HTML چیست؟

• HTML چیست؟

HTML یک زبان کامپیوتر که برای ایجاد سایت ساخته شده است. سپس این وب سایت ها توسط هر کس که به اینترنت متصل است قابل دیدن است.
 یاد گرفتن این زبان نسبتاً ساده است زیرا مقدمات آن در طول یک جلسه پوشش داده می شود و در ساختن آنچه شما می خواهید واقعاً قدرتمند است. HTMLدائماً برای برطرف کردن خواسته ها و نیازمندی های مخاطبان روزافزون اینترنت، زیر نظر سازمان W3C که مسئولیت طراحی و نگهداری این زبان را دارد، در حال بازبینی و تغییر است.

چیستhtml

HTML مخفف HyperText Markup Language می باشد:

HyperTextروشی است که شما در وب جابجا می شوید – با کلیک کردن روی یک نوشته خاص به نام hyperlink که شما را به صفحه دیگری می برد-. Hyper یعنی خطی نبودن – بعنوان مثال، شما می توانید با کلیک روی لینک ها در هر زمان به هر صفحه ای در اینترنت منتقل شوید – لینک ها ترتیب خاصی ندارند.
Markup کاری است که تگ های HTML با نوشته های درون خودشان می کنند: نوشته درون خودشان را از یک نوع نوشته خاص علامت گذاری می کنند(مثلاً نوشته پررنگ).
Language: HTML یک زبان است، چون مانند هر زبان دیگر کلمه و قواعد دارد.
 

HTMLچگونه کار می کند؟

HTML شامل یک سری از کدهای کوتاه می باشد که توسط طراح سایت درون یک فایل نوشتاری تایپ می شوند – این کدها «تگ» هستند. سپس این نوشته با فرمت html ذخیره می شود و قابل مشاهده توسط یک مرورگر مانند اینترنت اکسپلورر یا کروم می باشد.
 این مرورگر فایل را خوانده و نوشته درون آن را به یک فرم قابل نمایش ترجمه می کند. برای نوشتن HTMLباید از تگ ها بصورت درست استفاده شود.  شما می توانید از text-editor های ساده مانند Notepad یا editor های پیشرفته تر برای نوشتن HTML استفاده کنید. 

تگ ها چه کار انجام می دهند؟


html چیست

تگ ها چیزهایی هستند که نوشته معمولی را از کد HTML جدا می کنند. شما می توانید آنها را با نوشته هایی که درون <> هستند بشناسید. آنها با گفتن به مرورگر که چه چیزی را روی صفحه بسازد، اجازه ساختن تصویر، جدول و ... را می دهند. تگ های متفاوت کارهای متفاوتی انجام می دهند.
 هنگامی که صفحه را توسط یک مرورگر می بینید خود تگها نمایش داده نمی شوند، ولی اثر آنها نمایش داده می شود.  ساده ترین تگ ها کاری بیشتر از قالب بندی نوشته انجام نمی دهند، مانند:
<b>این کلمات برجسته نشان داده می شوند</b>, ولی اینها نه.
در مثال بالا تگ <b> دور نوشته قرار داده شدو اثر آن اینست که نوشته درون تگ هنگامی که با یک مرورگر دیده می شود، برجسته نمایش داده می شود.

1393/4/25

تفاوت توسعه و طراحی وب سایت

• تفاوت توسعه و طراحی وب سایت

طراح وب سایت

کسی است با استفاده از طراحی های تصویری و زیبا و بدون بهره گیری از کد نویسی، وب سایت را از لحاظ بصری ارتقا بخشد، طراح وب سایت می باشد که از خلاقیت خود در زمینه طراحی وب سایت کرده و بیشتر تمرکز خود را بر زیبایی سایت و مواردی چون رنگ، تایپوگرافی، روابط اجزا و مخاطب معطوف نموده است.
 

توسعه دهنده وب سایت

توسعه دهنده وب از نظر کارکرد شباهت زیادی با طراح وب سایت دارد اما تفاوتهایی نیز میان مسئولیت ها و وظایف آنان وجود دارد. توسعه دهنده وب بیشتر بر کد نویسی درست تمرکز می نماید و زیبایی های بصری و گرافیکی سایت برای وی اهمیت چندانی ندارد.
بیشتر موارد کاربرد توسعه دهنده وب سایت، کدنویسی می باشد که موجب شده تا بر روی جزئیات دقیق شود.

همکاری میان توسعه دهنده وب سایت و طراح وب سایت

برای طراحی یک سایت وجود کدها و در عین حال زیبایی سایت اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در کنار هم بودن و همکاری میان این دو، موجب ایجاد یک سایت با تمامی تکنیک ها و اصول طراحی می باشد.
بطوری که می توان گفت با وجود تمایز میان فعالیت های این دو گروه، هدف هر دو مشترک بوده و آن ارائه سایتی مناسب برای جذب مخاطب است. 
 

تفاوت های میان توسعه دهنده وب و طراح وب

شما و طرح

شما و طرح شامل تمامی اجزایی که به منظور زیبایی های سایت به کار گرفته می شود که دربرگیرنده گرافیک سایت، رنگ های بکار رفته در سایت، منوها و ... است. طراح وب سایت برای استفاده از رنگ ها و فونتها تصمیم می گیرد و آرایش و چیدمان صفحات سایت را بر عهده دارد.
در واقع طراح گرافیک باید حس زیبا شناسی خوبی داشته باشد و دقیقا می توانند ترکیب زیبایی از رنگ های و تصاویر پروژه مورد نظر را در کنار یکدیگر بچیند.
 

محتوا

 محتوا شامل تمامی اطلاعات موجود در سایت است که به فرمت های متفاوتی در سایت بارگذاری می شود. محتوا می‎تواند بصورت تصویر، مطالب، بازی آنلاین، کلیپ های ویدئویی یا صوتی و ... باشد.
در این جا توسعه دهنده وب سایت چگونگی بارگذاری و مبحث زیبایی و چیدمان این مطالب را با استفاده از کدهای برنامه نویسی مشخص می نماید. این در حالی است که در وب سایت در زمینه وردپرس فعالیت دارد.
 

عملکرد

عملکرد وب سایت به معنای تمامی شاخصه ها و ویژگی هایی تعاملی سایت با کاربران است که یک وب سایت به کاربران خود ارائه می دهد که به زیر ساختهای درونی  نیاز است.
برنامه نویسان با استفاده از زبانهای مختلف برنامه نویسی تحت وب که از وب سرور پشتیبانی می کنند، تمامی این ویژگی ها تعاملی سایت را طراحی می نمایند.
از فلش می توان به منظور متحرک سازی تصاویر استفاده نمود. به این معنا که Perl، PHP جاوا از زبانهای برنامه نویسی می باشند که در وب سرور به کار .برده می شوند تا صفحاتی با دینامیک پیچیده ایجاد گردد.
این صفحات از یکدیگر مجزا هستند که در عین حال از یک دیتابیس استفاده می کنند تا نیازهای کاربران از سایت را برآورده نمایند. جاوا اسکریپت از قبیل عوض شدن عکسها جهت ایجاد افکت در مرورگرها استفاده می شود.
زمانی که موس روی آنها حرکت می کند، یا تغییر رنگ لینکها و ... افکت ها ایجاد می شوند که زیبایی خاصی را به سایت می بخشد. 
از دیگر فعالیت های توسعه دهنده وب سایت ایجاد نرم افزارهایی است که کاربران با آنها کار می کنند. از جمله آنها می توان به فرم ها، مدیریت محتوا (در وبلاگها) و برنامه های مدیریتی اشاره کرده که برای کسانی که با برنامه نویسی آشنایی ندارند، امکانات جالبی فراهم می کند.
تمامی این برنامه ها باید از زبان HTML پشتیبانی نمایند تا بتوانند در یک صفحه اینترنتی به کار برده شوند.
 

