سوشیال مارکتینگ چیست؟

• سوشیال مارکتینگ چیست؟

سوشیال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست


 سوشیال مارکتینگ ابزاریست برای بدست آوردن ترافیک و توجه به طراحی وب سایت شما. برنامه های سوشیال مارکتینگ بیشتر بر ایجاد محتوا استوار است که باید به اشتراک گذاشته شود. هرچه میزان ترافیک و اشتراک گذاری بالاتر برود میزان اعتبار کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت. این سبک بازاریابی به نوعی بازاریابی دهان به دهان با استفاده از اینترنت و ابزارهای آن است. بدلیل اینکه این ابزارها به راحتی در دسترس همگان است، تکرار و پرورش نام تجاری کسب و کار شما که یکی از اصول بازاریابی است را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر اینکه این سبک، ارزان قیمت است به تشکیل کمپین های بازاریابی کسب و کار شما کمک می کند و افراد ناآگاهانه به تبلیغ رایگان تجارت شما می پردازند و آن را گسترش می دهند.
البته این را نیز در نظر داشته باشید که یکی از معیارهای رنک شما در موتورهای جستجو شبکه های اجتماعی و تعداد اشتراک گذاری و لایک های آنان به کسب و کارتان می باشد.
از طریق شبکه های اجتماعی مشتریان با شما تعامل نزدیک دارند و شما را در کنار خود احساس خواهند کرد.

بهترین شبکه های اجتماعی برای تجارت کدام شبکه ها است؟


۱ . فیسبوک
۲ . گوگل پلاس
۳ . توییتر
۴ . Pinterest
5 . Instagram

فیسبوک 

بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا
مجموعاً حدود ۱.۲۸ میلیارد یوزر و حدود ۱.۲۳ میلیارد یوزر فعال در ماه
روزانه حداقل ۷۵۷ میلیون نفر فیس بوک را چک میکنند و در آن فعالیت انجام می دهند!
تعداد یوزرهای فعال آسیایی فیس بوک (مقیم آسیا) در ماه حدود ۳۹۰ میلیون نفر است! (فیس بوک در چین مسدود است با این وجود حدود ۸۱ میلیون یوزر چینی هم دارد!)
۳۴% یوزرهای فیس بوک بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
۴۵% یوزر های ۶۵ سال به بالای اینترنت، از فیس بوک هم استفاده میکنند!
بریتانیا بیشترین درصد یوزر فیس بوک نسبت به جمعیتش را دارد؛ حدود ۵۶.۴۸% و بعد خود آمریکا هست با حدود ۵۶.۴۵%.
۸۹% کاربران اینترنت در خاور میانه، از فیس بوک استفاده میکنند.
به طور میانگین روزانه حدود ۱۵۰۰ پست در تایم لاین هر یوزر فیس بوک، نمایش داده میشود.
روزانه حدود ۲۲ میلیارد بار، دکمه های لایک و شیر فیس بوک در سایتهایی که حدود ۷.۵ میلیون مورد هستند، نمایش داده می شود!
سهم شما از ۴.۵ میلیارد لایکی که روزانه در فیس بوک زده می شود، چقدر است؟
فیس بوک به عنوان پایگاهی از عکسهای شما: روزانه حدود ۳۵۰ میلیون عکس در فیس بوک آپلود میشود…!
و بطور میانگین روزانه حدود ۱۰ میلیارد پیام در فیس بوک رد و بدل میشود! فکر کنید که فقط یک پیام خود را بتوانید دست به دست بچرخانید و آن وقت بدون شک باید به فکر ارتقاء سرور خود باشید!

انواع شبکه های اجتماعی برای بازاریابی



گوگل پلاس

در مورد دو غول شبکه های اجتماعی دنیا هم داستان به همین شکل است، گوگل پلتفرمی بیشتر تجاری برای ارتباط بین بیزینسها و افراد متخصص و مشتریان ایجاد کرده است و فیس بوک محیطی است برای ارتباطات نزدیک تر و صمیمی تر و دوستانه تر.
تا سال ۲۰۱۳ یعنی دومین سال راه اندازی، گوگل پلاس حدود ۱۳۵ میلیون یوزر را جذب خود کرده بود و آمارهای سال ۲۰۱۴ حاکی از حضور ۱ میلیارد یوزر در گوگل پلاس هست!!!
گوگل پلاس ماهیانه ۳۰۰ میلیون یوزر اکتیو دارد!
و البته ماهیانه ۲۰ میلیون یوزر موبایل دارد که فقط با موبایل چک میکنند سایت را!
به طور میانگین خریدهایی که از مبدأ گوگل پلاس انجام شده، حدود ۴۰$ ارزش داشته است.
گوگل پلاس بدون شک به اندازه فیس بوک کاربر ندارد که هر روز اکتیو باشند و باز به اندازه فیس بوک فعالیت هم ندارند اما در هر صورت، به عنوان شبکه اجتماعی آینده، باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم و تا میتوانیم برای پیج گوگل پلاس بیزینس خود طرفدار و follower جمع کنیم.


توییتر

 اولین و بزرگترین شبکه میکروبلاگینگ دنیا.
دارای حدود یک میلیارد یوزر
ماهیانه حدود ۲۵۵ میلیون نفر از توییتر استفاده میکنند.
به طور متوسط، هر یوزر توییتر حدود ۲۰۸ دنبال کننده (follower) دارد.
۴۶% یوزرهای توییتر حداقل روزی یک بار به این سایت سر میزنند.
۴۵% یوزرهای توییتر بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
جالب اینجاست که عربستان بیشترین تعداد یوزرهای فعال در توییتر را دارد!
در ماه حدود ۱۱۷ میلیون یوزر توییتر، توییت ارسال میکنند.
درآمد توییتر در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴: ۲۵۰ میلیون دلار

Pinterest 

 شبکه اجتماعی محبوب و عکس محور.
آمارها نشان میدهد حدود ۷۰ میلیون عضو دارد.
۹۴% فعالیتها در این شبکه اجتماعی توسط خانمها انجام میشود.
۸۴% خانمهایی که به عضویت پینترست در می آیند، در این شبکه فعال باقی می مانند.
۸۵% یوزرهای پینترست را خانمها نشکیل میدهند… .
۴۹% یوزرهای پینترست از این سایت استفاده میکنند تا نیازی به ورق زدن کاتالوگها نداشته باشند.
و جالب اینجاست ۳۰% یوزرهایش آن را به مشاهده تلویزیون هم ترجیح میدهند!
محبوبترین مقصد یوزرهای پینترست که با کلیک روی پین ها وارد آن میشوند، بلاگ ها هستند.
همانطور که مشاهده میفرمایید با آمارهای فوق، ایده های زیادی در سر ایجاد میشود برای جذب ترافیک از این شبکه اجتماعی باز اما بیشتر زنانه!

Instagram 

یک شبکه اجتماعی عکس محور دیگر. اوایل فقط یک اپلیکیشن برای آندروید بود و به سرعت خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب معرفی کرد!
دارای حدود ۲۰۰ میلیون یوزر.
چیزی حدود ۷۵ میلیون یوزر در روز از این سرویس استفاده میکنند!
بخش زیادی از یوزرهای این شبکه اجتماعی، افراد ۱۶ تا ۱۹ سال هستند؛ چیزی حدود ۲۳%.
۲۲% یوزرهای اینترنت در خاورمیانه هم کاربر اینستاگرام هستند.
و باز هم عربستان بیشترین تعداد یوزر در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است.
و البته فراموش نکنیم که پشت اینستاگرام همین فیس بوک عظیم هست و این یعنی پایداری در رشد… .

