صفحه وب ساخته شد، این صفحات با استفاده از فهرست راهنمایی که از پیوندهای مختلف تشکیل شده است به یکدیگر متصل می شوند.


هنگامی که یک وب ســایت کامل شد برای آنکه بـرای همه بر روی اینترنت قابل مشاهده باشد باید منتشر و یا ارسال (Upload) شود. این کار به کمک یک ميزبان FTP انجام میشود. هنگامی که سایت منتشر شد، مدیر سایت برای افزایش بازدیدکنندگان، از تکنیکهای گونــاگون استفاده می کند. این کار با ثبت کردن وب سـایت در موتورهای جستجویی نظیر Google و Yahoo، تبادل لینک با وب ســایت های دیگر، ایجاد پیوند با وب سایتهای مشابه و غیره امکان پذیر است.


طرح وب سايت


طرح وب به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در وب سایت می گویند که معرف محتوا و مطالب آن وب سـایت می باشد. طرح وب جلوه بصـری هدف وب سایت است و اولین بخش از یک صفحه وب است که ذهن مخاطب را با خود درگیر می کند.


طراح وب با در نظر گرفتن هدف سایت و مخاطبان آن و با استفـاده از المان های متناسب با رویکرد سـایت و به کمک ذهن خلاق و ذوق هنری خود در بکار بردن ابعاد و رنگها، طرحی خلق می کند که ضمن ایجـاد یکپارچگی در کلیه صفحات وب سایت، نمای تکرار شونده و خسته کننده را به مخاطب القا نکند. در وب سایت باید از الگوی ثابتی در صفحات استفاده کرد که کاربر به هنگام دیدن صفحات متوجه این است که همه صفحات در یک سایت مشخص هستند.


Flash


Flash
 یک برنــامه ایجاد انیمیشن و یــا برنامه کاربردی گرافیکی قوی است که برای سـاخت و اجرا کردن محتوای پویـــا، مطالب چند رسانه ای مــانند صدا و تصویــر و برنامه هــای کاربردی محاوره ای بر روی وب و از طریق مرورگر (Browser) مورد استفاده قرار می گیرد. 


فلش مــانند اغلب قــالب هــا و تــوافقنــامه هــای اینترنتی نبوده و یک محصول تـــائید شده از طرف ســازمــان استانداردهـا نمی باشد. فلش بسیار محدودکننده تر از قالب HTML بوده کـه به هر حال دیدن آن احتیاج به یک Plugin اختصاصی دارد و با بیشتر امکانات کاربردی مرورگرهای وب مانند دکمه Back سازگاری ندارد مگر این که لینکی به یک صفحه HTML جدید از فــایل فلش پیوند داده شده بـــاشد که در این صورت انیمیشن صفحه قبـل بــاید از ابتدا شروع شود، تــا جائيکه محدودیتهــای موجود ممکن است بــا توجه به اهداف طراحی وب سـایت، بی ربط بنظر برسند.

براساس آمـار 98 درصد از کاربــران وب در آمریکا برنــامه اجرای فلش را بـرروی رایــانه های خود نصب کرده اند و حدود 45 تا 56 درصد از آنها آخرین نسخه این برنامه را دارند که البته نوساناتی نيز در این آمار وجود دارد.
بسیاری از طراحـان گرافیک از فلش به جهت کنترل کاملی کـه برروی هر بخش از طرح به آنها می دهد و حرکت و روحی که به هر المان اضافه میشود استفاده میکنند.


برخی از طراحـان برنــامه هــای کاربردی به این دلیل از فلش استفــاده می کنند که به آنهــــا اجازه ســـاخت برنــامه هائی را می دهد که نیــازی به دوباره خوانی و یـــا رفتن به صفحه جدید به ازای هر فعل و انفعـــالی را ندارد. فلش توانائی استفاده از فونت هایی که برروی اغلب رایانه ها نصب نشده اند را دارد.


سایتهــای بسیاری وجود دارد که تمامــا در قالب فلش هستند. سایتهــای دیگری نیز از فلش به جای فایلهــای تصویــری jpeg و یا gif استفـاده می کنند، البته با قابلیت حجم کمتر فایلهــای برداری و سرعت بیشتر دریــافت فایلها.