قابل استفاده بودن

کارهایی که توسط یک توسعه دهنده انجام می شود در زیرساخت ها بوده و قابل مشاهده نیست. در واقع بازدید کننده ظواهر و شکل ظاهری سایت را مشاهده می کند که این کار توسط طراح سایت انجام شده است.
این در حالی است که منوها، قابلیت استفاده از یک وب سایت، بازید کاربران از سایت و کیفیت کلی سایت در تعامل کاربران با سایت، منوها و مفیدبودن سایت توسط توسعه دهنده انجام می شود. آنچه دغدغه یک توسعه دهنده است عبارتند از:

ایجاد منوهای کاربرپسند

- بررسی برنامه های سایت

- نشان دادن تصاویر مورد نیاز کاربران

- انجام فرایندی که به بارگذاری سریع وب سایت می انجامد 

- هدایت منوهای سایت کاربران به صفحاتی که صاحب سایت درخواست نموده

در حالی که طراحی وب سایت در برگیرنده ساخت مطالب و قالب سایت است، اما توسعه وب دربرگیرنده فرآیند ساخت، عملکرد سایت و آزمایش قابل استفاده بودن آن است، باید  از نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ استفاده شود.
اگر چه ممکن است یک طراح سایت با زبان HTML نیز آشنایی داشته باشد بطوری که بتواند طرح هایشان را پیاده سازی نماید، اما استفاده از انیمیشن در سایت، قالب سایت و طراحی آنها برای صفحات مختلف، در حیطه مسئولیت های توسعه دهنده وب سایت به شمار می رود.
ممکن است سایت نیازمند ویرایش باشد و در بعضی موارد باید قسمت هایی از آن مجددا بررسی شود.
این کار توسط توسعه دهنده انجام می شود، برنامه نویسان توسعه وب، عملکردهای یک وب سایت را برنامه نویسی می نمایند که در چهارچوب HTML در صفحات و محتویات HTML می توانند درون برنامه ها جاسازی شوند. توسعه دهندگان وب، همچنین سایت را از لحاظ قابلیت استفاده کاربر، بررسی می کنند.
با تمام تفاوتهایی که میان این دو حرفه وجود دارد، هر دو در کنار یکدیگر عمل می کنند و همکاری بین آنها موجب ایجاد یک وب سایت با تمامی اجزا و رعایت تکنیک ها می باشد.
 
 

1395/1/10

چاپ سنگی چیست؟

• چاپ سنگی چیست؟

چاپ سنگی نوعی چاپ مسطح بوده که درآن به جای حروف از سنگ مرمر استفاده می‌شده؛ بدین ترتیب که نوشته یا تصویر را به روی سنگ منتقل می‌کردند و با استفاده از روش‌های شیمیایی آن را برجسته می‌نمودند و سپس این تصویر بارها روی کاغذ کپی می‌شده‌است. این نوع چاپ با استفاده از روش مختلط فیزیکی و شیمیایی بر اساس دفع متقابل آب و چربی اختراع شد. ابتدا کتاب‌های چاپی سربی با حروف و وسایل ابتدایی منتشر گردید و سپس به دلیل هزینه بالای آن و پاره‌ای از مسائل، چاپ سنگی مرسوم گردید.ساده‌ترین انواع چاپ که پیش از چاپ سربی و اختراع ماشین چاپ معمول بوده، بدینطریق که نوشته را روی یک پاره سنگ صاف صیقلی برمیگرداندند. سپس با وسایل مخصوص از روی آن سنگ هر چند نسخه ای که میخواستند چاپ میکردند. ماشین چاپ سنگی در شکل و کار تقریباً مشابه ماشین چاپ سربی بوده‌است، جز این که در چاپ سنگی به جای حروف، از سنگ مرمر کنده‌کاری‌شده استفاده می‌شده‌است.

 

 

1390/1/8

نکاتی مفید درباره چاپ افست

• نکاتی مفید درباره چاپ افست

 بعد از اينكه يك طرح كامل شد بايد براي چاپ آماده شود.  

قبلا بهتر است انواع سيستمهاي چاپ را بدانيم. سيستمهاي مختلفي براي چاپ وجود دارند از انواع چاپ دستي گرفته تا چاپهاي سيلك و فلكس و تامپو و.. و چاپهاي ماشيني مثل سيستمهاي مسطح ( ماشين ملخي و يا افست مسطح ) و چاپ افست و اين اواخر چاپ ديجيتال.آنچه كه امروزه بيشتر با آن سرو كار داريم چاپ افست و ديجيتال است. كه اكنون موضوع بحث ما چاپ افست است.نكته ايي كه بايد قبل از هر چيز به آن اشاره كنيم اين است كه براي چاپ افست حتما بايد از سيستم cmyk استفاده شود. (نكته ايي كه همه به آن آگاهي دارند لزوم كاليبره بودن مانيتور و مديريت رنگ است)چاپ افست مبتني بر چاپ چهار رنگ است اما مي توانيم كارهايي با يك رنگ،را تا 10 رنگ مختلف چاپ كنيم.(يك رنگ به صورت نزولي از كم تا زياد) كه البته چاپ بيشتر از 4 رنگ تخصص و اطلاعات خاص خودش را مي طلبد. ماشينهاي چاپ افست يا تك رنگ هستند يا دو رنگ و يا چهار رنگ و البته دستگاههايي وجوددارند كه چاپ بيشتر از چهاررنگ را انجام ميدهند.(همان چهار رنگ ولي پشت و روي كاغذ و ورني كه از بعضي لحاظ براي زيبايي كار است تا كيفيت يا .... در ماشينهاي چاپ افست براي هر رنگ يك ستون چاپ وجود دارد كه متشكل از سيلندر بستن زينك و غلطك هاي رنگ است.(اين فقط در بعضي از دستگاها دلالت ميكند (رولند كه ساخت امريكا است دو رنگ بر روي يك برج روي هم سوار هستتند))در دستگاههاي تك رنگ هر رنگ بطور مجزا چاپ مي شود . مثلا يك كار چهاررنگ بايد چهار بار از ماشين عبور كند و هر بار رنگها تنظيم شوند . و به همين دليل در كارهاي چهار رنگ بهتر از است از اين نوع ماشينها استفاده نشود چون تجربه اينگونه ثابت كرده است كه در صورت چاپ چهاررنگ با دستگاه تك رنگ نتيجه به هيچ وجه قابل قبول نخواهد بود.(البته با يك اتا كار ماهر اين كا رو هم ميشه انجام داد.)

- ابعاد ماشينهاي چاپ

ماشینهاي چاپ افست از ابعاد 25×35 تا 100×140 وجود دارند و به علت وجود دستگاههاي با ابعاد مختلف بايد دقيقا محاسبه شود كه كار چاپي ما با كدام يك از اين دستگاهها به صرفه تر است چون در تيراژ هاي بالا استفاده از دستگاه مناسب از نظر اقتصادي تفاوت زيادي در كل هزينه ها ايجاد مي كند.