روش های جذب کاربر در سوشیال مدیا و سوشیال مارکتینگ چیست


روش های جذب کاربر در سوشیال مدیا و سوشیال مارکتینگ چیست؟

 برای کاربران صفحه خود سوال هایی مطرح کنید که باعث تفکر آنها شود ،البته باید توجه داشته باشید که سوال هایی که در نظر دارید خیلی عمیق نباشد، بطوریکه طرفداران احساس کنند که جواب دادن به سوال شما بسیار سخت است. این یک تکنیک ساده در بازاریابی اینترنتی است، فقط کافیست سوال خود را بپرسید و منتظر پاسخ باشید. با استفاده از این تکنیک می توانید کاربران را به فعالیت، کامنت گذاشتن و لایک کردن تحریک کنید.
سعی کنید مطالبی که برای کاربران خود پست می کنید حاوی اطلاعات مفیدی باشد شما می توانید این کار را از طریق مقاله های جالب و یا ویدئو های جذاب انجام دهید. اگر شما محتوای تازه و مرتبط را در صفحه خود قرار دهید، مطمئنا کاربران برای دیدن مطالب و پست های جالب تر به صفحه شما باز می گردند.
معمولا آدرس وب سایت خود را در قسمتی از عکس بنویسید
با معرفی وب سایت خود، به کاربران این پیغام را می رسانید که دقیقاً فعالیت های شما در چه زمینه ای است و این به انتقال بیشتر و بهتر اطلاعات به کاربران کمک می کند تا بتوانند کسب و کار شما را بهتر بشناسند.
پست کردن محتوای مناسب در زمان مناسب
زمان پست گذاری یکی از عامل های بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی است. باید بدانید که چه ساعاتی از روز و چه روزهایی در هفته، کاربران دوست دارند با چه نوع محتوایی مواجه شوند و از چه مطالبی استفاده کنند.
بله، همین نکات ریز در بازاریابی اینترنتی است که می تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد و شما را به سمت موفقیت سوق دهد.
به عنوان مثال پس از ساعت ناهار، اکثر افراد به دنبال پست های سرگرم کننده و خنده دار هستند تا ساعاتی را به استراحت بپردازند و از مشغله های کاری به دور باشند. به عنوان مثال اگر در این ساعات، مقاله ای بگذارید حتی اگر بسیار مفید باشد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. زیرا در آن بازه زمانی کاربران نیازمند استراحت و سرگرمی هستند و جذب مقاله های علمی شما نمی شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و همچنین طراحی لوگو به وب سایت های webcade.ir و armcade.ir مراجعه فرمائید.

1393/5/2

روش چاپ افست

• روش چاپ افست

افست در اساس همان شيوه ليتوگرافي يا چاپ همسطح است. اما در اين روش تصوير نقش‌ها، نخست از لوحه فلزي به استوانه لاستيكي منتقل مي‌شود و كاغذ، تصوير را از استوانه لاستيكي به اين ترتيب مي‌گيرد:
الف) صفحه فلزي چاپ، دور استوانه‌اي به نام "استوانه لوح" بسته مي‌شود، دو غلتك يكي داراي مركب (تركيبي از دوده، روغن، سقز، و موم)، و ديگري داراي آب وجود دارد، تضاد بين چربي و آب باعث مي‌شود كه فقط نقش‌هاي لوح فلزي مركب بگيرند؛
ب) استوانه لاستيكي به نام "استوانه افست" در ارتباط با استوانه لوح، تصوير نقش‌ها را مي‌گيرد؛
ج ) در تماس با "استوانه چاپ"، كه روي آن كاغذ قرار دارد، تصوير به كاغذ انتقال مي‌يابد. براي عمل افست، اوراق مطالب تحريرشده يا جز آن، به‌صورت يك تا چهار صفحه تقسيم مي‌گردد و سپس زير دوربين‌هاي مختلف عكسبرداري مي‌شود. در عكسبرداري، بر حسب نياز، از اوراق به اندازه‌هاي مختلف فيلم گرفته مي‌شود. فتوافست ليتوگرافي را امروزه به‌طور معمول افست يا "فتوافست" مي‌نامند.

ماشين چاپ افست داراي سه استوانه است: نخست آنچه را كه بايد چاپ شود بر روي صفحه‌اي از روي، آلومينيوم، يا مس منتقل مي‌كند؛ سپس اين صفحه را با مواد شيميايي طوري حساس مي‌كنند كه فقط نوشته‌ها و تصاوير آن، مركب چاپ را به خود مي‌گيرد؛ صفحه فلزي حساس را به دور نخستين استوانه مي‌پيچند؛ نوشته آن بر اثر فشار روي پوشش لاستيكي استوانه دوم برمي‌گردد؛ و كاغذ سفيد كه متوالياً دور استوانه سوم پيچيده مي‌شود، مطالب را از روي پوشش لاستيكي دوم مي‌گيرد در بسياري از ماشين‌هاي چاپ ليتوگرافي، صفحات، پيش از آنكه غلط‌گيري شوند، فشرده و چاپ مي‌شوند اما در چاپ تصويرهاي رنگي ساده، معمولاً براي دگرگوني‌هاي احتمالي نقش‌ها و تصويرها، در هر اتصال دقيق، صفحات چاپي كاملاً بررسي مي‌شوند و در صورت بروز اشكال، قبل از رسيدن به مرحله نهايي، چاپ متوقف شده و صفحات مجدداً رفع اشكال و بررسي مي‌شوند. بعد از اين كنترل نهايي، بلافاصله چاپ صورت مي‌گيرد. در روش افست، تصوير از روي فلز مستقيماً بر روي كاغذ چاپ نمي‌شود، بلكه ابتدا مركب از روي فلز به سطح سيلندري كه از كائوچو پوشيده شده و در ايران به‌نام "بلانكت"معروف است، منتقل شده و سپس بر روي كاغذ چاپ مي‌گردد. اين عمل اضافي دو مزيّت دارد:

1) در اين روش به‌جاي اينكه كاغذ مستقيماً با فلز تماس داشته باشد و ناچار ايجاد ساييدگي كند، ماده نرمي چون كائوچو با فلز در تماس است و سطح ناپايدار صفحه فلز را ديرتر دچار ساييدگي مي‌كند؛

2) انطباق كاغذ با كائوچو كه نرم‌تر است، بهتر صورت مي‌گيرد و تمام ذرات كاغذ، حداكثر تماس را با سطح كائوچو پيدا مي‌كند و در نتيجه دقت چاپ افزايش مي‌يابد.

