ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

در فضای بازاریابی اینترنتی بهینه‌ سازی موتور جستجو یا همان سئو اهمیت زیادی یافته است مخصوصاً اگر در پی توسعه شرکت خود هستید. اگر برندتان رقبای زیادی دارد یا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید با استفاده از بهترین شیوه‌های سئو می‌توانید به نتایج مدنظرتان برسید . 

با این ‌وجود برای هرچه بیشتر بهره بردن از سئو باید ببینید کدام تاکتیک‌ها ROI بیشتری برای شما در پی خواهند داشت و نیز این تاکتیک‌ها باید با قوانین موتور جستجو بیشترین هماهنگی را داشته باشند.

تاکتیک‌های Black-hat SEO ( سئوی کلاه سیاه ) که علاقه چندانی به کاربران قانونی ندارند و بیشتر روی موتورهای جستجو متمرکز هستند باعث می‌شوند تا شما توسط گوگل جریمه شوید و احتمالاً شرکت شما از نتایج جستجوها حذف خواهد شد. 

وقتی مبحث بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو مطرح می‌شود، نکات مرتبط با طراحی وب‌سایت و شیوه‌های صحیح ساخت کلمات کلیدی و نیز شیوه‌هایی که برخی شرکت‌ها دراین‌باره پیشنهاد می‌دهند، می‌توانند مؤثر باشند.

به ده نکته زیر نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه می‌توانید از انها در بهبود استراتژی سئو و طرح کلی شرکت خودتان استفاده کنید . 

1. ایجاد ایده‌های محتوا با کمک گوگل

برای اینکه به کمک سئو رتبه خوبی به دست بیاورید به ایده محتوای عالی نیاز دارید. وبلاگ و وب‌سایت شما باید ارزش بوکمارک شدن داشته باشد. با این‌حال گاهی با ایده‌هایی برای محتوا مواجه می‌شوید که می‌دانید رتبه‌تان را ارتقا می‌دهد هرچند که ساده نیست.

یکی از روش‌های ارتقای اعتبار برند از طریق محتوای وب، استفاده از ویژگی پرکردن خودکار گوگل است. پرکردن خودکار عبارت است از فهرست سوالات جستجو شده‌ای که وقتی شما کلمه‌ای را برای جستجو تایپ می‌کنید گوگل انها را پیش‌بینی کرده و نشان می‌دهد.

این قابلیت ویژگی سودمندی برای صرفه‌جویی در وقت افراد است و برای بازاریاب‌هایی که به ایده‌های محتوایی نیاز دارند هم ابزاری عالی است.

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت


عملکرد روش ایجاد ایده محتوا از طریق گوگل به به شرح زیر است: 


 1. فهرستی از کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی را تهیه کنید .

2. انها را در نوار جستجوی گوگل بنویسید .

3. سپس یک حروف الفبا را وارد کنید.مثلاً بازاریابی آنلاین + را به اضافه "ب" تایپ کنید و می‌بینید که فهرستی از کلمات جستجو شده برای شما نمایش داده می‌شوند که با حرف ب شروع شده‌اند . 

4. فهرستی از سوالات جستجو شده‌ای تهیه کنید که فکر می‌کنید برای ایجاد محتوا مناسب هستند. حتی اگر مطمئن نیستید که درباره این موضوعات مطلبی خواهید نوشت، باز هم انها را جایی ثبت کنید . در نهایت فهرست گسترده‌ای خواهید داشت که هر زمان ایده‌های محتوایی‌تان تمام شد می‌توانید به آن رجوع کنید. 

5. این کار را برای تمام حروف الفبا انجام دهید.مثلاً بازاریابی آنلاین + س، بازاریابی آنلاین + ج 

 2. به‌ روز رسانی‌ های الگوریتم را مدنظر قرار دهید 

فرمولی که گوگل با استفاده از آن وب‌ سایت‌ ها را رتبه‌ بندی می‌کند مرتباً در حال تغییر است. به عنوان متخصص سئو باید در مورد این به‌روزرسانی‌ های الگوریتم های گوگل همیشه به‌روز باشید . 

گوگل به‌طور مرتب و معمولاً هر چند ماه یکبار الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. معمولاً قبل از انجام این کار اطلاع‌ رسانی نمی‌کنند و تنها راه آگاهی از این تغییرات توجه به تغییر ترافیک وب‌سایت خودتان است.

تغییر در وضعیت الگوریتم فعلی به معنای تغییر الزامی استراتژی از سوی شما است. عضو وبلاگ‌های بازاریابی دیجیتال شوید تا درباره تجارب سایرین در این زمینه مطلع شوید و ببینید شرکت‌های مختلف چگونه خود را با روال تغییرات هماهنگ می‌کنند . 