مثلا كاري با ابعاد 25×35 و تيراژ 10000 را ميتوانيم هم با دستگاه 50 ×70 و دو دور چاپ كنيم و هم با دستگاه 100×70 و يك دور . كه چاپ با 100×70 به صرفه تر است. البته بايد هزينه فيلم و زينك را هم در نظر گرفت. و ممكن است در كارهاي با تيراژ متوسط با احتساب هزينه فيلم و زينك تفاوتي در استفاده از دستگاههاي مختلف از نظر هزينه ايجاد نشود.

- اما در مورد ابعاد ماشينهاي چاپ و هزينه متوسط چاپ با هر كدام.كوچكترين دستگاه چاپ كه قديمي تر هم هست و در ضمن فقط نوع تك رنگ آن وجود دارد.ماشن نيم ورقي (35×25) است . كه معمولا براي كارهاي با ابعاد كوچك و نهايت دورنگ مثل سربرگ و تراكت قابل استفاده است. در اين ماشين از كاغذ a4 هم مي توانيم استفاده كنيم.(البته از اين سايز كوچك تر هم وجود دارد كه افست محسوب نمي شوند)

بعد از آن ماشين يك ورقي است كه ابعاد 35×50 را چاپ مي كند و به آن gto مي گويند . دستگاههاي نسبتا قديمي تر و اغلب تك رنگ هستند.اما دستگاههاي gto چهاررنگ هم وجود دارند كه بسيار دقيق هستند و كيفيت چاپ خوبي دارند.(البته اين دستگاه آپديت ميشود يعني مدل هايي مانند 2004 يا بالاتر هم وجود دارد كه از اون حالت سنتي هم در آمده است.)

دستگاه بعدي دوورقي كه ابعاد 50×70 را چاپ مي كند و پر كاربرد ترين دستگاه چاپ افست است.

بعد از آن ماشين چهارونيم ورقي است كه ابعاد 70×100 را چاپ مي كند و معمولا كارهاري تيراژ بالا يا بزرگ را با اين دستگاهها چاپ مي كنند .

در نهايت دستگاههاي هم هستد كه چاپ 140×100 را انجام ميدهند كه معمولا براي چاپهاي خاص مثل نقشه و يا كارهايي با تيراژ خيلي زياد با اين ماشن چاپ مي شوند و در ايران فقط چند چاپخانه اين ماشين را دارند.اين دستگاههايي كه اشاره شد دستگاههاي معمولي چاپ هستند. و به ماشينهاي مخصوص چاپ روزنامه كه بسيار بزرگ و گران هستند اشاره نكرديم . توضيح اينكه دستگاه هاي چاپ روزنامه اگرچه از نظر كليات با ماشنهاي چاپ تفاوتي ندارند اما امكاناتي دارند كه بسيار اختصاصي و منحصر به فرد هست مثل تغذيه از رول (توپي به دور لوله)يه جاي شيت(تك برگي هر شيت 1برگ ميباشد) و انجام مراحل صحافي بر روي خود ماشين ميباشد. ضمن اينكه سرعت بالايي هم دارند طوري كه مثلا ماشين موجود در چاپخانه افست كه چندين روزنامه را چاپ مي كند (مثل همشهري. ايران. شرق و جوان ) كه در مجموع با محاسبه تعداد صفحلات تيراژ چند ميليوني دارند . در كمتر از يك شبانه روز اين تيراژ را چاپ مي كند.(همشهري در حال حاضر چاپخانه بصورت اختصاصي دارا ميباشد. )معمولا چاپ با دستگاههاي چار رنگ كيفيت بهتري دارند و رنگها بسيار نزديك به رنگهاي مد نظر ما در مي آيند و اكثر طراحان علاقه به چاپ با ماشين چهاررنگ دارند .

وقتي يك كار چهاررنگ به ليتوگرافي ميدهيم در نهايت چهار فيلم زينك با ابعاد سطح چاپ به ما داده مي شود. كه در چاپخانه اين چهارعدد فيلم زينك به ترتيبي كه مشخص است به دستگاه بسته مي شوند و چاپچي (افست كار) وظيفه تنظيم كردن فيلم زينك ها را بوسيله رجيسترها ي روي فيلم زينك را به عهده دارد.توضيح اينكه رجيستر علامتي است كه در كنار قسمتي كه چاپ ميشود روي زينك ها قرار دارد. علامت رجيستر كه معمولا به شكل دايره ايي با دو خط عمود به هم در وسط آن استشامل هر چهار رنگ است و اينكه چهار رنگ مورد نظر در اين علامت هنگام چاپ روي هم بخورد نشان دهنده اين است كه كار بدون اشكال چاپ خواهد شد. حتما كارهاي چاپ را ديده ايد كه رنگها روي هم نخورده اند و لبه اي كار و يا روي سفيدي ها مقدار ي از يك رنگ ديگر قرار دارد.دليل اين مشكل عدم تنظيم درست رجستر است.  

 

1390/1/19

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا(cms‌)

• مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا(cms‌)

CMS چیست؟

CMS به معنای نرم‌افزار مدیریت محتوا است كه شامل ابزارهایی برای مدیریت و بروزرسانی وب سایتهای داینامیک می‌باشد. این نرم افزار می‌تواند ساختار سایت، شیوه نمایش صفحات و ارتباط آن‌ها با منو را مدیریت کند. CMS (مخفف عبارتContent Management System) یک برنامه نرم افزاری روی سرور محسوب می‌شود که برای وبمستر این قابلیت را فراهم می‌سازد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی مجدد تغییر دهد. در واقع طراح و برنامه نویس، سیستم مدیریت محتوا را به همراه تعدادی قالب آماده بر روی سایت نصب می کند و هنگام طراحی مجدد به راحتی می‌توان صفحات را ازCMS کم یا زیاد کرد و یا به طور کامل ویرایش نمود. سیستم های مدیریت محتوا اغلب برای انوع پرتال یا سایت‎های پویا مصرف دارد.


ویژگی‌های CMS چیست؟

1-نسخه سازی
2-ثبت نام کاربران
3-جستجوی جامع
4-مدیریت همکاری
5-ایجاد امنیت وب سایت
6-راه‎اندازی تقویم رویدادها
7-ایجاد خودآموز با کاربری آسان
8-قابلیت مدیریت و بارگذاری فایل‎ها
9-بهینه سازی اتوماتیک موتور جستجو
10-ایجاد خبرنامه و تحلیل‌های مطبوعاتی
11-ویرایش محتوا و مدیریت تصاویر
12-راه اندازی نظرسنجی‌های تعاملی برای کاربران

مزایای استفاده از ‌ CMS

صرفه‌جویی در وقت برای ایجاد و بروزرسانی صفحات وب

برای طراحی سایت حرفه ای باید زمان زیادی را صرف نمود به همین دلیل قراردادن اطلاعات سایت در قالب یک CMS از پیش طراحی شده، زمان کمی می‎برد که از این طریق می‌توان طراحی سایت راسریعتر انجام داد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

هزینه‌های بالا گاهی مانع از اقدامات برای طراحی سایت می‌شود. ساخت سایت که توسط نیروهای متخصص طراحی صورت می‌گیرد، مستلزم صرف مدت زمان زیادی است. طراحی سایت به واسطه CMS موجب راه اندازی سایت در مدت زمان کوتاه‌تر میشود که به تبع آن هزینه کمتری نیز برآورد خواهد شد.