متخصصان چاپ افست، معمولاً، بر مبناي تجربه خود، مي‌توانند اولين نشانه‌هاي عدم تنظيم آب و مركب را از روي علايم ظاهري آن تشخيص دهند. در ماشين‌هاي افست تك‌برگي قسمت آب و الكل به‌صورت الكترونيكي كنترل مي‌شود. اين دستگاه‌ها براي انجام كارهاي چاپي با كيفيت بالا طراحي شده‌اند. در اين دستگاه‌ها در عين‌حال كه زينك از طريق نورد آب مرطوب مي‌شود، نورد ديگر نيز با قسمت مركبدان در ارتباط است و در نتيجه توازن آب و مركب به‌سرعت و با حداقل رطوبت انجام مي‌شود. به‌طور كلي، تحولات و پيشرفت‌هايي كه در ماشين‌هاي چاپ امروزي انجام پذيرفته، به‌منظور دستيابي به توليد بيشتر، سريع‌تر، و با كيفيت بهتر است.

ماشين‌هاي چاپ ليتوگرافي، از نوع مستقيم و غيرمستقيم، ماشين‌هاي چاپ دوّاري هستند كه در آنها لوح چاپ بر روي استوانه‌اي چرخنده سوار مي‌شود. براي ماشين‌هاي ورقي از نوع ليتوگرافي، غلتك نگهدارنده لوح چاپ داراي وسايل خاصّي است كه به دستگاه امكان مي‌دهد غلتك را مستقل از نظام محرك بگرداند. علت پيش‌بيني چنين نظامي، در ماشين‌هاي چاپ ورقي، آن است كه تنظيم محل تصوير چاپي روي ورق كاغذ آسان‌تر صورت گيرد. هنگامي كه دستگاه آبزني رها مي‌گردد و لوح برجسته و قابل انعطافي، كه داراي حكاكي كم‌عمق است، بر روي غلتك چاپ سوار مي‌شود، چاپ به‌صورت غيرمستقيم انجام مي‌گيرد كه در اين حالت چاپ از نوع برجسته غيرمستقيم است. در چاپ افست، استفاده از روش دوّار از جمله ويژگي‌هاي اساسي و عمومي دستگاه محسوب مي‌شود. اين روش به دستگاه افست امكان مي‌دهد كه هر دو طرف ورق يا نوار پيوسته كاغذ را در يك‌بار گذر كاغذ از داخل ماشين چاپ كند. واحد چاپ‌كننده در اين مجموعه داراي دو جفت غلتك نگهدارنده لوح چاپ و لاستيك است كه با ترتيبي خاص نسبت به يكديگر سوار شده‌اند، به‌طوري كه غلتك‌هاي لاستيك در تماس با يكديگر حركت مي‌كنند؛ هر غلتك، لاستيك مركب را براي تصوير مربوط به خود انتقال مي‌دهد و در همان زمان به‌عنوان غلتك لاستيك مقابل خود نيز عمل مي‌كند. اين ماشين‌ها را ماشين‌هاي چاپ لاستيك‌به‌لاستيك  مي‌نامند.

ماشين‌هاي چاپ افست عبارتند از: ماشين‌هاي ورقي؛ ماشين‌هاي تك‌رنگ و چندرنگ؛ ماشين‌هاي دو رو زن؛ ماشين‌هاي پيوسته يا وب ؛ و ماشين‌هاي چاپ با غلتك فشارنده مشترك. نوع ديگري به‌نام ماشين‌هاي افست خشك وجود دارد كه در روش كار اين ماشين، ابتدا نورد مركب موضوعات برجسته پليت را مركب مي‌زند، آنگاه نخستين چاپ اين پليت بر روي سيلندر لاستيكي صورت مي‌گيرد و سرانجام چاپ از روي سيلندر لاستيكي بر روي كاغذ منتقل مي‌گردد و در اين نوع ماشين فقط به فرم (كار آماده چاپ)، مركب مي‌خورد و مرطوب نمي‌شود. اين روش را "افست خشك"؛ يا چاپ لترست؛ و يا لترپرس غيرمستقيم مي‌نامند.

امروزه از نظام‌هاي رقومي به‌منظور عيب‌يابي ماشين نيز استفاده مي‌شود. اشكالات احتمالي كه در خلال كار بروز مي‌كند، با علائم مشخصه، يا به‌صورت اعداد معني‌دار، بر روي كنسول كنترل ظاهر مي‌شود و اُپراتور با مشاهده علامت يا عدد اقدام به رفع آن مي‌كند.

 

1390/1/9

تایپو گرافی چیست؟

• تایپو گرافی چیست؟

تايپوگرافي روشی در ارتباط تصویری می باشد که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، براي زیبا و تلطيف نمودن کلمات چاپي که خشک به نظر مي رسيدند، حرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.
 تايپوگرافي اصطلاحي است که اين روزگار در مجامع هنري گرافيکي زياد به گوش می رسد . زمانی آن را با خوشنويسي ( کاليگرافي) اشتباه مي گيرند.
هرچند که به کارگیری از اين تکنيک قدمتی حداقل ۵۰ ساله در کشور ما دارد. در تايپوگرافي خوانا بودن اهمیت زیادی دارد زيرا در زمينه اي استفاده مي شود که اطلاع رساني مشخصه بارز آن است، اما در خوشنويسي زيبايي در اولويت است .

تایپوگرافی چیست



 عقیده بر این است طراحان وظیفه انتقال ذهنیات خود و پیام موضوع را در آثارشان بر تصویر و حروف قرار می دهند.
هم اکنون خط ، در روند تحولات نو ، وظیفه خود را خوانایی و سهولت نگارش نمی داند و کم و بیش به فرمی زیبا تغییر کرده ، که در درجه اول مفهوم نوشته را قبل از خوانده شدن ، بیان می کند.
 در این دوره با گسترش تایپوگرافی که تلاش در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک نمودن نوشته به تصویر دارد ، عده ای آن را با "خط نگاره" ، "خط نگاری" ، " کالیگرافی" و "طراحی حروف" هم راه می دانند.
 در صورتی که تایپوگرافی ، هنری گرافیکی است که حروف بدنه اصلی آن را شکل می دهد و از فونت های موجود با تغیراتی  که در آنها برای کشف ویژگی های بصری حروف انجام می شود ، استفاده می کند.


تایپوگرافی


اما طراحی حروف به مفهوم آنست که الفبایی را طراحی کنیم که قابلیت تایپ در حالت های گوناگون را داشته باشد.
 به طوری که تایپوگرافی هدف دیگری دارد ، برخلاف مسولیتی که در دنیای سنتی به خط سپرده شده بود تا با آسان ترین و خواناترین شکل ، مفهوم خود را انتقال دهد و با اولین نگاه محتوا و مفهوم فرم یکجا به بیننده و خواننده القا شود.
حال هنرمندان بدعت و شگفتی را به همراه زیبایی ، از مهم ترین اهداف بصری انتخاب کرده اند ، آنهم با سه اقدام مهم یعنی تغییر شکل در حروف (دفرماسیون) ، اغراق در حروف (اگزجریشن) و ساده سازی حروف (استیلزیشن) ، تا بتوان زیبایی ، قدرت ارایه و روح تبلیغ گرای آن را گسترش دهند. 

