چند نمونه درخشان از کمپین بازاریابی در جشن های مختلف

هر ساله با نزدیک شدن Halloween به نظر می رسد سیل عظیمی از بازاریابی در راه است. بدون هیچ هشداری کمپین های بازاریابی تعطیلات در هر جایی دیده می شود با تعداد زیادی از بیزینس ها که برای شور و هیجانات خرج کردن مردم در طول این ایام خیز برداشته اند و منتظر فرصت هستند تا بتوانند رضایت مردم را جلب کنند. به نظر می رسد بازاریابی در طول تعطیلات یک عمل خارج از کنترل است اما بعضی از برندها این کار را بسیار بسیار خوب انجام می دهند.
چگونه؟ این برندها کمپین هایی را ایجاد می کنند که مردم واقعا از آن لذت ببرند به جای اینکه صرفاً سر و صدایی برای تعطیلات داشته باشند. آن ها احساسات را تحریک می کنند و به هیجان می آورند و کاری می کنند این احساسات به اشتراک گذاشته شود. این کار را با چیزهایی که اکثر مردم بسیار دوست دارند انجام می دهند و یا با یک سازمان خیریه همکاری می کنند و آن را دخیل می کنند.
کمپین های بازاریابی موفق و بزرگی برای تعطیلات در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد. 15 نمونه ی فوق العاده ی آن در زیر آمده است آن ها را بررسی کنید و برای سوخت ایده های راه اندازی کمپین بازاریابی خود در طول تعطیلات استفاده کنید.
1- جشنواره بازاریابی کوکاکولا: صلح روی زمین  یا حداقل صلح در مراکز خرید
وقتی صحبت از مراکز خرید در طول تعطیلات می شود، به نظر می رسد که مردم به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. کسانی هستند که ویترین ها و دکورها به اندازه ی کافی رضایتشان را جلب نمی کند و کسانی هم هستند که دوست دارند از تمام این مشغولیات تا جای ممکن دور بمانند.
هر کجای این موضوع باشید ، کوکاکولا کانادا راه هوشمندانه ای برای برند شدن در " مراکز خرید در طول تعطیلات" در پیش گرفت. ابن راه هوشمندانه نشان می دهد چگونه نوشیدنی مورد علاقه ی افراد می تواند آن ها را حتی برای ده ها بار گرد هم جمع کند . این شرکت ویدیویی را در سراسر شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در آن نشان می داد که چگونه دو نفر که بر سر ژاکتی که تنها یکی از آن باقی مانده بود و هر دو آن را انتخاب کردند با نوشیدن محصولات لذت بخش کوکاکولا توانستند با هم صلح کنند.
این کار یکی از افسانه های شرکت کوکاکولا برای راه اندازی کمپین بازاریابی در طول تعطیلات است. چه کسی این چنین افسانه هایی را دوست ندارد؟

2- شرکت  REI: #OptOutside (انتخاب در فضای باز)
 سال گذشته REI آگهی پر سر و صدایی تحت عنوان درها روی مکان های خرده فروشی ، مراکز کنترل و نظارت ، و بسیاری از مراکز توزیع محصولات در جمعه سیاه(black Friday)  روز معروف بعد از روز شکرگزاری در US بسته می شود. در عوض REI جامعه ی خود را دعوت کرد تا کارمندان و کارکنان روز جمعه ی سیاه از هر گونه کار و یا انجام خرید تعطیل باشند و کاری را که بسیار بسیار دوست دارند در بیرون و به دور از هر مشغله ی ذهنی انجام دهند، جامه ی عمل بپوشانند و این کار را انجام دهند.
در آن سال REI با کمپین  #OptOutside تعامل خوبی با مبارزان بازاریابی برقرار کرد و توجه بسیاری از نام های بزرگ از جمله پارک های بنیاد ملی که خود را در چرخش جنب و جوش  #OptOutside قرار داده بودند جلب کرد. این کمپین حتی باعث جلب نظر بسیاری از برندهای مروف و بزرگ شد تا جایی که این برندها پیشنهادهای ویژه های را برای گسترش  تحقیق و تفحص در فضای باز اضافه کردند. برای مثال برای هر پست اینستاگرام که شامل استفاده از هر دو هشتگ  #OptOutside و #OutdoorResearch می شد وسایل ورزشی Paradox به اندازه ی $10 هدیه داده می شد.

3- شرکت WeWork : #‎wwgiftguide (راهنمای دادن هدیه در فصل تعطیلات)
ممکن است اینگونه به نظر برسد که جاذبه ی راه انداختن بازاریابی برای شرکت های B2B جهت بازاریابی برای داشتن تعطیلات لذت بخش یک حیله و فریب برای مردم به نظر برسد.