پشتیبانی مطمئن‎تر

طراحی سایت‎های استاتیک،معمولاً یک بار و متناسب با نیاز متقاضیان صورت می‌گیرد که برای سایرین کاربردی ندارد،بنابراین چنانچه طراح سایت از پشتیبانی آن سر باز زند، هیچ کس جز وی نمی‎تواند این مسئولیت را به عهده گیرد. این در حالی است که شرکتهای طراحی وب سایت معمولا با تعداد زیادی مشتری روبرو هستند که با استفاده از سیستم مدیریت محتوای یا همان CMS سایتها را به طور کامل پشتیبانی می‌نمایند.

انعطاف‎پذیری بیشتر

به واسطه نرم افزار مدیریت محتوا یا CMS می‌توان اطلاعات وب سایت را بدون محدودیت زمانی و مکانی تغییر داد و اگر چه هزینه اولیه راه‎اندازی سایت‌ها به واسطه این سیستم بیشتر از سایت‌های استاتیک می‌باشد، اما به دلیل مزایای این سیستم‌ها و ضعف سایت‌های ثابت در به روزرسانی، انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب‌تراست، بطوری که یک CMS می‌تواند کلیه نیازهای مشتریان را پیش‌بینی نموده و پس از درخواست مشتری برایطراحی وب سایت، نسخه‎ای از آن را بر روی اینترنت قرار دهد.

امنیت بالاتر وب سایت

وب سایت‎های زیادی به کمک CMS‎ ها راه‎اندازی می‌شود که شرکت طراح می‌تواند به طور مستمر ایراد سایت را برطرف نماید و قابلیت و امنیت آن را نیز ارتقا دهد.

صفحه بندی و ایجاد همسان سازی در سایت

CMS از تغيير‏های ناخواسته يا اعمال سلائق شخصي در بخش‏هاي مختلف جلوگيري مي‏نماید که به تبع آن ناهمگونی صفحات از بین می‎رود و هماهنگی ایجاد می‎شود. 

بارگذاری متن و تصاویر متنوع

CMS امكان بارگذاری تصاوير و متون متنوع را در صفحات گوناگون سایت امکان‎پذیر مینماید.

ارتباط با کاربر

از طریق CMS می توان برقراری ارتباط مدیر سایت با کاربران را سهولت بخشید.


 

1394/5/5

نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

• نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

با توجه به تغییرات پی‌درپی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز، شرکت‌ها با چالش یافتن روش‌هایی جدید و هوشمندانه برای حفظ حضور قدرتمند خود در فضای آنلاین دست ‌وپنجه نرم می‌کنند. جدیدترین به‌روز رسانی‌های الگوریتم گوگل حاکی از آن است که وب سایت‌ها برای موفقیت در بازار دیجیتال امروزی باید تمرکز خود را به سوی تولید محتوای با کیفیت متمایل کنند.

این دقیقاً همان جایی است که ارزش واقعی تیم متخصص ارتباطات عمومی نمایان می‌شود و مفهومی به نام سئو پی آر SEO PR یا همان روابط عمومی سئو پدید آمده است . 

از دیدگاه سنتی" ارتباطات عمومی" فرایند ارتباط استراتژیک است که میان یک برند، سازمان، فرد یا هر مخاطبی رابطه مشترک سودمند ایجاد می‌کند. در مورد بازاریابی دیجیتال متخصصان PR (روابط عمومی) دارای مهارت‌های تخصصی گسترده‌ای هستند که به ‌طور کامل با تاکتیک‌های هوشمندانه سئو همسو است.

روابط عمومی، از زمان ایجاد موضوع تا هدف قرار دادن مخاطب و ایجاد ارتباط مهمترین گام برای برندهایی است که قصد دارند ترافیک سازمانی خود را افزایش دهند.

ایجاد محتوای مرتبط 

در دنیایی که محتوا سریعاً به سئو ختم می‌شود متخصصان روابط عمومی، بهترین حامیان برند و راوی‌های موضوعات هستند که می‌توانند از طریق محتوایی با کلمات غنی و متمایز رتبه سایت را ارتقا دهند. متخصصان باهوش PR روزانه با خبرنگاران، وبلاگ نویسان و افراد تاثیر گذار بر صنایع همکاری دارند و می‌دانند برای هرمخاطبی چطور باید موضوعاتی منحصر به‌ فرد ایجاد کرد. 

جدیدترین به ‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل با تأکید بر مفهوم محتوای با کیفیت و واقعی باعث شده تا شیوه‌های PR در ردیف اول اهمیت سئو قرار گیرند. بر مبنای این به ‌روزرسانی‌ها لینک سازی محض هر روز کم‌ ارزش‌تر می‌شود و لازم است تا شرکت‌ها استراتژی‌های خود را از شیوه لینک سازی قدیمی تغییر دهند و از شیوه‌هایی مانند واگذاری به دایرکتوری‌ها برای ذکر شدن برندشان در سایت‌های بسیار معتبر استفاده کنند. 

از دیدگاه یک PR مؤثرترین محتوا شامل بخش‌هایی ست که دارای زمان‌بندی بوده، به راحتی قابل درک باشند، از نظر بصری جذاب بوده و برای خواننده مدرنی که از وسایل دیجیتالی مختلفی استفاده می‌کند به راحتی قابل استفاده باشد. محتوایی که دارای پیام‌ رسانی شفاف و قدرت کاربردی باشد می‌تواند مخاطب را از یک خواننده محض به حامی پرشور برندی تبدیل کند. 

شناسایی مخاطب در سئو پی آر SEO PR

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که راز محتوای تأثیرگذار به وجود آوردن چیزی است که مخاطب در جستجوی آن است. وقتی موضوع ایجاد محتوای موفق مطرح می‌شود طرفداران روابط عمومی فراتر از اشاعه موضوعات مرتبط از مزایای بیشتری برخوردار می‌شوند: می‌دانند که چگونه و چه نوع مخاطبانی را تحت تاثیر قرار دهند.

تحقیقات استراتژیک فرصت‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اقشار مختلفی از مخاطبان یک برند تعیین می‌کند و به یک شرکت این امکان را می‌دهد تا بهتر درک کنند که کدام یک از نیازهای مخاطبان انها برآورده نشده‌اند.

 ایجاد محتوای مناسب برای این نوع مخاطبان باعث وفاداری سفیران برند خواهد شد و ارتباطات جدیدی به وجود می‌آورد و درعین‌حال از طریق اشتراک ویروسی محتوا می‌تواند مشتریان جدیدی به وجود بیاورد. 

 به‌ علاوه اگر قرار است بخشی از محتوا به بیشترین موفقیت برسد قبل از آغاز توسعه مرتبط باید این موضوع را مدنظر قرار داد، آگاهی از این موضوع که آیا قرار است محتوایی در توییتر به مصرف برسد یا خیر، استفاده از وبلاگ‌های کوچک اما مدنظر یا پنجره‌های کشویی دارای اطلاعات ارزشمند اولین گام مهم برای ایجاد محتوایی ست که افراد واقعاً آنرا خواهد خواند و از سایت‌های خود به آن لینک خواهند کرد.

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که حتی اگر برای مخاطبان هدفتان مرتبط ‌ترین محتوا را ارائه دهید درصورتیکه در رسانه مناسب عرضه نشود فایده‌ای نخواهد داشت.