تایپوگرافی چیست


اما این روند در مواقعی تا جایی جلو می رود که همانند نقاشی ، به حروف بعنوان فرم محض دیده شده است.
 شاید این نگاه در نقاشی مشکلی نداشته باشد ، اما هنرمند گرافیست در روند کاربردهای روزمره ، زیبایی را باسودمندی وگویایی ادغام می کند تا بتواند ذائقه بصری مخاطبان فراوان خود را که عده زیادی از آنها شهروندان معمولی هستند ، تغییر و ارتقا دهد.
در این حالت است که بیننده و مخاطب با همکاری فعال خود در فهم و خواندن خط نوین ، تلاش می نماید و این یکی از مهم ترین ویژگی های تایپوگرافی در خط معاصر است.
 تغییر و تحولات فرمی خط در ایران از سرلوحه های روزنامه ها آغاز  شد و خوشنویسان که در آن زمان مسئولیت طراحی عنوان نشریات را بر عهده داشتند  ، به این مهم آگاهی کامل داشته که باید برای طراحی عنوان ، زبان بصری جدیدی ابدا نمود. 

تایپو گرافی


آنها از خطوطی چون طغری و نستعلیق برای نگارش عنوان ها استفاده کردند و در ترکیب و نوع اتصالات آنها تغییراتی دادند. البته در پیشینه خوشنویسی ایران نمونه هایی از این گونه تلاش را به فراوانی می توان در دوره های مختلف دید.
 زحماتی که برای ابداع شکل های جدید و کشف ظرفیت های بصری نوشتار انجام گرفته است و در آن خط و نقش را به شکلی هم ساز درهم می آمیزند. طراحی عنوان ، نوعی ویترین و نمایانگر فضا و روحیه مطلب است که امروزه کمتر به آن توجه می شود.
 از طرفی ، شاید مهمترین هدف تایپوگرافی ، سرعت بخشیدن به ارسال هرچه سریع تر پیام و برقراری ارتباط بصورت زبان بصری نسبت به نوشتار عادی باشد و مضمونی که از تایپوگرافی در ذهن ها جای گرفته ، آنست که حروف را بشکل درهم ریخته بر روی کار قرار گیرند.
در صورتی که تایپوگرافی اینگونه نیست.
 تایپوگرافی به مفهوم کشف ارزش های بصری حروف برای بیان مفهومی جدید است و شاید بدلیل آنکه حروف چاپی فارسی به اندازه کافی دارای تنوع قلم و کاراکتر نمی باشد .
 اهمیت هماهنگی شکل و حروف با موضوع ، در جامعه ما بدرستی شناخته نشده و کمتر فردی به این نکته توجه کرده است.
 ولی بطور طبیعی ، شکل حروف باید طوری انتخاب شود که دارای هماهنگی تصویری با محتوای آن باشد و در نتیجه درک مطلب برایش بهتر و مطبوع تر می شود.

تایپو گرافی چیست


همان طوری که " کیوستی واریس" چشم انداز فنلاند و گذشته , آن را سرچشمه طراحی هنری و گرافیک فنلاند می داند .
 ما نیز باید از جامعه و گذشته هنری مان تاثیر بگیریم  تایپوگرافی فقط جابجا کردن خط کرسی حروف نیست و باید به ظرفیت های حروف فارسی آشنایی داشته باشیم.
 حروف فارسی بخاطر فرم خاصی که دارد برخلاف حروف لاتین ، اگر فواصل بین حروف حذف شود و بهم نزدیک یا به یکدیگر بچسبند ، خوانایی خود را از دست نداده و می توان فرم های خاصی را از ترکیب فونت های امروزی براساس ترکیبات خوشنویسی گذشته به وجود آورد.
باید به این نکته توجه داشت که الفبا و حروف بعنوان نمادهایی که عهده دار بار فرهنگی و عاطفی هستند ، چیزی فراتر از نمایش الفبایی حروف هستند و این تجربیات برای حروفچینی صفحات نیست ، بلکه برای طراحی عنوان فیلم ، کتاب ، پوستر و . . . می باشد.

تایپوگرافی



 ما برای رشد و پیشرفت تایپوگرافی باید با شناخت و توجه به ملاک های زیبایی شناسی این هنر بر پایه گرایش های بومی و ملی ، آن را در فضایی جهانی جستجو کنیم و با فهم صحیح از هنر ایران ، بویژه خوشنویسی ، تایپوگرافی ایران را از تایپوگرافی غربی متمایز کنیم.

1393/4/16

چاپ سنگی چیست؟

• چاپ سنگی چیست؟

چاپ سنگی نوعی چاپ مسطح بوده که درآن به جای حروف از سنگ مرمر استفاده می‌شده؛ بدین ترتیب که نوشته یا تصویر را به روی سنگ منتقل می‌کردند و با استفاده از روش‌های شیمیایی آن را برجسته می‌نمودند و سپس این تصویر بارها روی کاغذ کپی می‌شده‌است. این نوع چاپ با استفاده از روش مختلط فیزیکی و شیمیایی بر اساس دفع متقابل آب و چربی اختراع شد. ابتدا کتاب‌های چاپی سربی با حروف و وسایل ابتدایی منتشر گردید و سپس به دلیل هزینه بالای آن و پاره‌ای از مسائل، چاپ سنگی مرسوم گردید.ساده‌ترین انواع چاپ که پیش از چاپ سربی و اختراع ماشین چاپ معمول بوده، بدینطریق که نوشته را روی یک پاره سنگ صاف صیقلی برمیگرداندند. سپس با وسایل مخصوص از روی آن سنگ هر چند نسخه ای که میخواستند چاپ میکردند. ماشین چاپ سنگی در شکل و کار تقریباً مشابه ماشین چاپ سربی بوده‌است، جز این که در چاپ سنگی به جای حروف، از سنگ مرمر کنده‌کاری‌شده استفاده می‌شده‌است.

 

 

1390/1/8

اینترو چیست ؟

• اینترو چیست ؟

اینترو در واقع فلش یا فیلمی خاص و جذاب برای پیش معرفی نوع کار و فعالیت یا محصول در یک وب سایت می باشد. فلش اینترو معمولا پیش از ورود کاربر به صفحه اصلی سایت نمایش داده می شود.

 ویژگی سودمند و اصلی فلش اینتروها، معرفی خدمات یا محصولات بوسیله انیمیشن فلش در زمانی کوتاه و با... جذابیتی بالا قبل از نمایش صفحات وبسایت می باشد. در ایران با توجه به سرعت اینترنت، در صورت امکان باید از فلش اینتروهایی با حجم پایین استفاده کرد تا کاربران مدت زیادی را صرف لود شدن فلش نکنند. 

در اکثر مواقع داخل اینتروها قسمتی برای پرش به صفحه اصلی وبسایت وجود دارد که کاربر می تواند قبل از نمایش اینترو به صفحه اصلی سایت مراجعه کند.


 منبع : ساخت سایت وبکده

1390/1/7

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

• بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن مطالب و عکس‌های جالب در وب‌سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر باعث می‌شود نام تجاری شما بیشتر مطرح شود و ارتباط نزدیک‌تری بین شما و مشتریان شکل گیرد. بدون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رفت و آمد به وب‌سایت شما تنها به مشتریان سابق یا کسانی که کلمات کلیدی شما را جست‌وجو می‌کنند، محدود می‌شود .