3. قدرت ابزارهای کلمات کلیدی 

انتخاب کلمات کلیدی صحیح برای هر چیزی که شما تولید می‌کنید بسیار مهم است چون به وسیله آن است که کاربران شما را پیدا می‌کنند یعنی از طریق کلماتی که جستجو می‌کنند.

 از کجا بدانید که چه کلمات کلیدی مناسب هستند؟ 

در Google Keyword Planner به جستجوی ایده‌هایی برای کلمات کلیدی بپردازید و مواردی را انتخاب کنید که میزان جستجوی ماهانه انها در حد متوسط است و انها را وارد گوگل کنید. فقط به نتایج صفحه اول توجه کنید چون فقط باید به دنبال انها باشید و ببینید که می‌توانید با این نتایج به دست آمده رقابت کنید.

از ابزارهای واسطه‌ای مانند Majestic ، Ahrefsو Moz برای اعتبار سنجی نتایج یافته شده استفاده کنید (اعتبار صفحه، اعتبار دامنه، میزان نقل‌قول‌ها، صحت و درستی و ترافیک) و معین کنید که آن کلمه کلیدی تا چه حد می‌تواند موجب بهینه‌سازی یک مقاله شود. 

4. از گوگل پلاس استفاده کنید 

گوگل سرویس G+ را به عنوان شیوه‌ای برای اتصال و بازبینی هویت‌ها در اینترنت ارائه کرده است و G+ Business با سایر سرویس‌های گوگل مثل جی میل، یوتیوب، نقشه‌خوانی و حتی مرورگر کروم تلفیق شده است.

نتایج گوگل پلاس در نتایج جستجو نشان داده می‌شود و وقتی فردی در شبکه کاربر دارای 1+ باشد گفتگوهای مشترک را هم شامل می‌شود. محتواهای یک وب‌سایت که در گوگل پلاس به اشتراک گذاشته می‌شوند بلافاصله فهرست بندی می‌شوند و به آن معناست که قبل از اینکه کل سایت مجدداً فهرست بندی شود آن محتوا در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

بله این چیزی فراتر از پلتفرم رسانه اجتماعی است که باید به آن توجه کنیم اما این سرویس را گوگل ارائه می‌دهد. محتوای گوگل پلاس بلافاصله در نتایج جستجو قابل نمایش است، در مقدار اطلاع‌رسانی در سمت راست صفحه‌نمایش و در بررسی‌ها در local pack با نتایج محلی.

به یاد داشته باشید که بیش از 100 میلیون نفر روزانه از حساب‌های کاربری گوگل خود استفاده می‌کنند و این‌ها مشتریان، طرفداران و تأثیرگذاران بالقوه‌ای هستند. اجازه ندهید رقبا در این زمینه از شما پیشی بگیرند. 

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

5. به انجمن‌های آنلاین (فروم ها) فکر کنید 

گاهی اوقات بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش رتبه در گوگل، به انجمن‌ های آنلاین روی می‌آورند تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند. یکی از روسای شرکت‌ها درباره تجربه موفق خود در زمینه استفاده از Reddit این‌گونه می‌گوید: 

متوجه شدم که بین یکی از مقالات من که به صورت ویروسی در Reddit قرار گرفت و سرعت فهرست بندی شدن و رتبه گیری آن ارتباط مستقیمی وجود دارد.

 تقریباً 2 ماه از عمر سایت من می‌گذرد و به‌ دفعات زیادی یکی مقالات من در Reddit منتشر شده و بسیاری آن را دنبال کرده‌اند و همان روز آن مقاله در بخش کلمات کلیدی مرتبط به صفحه اول نتایج جستجو رسید و رتبه آن همچنان پابرجاست. 

6. ایجاد پروفایل بک لینک 

بک لینک‌ها بخش مهمی از ترکیب سئو هستند اما باید بدانید که اعتبار صفحه شما چگونه حاصل می‌شود مخصوصاً اگر با رقابت شدیدی مواجه هستید. گوگل تمام لینک‌های خارج از محدوده سایت شما را به اندازه لینک‌های ورودی مهم می‌داند.

 اگر آنها سایت‌های قابل اعتماد و بسیار باارزش باشند به شیوه‌ای مثبت روی اعتبار صفحه شما تأثیر می‌گذارد و به کاربران گوگل نشان می‌دهد که شما با سایر محتواهای باکیفیت مرتبط هستید.

 ساده‌ترین راه برای در نظر گرفتن لینک‌های خارج از محدوده شما دقیقاً زمانی است که شما آنها را به وجود می‌آورید یعنی وقتی محتوا را می‌نویسید. حتماً از منابع معتبری استفاده کنید که خودشان نیز از نظر دامنه و ارزش صفحه بسیار با اعتبار هستند و به‌این‌ترتیب شاهد افزایش اعتبار صفحه خودتان خواهید بود.
 ممکن است این روش حجم محتوای لینک ارزشمند فعلی شما را کاهش دهد اما این تنها راه مناسب است.