رسانه‌های اجتماعی و مخصوصاً توییترهمگی به امر تقویت گفتگوی مرتبط با کاربران می‌پردازند و به مسیر کلیدی برای متخصصان PR تبدیل‌ شده‌اند تا موضوعات برند را با روزنامه‌ نگاران، وبلاگ نویسان و هر فرد مرتبط دیگری به صورت روزانه به اشتراک بگذارند. ایجاد رابطه پایدار با عاملان کلیدی موجب تقویت اعتبار برند در نظر مخاطبان هدف شده و مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان جدیدی را برای وب سایت شما رقم می‌زند.

ایجاد روابط استراتژیک 

متخصصان روابط عمومی مانند کارشناسان سئو بر اهمیت ایجاد روابط کلیدی با صاحبان صنایع مرتبط، واقف هستند. چنین روابطی چه با خبرنگاران و وبلاگ نویسان، چه با متخصصان و ارزیاب‌های صنایع یا سایر شرکت‌هایی فعال در حوزه مشابه به ایجاد برند به عنوان یک منبع آنلاین معتبر کمک می‌کند.

وقتی به عنوان یک منبع معتبر شناخته شود، لینک‌ها چه به صورت دائمی و چه به صورت موقتی با سهولت بیشتری به دست خواهند آمد.

به دست آوردن جایگاه و لینک‌های با کیفیت برای محتوای مرتبط به سایت شما کمک می‌کند تا بیشتر به آن لینک شود و رتبه کلمات کلیدی افزایش می‌شود و در عین از بهترین شیوه‌های سئواستفاده می‌کنید. لینک‌هایی که به انها تأکید می‌شود به جز اینکه باعث ذکر نام برند می‌شوند یک تاکتیک PR مهم است که از طریق آن دامنه‌های معتبر به سایت شما متصل می‌شوند بدون اینکه شما لینکی ارائه کرده باشید.

پاندای معروف گوگل که در اوایل 2014 آغاز شد نشان می‌دهد که وقتی گوگل در یک موضوع خاص سایتی را معتبر اعلام می‌کند تضمینی است بر اینکه اکنون ذکر نام برند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچند که انها فاقد ارزش سئو یکسانی به عنوان یک لینک واقعی با یک سایت هستند می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به افزایش رتبه شرکت شما کمک کنند و حجم ارزشمندی از بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو به سوی سایت شما سرازیر کنند.

این همان کاری است که متخصصان PR دهه‌هاست مشغول انجامش هستند و در دنیای دیجیتال روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود. 
یک تیم روابط عمومی خوب با لینک سازی و قرار دادن موضوعاتی در سایت‌های متنوع و معتبر می‌تواند به کسب اعتبار یک برند در حوزه خود کمک کند. با توسعه صحیح PR ترافیک و فروش سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت و درعین‌حال سطح جدیدی از وفاداری به برند را از سوی مخاطبان به دست خواهید آورد. 

جمع‌بندی:

موتورهای جستجو شیوه‌های قدیمی سئو را کنار گذاشته‌اند، شیوه‌هایی مثل اسپم کردن نظرات وبلاگ‌ها و واگذاری به دایرکتوری‌ها و در نتیجه ارزش PR از نظر افزایش ترافیک سازمانی روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود.
برندها با تغییر رویه از لینک سازی اتفاقی به سوی ایجاد محتوای باارزش اکنون قابلیت اعتبار سازی در حوزه فعالیت خود را دارند و محاوره‌های بامعنایی با مخاطبان خود ایجاد می‌کنند و اشتراک محتوا از طریق رسانه‌های اجتماعی و تاکتیک‌های سنتی‌تر روابط عمومی را ترویج می‌کنند. 

یک تیم متخصص روابط عمومی، با آگاهی از اینکه چه مخاطبانی را هدف قرار دهند و از چه محتوای مناسبی استفاده کنند و نیز لینک سازی مؤثر و جاگذاری موضوعات متناسب، می‌توانند اعتبار خوبی برای برند شما به وجود بیاورند و آگاهی را ایجاد کنند که مشتریان جدیدی برای شما در پی داشته باشد .

1394/3/27

معایب استفاده از قالب‌های آماده در طراحی وب سایت‌ها

• معایب استفاده از قالب‌های آماده در طراحی وب سایت‌ها

شاید در چند سال پیش استفاده از اینترنت به مانند امروز وسیع نبود و به همین دلیل نیز کسی در فکر طراحی وب سایت نمی‎افتاد.
افزایش کاربران اینترنتی موجب افزایش وب سایت ها نیز گردیده است. وب سایت ها به مانند یک واسطه میان کاربران اینترنتی و مدیران وب سایت‏ها ارتباط برقرار می‎کنند. 
‎وب سایت متشکل از چندین صفحه وب می‏باشد که دربرگیرنده مطالب نوشتاری، فایل های صوتی و تصویری است،که به دلایل گوناگونی طراحی می‎شوند، از آن جمله می‎توان به تبلیغات، آموزش، خبرسانی، رهبری و مدیریت اشاره نمود. 

شاید بتوان از میان اهداف ساخت وب سایت، به بازاریابی و تبلیغات به عنوان یکی از مهم‎ترین انگیزه ها یاد کرد. در واقع تولیدکنندگان و برخی از شرکت ها برای معرفی محصولات خود به مصرف‎ کنندگان از صفحات وب استفاده می‎کنند. به طوری که امروزه رقابت میان تولیدکنندگان با هدف کسب سود و انگیزه اقتصادی موجب افزایش وب سایت‎ها گردیده است. 
طراحی وب سایت توسط کارشناسان و متخصصین این حوزه صورت می‎گیرد، که البته در برخی از موارد ممکن است برخی افراد مبتدی نیز تصمیم به ای کار بگیرند.
در این رابطه ممکن است به این افراد برای استفاده از قالب های آماده، ‎توصیه‎های زیادی گردد و اگر چه این امر موجب صرفه‎جویی در هزینه‎ها، زمان و افزایش سرعت پیاده سازی وب سایت می‎گردد، اما متخصصین و کارشناسان طراحی وب سایت معتقدند معایب استفاده از قالب های آماده بسیار زیاد است.

معایب قالب های آماده در طراحی وب سایت ها 

در اینجا قصد داریم تا این معایب را بیان و سپس به بررسی هر یک از آن ها بپردازیم. 

1- تکراری بودن و لطمه وارد شدن به برند شرکت

 از آنجایی که این قالب ها، از سایت ها و برخی شرکت های طراحی سایت خریداری می‎شوند، هیچ تضمیمی وجود ندارد که در سایت های دیگری نیز مورد استفاده قرار نگیرند. بنابراین امکان فروش یک قالب آماده به چندین نفر وجود دارد و در نتیجه ممکن است قالب چند سایت مشابه یکدیگر شود.
این امر موجب کاهش امتیازات یک وب سایت و لطمه وارد شدن به برند شرکت می‎گردد. 

2- فقدان امنیت

 امکان کپی‎‎برداری از وب سایت های که از قالب های آماده استفاده می‎کنند، بسیار زیاد است. در این موارد ‎حق تألیف از آنِ مدیران وب سایت نخواهد بود بنابراین هیچ امنیتی در سایت های که از قالب آماده استفاده می‎کنند، وجود ندارد. 

3- مشکل تغییر کدها

 با توجه به این که طراحی قالب‎های آماده توسط شخص یا شرکت خاصی صورت می‎پذیرد امکان تغییرات آن با مشکل مواجه می‎شود و اگر نیاز به تغییرات باشد می‎بایست توسط کارشناسان طراحی وب سایت صورت پذیرد.
به عبارت روشن‎تر، از آنجایی که هر سایتی با کدهای HTML، CSS، ‎ Javascript و XML طراحی می‎گردد، طراح وب سایت می‎بایست توانایی تغییر این کدها را نیز داشته باشد. هنگام خرید قالب های آماده هیچ تضمینی در رابطه با توانایی شرکت فروشنده برای تغییر کدها وجود ندارد. 