هر صفحه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید مخاطب را به سمت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت مجموعه شما و هر پستی که به اشتراک می‌گذارید فرصتی برای جذب یک مشتری جدید برای کسب‌ و کار شما است و البته بدیهی است که هر چه مطالبی که به اشتراک می‌گذارید جذاب‌تر و پر محتواتر باشد برای این منظور بهتر است .



بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی


به خاطر داشته باشید که گوگل و شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای زیادشان معایبی نیز دارند و باید با احتیاط استفاده شوند؛ چرا که شما بر آنهاکنترل کامل ندارید. به عنوان مثال یک تغییر ساده در الگوریتم آنها می‌تواند باعث شود یکباره هیچ یک از مشترکان شما پست‌هایتان را نبینند .

باید هایی که باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی صورت گیرند عبارتند از :

ارسالهای منظم و متعادل در روز
به نظرات مثبت و منفی کاربران پاسخ دهید
اطلاعات کاربران را در قسمت های جداگانه بگیرید
محتوای تولید شده در وب سایت‌ تان را به اشتراک بگذارید
محتوای تعاملی ایجاد کنید
دکمه های اشتراک‌گذاری را جدی بگیرید


بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

حالا نوبت به نباید هامیرسد که عبارتند از :

با مطالب بیهوده  صفحه‌تان را بروز نکنید
روزانه بین ۲ الی ۴ پست در صفحه‌تان ارسال کنید، نه بیشتر و نه کمتر
گرفتن اطلاعات کاربران بدون اجازه آنها نباشد
برای کسب و کار خود با یک حساب کاربری شخصی فعالیت نکنید
به عنوان یک فروشنده دائما در حال قیمت دادن به مخاطبین نباشید.آن هاخسته می شوند .
برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی وب سایت خود ، از طریق تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه کنید. 

1394/1/24

چگونه عکس را  در #C تغییر سایز دهیم؟

• چگونه عکس را در #C تغییر سایز دهیم؟

این مقاله راهنمایی است برای تغییر سایز و فرمت تصویر در سی شارپ که به همراه فایل هایی برای دانلود و کمک به کاربران قرار گرفته است.

هدف از انجام این کار بهینه سازی و زیبا سازی وب سایت میباشد بدون شک شما هم در وب گردی های خود با عکس های بزرگ و حجیم برخرد کرده این که دیر و به تدریج لود شدن آنها باعث میشود از وب گردی خود لذت نبرید یا عکس هایی که سایز بزرگ آنها ترکیب و نظم سایت را به هم زده اند و باعث سر در گمی شما در سایت میشود در نتیجه احتمال دارد این اتفاق برای کاربر سایت شما هم بیافتد بنا بر این با کوچک کردن سایز عکس سرعت سایت خود را بالا ببرید و ظاهر مناسب و کاربر پسند تری را ارائه کنید.

 این کار به دو روش قابل انجام میباشد

1-استفاده از HttpHandler
2-استفاده از کلاس ThumbGenerator

روش اول:

پیش نیاز:آشنایی با مفاهیم ابتدایی HttpHandler

 برای استفاده از این روش ابتدا دو کلاس اماده BitmapManipulator و ThumbHandler را به پروژه اضافه میکنیم سپس ThumbHandler را به عنوان HttpHandler در دو قسمت system.web و system.webserver با path="*.thumb" به Web.Config اضافه میکینیم حال پروژه برای استفاده از این هندلر اماده است (کار این هندلر این است که با کمک کلاس BitmapManipulator و Web.Config فرمت عکس را شناسایی کند و آن را تغییر سایز دهد و فرمت آن را .thumb کند و در همان پوشه در کنار عکس بزرگ آن را ذخیره کند).

 حال برای تست یک فدلر به نام images در سلوشن ایجاد میکنیم و تعدادی عکس درون آن میریزیم و در صفحه Default.aspx یا هر صفحه دلخواه یک GridView ایجاد میکنیم و فلدر images را به عنوان دیتا سورس به صورت زیر به آن میدهیم

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)

        {

            if (!IsPostBack)

            {

                DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(Server.MapPath("~/images"));

                FileInfo fi = di.GetFiles("*.jpg");

                GridView1.DataSource = fi;

                GridView1.DataBind();

               

            }

        }


پس سه column از جنس های Boundfield ,Templatefield و ImageField به گرید اضافه میکنیم و در مشخصات Boundfield در قسمت DataField FullName میدهیم سپس به EditTemplate –item Template میرویم و یک کامپونت image داخل آن قرار میدهیم و گزینه EditDataBindings آن را میزنیم و در قسمت Code experession کد زیر را وارد میکنیم

System.IO.Path.GetFileName(Eval("FullName").ToString()) +".thumb" 

حال اگر پرژه را اجرا کنید نتیجه مطلوب را خواهید دید.

 اما برای اپلود عکس در این فلدر میبایست کد زیر را به همان قسمت اضافه کنید

 

          if (IsPostBack && FileUpload1.HasFile)

            {

                Boolean fileOK = false;

                String path = Server.MapPath("~/images/");

                if (FileUpload1.HasFile)

                {

                    String fileExtension = System.IO.Path.GetExtension(FileUpload1.FileName).ToLower();

                    String allowedExtensions = { ".gif", ".png", ".jpeg", ".jpg" };

                    for (int i = 0; i < allowedExtensions.Length; i++)

                    {

                        if (fileExtension == allowedExtensions[i])

                        {

                            fileOK = true;

                        }

                    }

                }

                if (FileUpload1.PostedFile.ContentLength>30000)

                {

                   fileOK = false;

                   

                }

                if (fileOK)

                {

                    try

                    {

                        FileUpload1.PostedFile.SaveAs(path + FileUpload1.FileName);

                        Label1.Text = "با موفقیت انحام شد";

                       

                    }

                    catch (Exception ex)

                    {

                        Label1.Text = "اپلود انجام نشد لطفا دوباره امتحان کنید";

                    }

                }

                else

                {

                    Label1.Text = " فایل انتخاب شده فرمت عکس ندارد یا حجم آن از 300 کیلو بایت بیشتر میباشد";

                }


 روش دوم: در این روش این کار خیلی ساده تر انجام میگیرد و تنها تفاوت این دو تشخیص فرمت به وسیله هندلر میباشد در این روش کافیست کلاس ThumbGenerator را به پروژه اضافه کنید و درون برنامه ان را فراخوانی کنید این کلاس سه پارامتر دارد که به صورت زیر میتوانیم به آن پاس دهیم

 

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)

        {

            if (IsPostBack)

            {

                string strFileName;

                string path;

                strFileName = FileUpload1.FileName;

                path = Server.MapPath("~/Images");

                if (strFileName != string.Empty)

                {

                    FileUpload1.PostedFile.SaveAs(path + "/" + strFileName);

                    ThumbGenerator.ResizeImage(150, path + "/" + strFileName, path + "/thumb_" + strFileName);

                }

            }

        }


توجه داشته باشید که پارامتر اول تعداد پیکسل های خروجی را مشخص میکند در ضمن این کلاس فقط عکس را کوچک میکند و نمایش آن از این طریق ممکن نیست کد های این کلاس: 

 

public class ThumbGenerator

    {

        public static void ResizeImage(int size, string filePath, string saveFilePath)

        {

            float num3;

            Bitmap original = new Bitmap(filePath);

            if (original.Height > original.Width)