همینطور از فلش می توان برای جلوگیری از تکثیر و یا جستجوی غیر مجاز استفاده کرد.


مخالفان فلش ادعــا می کنند که وب سایتهای فلش طرحی کامل نداشته و اغلب دارای رابط کاربر مغشوش و غیر استاندارد می باشند. هم اکنون موتورهای جستجو قادر به فهرست بندی فایلهـای فلش نیستند که باعث می شود مطالب ســایت به سادگی پیدا نشده و مورد جستجو قرار نگیرند، دلیل آن این است کـه بسیــاری از موتورهــای جستجوگر، وب ســایتها را بــا تکیه بر متن، فهرست بندی می کنند. البته این قابلیت وجود دارد که برای مرورگرهائی که توانائی نمایش فایلهــای فلش را ندارند، مطالب جایگزین مشخص شود که این مطالب به درک بهتر موتورهای جستجوگر از سایت می انجامد و باعث بوجود آوردن دید بهتری از سایت می شود.


زبــان اسکريپت نويسی فلش، Action Script نامیده می شود و بـــه زبــان JaveScript شباهت دارد کــه البتـه ویژگی های مفیدی را با یکدیگر ادغام نموده است. مثلا در خصوص اندازه قلم، پاسخ به رویدادهای زمـان اجرا، امکاناتی برای افراد نابینا و بسیاری ويژگیهای دیگر.


ActionScript
یک زبان شی گرا بوده که امکان استفاده از CSS ،XML و طراحی برنامه های کاربردی وب بر پـایه کلاس های ساخت یافته را در فلش به ما می دهد.


وب سایت های پویاو ایستا


وب سایتهای ایستاstatic  معمولا به وب سایتهایی گفته می شود که صفحات آن یک بار ایجاد و تا مدت زمانی تغییر نمی یابند و در صورت نیاز به تغییر و بروزرسانی صفحات آن معمولا این کار پر دردسر و زمان بر است و در صورت نیاز به تغییر بایستی صفحه تغییر یافته منتشر ( Upload ) گردد . 


وب سایتهای داینامیکDynamic  به وب سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن از زبانهای برنامه نویسی استفاده شده است و در صورت نیاز به تغییر در سایت ( ایجاد صفحه جدید ، ویرایش متون ، ایجاد پیوند و ... ) اینکار به سادگی و توسط نرم افزار نوشته شده مخصوص آن انجام می پذیرد .


در وب سایتهای داینامیک صفحه به پایگاه داده وصل بوده و با توجه به درخواست کاربر ( جستجو ، پیوند به صفحه و ... ) محتویات صفحات تغییر می یابند .


روش قدیمی مورد استفاده در طراحی صفحات وب (HTML)، بصورت ایستا (Static) است که بـرای تبدیل آن به مطالب پویا دو روش وجود دارد:


روش سمت سرویس دهنده (Server-side) 
روش سمت سرویس گیرنده (Client-side) 


در روش Server-side یک سرور وب که نرم افـــزار خاصی را اجرا میکند، یک صفحه HTML مطابق بـا درخواست کاربر و متناسب با دیگر متغیرها ایجاد می کند.


::
زبانهای اسکریبت نویسی متداول عبارتند از:
PHP-Perl-JSP-ColdFusion-ASP-ASP .NET-Ruby-Python


در روشClient-side ، کدهــا در مرورگــر کاربـر اجـرا می شوند و بنـابراین بــرای کارهــای مهم نبــاید از اين روش استفاده شود زیـرا از قابلیت ها و امکانات کاربر اطلاعی نداریم . این روش بیشتر هنگــام آرایش و تزيين صفحه وب و یــا بکــار بـردن مطالب بی دوام و بلادرنگ مورد استفـاده قــرار می گیرد کـــه در بیشتــر مواقع این اعمــال بوسیله JavaScript انجام می شود.


DHTML
سمت سرویس گیرنده نيز در جهت افزايش تحرک و فعل و انفعالات در صفحات وب بوجود آمده است که البتـه در کنــار امکــانــاتی کـه عرضه نموده میتواند بــــاعث بروز مشکلاتی پیرامون دسترسی به صفحــات و یــا بهینه ســـازی موتورهای جستجو گردد. اغلب نرم افزارهــای طراحی شده بــرای کمک به افــراد معلول و بیشتر موتورهای جستجو از DHTML سمت سرویس گیرنده پشتیبانی نمی کنند.