اما شرکت wework ارائه دهنده ی فضاهای همکاری در سراسر جهان  این ذهنیت را با راه انداختن کمپین بازاریابی با هشتگ منحصر به فرد تحت عنوان #wwgiftguide از بین برد و این نظریه را رد کرد.مجله ی WeWork برای کارآفرینان تایتلی را تحت عنوان راهنمای "هدیه دادن در فصل تعطیلات : بهترین هدیه ای که می توان یک شخص را هیجان زده کرد و با آن نشان داد که او را می شناسیم" منتشر کرد.
برای اجرای این ایده یک دوره دو هفته ای زمان گذاشتند و در این مدت چهار نوع از این ایده منتشر شد. 
هریک از انواع هدیه با تم مختلفی بود که به صورت «هدیه با پیام اینکه او را می شناسیم»، «هدیه برای دوستان»، «هدیه برای خانواده» و «هدیه برای دوستان فضای مجازی» منتشر شد. هریک از هدایا ویژگی های محصولات شرکت های زیرمجموعه 
weworkرا شرح می داد و برای خرید همین ویژگی ها راهنمای مشتریان می شدند و با این کار به شناخته تر شدن سازندگان این محصولات در جامعه کمک می کرد.
و برای ترویج کمپین این داستان ها در سراسر شبکه های اجتماعی با هشتگ (#wwgiftguide) به اشتراک گذاشته شد و با این کار مردم تشویق می شدند هدایایی که در فصل تعطیلات دریافت می کردند را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند 

4- HotelTonight : بازدید، بدون ماندن
در زمان تعطیلات و جشن ها گذراندن زمان با خانواده یکی کارهای اجتناب ناپذیر است چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید. شرکت HotelTonight از یک ایده استفاده کرد تا به مسافران تعطیلات کمک می کرد بتوانند خانواده را ببینند بدون آنکه بخواهند با آن ها بمانند. راه حل؟ 
 این کمپین در سراسر رسانه های اجتماعی گسترده شد. ابتدا یک مسابقه در فیسبوک راه اندازی شد که فالوورها جالبترین و بدترین خاطره های خانوادگی خود از تعطیلات و جشن ها را با دیگران در کامنت ها و نظرات به اشتراک می گذاشتند. سپس با استفاده از هشتگ #HotelTonight سایر فالوورهای در توییتر برای شرکت در گفتگو دعوت می شدند. همچنین در کمپین از تبلیغات صوتی، استیکرهای خنده دار، تصاویر نوستالژی  برای افرادی در خانواده استفاده می شد که بسیاری از چیزها را فراموش کرده بودند. یکی از جنبه های جذاب این کمپین چند وجهی بودن آن است یک ایده ای است که ما را در مورد خویشاوندان دیوانه نمی کند و همچنین نمیتوانیم در مورد آن بی ادب باشیم. می توان آن را در فرمت های مختلف اجرا کرد و به اشتراک گذاشت.
5- Hinge : ببینید برای چه چیزهایی شکرگزار خدا هستیم؟
این فصل تعطیلات ، برای چه چیزهایی شکرگزار هستید؟ در ماه نوامبر Hinge در یک ایمیل ارسالی این سوال را از تمام اعضای خود پرسید و از این فرصت استفاده کرد تا در مورد نام تجاری جدید و رشد متعاقب با آن صحبت کنند، چیزی که به خاطرش بسیار شکرگزار بودند. زمان بندی آن ها برای انجام این نوع بازاریابی بی عیب و نقص است  و مشوق مردم برای گذراندن وقت خود با شخص مورد علاقه شان هستند شخصی که به خاطرش شکرگزار هستند. در حقیقت تبلیغاتی که روی احساسات سرمایه گذاری کنند امتیازی بالای 50 درصد می آورند ، اهمیتی ندارد که چه فصلی باشد .
Hinge از این فرصت استفاده کرد تا احساسات و روحیات اعضای خود را کنترل کند و این احساسات را به سمت برنامه ی کاربردی که نوشته بود هدایت کند تا مردم بتوانند ارتباطات معناداری پیدا کنند به جای اینکه روی چیزهای کوتاه مدت فکر کنند.
6-  Edeka جشن Wihnachtsclip
در کشور آلمان در کریسمس جشن Wihnachtsclip برگزار می شود. یکی از فروشگاه های بزرگ آلمان EDEKA نام دارد که برای بازاریابی و تهییج احساسات مشتریان در این جشن یک تبلیغات مهیج را پخش می کرد. در این تبلیغات یک مرد مسن نشان داده می شود که جشن را به تنهایی و بدون حضور فرزندانش سپری می کرد. اما بعد از مدتی نامه ای مبنی بر فوت پدرشان به دست فرزندانش که بزرگ شده بودند می رسد.
اما وقتی فرزندان به خانه بر می گردند با تعجب می بینند که پدرشان زنده است و در سلامت کامل از آنها استقبال می کند. او در پاسخ به چهره های پر از سوال فرزندانش می گوید غیر از این چگونه میتوانستم شما را دور هم جمع کنم؟ در طول فیلم نشان داده شد اعضای خانواده کنار هم غذاهای لذیذی استفاده کردند و بسیار از با هم بودن لذت بردند. این ویدئو یکی از پرطرفدارترین کلیپ های یوتیوپ شناخته شد. به طوری که در هفته اول انتشار 33،5 میلیون بازدید داشت. EDEKA با این ایده توانست مشتریان زیادی را به خود جذب کند در حالیکه درون فیلم هیچ اشاره ای به این نشده بود که EDEKA یک فروشگاه مواد غذایی است.

View: 143|Comment: 0|Create: 24/04/2017

جهت مشاوره تماس بگیرید
88621308






  
 
  
 
آدرس ایمیل
*
شماره همراه