            {

                num3 = ((float)size) / Convert.ToSingle(original.Height);

            }

            else

            {

                num3 = ((float)size) / Convert.ToSingle(original.Width);

            }

            if ((num3 < 0f) || (num3 > 1f))

            {

                num3 = 1f;

            }

            float num = Convert.ToSingle(original.Height) * num3;

            float num2 = Convert.ToSingle(original.Width) * num3;

            Bitmap image = new Bitmap(original, Convert.ToInt32(num2), Convert.ToInt32(num));

            Graphics graphics = Graphics.FromImage(image);

            graphics.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality;

            graphics.InterpolationMode = InterpolationMode.HighQualityBicubic;

            graphics.PixelOffsetMode = PixelOffsetMode.HighQuality;

            graphics.CompositingQuality = CompositingQuality.HighQuality;

            ImageCodecInfo imageEncoders = ImageCodecInfo.GetImageEncoders();

            EncoderParameters encoderParams = new EncoderParameters(1);

            encoderParams.Param[0] = new EncoderParameter(System.Drawing.Imaging.Encoder.Quality, 100L);

            graphics.DrawImage(original, 0, 0, image.Width, image.Height);

            original.Dispose();

            image.Save(saveFilePath+"a.bmp", imageEncoders[1], encoderParams);

            image.Dispose();

            graphics.Dispose();

        }

1393/2/25

تبلیغات محیطی (Outdoor advertising)

• تبلیغات محیطی (Outdoor advertising)

به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق می‌گردد.دیوارنوشته‌ها، بیلبورد، تبلیغات داخل خطوط مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر و مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها، پارک‌ها، شهرها و... مکانهای خوبی برای تبلیغات محیطی هستند.تبلیغات محیطی یک شیوه مناسب برای به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتری به مراکز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدکنندگان جهت معرفی محصول‌شان است.

1390/1/9

10 گام برای بهینه سازی لینکدین

• 10 گام برای بهینه سازی لینکدین

هنگام شروع یک شغل، بسیاری از افراد با نگاه خوش ��ینانه‎ای به آن می‎نگرند و به آینده آن امیدوار هستند. اما پس از مدتی دچار دلسردی و بی رمقی می‎شوند.

به عبارتی در میانه کار، داشتن پشتکار و تلاشگری برای رقابت با همکاران یکی از عوامل مهم در موفقیت به شمار می‎رود. زمانی که فرد در رقابت با دیگران ناتوان باشد، خود را سرخورده می‎پندارد. این امر در تمامی بازارهای جهانی روی می‎دهد و خاص یک منطقه و یا یک کشور نیست. 
 

 

وب سایت‎ها‎ نیز یکی از مشاغل به شمار می‎رود.  سایت‎ها‎ی و شبکه‎ها‎ی اجتماعی یکی از ابزارهای ارزشمند دوره کنونی برای ارتقا شغل و یا افزایش راندمان شرکت می‎باشد که هم برای صاحبان مشاغل و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان راهی برای اتصال به بازارهای بزرگتر به شمار می‎روند.

مشتریان با یک جستجوی ساده می‎توانند سایت‎ها‎ی زیادی را در پیش روی خود مشاهده کنند و از میان آنها، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. شرکت‎ها‎ نیز از طریق وب سایت‎ها‎ محصولات و خدمات خود را در معرض دید کاربران اینترنتی قرار می‎دهند. 

لینکدین یکی از شبکه‎ها‎ی اجتماعی همچون فیسبوک بوده با این تفاوت که در این شبکه شاهد رونق کسب و کار هستیم. اگر شما به دنبال شغل مورد نظرتان هستید، می‎توانید با بهینه سازی لینکدین خود، آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید. در صورتی که پروفایل شما قوی باشد، سریع تر شما را به مقصود می‎رساند.

در واقع با تکمیل مشخصات، شانس خود را برای یافتن شغلی مناسب، افزایش می‎دهید و زمانی که سایر کاربران لینکدین وارد پروفایل شما می‎شوند، مهارتها و توانایی‎ها‎ی شما مشاهده می‎کنند.

بهینه سازی لینکدین

- ایجاد یک URL برای  سفارشی کردن مشخصات پروفایل

پروفایل‎ها‎ در لینکدین از ULR تشکیل می‎شود که مجموعه ای حروف و اعداد می‎باشد. شما می‎توانید ULR را سفارشی کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات لینکدین ‎شوید و گزینه « Edit Public Profile» را انتخاب ‎نمایید. در قسمت «Customize Your Public Profile URL» نام خود که می‎خواهید URL شود را انتخاب نمایید.
 

شناسایی کلمات کلیدی

پروفایل هر کسی عبارت است از تعاریفی از شغل و میزان پتانسیل وی،  برای این که در میان سایر کاربران بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. از این رو باید از کلیدواژه‎ها‎یی استفاده نمایید که بیشترین کاربرد را دارند. شما می‎توانید از این ابزار به عنوان یک شرط برای محبوبیت پروفایل خود در میان رقبا استفاده کنید و مشخصات رزومه خود را به وسیله این کلیدواژه‎ها‎ ارتقا دهید.
 

آپلود تصویر پروفایل

 در عصر تکنولوژی اولین قدم برای معرفی خود، آپلود یک تصویر از خود می‎باشد. بسیار از مواقع کارفرمایان زودتر از ملاقات با شخص شما، عکس شما را می‎بینند بنابراین در شکل دادن به طرز فکر کارفرما نقش مهمی را ایفا می‎کند. استفاده از یک تصور با وضوح بالا و مشخصات رسمی در پس زمینه اهمیت زیادی دارد. بهتر است آیکون عکس کوچک باشد. تصویر پروفایل باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد.
 

استفاده از استراتژی محتوا

توسعه محتوا متناسب با حرفه و پتانسیل شما می‎تواند در جهت ارتقا پروفایل شما در لینکدین کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی متناسب با شغل و حرفه شما نیز در این امر موثر می‎باشد. 
 

بهینه سازی لینک

از طریق مرتبط ساختن صفحه خود با  صفحات پرطرفدار می‎توانید کارفرمان زیادی را به سمت پروفایل خود روانه سازید. 
 

تکمیل مشخصات خود

زمانی که صحبت از تکمیل مشخصات به میان می‎آید بدان معناست که صفحه ما به طور 100% تکمیل است. دیدگاه‎ها‎ بیان و زمینه‎ها‎ی کاری نیز پر شده باشد. در صورتی که یک بخش از پروفایل نیمه تمام است باید برگردید و آن را تکمیل نمایید. 
 

آپلود نمونه کار

برای بهینه سازی لینکدین خود باید فعال باشید.

بارگذاری و به اشتراک گذاشتن فیلم، تصویر ادیت شده، متن که قبلا آن را انجام داده اید، مهارت‎ها‎ی شما را به نمایش می‎گذارد. 


عضویت در گروه

عضویت در گروه‎ها‎ به معنای درگیر شدن، شرکت و انتقال ایده‎ها‎ میان اعضای لینکدین می‎باشد. شرکت فعالانه در گروه‎ها‎ یک شانس برای استخدام است. در هر حال حضور در گروه به شما اجازه می‎دهد تا مشخصات خود در معرض دید دیگران قرار دهید.
 