 7. محتوای باکیفیت رمز کلیدی است 

سئو به میزان گسترده‌ای مبتنی است بر ارائه تجربه مثبت برای کاربر به این معنا که محتوایی که به وجود می‌آورید باید از سوی کاربر قابل‌خواندن و قابل‌درک باشد. متیو دسیرن متخصص سئو الزام وجود محتوای باکیفیت را به شرح زیر توضیح می‌دهد: 

از نظر من نکته مهم اصلی سئو (مخصوصاً در آینده) عبارت است از تأکید فزاینده روی تولید محتوایی که برای مصرف‌کنندگان و نیز موتورهای جستجو قابل‌درک باشد.
 هر روز بیش‌ازپیش اطلاعات حاصله نشان می‌دهد که ایده پیروی موتورهای جستجو از الگوریتم‌های محتوا محور در حال افزایش است. تعیین یک روش محتوایی که از پیش‌بینی پیروی می‌کند برای هر اقدامی در بازاریابی دیجیتال مهم است و کمک می‌کند تا از رقبا سبقت بگیرید. کیفیت محتوا بسیار مهم است. 

8. لینک‌های آسیب‌دیده را بررسی کنید. 

بررسی وب‌سایت برای اطلاع از لینک‌های آسیب‌دیده روشی مؤثر جهت توسعه رتبه سایت شما است و تجربه‌ای را که در اختیار کاربران قرار می‌دهید بهبود می‌بخشد. وقتی وب‌سایتی مجدداً طراحی می‌شود برخی URL ها تغییر خواهد کرد.

 ممکن است لینک‌هایی از سایر سایت‌ها به سایت شما کارایی خود را از دست بدهد. این امر از نظر تجربه کاربر و سئو بسیار بد است. بازدیدکنندگانی که از آن صفحات به سوی سایت شما هدایت می‌شوند با خطای صفحه 404 مواجه می‌شوند و چنین لینک‌هایی اعتبار شما را زیر سوال می‌برند.

 هر چه بیشتر روی بک لینک‌های وب‌سایت خودتان کار کنید رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.
 

9. وب‌سایت‌هایی منطبق با گوشی موبایل 

جدیدترین بروز رسانی الگوریتم گوگل که به اختصار mobilegeddon نام دارد مربوط است به داشتن وب‌سایتی منطبق با گوشی‌های موبایل. دانیل هایکی مدیر تبلیغات در گروه بازاریابی هایکی طراحی واکنشی را توصیه می‌کند: 

اگر وب‌سایت شما با گوشی‌های موبایل منطبق نیست آن را برای انطباق‌پذیری با گوشی‌های موبایل مجدداً طراحی کنید تا کاربران موبایل هم به سایت شما دسترسی داشته باشند.
 چون بیش از 30 درصد مردم با گوشی‌های خود به جستجو در اینترنت می‌پردازند اگر وب‌سایت شما در نتایج جستجوی موبایلی گوگل ظاهر نشود تعداد زیادی از مشتریان را از دست خواهی�� داد. 

10. بازاریابی ویدیویی 

بسیار از شرکت‌ها و نیز افراد بازاریابی ویدیویی را به عنوان ابزار مؤثر سئو در نظر دارند. درباره قدرت بازاریابی ویدیو می‌توان گفت که: 
شما می‌توانید یک ویدیو را خیلی سریع‌تر از مطالبی که در وبلاگ وجود دارند از نظر رتبه کلمات کلیدی ارتقا دهید.

 یوتیوب و گوگل با هم ادغام شده‌اند تا محتوای ویدیویی فوق‌العاده‌ای به وجود بیاورند و سپس این ویدیوها را بهینه‌سازی می‌کنند تا مطمئن شوند شما آنها را به‌طور آنلاین پیدا می‌کنید. 9 نفر از 10 نفری که در گوگل جستجو می‌کنند به جای کلیک روی نتایج صرفاً متنی روی یک ویدیو کلیک می‌کنند و یوتیوب یکی از موتورهای جستجویی است که به سرعت در حال توسعه است. 

شیوه صحیح درباره سئو 

روشی که شما از آن برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتورهای جستجو استفاده می‌کنید باید به بخشی از طرح تجاری کلی شما تبدیل شود. همان‌طور که در بالا ذکر شد به کمک استفاده از بهترین شیوه‌ها می‌توانید به‌طور مؤثری رتبه‌بندی‌های خود را توسعه دهید و در نهایت تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان هدف ارائه دهید. 

View: 1397|Comment: 0|Create: 15/06/2015

جهت مشاوره تماس بگیرید
88621308






  
 
  
 
آدرس ایمیل
*
شماره همراه