در صورتی که فهرست (Menu) یک وب سایت بوسیله JavaScript ساخته شده باشد، بطور معمول موتورهای جستجو قادر به تشخیص صفحـاتی که در فهرست، پیوند داده شده اند نیستند مگر این که تمهیداتی در جهت قراردادن راهنماهای جایگزین در دیگر جاهای صفحه در نظر گرفته شده باشد.


ASP .NET


تکنولوزی تولید و نوسعه صفحات داینامیک می باشد که به سه زبان #VB, C# , J نوشته می شود. 


ASP .NET
بخشی از NET Platform. شرکت مایکروسافت و جانشین تکنولوژی قدیمی تر از آن بــه نــــام ASP است. ASP .NET بر پــایــه "زبـــان مشترک زمــان اجـــرا" ساخته شده است، به این معنی که برنــامه نویســان می توانند کــدهای ASP .NET را بــا استفــاده از هر زبــان برنامه نویسی NET. مایکرو سافت بنویسند.


پایگاه داده (Database)


در علوم رایانه، پایگاه داده به عنوان یک مجموعه ساخت یــافته از داده ها یا اطلاعات ذخیره شده در یک رایانه تعریف می شود. بطوریکه میتوان آنرا برای پاسخ به درخواستها کاوش نمود.
داده های بازیــافت شده در جواب درخواستها، اطلاعاتی را به ما می دهند که به عنوان نتــایج، مورد استفاده قرار می گیرند. برنــامه کامپیوتری مورد استفــاده برای اداره کردن و جستجو نمودن یک پایگــاه داده، سیستم مدیریت پایگــاه داده (DBMS) نامیده میشود. خصوصیـات و طراحی سیستمهــای پایگــاه داده در علم اطلاعات گنجانده شده اند.


Microsoft SQL Server  
یکی از انواع پایگاه داده می باشد که از سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای استفاده می کند و تولید شده توسط مایکروسافت است.


HP - PHP: Hypertext Preprocessor 


PHP
یک زبان برنامه نویسی انعکاسی است که در ابتدا برای نولید و طراحی صفحات وب پویا ساخته شده بود.


PHP
بیشتر در اسکریپت نویسی سمت سرویس دهنده بکار میرود. بطور کلی PHP بر روی یک سرویس دهنده وب اجــرا می شود بطوری کــه کدهــایPHP بــه عنوان داده های ورودی گرفتــه شده و صفحــات وب بـه عنوان خروجی ایجــاد می شوند، بعلاوه از PHP میتـوان برای اسکریپت نویسی(Command-line) و نیـــز ایجــاد رابــط گرافیکی کاربـــر سمت سرویس گیرنده استفــاده کــرد. PHP می تواند بر روی اکثــر سرورهــای وب و تقریبــا هر سیستم عاملی به راحتی قرار گیرد.


همچنين گروه PHP، کد منبع کامـل خود را برای ساخت، تغییر و توسعه PHP جهت استفــاده شخصی کاربـران، در اختيار آنها قرار داده است.

 

1390/1/16

    
 
CONTACT US
  
 
   
 
{{'NameAlert' | translate}}
{{'EmailAlert' | translate}}
{{'NumberAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberTypeAlert' | translate}}
{{'DescriptionAlert' | translate}}
  
 

Contact Us

PHONES

+98-21 41185

HOURS

Sat - Wednesday 9:00 - 17:30
Tursday 9:00 - 13:30

FOLLOW US

  
 


  
جستجو مقاله
    

7 نکته ی طراحی جذب بیشتر بازدید کننده برای وب سایت شما

چگونه می توانید افراد را بیشتر در وب سایت خود نگه دارید و آن ها را مجبور کنید تا دوباره از وب سایت شما بازدید کنند؟  در این جا هفت راهنمایی از طراحان حرفه ای را برای شما آورده ایم. اطمینان حاصل کردن از این که مشتریان شما از طراحی وب سایت شما راضی هستند، تنها قدم اول است. ... ادامه مطلب...