توصیه‎ها‎

عضویت در لینکدین نوعی رقابت میان اعضا می‎باشد. هیچ گاه احساس سرخوردگی نداشته باشید و کاملا اعتماد به نفس خود را در میان رقبا حفظ کنید. مطمئن باشید سایرین نیز همچون شما احساس استرس و ترس از دیگران را دارند.
 

تعامل

پروفایل خود را گسترش و ارتباط خود را با دیگران افزایش دهید. مشخصات و مهارتهای جدید خود را بطور مداوم بروزرسانی کنید. این کار به معنای فعال بودن شما در لینکدین می‎باشد. با دیگران در ارتباط باشید و به پروفایل‎ها‎ی آنها سر بزنید.

 

1394/7/12

روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا

• روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا

فهرست الگوریتم پاندا در گوگل


پس از ساخت سایت تهیه محتوای مناسب برای آن تاثیر به سزایی بر سئو و دیده شدن آن دارد،اما این که این مطالب کامل، مفید و ناب باشند بسیار مهمتر است.
پاندای گوگل الگوریتمی است مختص بررسی محتوای وب سایت که با جدیدتر شدن فناوری اهمیت فوق العاده ای کسب کرده و هر چه بیشتر با آن همگام شوید ،امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. 
بروزر سانی پاندای گوگل به یک مسئله بزرگ برای بسیاری از وب سایت ها تبدیل شده است. 
حال اینکه چه این محتوا ضعیف نوشته شده اند و به عمق مطلب اشاره ندارند و چه این محتوا از وب سایت های دیگر کپی شده اند.
 از سال 2011  پاندا با مجازات سایت هایی که کیفیت محتوای پایینی دارند، کار را برای این وب سایت ها سخت کرده است.

اگر شیب ترافیک ارگانیک شما پس از تحولات الگوریتم جدید گوگل سیر نزولی پیدا کرده است،وقت آن رسیده که نگاه جدید تری به محتوای وب سایت خود بیاندازید.
ایجاد تغییراتی بر محتوای فعلی وب سایتتان می تواند قضیه ی دشواری برای شما باشد، اما با به کار گرفتن ابزار های رایگان زیر شما می توانید به راحتی از الزامات جدید پاندا در جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایتتان استفاده کنید.


ابزار رایگان شماره ی یک : ScreamingFrog


 ScreamingFrog قابلیت بسیار مفیدی دارد که توسط آن شما می توانید با استفاده از ستون شمارش کلمات در این ابزار، تعداد کلمات موجود در یک صفحه را ، بدست آورید. پس از دانلود  ScreamingFrog یک اسکن فوری بر روی وب سایتتان انجام دهید.

ابزار رایگان برای شمارش کلمات صفحات وب سایت


سپس به تب های داخلی مراجعه و گزینه ی HTML را از تب فیلتر انتخاب کنید. این کار تمام مطالب موجود در تمام صفحات وب سایتتان را در دسترس قرار می دهد.
 سپس به ستون شمارش کلمات رفته و تعداد کلمات موجود در هر صفحه از وب سایتتان را به دست آورید. معمولا حدود 500 کلمه در هر صفحه مقداری مناسب است، اما مقادیر کمتر از آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.
لازم به ذکر است که این ابزار تمامی لغات، حتی کلمات غیر اصلی و کلمات خارج از متن را هم می شمارد. پس این دو مورد را هنگام بررسی اطلاعات به دست آمده در نظر داشته باشید.


ابزار رایگان شماره ی دو : Copyscape



ابزار copyescape


یکی از بهترین روش های رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیر استفاده از Copyscape می باشد. Copyscape کلمات استفاده شده در سایت شما را بررسی کرده و ��پس تمام اینترنت را اسکن کرده و کپی های موجود از محتوای سایت شما را پیدا می کند.
 شما می توانید به آسانی به سایت رفته و آدرس اینترنتی مورد نظر خود را جهت اسکن در نوار جستجو وارد کنید. سپس لیست همه ی وب سایت هایی که محتوای یکسان و یا مشابه با شما داشته اند پدید می آید.

اگر وبسایت شما محتوایی مشابه و یا یکسان سایتهای دیگر منتشرکرده است،وقت مناسبی را به منحصر به فرد ساختن محتوای وب سایتتان اختصاص دهید.


ابزار رایگان شماره ی سه: جستجوی "InText" درگوگل


یک راه بسیار دقیق و باز هم رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیراستفاده ازجستجوی "InText" درگوگل است. به سادگی چند جمله از اواسط مقاله های خود را کپی کرده ، به نوار جستجوی گوگل رفته و در قسمت "InText" تایپ کنید.

بررسی محتوای سایت


سپس به سادگی آن را درمتن خود واردکنید،در پایان مطالب خود علامت بسته شدن بگذارید و جستجو کنید!


بررسی محتوای سایت


سپس شما یک لیست از وب سایت هایی که مطالبی یکسان و یا مشابه شما دارند می بینید. اگر وب سایت شما در نتایج اصلی نمایش داده نمی شود، برای یافتن آن باید در قسمت نتایج حذف شده جستجو کنید.
 اگر وب سایت شما در لیست نتایج حذف شده  نمایش داده می شود، قطعا نشانه ای از مشکل محتوای وب سایت می باشد.

بررسی مطالب وب سایت



ابزار رایگان شماره ی چهار : ابزارPanguin 


اگرشما از گوگل آنالیز استفاده می کنید ،یک ابزار عالی برای بررسی چگونگی تاثیر بروزرسانی الگوریتم گوگل بر وبسایت شما، ابزار "Panguin" است.

ابزار panguin


ابزار panguin اطلاعات گوگل آنالیز ��ا به منظور بررسی تاثیر به روز رسانی های گو��ل بر ترافیک ارگانیک  وب سایت شما یکپارچه کرده وهیچ یک ازاطلاعات را ذخیره نمی کند .


ابزار رایگان شماره ی پنج : میدان دید سئو توسط SearchMetrics 



تحلیل سئو وب سایت توسط search metrics


اگر شما از گوگل آنالیز استفاده نمی کنید و اخیرا یک به روز رسانی جدید و بزرگ درالگوریتم های گوگل انجام شده است، این ابزار بهترین وسیله برای شماست.SearchMetrics یک ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مهم یک وب سایت و چگونگی تغییر یافتن آن ها در گذر زمان است. 
برای مشاهده عملکرد وبسایت خود،کافیست دامنه ی خود را در نوار جستجو تایپ کرده و سپس نحوه ی تاثیر به روز رسانی گوگل بر افزایش یا کاهش حضور وب سایت خود را بیابید.


ابزار رایگان شماره ی شش: گوگل آنالیز


اساسی ترین روش برای پیدا کردن مشکلات محتوای وب سایت شما، مراجعه به روند وب سایت خود در حساب گوگل آنالیز وب سایتتان می باشد.
 حال که گوگل از به روز رسانی های پاندا هر 3، 4 هفته یک بار استفاده می کند، شما می توانید با یادداشت برداری از جدول زمانی هر به روز رسانی ، چگونگی تاثیر به روز رسانی های گوگل بر وب سایت خود را پیدا کنید.
کافی است مخاطبان خود را فیلتر کنید تا نتیجه ی ترافیک خالص و ارگانیگ خود را در 5 الی 10 ماه اخیر به دست آورید. سپس نحوه ی نمایش ترافیک را به ماهانه تغییر دهید. اگر ترافیک شما هر ماه به طور مداوم در حال نزول است، نشانه ای از مشکلات محتوای وب سایت شماست.