4- عدم مطابقت با سلیقه و اهداف مدیران وب سایت

 هر سایت متشکل از دو پوسته است. اول پوسته اختصاصی که ساخت آن توسط طراح سایت انجام می‎شود و دوم پوسته عمومی به رایگان در اختیار افراد قرار می‎گیرد. در هنگام طراحی و ساخت سایت می‎توان پوسته های اختصاصی را مطابق خواست و سلیقه خود سفارش دهیم اما پوسته های رایگان طراحی وب سایت، قطعاً مطابق سلیقه و میل ما نخواهند بود زیرا امکانات محدودی را در اختیار ما می‎گذارند.

5- عدم مطابقت قالب های آماده با ورژن های موبایل و تبلت

 با توجه به استفاده روزافزون از تبلت ها و موبایل، امروزه کاربرد کامپیوترها کمتر شده و این وسایل جای کامپیوترهای شخصی و رومیزی را پر کرده‎اند. از آنجایی که ورژن های موبایل و تبلت متفاوت از ورژن کامپیوتر می‎باشد می‎بایست وب سایت‏ها نیز حالت ریسپانسیو داشته باشند و در هر سه ورژن موبایل،‎pc ‎ و mac طراحی گردند.
 اکثر قالب های آماده حالت پاسخ گرا یا واکنشی ندارند. 

6- فقدان خدمات پشتیبانی

قالب های وب سایت می‎بایست هر چند وقت یک بار به روزرسانی شوند.‎ علاوه بر این، قالب های آماده نیازمند خدمات پشتیبانی نیز هستند که این امر نیازمند تخصص کافی در این زمینه می‎باشد. 

7- عدم سازگاری قالب‎های آماده با الگوریتم موتورهای جستجو

 از دیگر معایب قالب های آماده می‎توان به عدم سازگاری این قالب ها با الگوریتم مرورگرها و موتورهای جستجو اشاره نمود. 

8- نسخه کرک شده قالب های حرفه ای

برخی با خرید یک قالب حرفه‎ای اقدام به شکستن قفل آن می‎ کنند و نسخه کرک شده قالب های حرفه‎ای را با نام «قالب‎های آماده طراحی وب سایت» به فروش می‎رسانند. کدهای این قالب ها دستخوش تغییرات زیادی گردیده که نتایج مطلوبی را برای مدیران وب سایت به بار نخواهد آورد. 

برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی سایت حرفه ای خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید. 


1394/3/11

چگونه عکس را  در #C تغییر سایز دهیم؟

• چگونه عکس را در #C تغییر سایز دهیم؟

این مقاله راهنمایی است برای تغییر سایز و فرمت تصویر در سی شارپ که به همراه فایل هایی برای دانلود و کمک به کاربران قرار گرفته است.

هدف از انجام این کار بهینه سازی و زیبا سازی وب سایت میباشد بدون شک شما هم در وب گردی های خود با عکس های بزرگ و حجیم برخرد کرده این که دیر و به تدریج لود شدن آنها باعث میشود از وب گردی خود لذت نبرید یا عکس هایی که سایز بزرگ آنها ترکیب و نظم سایت را به هم زده اند و باعث سر در گمی شما در سایت میشود در نتیجه احتمال دارد این اتفاق برای کاربر سایت شما هم بیافتد بنا بر این با کوچک کردن سایز عکس سرعت سایت خود را بالا ببرید و ظاهر مناسب و کاربر پسند تری را ارائه کنید.

 این کار به دو روش قابل انجام میباشد

1-استفاده از HttpHandler
2-استفاده از کلاس ThumbGenerator

روش اول:

پیش نیاز:آشنایی با مفاهیم ابتدایی HttpHandler

 برای استفاده از این روش ابتدا دو کلاس اماده BitmapManipulator و ThumbHandler را به پروژه اضافه میکنیم سپس ThumbHandler را به عنوان HttpHandler در دو قسمت system.web و system.webserver با path="*.thumb" به Web.Config اضافه میکینیم حال پروژه برای استفاده از این هندلر اماده است (کار این هندلر این است که با کمک کلاس BitmapManipulator و Web.Config فرمت عکس را شناسایی کند و آن را تغییر سایز دهد و فرمت آن را .thumb کند و در همان پوشه در کنار عکس بزرگ آن را ذخیره کند).

 حال برای تست یک فدلر به نام images در سلوشن ایجاد میکنیم و تعدادی عکس درون آن میریزیم و در صفحه Default.aspx یا هر صفحه دلخواه یک GridView ایجاد میکنیم و فلدر images را به عنوان دیتا سورس به صورت زیر به آن میدهیم

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)

        {

            if (!IsPostBack)

            {

                DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(Server.MapPath("~/images"));

                FileInfo fi = di.GetFiles("*.jpg");

                GridView1.DataSource = fi;

                GridView1.DataBind();

               

            }

        }


پس سه column از جنس های Boundfield ,Templatefield و ImageField به گرید اضافه میکنیم و در مشخصات Boundfield در قسمت DataField FullName میدهیم سپس به EditTemplate –item Template میرویم و یک کامپونت image داخل آن قرار میدهیم و گزینه EditDataBindings آن را میزنیم و در قسمت Code experession کد زیر را وارد میکنیم

System.IO.Path.GetFileName(Eval("FullName").ToString()) +".thumb" 

حال اگر پرژه را اجرا کنید نتیجه مطلوب را خواهید دید.

 اما برای اپلود عکس در این فلدر میبایست کد زیر را به همان قسمت اضافه کنید

 

          if (IsPostBack && FileUpload1.HasFile)

            {

                Boolean fileOK = false;

                String path = Server.MapPath("~/images/");

                if (FileUpload1.HasFile)

                {

                    String fileExtension = System.IO.Path.GetExtension(FileUpload1.FileName).ToLower();

                    String allowedExtensions = { ".gif", ".png", ".jpeg", ".jpg" };

                    for (int i = 0; i < allowedExtensions.Length; i++)

                    {

                        if (fileExtension == allowedExtensions[i])

                        {

                            fileOK = true;

                        }

                    }

                }

                if (FileUpload1.PostedFile.ContentLength>30000)

                {

                   fileOK = false;

                   

                }

                if (fileOK)

                {

                    try

                    {

                        FileUpload1.PostedFile.SaveAs(path + FileUpload1.FileName);

                        Label1.Text = "با موفقیت انحام شد";

                       

                    }

                    catch (Exception ex)

                    {

                        Label1.Text = "اپلود انجام نشد لطفا دوباره امتحان کنید";

                    }

                }

                else

                {

                    Label1.Text = " فایل انتخاب شده فرمت عکس ندارد یا حجم آن از 300 کیلو بایت بیشتر میباشد";

                }


 روش دوم: در این روش این کار خیلی ساده تر انجام میگیرد و تنها تفاوت این دو تشخیص فرمت به وسیله هندلر میباشد در این روش کافیست کلاس ThumbGenerator را به پروژه اضافه کنید و درون برنامه ان را فراخوانی کنید این کلاس سه پارامتر دارد که به صورت زیر میتوانیم به آن پاس دهیم