1393/7/19

سئوی داخلی(on page) چیست و تکنیک‎ها‎ی آن

سئوی داخلی و یا سئوی on page چیست؟ محتوای صفحه چیزی است که موجب برتری صفحه سایت در میان سایر وب سایت‎ها‎ می‎شود. این برتری توسط موتورهای جستجو اعلام می‎گردد. یک محتوای خوب باید بتواند به نیازها و تقاضاهای کاربران پاسخ دهد. این امر به مانند بازارهای تجارت در سراسر جهان که تولید را بر اساس تقاضا... ادامه مطلب...

1394/4/13

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

در فضای بازاریابی اینترنتی بهینه‌ سازی موتور جستجو یا همان سئو اهمیت زیادی یافته است مخصوصاً اگر در پی توسعه شرکت خود هستید. اگر برندتان رقبای زیادی دارد یا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید با استفاده از بهترین شیوه‌های سئو می‌توانید به نتایج مدنظرتان برسید .  با این ‌وجود برای هرچه بیشتر به... ادامه مطلب...

1394/3/25

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن مطالب و عکس‌های جالب در وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر باعث می‌شود نام تجاری شما بیشتر مطرح شود و ارتباط نزدیک‌تری بین شما و مشتریان شکل گیرد. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رفت و آمد به وب‌سایت شما تنها به مشتریان سابق یا کسانی که کلمات کلیدی شما را جست‌وجو می‌کنند، محدود م... ادامه مطلب...

1394/1/24

SEO چیست ؟

موتور جستجو ابزاری است قدرتمند در زمینه اینترنت که کاربران از آن برای جستجوی وب سایتها و به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و یا مورد علاقه شان استفاده می نمایند.طبق آمارهای بین المللی در حدود 85 درصد کاربران از این روش برای پیدا کردن وب سایتها استفاده می نمایند .  از دید بهینه  سازان وب سایتها ... ادامه مطلب...

1390/1/7

تاریخچه سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کاربران... ادامه مطلب...

1394/3/18

14 نکته کلیدی برای افزایش کامنت

چرا وجود کامنت در پستهای اینترنتی اهمیت دارد؟ افزایش تعداد کامنت و لایک در پست‎هایی که در سایت‌ها‎ و شبکه‌ها‎ی اجتماعی به اشتراک گذاشته می‎شود، بیانگر میزان اهمیت آنها برای کاربران می‎باشد. در عین حال باید به نوع کامنت و نظرات کاربران نیز توجه داشت. چه بسا گاهی کامنتها نشانه اعتراض، شبهه و ا... ادامه مطلب...

1394/5/15

سئوی خارجی(off page) چیست و تکنیک‎های آن

 تعریف کلی سئو سئو یا  بهینه سازی سایت  که به منظور انطباق محتوای سایت با اصول و قوانین موتور های جستجو صورت می‎گیرد، نه تنها موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎شود، بلکه سبب ارتقا اعتبار سایت و افزایش راندمان شرکت‎های تجاری نیز می‎گردد.   سئوی خارجی و یا off page چیست؟  در دهه‎های ا... ادامه مطلب...

1394/4/9

mysql چیست ؟

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای (RDBMS) است که امکان ذخیره سازی، جستجو، مرتب کردن و بازیابی داده ها را فراهم می کند . سرور MySQL به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده ها را می دهد و دسترسی افراد معتبر به داده ها را تسریع می کند. بنابراین MySQL یک سرور چند کاربره و... ادامه مطلب...

1390/1/8

آیا در مورد UX چیزی نمی دانید و می خواهید در مورد آن یاد بگیرید؟

مدتها قبل طراحی سایت به عنوان هنر کاربردی و جذاب بود که بسیاری به آن به عنوان علم کیمیاگری می نگریستند. شاید از آن رو که نحوه طراحی سایت برای بسیاری مشخص نبود. اما از آنجا که اکنون بسیاری از نرم افزارهای طراحی سایت در دسترس هستند و می توان با هزینه کم یک سایت را راه اندازی کرد، اکنون این علم کمتر م... ادامه مطلب...

1395/12/28