نتیجه گیری:


پاکسازی محتوای وب سایت
شما به طوریکه آن ها عمیق و اصلی باشند و در واقع ارزش ارائه به بازدیدکنندگان را داشته باشند به منظور کاهش میزان نوسانات ترافیک و افزایش وفاداری مشتریان وب سایتتان ، امری بسیارمهم است.  اگر پیش از این محتوای وب سایت شما با استاندارد ها فاصله داشت، با به عرصه آمدن پاندای 4 ، شما چاره ی دیگری جز پاک سازی محتوای وب سایتتان برای افزایش ترافیک خالص خود ندارید. خبر خوب این است که هر وب سایت خوبی اول و آخر باید این کار را انجام دهد.

برای صاحب یک وب سایت که تمایل به وقت گذاشتن و ارائه ی مطالب مفید به بازدیدکنندگان را دارد، پاندا می تواند به عنوان بهانه ای برای بالا بردن سطح محتوای وب سایت ، نه فقط بالا بردن ترافیک خالص ، به کار گرفته شود.
 از ابزار های ذکر شده ا��تفاده کنید و برای ایجاد محتوای جذاب و مفید برای کاربران خود وقت بگذارید، سپس خواهید دید که ترافیک خالص وب سایت شما بیشتر از حد انتظار شما و بیشتر از دوران قبل از پاندا، افزایش خواهد یافت. 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت و همچنین طراحی آرم به وب سایت های webcade.ir و armcade.ir مراجعه فرمائید.

1393/5/23

    
 
CONTACT US
  
 
   
 
{{'NameAlert' | translate}}
{{'EmailAlert' | translate}}
{{'NumberAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberTypeAlert' | translate}}
{{'DescriptionAlert' | translate}}
  
 

Contact Us

PHONES

+98-21 41185

HOURS

Sat - Wednesday 9:00 - 17:30
Tursday 9:00 - 13:30

FOLLOW US

  
 


  
جستجو مقاله
    

بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing) به زبان ساده چیست؟

شاید واژه  بازاریابی درون گرا  یا بازاریابی جاذبه ای را پیش از این در مقالات و وب سایت های دیگر شنیده باشید اما چون رویکرد من در این وب سایت به سمت این نوع از بازاریابی است و می خوام بیشتر در این خصوص بنویسم ، علاقمند بودم توضیحی به زبانی کاملا ساده و قابل فهم در این نوشتار بیان کنیم . امیدوارم ... ادامه مطلب...

1394/3/18

تاریخچه سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کار... ادامه مطلب...

1394/3/18

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا(cms‌)

CMS چیست؟ CMS به معنای نرم‌افزار مدیریت محتوا است كه شامل ابزارهایی برای مدیریت و بروزرسانی وب سایتهای داینامیک می‌باشد. این نرم افزار می‌تواند ساختار سایت، شیوه نمایش صفحات و ارتباط آن‌ها با منو را مدیریت کند. CMS (مخفف عبارتContent Management System) یک برنامه نرم افزاری روی سرور محسوب می‌ش... ادامه مطلب...

1394/5/5

14 نکته کلیدی برای افزایش کامنت

چرا وجود کامنت در پستهای اینترنتی اهمیت دارد؟ افزایش تعداد کامنت و لایک در پست‎هایی که در سایت‌ها‎ و شبکه‌ها‎ی اجتماعی به اشتراک گذاشته می‎شود، بیانگر میزان اهمیت آنها برای کاربران می‎باشد. در عین حال باید به نوع کامنت و نظرات کاربران نیز توجه داشت. چه بسا گاهی کامنتها نشانه اعتراض، شبهه و ا... ادامه مطلب...

1394/5/15

سئوی خارجی(off page) چیست و تکنیک‎های آن

 تعریف کلی سئو سئو یا  بهینه سازی سایت  که به منظور انطباق محتوای سایت با اصول و قوانین موتور های جستجو صورت می‎گیرد، نه تنها موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‎شود، بلکه سبب ارتقا اعتبار سایت و افزایش راندمان شرکت‎های تجاری نیز می‎گردد.   سئوی خارجی و یا off page چیست؟  در دهه‎های ا... ادامه مطلب...

1394/4/9

طراحی واکنش گرا (RWD) و تأثیر آن بر SEO

اگر مدت  زمان زیادی را صرف کار با  طراحی صفحات وب   و تکنولوژیهای مرتبط با آن کرده باشید، قطعا با تغییرات مداومی که در آن به وجود می آید نیز آشنا هستید.  در طی سالهای اخیر همگان شاهد تغییرات زیادی در زبان های برنامه نویسی، الگوهای طراحی و محبوبیت و اقبال عمومی به مرورگرهای مدرن وب بوده اند. ... ادامه مطلب...

1393/3/29

نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

با توجه به تغییرات پی‌درپی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز، شرکت‌ها با چالش یافتن روش‌هایی جدید و هوشمندانه برای حفظ حضور قدرتمند خود در فضای آنلاین دست ‌وپنجه نرم می‌کنند. جدیدترین به‌روز رسانی‌های الگوریتم گوگل حاکی از آن است که وب سایت‌ها برای موفقیت در بازار دیجیتال امروزی باید تمرکز خود را به... ادامه مطلب...

1394/3/27

چگونه یک مقاله خوب برای سایت بنویسم؟

واژه مقاله در لغت به معنای مبحث، گفتار، قول، سخن و فصلی از ‎یک کتاب یا رساله می‎باشد و در فرهنگ معین نوشته ای است که پیرامون موضوع خاصی تهیه می‎شود. هدف اصلی مقالات بررسی یکی از مسائل علمی، ادبی، اجتماعی، اخلاقی و ... است که با پژوهش دقیق و دقت از جوانب مختلف، موضوع را به اثبات و یا نفی می‎کند. ... ادامه مطلب...

1394/5/5

تکنیک کلاه سفید و کلاه سیاه در روشهای سئو به چه معناست؟

امروزه عبارات سئو، اس ای او، بهینه سازی سایت  برای تمام صاحبان کسب و کارهای اینترنتی  بسیار آشنا است. تمام این عبارات به یک معناست و بر پایه Search Engine Optimization یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو استوار است. همانطورکه قبلا هم اشاره شد برای اینکه تجارت اینترنتی موفقی داشته باشیم، ... ادامه مطلب...

1394/2/19

چه نکاتی می تواند سبب افزایش طرفداران در فیس بوک شود؟

آیا مایل هستید رازهای افزایش طرفداران صفحه تجاری خود در شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک و لینکدین را بدانید؟ رسیدن به ده هزار، بیست هزار و حتی 50 هزار طرفدار در فیس بوک تنها با کمی سعی و تلاش ممکن خواهد بود. مهمترین نکاتی که تاثیر فراوانی در افزایش فن پیج فیس بوک شما خواهد داشت به شرح زیر می... ادامه مطلب...

1393/4/9