 

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)

        {

            if (IsPostBack)

            {

                string strFileName;

                string path;

                strFileName = FileUpload1.FileName;

                path = Server.MapPath("~/Images");

                if (strFileName != string.Empty)

                {

                    FileUpload1.PostedFile.SaveAs(path + "/" + strFileName);

                    ThumbGenerator.ResizeImage(150, path + "/" + strFileName, path + "/thumb_" + strFileName);

                }

            }

        }


توجه داشته باشید که پارامتر اول تعداد پیکسل های خروجی را مشخص میکند در ضمن این کلاس فقط عکس را کوچک میکند و نمایش آن از این طریق ممکن نیست کد های این کلاس: 

 

public class ThumbGenerator

    {

        public static void ResizeImage(int size, string filePath, string saveFilePath)

        {

            float num3;

            Bitmap original = new Bitmap(filePath);

            if (original.Height > original.Width)

            {

                num3 = ((float)size) / Convert.ToSingle(original.Height);

            }

            else

            {

                num3 = ((float)size) / Convert.ToSingle(original.Width);

            }

            if ((num3 < 0f) || (num3 > 1f))

            {

                num3 = 1f;

            }

            float num = Convert.ToSingle(original.Height) * num3;

            float num2 = Convert.ToSingle(original.Width) * num3;

            Bitmap image = new Bitmap(original, Convert.ToInt32(num2), Convert.ToInt32(num));

            Graphics graphics = Graphics.FromImage(image);

            graphics.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality;

            graphics.InterpolationMode = InterpolationMode.HighQualityBicubic;

            graphics.PixelOffsetMode = PixelOffsetMode.HighQuality;

            graphics.CompositingQuality = CompositingQuality.HighQuality;

            ImageCodecInfo imageEncoders = ImageCodecInfo.GetImageEncoders();

            EncoderParameters encoderParams = new EncoderParameters(1);

            encoderParams.Param[0] = new EncoderParameter(System.Drawing.Imaging.Encoder.Quality, 100L);

            graphics.DrawImage(original, 0, 0, image.Width, image.Height);

            original.Dispose();

            image.Save(saveFilePath+"a.bmp", imageEncoders[1], encoderParams);

            image.Dispose();

            graphics.Dispose();

        }

1393/2/25

ورود از طریق اکانت شبکه های اجتماعی یا سوشیال لاگین چیست؟

• ورود از طریق اکانت شبکه های اجتماعی یا سوشیال لاگین چیست؟


سوشیال لاگین یا ورود با اکانت شبکه اجتماعی که با نام social sign-in  نیز شناخته می شود، نوعی از ورود انفرادی با استفاده از اطلاعات شخصی موجود از یک سرویس شبکه اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر یا گوگل پلاس جهت ورود به یک سایت دیگر ؛به جای ایجاد یک حساب کاربری مخصوص برای آن سایت است. 

این سرویس برای ساده سازی ورود کاربران وب سایت و نیز ارائه اطلاعات آماری مطمئن تر برای صاحبان آن وب سایت است.






ورود از طریق حساب کاربری شبکه های اجتماعی چگونه کار می کند؟

لاگین با اکانت شبکه اجتماعی، ورود به یک یا چند سرویس شبکه اجتماعی را معمولا با استفاده از یک افزونه یا اپلیکیشن به یک سایت ارتباط می دهد. با انتخاب سرویس شبکه اجتماعی مطلوب، کاربران به سادگی از استفاده از آن استقبال می کنند . این سرویس نیاز به بخاطر سپاری نام کاربری و رمز عبور برای ورودبه سایت های مختلف را از بین می برد و در عین حال اطلاعات آماری واحدی را که سرویس شبکه اجتماعی ارائه می دهد، به مالکان سایت نمایش می دهد.
بسیاری از سایت هایی که ورود با اکانت شبکه اجتماعی ارائه می دهند، برای کسانی که حسابی در سرویس شبکه های اجتماعی ندارند ویا تمایلی به ورود با شبکه اجتماعی خود ندارند، ثبت نام آنلاین سنتی نیز ارائه می دهند.


کاربرد این سرویس چیست؟

ورود با اکانت شبکه اجتماعی می تواند به عنوان یک سیستم تایید اعتبار با استفاده از استانداردهایی مانند OpenID  یا SAML  به کار رود. در سایت هایی که پیشنهاد عاملیت اجتماعی به کاربران می دهند، سوشیال لاگین اغلب با استفاده ازاستاندارد OAuth  به کار گرفته می شود. 
از آن جا که سوشیال لاگین می تواند به سایت های شرکتی تعمیم یابد، اکثریت شبکه های اجتماعی و ارائه دهندگان هویت مبتنی بر مشتری، امکان خود اظهاری هویت ها را فراهم می کند. به این علت، این سرویس معمولا برای کاربردهای سخت گیرانه و شدید امنیتی مانند بانکداری یا بهداشت به کار نمی رود.





مزایای سوشیال لاگین

مطالعاتی که در زمینه طراحی سایت به عمل آمده، نشان داده اند که انواع ثبت نام در سایت ها بسیار نا کارامد هستند، چون بسیاری از افراد داده های اشتباه ارائه می دهند، یا اطلاعات ورود خود رافراموش می کنند یا به سادگی ثبت نام را در همان ابتدا رد میکنند.
یک مطالعه انجام شده در سال 2011 توسط Janrain  و Blue Research  نشان داد که 77درصد از مشتریان، ورود توسط اکانت شبکه های اجتماعی را به عنوان وسیله ای برای تایید اعتبار در سایت های مختلف انتخاب می کنند.   

مزایای دیگر این سرویس :





محتوای هدف : 

سایتها می توانند داده های اجتماعی نمایه ای و نموداری را برای رسیدن به محتوای شخصی کاربر به دست آورند. این شامل اطلاعاتی مانند ایمیل، محل زندگی،علایق، فعالیت ها ودوستان است. با این حال، این اطلاعات می تواند مسائل امنیتی ایجاد کند و منجر به محدود شدن دیدگاه ها و گزینه های موجود بر اینترنت شود .

هویتهای متعدد :

 کاربران می توانند با هویت های اجتماعی متعدد به سایت ها وارد شوندکه باعث می شود هویت آنلاین خود را بهتر کنترل کنند . 

داده های ثبت نام : 

بسیاری از سایت ها، اطلاعات حاصل از سوشیال لاگین را به جای وارد کردن اطلاعات قابل شناسایی شخصی هر کاربر در فرم های وب به کار می برند. این امر میتواندبه طور بالقوه، فرایند عضویت یا ورود را سرعت بخشد . 

ایمیل از پیش تایید شده:

ارائه دهندگان هویت که از ایمیل هایی مانند گوگل یا یاهو پشتیبانی میکنند، میتوانند آدرس ایمیل کاربر را به سایت شخص ثالث ارجاع دهند تا از عرضه یک آدرس ایمیل ساختگی در حین فرایند عضویت جلوگیری کنند .

مرتبط ساختن حساب:

از آن جا که ورود با کمک اکانت شبکه های اجتماعی می تواند برای تایید اعتبار به کار رود، بسیاری ازسایت هابه کاربران قدیمی اجازه می دهند تا حساب کاربری موجود خود را با حساب سوشیال لاگین،بدون اجبار به عضویت، مرتبط سازند .
یک پژوهش توسط فیس بوک نشان داد که کاربرانی که با استفاده از حساب فیس بوک به سایت مورد نظرشان داخل پیدا می شوند،زمان بیشتری را در این سایت صرف می کنند، که به این معنی است که استفاده از روش می تواند در افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت مفید باشد . 

یکپارچه سازی سوشیال لاگین: 

افزونه های سرویس لاگین با اکانت شبکه های اجتماعی با بسیاری از پلت فرم های موجود مانند وردپرس سازگار است و  در دسترس توسعه دهندگان وب است. شرکت هایی مانند Gigya  ، Janrain  ، Oneall.com  ، Lanoba.com  و loginradius  نیز خدمات سوشیال لاگین را  با کاربری واحد برای توسعه دهندگان وب ارائه میدهند. این شرکت ها می توانند دسترسی به این سرویس را تا 20 سایت شبکه اجتماعی یابیشتر فراهم کنند.


برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی وب سایت خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید. 

1394/1/31

دروپال چیست ؟

• دروپال چیست ؟

دروپال یک سیستم مدیریت سایت مبتنی بر وب و ماژولار است که با زبان برنامه نویسی قدرتمند پی اچ پی نوشته شده است. این سیستم از بانک اطلاعات "مای اسکیو ال" بهره میگیرد.

 دروپال همچنین یک سیستم باز متن هست و یکی از بهترین های سیستم های مدریت محتوا برای طراحی سایت  خبری ،تخصصی و انجمن های عمومی و … است. 

دروپال تاکنون چندین بار بعنوان بهترین سی ام اس سال برگزیده شده است. دروپال طوری طراحی شده است که هر شخص ثالثی به راحتی بتواند ان را ویرایش کند و به همین دلیل در بعضی مواقع دروپال را یک فریمورک مدیریت محتوا می نامند .

 اگر چه دروپال هیچ محیطی برای برنامه سازی ارائه نداده است اما احتیاج به دانش فنی زیادی برای نصب و کار با دروپال لازم نیست. برای انکه بتوان دروپال را نصب کنید احتیاج به یک وب سرور با پشتیبانی از پی اچ پی 4 به بالا دارید و همچنین احتیاج به بانک اطلاعاتی "مای اسکیو ال" برای ذخیره سازی مطالب و … دارید.

1390/1/7

    
 
CONTACT US
  
 
   
 
{{'NameAlert' | translate}}
{{'EmailAlert' | translate}}
{{'NumberAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberSizeAlert' | translate}}
{{'NumberTypeAlert' | translate}}
{{'DescriptionAlert' | translate}}
  
 

Contact Us

PHONES

+98-21 41185

HOURS

Sat - Wednesday 9:00 - 17:30
Tursday 9:00 - 13:30

FOLLOW US

  
 


  
جستجو مقاله
    

انواع الگوریتمهای گوگل را بیشتر بشناسیم

این روزها تعداد زیادی از کاربران برای رفع نیازهای خود، تنها از موتور جستجوگر گوگل استفاده می کنند. اهمیت این موضوع در بازاریابی اینترنتی باعث شده است که صاحبان کسب و کارها تمام تلاش خود را در ارتقا جایگاه خود در نتایج جستجوی آن داشته باشند، و بر همین اساس گوگل اهمیت این امر را به خوبی درک کرده اس... ادامه مطلب...

1394/3/25

روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا

پس از ساخت سایت تهیه محتوای مناسب برای آن تاثیر به سزایی بر سئو و دیده شدن آن دارد،اما این که این مطالب کامل، مفید و ناب باشند بسیار مهمتر است. پاندای گوگل الگوریتمی است مختص بررسی محتوای وب سایت که با جدیدتر شدن فناوری اهمیت فوق العاده ای کسب کرده و هر چه بیشتر با آن همگام ... ادامه مطلب...

1393/5/23

منظور از طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست؟

اگر با موبایل و یا تبلت وب سایتی را باز کردید و مدام نیاز به اسکرول يا تغيير زوم داشتید ، و این برای شما آزار دهنده است، بدانید که تنها راه حل این مشکل، تکنولوژی طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ” Responsive design ” است. با توجه به ارایه خدمات نسل جدید اینترنت های پر سرعت تلفن ه... ادامه مطلب...

1394/2/29

تاریخچه سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کار... ادامه مطلب...

1394/3/18

قطع کتاب

  انواع قطع کتاب هم‌اکنون رایج‌ترین قطع برای کتاب، در همه جا، قطع وزیری است که ابعاد آن از ۱۳×۲۰ تا ۲۰×۲۶ سانتی‌متر متغیر است. قطع رقعی با ابعاد ۱۵×۲۲ و قطع جیبی با ابعاد ۱۱×۵/۱۶ سانتیمتر از دیگر قطع‌های رایج محسوب می‌شود. معمولا در چاپ کتاب‌های هنری و نفیس از قطع رحلی و برای کتا... ادامه مطلب...

1390/1/18

نکاتی درباره جاذبه طراحی

آشنایی با مواردی که بر معیارهای خرید مشتریان موثر هستند اهمیت پژوهش و مطالعه چگونگی خرید و دلایل تصمیماتی که مشتریان  برای خرید اتخاذ میکنند را پر رنگ میکند.  دو راهکار تاثیر گذار برای به تصاحب این علم به منظور طراحی شکل و شمایل بسته بندی و ظروف محصولات، جاذبه طراحی و مطالعات قومی و منطقه ای هست... ادامه مطلب...

1393/5/2

10 اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت

جستجوی نامناسب موتور های جستجوی بیش از حد تحت اللفظی قابلیت استفاده ی چندانی ندارند، زیرا که آنها قادر به انجام جستجو با وجود غلط املایی، علائم جمع، خط فاصله، و غیره نمی باشند.  این گونه  از موتورهای جستجو به ویژه برای کاربران سالخورده دشوار هستند , برای همه نا خوشایند هستند. ی... ادامه مطلب...

1393/9/2

چگونه با 12 مرحله طراح وب سایت شویم؟

اغلب طراحان گرافیک توجه خود را بیشتر بر روی مهارت های ملموس خود از جمله مهارت های فتوشاپ و یا تسلط بر jquary  می کنند.اما تبدیل شدن به یک طراح وب سایت حرفه ای به چیزهایی بیش از اینها و یا مهارت های فوق العاده طراحی نیاز دارد. موارد بسیار مهمتری هست که هر مشتاق طراح وبی باید آن را درنظر بگیرد.ما هم... ادامه مطلب...

1393/5/16

سوشیال مارکتینگ چیست؟

 سوشیال مارکتینگ ابزاریست برای بدست آوردن ترافیک و توجه به طراحی وب سایت شما. برنامه های سوشیال مارکتینگ بیشتر بر ایجاد محتوا استوار است که باید به اشتراک گذاشته شود. هرچه میزان ترافیک و اشتراک گذاری بالاتر برود میزان اعتبار کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت. این سبک بازاریابی به ن... ادامه مطلب...

1393/5/2

فلسفه گرافیک

گرافيك روش بيان زندگي مدرن است، نه فقط اين كه به روح زندگي مدرن خواناست، و به آن وفادار است. از اين رو، هم مي توان از بيرون، به تماشاي آن نشست و هم از درون، روش بيان زندگي در جغرافيايي که به هيچ مرزي تعلق ندارند و در طيف وسيع اش در سطوح فرهنگي چيزي است كه به آن «در هم آميختگي» مي گويند: ‌«در هم آمي... ادامه مطلب...

1390/1/10